De val van 1 miljoen

Re: De val van 1 miljoen

Berichtdoor Jarend » za 31 aug 2013, 21:20

Ja Evy, we weten dat het LIVE is hoor.... (zeker na tien keer het te hebben gezegd)
Jarend

Bedankjes gegeven: 58
Bedankjes ontvangen: 37

Berichtdoor Macho » za 31 aug 2013, 21:32

Jup, steekt serieus tegen, net als mensen die denken dat een flutboek als Godverdomse dagen geschreven is door een grootmeester als Brusselmans.
Macho

Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 12
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Berichtdoor Jarend » za 31 aug 2013, 22:02

Macho schreef:Jup, steekt serieus tegen, net als mensen die denken dat een flutboek als Godverdomse dagen geschreven is door een grootmeester als Brusselmans.

:D

Ik weet niet goed wat ik van dit programma moet vinden. Het duurt me ook veel te lang.
Jarend

Berichtdoor Ayrton » za 31 aug 2013, 22:13

Ik vond het een tof programma, te lang misschien wel en die benadrukking op LIVE hoeft niet.
Ayrton

Bedankjes gegeven: 5
Bedankjes ontvangen: 12

Berichtdoor Dafaljuan » za 31 aug 2013, 22:21

Ik ben pro het spelconcept, alleen duurt het inderdaad wel vrij lang.
Een kwartiertje en een reclameblok minder, zou veel goed kunnen maken. :)
Dafaljuan

Bedankjes ontvangen: 39

Berichtdoor ArnoT » za 31 aug 2013, 22:47

Mike schreef:Ik weet dus al op welke zender ik de volgende 12 zaterdagen afstem.

Ik ook, maar dan wel bij Eén voor 'Sing That Song'. :) Er zit absoluut geen vaart in het programma, terwijl lange shows mij normaal wél liggen (zoals 'De Grote Sprong' gisteren). Die minuut bedenktijd (en het verplaatsen van het geld) moet steeds ten volle benut worden, en Evy telde die pakketjes dan soms nog even na...

Met het concept ben ik alleszins tevreden, er zit veel spanning in van zodra die luiken opengaan. Maar zoals ik al vermoedde zal VIER nooit 1 miljoen euro weggeven, want 8 vragen juist beantwoorden is écht moeilijk. Zeker van dit niveau. Evy doet dat wel schitterend als presentatrice, ik ben alvast tevreden van haar overstap.

Die grote klok om aan te tonen dat ze live gaan vond ik ook origineel gevonden, gelukkig keek ik uitgesteld want die vele reclameblokken leken mij ondraaglijk.
ArnoT

Bedankjes gegeven: 339
Bedankjes ontvangen: 275

Berichtdoor kreeft44 » za 31 aug 2013, 22:52

Één grote teleurstelling, want:
Er wordt veel te traag gespeeld.
De vragen zijn zodanig opgesteld dat men nooit de achtste vraag kan overleven.
Ik heb het gevoel dat Evy niet echt geschikt is om dergelijk programma te presenteren.

Indien volgende week niet beter, kijk ik enkel nog naar 'Rette die Million' op het zdf waar toch regelmatig kandidaten met geld naar huis gaan.
kreeft44

Bedankjes gegeven: 9
Bedankjes ontvangen: 34

Berichtdoor Mike » za 31 aug 2013, 22:56

kreeft44 schreef:De vragen zijn zodanig opgesteld dat men nooit de achtste vraag kan overleven.

Persoonlijk vind ik de vragen zeker van een doenbaar niveau voor de doorsnee quizzer, daarenboven zijn ze dan ook nog eens met twee. Het falen ligt denk ik vooral aan de spanning van het moment. Zoals die vraag met het anagram die het derde duo grotendeels de das om deed, die was zeker in duo perfect oplosbaar binnen de tijd mits het hanteren van een doordachte aanpak.
Mike

