Voorjaar 2018 (VIER)

Dafaljuan
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Voorjaar 2018 (VIER)

Bericht door Dafaljuan » di 19 dec 2017, 19:41

De laatste week eigen programma' op VIER, dat roept om een blik op de programma's voor 2018. Het voorjaar start op 22 januari.

Komen in het voorjaar 2018 terug op het scherm:
- Huizenjagers (vanaf 29/01, ma-do om 19u45)
- De Mol
- Stukken van Mensen
- Hotel Römantiek
- Control Pedro
- Topdokters
- Komen Eten
- Gert Late Night
- Bartel in het wild
- Sports Late Night
- (Het zijn net mensen)

Nieuwe programma's:
- Schatten van mensen (docureeks over de gezichten van Stukken van Mensen)
- Leeuwenkuil
- Karen maakt een plaat
- Ex-Gangster
- Gent West
- De Boxy's

no_matter_what92

Re: Voorjaar 2018 (VIER)

Bericht door no_matter_what92 » di 09 jan 2018, 18:02

Dafaljuan schreef:
di 19 dec 2017, 19:41
De laatste week eigen programma' op VIER, dat roept om een blik op de programma's voor 2018. Het voorjaar start op 22 januari.

Komen in het voorjaar 2018 terug op het scherm:
- De Mol
- Stukken van Mensen
- Hotel Römantiek
- Control Pedro
- Topdokters
- Huizenjagers
- Komen Eten
- Gert Late Night (nog niet 100% zeker)
- Bartel in het wild
- Sports Late Night
- (Het zijn net mensen)

Nieuwe programma's:
- Schatten van mensen (docureeks over de gezichten van Stukken van Mensen)
- De Leeuwenkuil
- Karen maakt een plaat
- Ex-Gangster
- Gent West
- Boxy & Boxy
- Programma van Luc Haekens over ondernemen
Intussen werd 'Gert Late Night' bevestigd voor dit voorjaar. Grillmasters volgt vermoedelijk pas deze zomer. Nieuw programma van Koeken Troef! ?

Dafaljuan

Bericht door Dafaljuan » di 16 jan 2018, 21:15

Vanaf april op Vier: Nieuwsjagers. De crew die onder andere Topdokters maakt volgde maanden enkele journalisten van Het Nieuwsblad.

Jenzz

Bericht door Jenzz » di 23 jan 2018, 17:45

Vanaf 5 februari na Huizenjagers:

Maandag: Bartel in het Wild en Control Pedro
Dinsdag: Topdokters en Leeuwenkuil
Woensdag: Karen maakt een plaat en Gent West
Donderdag: Hotel Romantiek en Ex-Gangster

De Mol start in de week van 19 maart.

no_matter_what92

Bericht door no_matter_what92 » di 23 jan 2018, 18:03

Jenzz schreef:
di 23 jan 2018, 17:45

Ze kiezen duidelijk om geen toppers op maandag te plaatsen, tegenover 'Blind Getrouwd'. Maandag halen ze wellicht niet veel meer dan 300.000 kijkers.

Jenzz

Bericht door Jenzz » di 23 jan 2018, 18:56

no_matter_what92 schreef:
di 23 jan 2018, 18:03
Ze kiezen duidelijk om geen toppers op maandag te plaatsen, tegenover 'Blind Getrouwd'. Maandag halen ze wellicht niet veel meer dan 300.000 kijkers.
Klopt! Ondanks dat ik Bartel in Het Wild wel een goed programma vind, keken er niet veel mensen naar het eerste seizoen. En toen was de concurrentie niet zo groot als dat die nu zal zijn. Met 300.000 kijkers zullen ze inderdaad al blij mogen zijn.

Familiefan

Bericht door Familiefan » zo 11 feb 2018, 13:28

Jenzz schreef:

