'Faroek' met Faroek Özgünes

Plaats reactie
TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

'Faroek' met Faroek Özgünes

Bericht door TeBi » do 14 nov 2013, 17:51

'FAROEK' is het nieuwe maandelijkse opsporingsprogramma van de VTM Nieuwsdienst. Vanaf 20 november om 22.45 uur bij VTM, op de plaats van 'Telefacts Laat'.

Het programma zoekt in samenwerking met de politie naar de daders en de slachtoffers van misdrijven. In 'FAROEK' krijgen politie en slachtoffers dus een breed platform om de hulp van kijkers in te roepen. Tegenwoordig beschikt de politie over veel beelden van daders en misdrijven, want Vlaanderen hangt intussen vol met bewakingscamera's. Bovendien gaat 'FAROEK' in reportages dieper in op de verhalen van slachtoffers.

De presentatie is in handen van Faroek Özgünes die al bijna 20 jaar justitie- en misdaadverslaggever bij VTM NIEUWS is.
De voorbije seizoenen presenteerde hij ook al het justitieprogramma 'Telefacts Crime'. Reageren kan via de 0800-tiplijnen.

Mike

Re: 'Faroek' met Faroek Özgünes

Bericht door Mike » do 14 nov 2013, 17:57

Ik vroeg me al af waar Telefacts Crime gebleven was. Verrassende titel, ook (en vooral) omdat zo de rechtstreekse link met Telefacts verdwijnt. Misschien een positieve voorbode omtrent de investering in een breder palet van duidingsprogramma's dat VTM een hele tijd terug beloofde?
faroek.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jensbeelen

Bericht door Jensbeelen » vr 15 nov 2013, 21:02

Het valt me op dat "FAROEK" niet alleen losgekoppeld is van Telefacts of VTM NIEUWS, maar dit lijkt me het enige programma van de VTM-Nieuwsdienst (uitgenomen Stadion) zonder het lettertype FF Clan Pro of zonder de glazige opmaak. Kan nog altijd anders zijn, tenslotte zien we enkel de titel :-)

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » vr 15 nov 2013, 23:03

Is (voorlopig) ook nog niet helemaal hun huisstijl. Ik veronderstel toch dat dit de opvolger (nakomeling) is van Telefacts Crime (Ook gepresenteerd door Faroek Özgünes). Dit is anders nog wel een niet-gelijkenis. Die glazige stijl mag ten andere ook niet een te eentonige factor worden op VTM. Afgaand op (maar) die titelafbeelding vind ik trouwens helemaal niet slecht.

Mike

Bericht door Mike » do 21 nov 2013, 13:58

Een blik op de sociale media geeft me de indruk dat de ontkoppeling van Telefacts geen slecht idee was. Hoewel het programma inhoudelijk sterk geleek op Telefacts Crime, verschenen reacties als "een programma dat nog ontbrak op de Vlaamse tv". Met andere woorden lijkt het er dus op dat er mensen zijn die het format nu pas leren kennen.

Jensbeelen schreef:Het valt me op dat "FAROEK" niet alleen losgekoppeld is van Telefacts of VTM NIEUWS, maar dit lijkt me het enige programma van de VTM-Nieuwsdienst (uitgenomen Stadion) zonder het lettertype FF Clan Pro of zonder de glazige opmaak. Kan nog altijd anders zijn, tenslotte zien we enkel de titel :-)
VTM Nieuws lijkt het overkoepelende merk te blijven: zowel bij Telefacts (greenkey) als Faroek (leader) wordt een kleine versie van het nieuwslogo weergegeven rechtsonder het logo van het programma.
telefacts-faroek.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » do 21 nov 2013, 16:37

Mike schreef:zowel bij Telefacts (greenkey) als Faroek (leader) wordt een kleine versie van het nieuwslogo weergegeven rechtsonder het logo van het programma.
Dat was bij het eerste logo nog niet het geval, een referentie te meer nu wel t.o.v. Telefacts (Crime).

TeBi

Bericht door TeBi » vr 22 nov 2013, 09:27

303.675 kijkers voor de eerste aflevering, een hoog cijfer lijkt mij, ondanks het late tijdstip.

Jenzz

Bericht door Jenzz » vr 22 nov 2013, 16:39

TeveFreak schreef:303.675 kijkers voor de eerste aflevering, een hoog cijfer lijkt mij, ondanks het late tijdstip.
Ja, heel hoog zelfs. Ik denk zelfs iets meer dan Eén (die hadden ongeveer 300.000 kijkers van 22u30 tot 23u00).

Kevin
Hoe kijk je tv: Anders

Bericht door Kevin » wo 17 sep 2014, 14:02

Ook Faroek is terug van de partij, vanaf vanavond, 1x per maand op VTM rond 22h45 en de herhaling komt dan de zondag erop na het VTM Nieuws van 13u.

Er komen heel wat zaken aan bod, zoals:

- Wie Is Thierry?
- Brutaal verkrachtersduo gezocht
- Diefstal op bestelling

Bron: tvvisie.be

Mike

Bericht door Mike » di 11 aug 2015, 08:06

Vanaf september zal het magazine élke woensdag worden uitgezonden. Het gaat nog steeds om één vertrouwde aflevering per maand, de andere weken worden het aangekochte buitenlandse crimi-reportages.

bron: HLN

Mike

Bericht door Mike » di 22 sep 2015, 00:28

robbert schreef:
Mike schreef:Gisteren al aangekondigd in de uitzending: komende woensdag 23 september brengt VTM Nieuws om 22.25 uur een debat rond de vluchtelingencrisis, gepresenteerd door Stef Wauters en Birgit Van Mol vanuit het Felix Pakhuis in Antwerpen. Onder meer Theo Francken is die avond te gast. Net als bij de vorige recente debatten, kan de gewone Vlaming ook nu weer via de website vragen insturen, die dan mogelijk tijdens de uitzending worden behandeld.

bron: Medialaan
en wordt farouk dan geschrapt ofzo?
(Quotes uit topic VTM NIEUWS)

Door het debat is er deze week inderdaad geen Faroek. Van schrappen is natuurlijk geen sprake, de aangekondigde opsporingsuitzending wordt gewoon opgeschoven naar volgende week. En de weken dáárna zijn er dan weer de buitenlandse reportages.

Sam_Dp

Bericht door Sam_Dp » di 24 apr 2018, 08:06

Vanaf vanavond gaat FAROEK helemaal live. Dat geeft hem de kans om de hele uitzending door kijkers op de hoogte te houden van de tips die binnen komen. De inhoud van Faroek Live volgt telkens op de dag van uitzending zelf. In Faroek Live praat Faroek Özgünes met slachtoffers, met getuigen, met politiemensen en met parketmagistraten om zoveel mogelijk nuttige details te verzamelen over een zaak. Aan de hand van echte bewakingsbeelden en nauwkeurige reconstructies kunnen kijkers zich een beeld vormen van wat er gebeurd is en kunnen ze mee nadenken over oplossingen.

Plaats reactie