Bedankjes gegeven: 17
Bedankjes ontvangen: 259

Berichtdoor Jarend » za 31 aug 2013, 23:07

Ik vind het eigenlijk onnozel en tijdrovend dat dat geld na elke vraag terug centraal moet worden gelegd. Ze kunnen dat toch evengoed laten liggen en na het stellen van de vraag van daaruit al dan niet verleggen? (Al heb je dan natuurlijk minder tijd als het van uiterst links naar rechts moet worden gelegd en omgekeerd, maar het zou wel al een pak rapper vooruitgaan.) Ik had ook liever pakweg Steven VH dit zien presenteren.
Het is eigenlijk een andere versie van Wie Wordt Euromiljonair. Alleen een mindere naar mijn gevoel en een nog langer gerekte.
Waarom trouwens zo'n gedoe omdat er met echt geld gespeeld wordt? Ik begrijp de meerwaarde niet, geen kat die ziet dat het echt geld is in die pakskes.

Wel zelden zoveel tweets gezien als over dit programma!
Jarend

Berichtdoor Atlant » zo 01 sep 2013, 00:47

Mike schreef:
kreeft44 schreef:De vragen zijn zodanig opgesteld dat men nooit de achtste vraag kan overleven.

Persoonlijk vind ik de vragen zeker van een doenbaar niveau voor de doorsnee quizzer, daarenboven zijn ze dan ook nog eens met twee. Het falen ligt denk ik vooral aan de spanning van het moment. Zoals die vraag met het anagram die het derde duo grotendeels de das om deed, die was zeker in duo perfect oplosbaar binnen de tijd mits het hanteren van een doordachte aanpak.

Niet op 60 seconden. Die annagramvraag was nog een van de makkelijke. Vragen als "wat weegt het meest: Evy Gruyaert, een droogmachine of 4 kratten bier" zijn onmogelijk op te lossen. Dat zijn gokvragen.

Ook in het buitenland zie je dat ze vrijwel nooit een groot bedrag weggeven. Ze dwepen enorm met die twee buitenlandse voorbeelden waar het wel gebeurt is. Maar komaan, 2 voorbeelden is echt niet veel.
Atlant

Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 20

Berichtdoor Spring485 » zo 01 sep 2013, 00:58

Ik vind het programma eigenlijk wel goed. Wat een sterk format toch, je moet er maar opkomen. Voor mij verveelt het niet en Evy doet het geweldig als presentatrice. Al mag het wel een beetje korter.
Spring485

Bedankjes gegeven: 63
Bedankjes ontvangen: 144
Hoe kijk je tv: Digitaal Belgacom

Berichtdoor ArnoT » zo 01 sep 2013, 01:09

Spring485 schreef:Evy doet het geweldig als presentatrice.

Vond ik ook, daarom ga ik helemààl niet akkoord met de recensie die op TVvisie staat. Daar breken ze het programma af, en dan vooral Evy (wat ik betreur).

Ik citeer:
- "Evy Gruyaert stond erbij en keek ernaar. Als een strenge schooljuf attendeerde ze de kandidaten erop waneer hun tijd bijna om was."
=> die duo's moeten zich toch concentreren en hebben al zo weinig tijd om te overleggen?! Meer dan 'start de tijd' en '3, 2, 1' zei ze niet.

- "Maar vooral jammer is dat Evy Gruyaert niet overtuigde als presentatrice. Ze stond er bij momenten écht zomaar bij. En dat verwonderde me toch een beetje. Misschien is dit gewoon haar programma niet? Benieuwd wat het volgende week wordt. Hopelijk kan ze groeien in haar rol. Want Evy Gruyaert kan dit wel. Misschien moet ze dat gewoon zelf nog beseffen."
=> Bij mij kwam ze naturel over, heb geen zenuwen gemerkt. Ze heeft haar vuurdoop bij VIER prima beleefd, zonder versprekingen (en dàt live).
ArnoT

Bedankjes gegeven: 339
Bedankjes ontvangen: 275

Berichtdoor Mike » zo 01 sep 2013, 09:16

Atlant schreef:Ook in het buitenland zie je dat ze vrijwel nooit een groot bedrag weggeven. Ze dwepen enorm met die twee buitenlandse voorbeelden waar het wel gebeurt is. Maar komaan, 2 voorbeelden is echt niet veel.