Toch vind ik het wel een beetje spijtig dat we zo lang moeten wachten op een nieuw seizoen van 'De Mol' in vergelijking met de vorige 2 jaren. Toevallig ook dat 'De Mol' dan net na de afloop van de Nederlandse 'Wie is de Mol?' zal worden uitgezonden. Beetje raar vind ik dan weer wel dat ze dit eerst nu nog niet uitzenden, omdat één van de redenen zou zijn dat het dan opnieuw recht tegenover 'Blind Getrouwd' staat, wat mij de vorige jaren nu toch niet zo'n super groot probleem leek, de mensen die niet op de moment zelf kijken, zullen het dan wel opnemen en net na 'Blind Getrouwd' of uitgesteld in de volgende week bekijken, denk ik dan. Daarnaast zal 'Blind Getrouwd' ook nog helemaal niet gedaan zijn bij de start van het nieuwe seizoen van 'De Mol' op 19 maart 2018. Op die datum zit 'Blind Getrouwd' zelf nog maar aan zijn 8ste aflevering van de 11 in totaal. Ik weet dus niet echt of het een goed idee is om 'De Mol' dan pas in het midden van de reeks afleveringen van 'Blind Getrouwd' te beginnen uitzenden. Kijkers die op dat moment al 8 weken naar 'Blind Getrouwd' aan het kijken zijn, zullen 'De Mol' meestal zelf dan ook niet meer op het moment zelf, maar sowieso uitgesteld gaan bekijken. Als ze dit zoals de vorige jaren al bij de tweede aflevering van 'Blind Getoruwd' deden hadden de series op zichzelf nog niet echt zo veel vaste kijkers als dat nu dan weer wel het geval zal zijn waarschijnlijk, denk ik dan. ;) :D

no_matter_what92

Bericht door no_matter_what92 » zo 11 feb 2018, 17:59

Familiefan schreef:
zo 11 feb 2018, 13:28
Jenzz schreef:

Toch vind ik het wel een beetje spijtig dat we zo lang moeten wachten op een nieuw seizoen van 'De Mol' in vergelijking met de vorige 2 jaren. Toevallig ook dat 'De Mol' dan net na de afloop van de Nederlandse 'Wie is de Mol?' zal worden uitgezonden. Beetje raar vind ik dan weer wel dat ze dit eerst nu nog niet uitzenden, omdat één van de redenen zou zijn dat het dan opnieuw recht tegenover 'Blind Getrouwd' staat, wat mij de vorige jaren nu toch niet zo'n super groot probleem leek, de mensen die niet op de moment zelf kijken, zullen het dan wel opnemen en net na 'Blind Getrouwd' of uitgesteld in de volgende week bekijken, denk ik dan. Daarnaast zal 'Blind Getrouwd' ook nog helemaal niet gedaan zijn bij de start van het nieuwe seizoen van 'De Mol' op 19 maart 2018. Op die datum zit 'Blind Getrouwd' zelf nog maar aan zijn 8ste aflevering van de 11 in totaal. Ik weet dus niet echt of het een goed idee is om 'De Mol' dan pas in het midden van de reeks afleveringen van 'Blind Getrouwd' te beginnen uitzenden. Kijkers die op dat moment al 8 weken naar 'Blind Getrouwd' aan het kijken zijn, zullen 'De Mol' meestal zelf dan ook niet meer op het moment zelf, maar sowieso uitgesteld gaan bekijken. Als ze dit zoals de vorige jaren al bij de tweede aflevering van 'Blind Getoruwd' deden hadden de series op zichzelf nog niet echt zo veel vaste kijkers als dat nu dan weer wel het geval zal zijn waarschijnlijk, denk ik dan. ;) :D
De Mol werd uitgesteld om de makers meer tijd te geven voor de montage. Vorige jaren zou dit een probleem geweest zijn... Ze hebben niet echt bewust gekozen om De Mol later op het voorjaar uit te zenden.

Familiefan

Bericht door Familiefan » zo 11 feb 2018, 20:18

zo 11 feb 2018, 17:59
Familiefan schreef:
zo 11 feb 2018, 13:28

De Mol werd uitgesteld om de makers meer tijd te geven voor de montage. Vorige jaren zou dit een probleem geweest zijn... Ze hebben niet echt bewust gekozen om De Mol later op het voorjaar uit te zenden.
Dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen. In een interview heeft Gilles De Coster die stelling echter wat meer verduidelijkt. Het is niet zo dat er hier in het verleden echt een groot probleem mee geweest is (met de montage), maar op deze manier konden de makers zelf het gewoon wat rustigen aan doen. Ik ben er dan ook van overtuig dat dit de serie alleen maar ten goede kan komen op gebied van montage en manier/keuze van het in beeld brengen van bepaalde dingen. Het is ook niet zo dat 'De Mol' eerst wel vroeg gepland was en dat door tijdsnood de startdatum van het nieuwe seizoen verlaat is. Daar is Gilles De Coster heel duidelijk in geweest. Ik vind het zelf alleen wel een beetje spijtig dat het 'even uitstellen' van het nieuwe seizoen wel meteen 6 weken duurt door het 'vervangende' programma 'Bartel in het wild'. Zelf snap ik de 'uitstelkeuze' wel, maar ik vind alleen dat het wel meteen 'heel lang' uitgesteld wordt ineens...

Jenzz

Bericht door Jenzz » vr 16 feb 2018, 17:03

Door de tegenvallende cijfers op maandag verplaatst men bij VIER Bartel In Het Wild naar 22u15. Zo ziet de nieuwe maandag eruit:
20u35 Geubels en de Belgen HH
21u20 Control Pedro
22u15 Bartel In Het Wild

Ik hoop voor VIER dat het meer kijkers oplevert maar ik vind het alleszins zeer jammer. Ik keek op maandag niet naar Eén of VTM, ik genoot van Bartel in het Wild. Dus nu laat mij VIER mij wel kiezen tussen Eén en VTM... Spijtige zaak!

Familiefan

Bericht door Familiefan » vr 16 feb 2018, 20:54

Jenzz schreef:
vr 16 feb 2018, 17:03
Door de tegenvallende cijfers op maandag verplaatst men bij VIER Bartel In Het Wild naar 22u15. Zo ziet de nieuwe maandag eruit:
21u20 Control Pedro
22u15 Bartel In Het Wild

Ik hoop voor VIER dat het meer kijkers oplevert maar ik vind het alleszins zeer jammer. Ik keek op maandag niet naar Eén of VTM, ik genoot van Bartel in het Wild. Dus nu laat mij VIER mij wel kiezen tussen Eén en VTM... Spijtige zaak!
Ik vind het nu dan ook zeer vreemd dat er niet meer nieuws komt over 'De Mol'. Ofwel laat je 'Bartel In Het Wild' gewoon op het normale uur staan, ofwel begin je nu of één van de komende weken al meteen het nieuwe seizoen van 'De Mol' uit te zenden. Aan een (zoveelste) herhaling van een 4 jaar oud programma heeft echt niemand iets aan en ik ben er heel zeker van dat 'De Mol' het op dit uur op maandag dan weer wel heel goed en veel beter dan de anderen zou doen. De voorbije 2 jaar zijn daar dan ook echt wel een prima voorbeeld van. Het zou alleen een (enorm) risico zijn om 'De Mol' nu of één van de komende weken plots te beginnen uitzenden zonder enige vorm van reclame (of niet lang en duidelijk genoeg) en nu alle andere programma's van VTM en Eén al begonnen en op volle dreef zijn. Ik denk dan ook dat de beste oplossing van dit probleem nu is om ofwel 'Bartel In Het Wild' toch weer gewoon terug op het normale uur uit te zenden, ofwel om nu meteen de reclamecampagne van 'De Mol' vervroeg te laten starten en dan één van de komende weken ook weer meteen te starten met het langverwachte nieuwe seizoen van 'De Mol', al vrees ik dat dit veel te onverwacht zou komen voor de makers van het programma en de 'merchandising'.

Jenzz

Bericht door Jenzz » di 20 feb 2018, 17:46

Jenzz schreef:
21u20 Control Pedro
22u15 Bartel In Het Wild

Voorlopig scoort VIER iets beter op maandagavond. 253.728 kijkers voor Geubels en 234.954 kijkers voor Control Pedro. Bartel in Het Wild (uitgezonden om 22u15) staat niet in de top 20. Het haalde 157.000 kijkers.
Laatst gewijzigd door Jenzz op wo 21 feb 2018, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Familiefan

Bericht door Familiefan » wo 21 feb 2018, 13:03

Jenzz schreef:
di 20 feb 2018, 17:46
Jenzz schreef:
21u20 Control Pedro
22u15 Bartel In Het Wild

Voorlopig scoort VIER iets beter op maandagavond. 253.728 kijkers voor Geubels en 234.954 kijkers voor Control Pedro. Bartel in Het Wild (uitgezonden om 22u15) staat niet in de top 20.
Hoog tijd dus dat 'De Mol', het paradepaartje van 'VIER', eindelijk terugkeert... ;)

no_matter_what92

Bericht door no_matter_what92 » do 29 mar 2018, 10:52

Straks keert 'Stukken Van Mensen' (op dinsdag) terug, ook 'de Boxy's' (op woensdag) en 'Grillmasters' (op donderdag) schiet uit de startblokken. Half april start ook het datingprogramma 'Matchmakers', met Jani Kazaltzis.

Jenzz

Bericht door Jenzz » do 29 mar 2018, 18:40

do 29 mar 2018, 10:52
Straks keert 'Stukken Van Mensen' (op dinsdag) terug, ook 'de Boxy's' (op woensdag) en 'Grillmasters' (op donderdag) schiet uit de startblokken. Half april start ook het datingprogramma 'Matchmakers', met Jani Kazaltzis.
Matchmakers vermoedelijk op maandag. 't Is Gebeurd seizoen 4 is gepland na De Boxy's.

Plaats reactie