Dat is nu eenmaal het concept van dat dit soort quiz. Bij een Wie Wordt Multimiljonair bijvoorbeeld gebeurde het ook zeer zelden dat een kandidaat een grote pot mee naar huis kon nemen. Dat maakt zo'n quiz des te spannender. Mijns inziens zou het maar belachelijk overkomen mocht iedereen wekelijks honderdduizenden euro's mee naar huis nemen. Ik blijf erbij dat ik het oplossen van 8 vragen en dus een degelijke pot mee naar huis nemen in de huidige moeilijkheidsgraad (ik had het eigenlijk moeilijker verwacht) zeker een mogelijke opgave vind voor een goede quizzer, op voorwaarde dat hij zijn kalmte bewaart en niet na een eerste keer het geld verdelen dit blijft doen.

TeveFreak schreef:
Spring485 schreef:Evy doet het geweldig als presentatrice.

Vond ik ook, daarom ga ik helemààl niet akkoord met de recensie die op TVvisie staat. Daar breken ze het programma af, en dan vooral Evy (wat ik betreur).

Ik citeer:
- "Evy Gruyaert stond erbij en keek ernaar. Als een strenge schooljuf attendeerde ze de kandidaten erop waneer hun tijd bijna om was."
=> die duo's moeten zich toch concentreren en hebben al zo weinig tijd om te overleggen?! Meer dan 'start de tijd' en '3, 2, 1' zei ze niet.

- "Maar vooral jammer is dat Evy Gruyaert niet overtuigde als presentatrice. Ze stond er bij momenten écht zomaar bij. En dat verwonderde me toch een beetje. Misschien is dit gewoon haar programma niet? Benieuwd wat het volgende week wordt. Hopelijk kan ze groeien in haar rol. Want Evy Gruyaert kan dit wel. Misschien moet ze dat gewoon zelf nog beseffen."
=> Bij mij kwam ze naturel over, heb geen zenuwen gemerkt. Ze heeft haar vuurdoop bij VIER prima beleefd, zonder versprekingen (en dàt live).

Ook ik ga in tegen de kritiek op Evy. Ze kan toch niets anders doen dan wat ze deed, zijnde een korte babbel met de kandidaten, het lezen van de vragen en de duo's meegeven hoeveel tijd ze nog hebben? Zeker voor een live-uitzending vind ik dat er op Evy niets was aan te merken. Is er toch kritiek, dan vind ik dat die niet persoonlijk op haar hoeft te worden gericht, maar gewoon op de manier waarop de quiz in elkaar zit en/of op de regiekeuzes.

Af en toe gaf Evy tijdens wachtmomenten trouwens updates over de uitslagen van de mensen thuis die via de app meespeelden. Dat kan ze natuurlijk enkel doen als men haar die updates daadwerkelijk doorspeelt. Uiteindelijk gebeurde dit maar een twee- of drietal keer.
Mike

Berichtdoor Jenzz » zo 01 sep 2013, 10:54

Ja, ik vond Evy zeker niet slecht in deze eerste liveshow. Ik heb haar wel al enthousiaster en spontaner gezien maar kom dit was de eerste aflevering nog maar. Ze zou misschien ook iets mogen vasthouden van kaartjes vind ik want ze weet soms geen blijf met haar handen. Het concept spreekt mij zeker aan. Ik heb ook gelukkig niet LIVE gekeken zodat ik de reclameblokken kon doorspoelen. Ik vind het wel grappig dat ze die reclameblokken inzetten vlak voor het spannendste moment. Maar ja, zoals ik al zei: ik heb dan meteen kunnen doorspoelen. Moest ik LIVE gekeken hebben, dan zou het mij ook wat te lang duren denk ik. Ze kunnen er zeker een hoger tempo insteken. Moest ik een punt geven op de hele show qua techniek, overgangen, lay-out, presentatie, concept,... dan geef ik een 7/10. Niet slecht dus.
Jenzz

Bedankjes gegeven: 282
Bedankjes ontvangen: 155

Berichtdoor Mike » zo 01 sep 2013, 10:58

Ik vind dat het qua reclame zeer goed meeviel, ik denk dat er maar drie onderbrekingen (1 per duo) waren en dat op een programma dat 1,5 uur duurt. De reclame duurde ook niet onmenselijk lang, zoals in de beginperiode van VIER vaak wel het geval was.
Mike

VorigeVolgende

Keer terug naar VIER