VTM NIEUWS

Milan_
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: VTM NIEUWS

Bericht door Milan_ » ma 03 sep 2018, 16:51

Ayrton schreef:
ma 03 sep 2018, 13:37
Vanmiddag de première. Het is geen compleet nieuwe studio denk ik, maar een hergebruik van de vorige. Een nieuwe desk, nieuwe vormgeving en enkele elementen die in het decor zijn verdwenen en bijgekomen. Bijvoorbeeld het inzoomen op het nieuwanker in het begin is gebleven, maar gaat nu allemaal wat smoother dan vroeger. Ook de muziek klinkt minder hard dan vroeger.
Geslaagde vernieuwing, al stoor ik mij wel aan die rode balk die de letters aan de onderkant als het ware wegkapt, hadden ze iets naar onder mogen schuiven vind ik.

Het Medium

Bericht door Het Medium » ma 03 sep 2018, 17:28

Een geslaagde vernieuwing inderdaad. Zowel grafiek, muziek als cameravoering vind ik verbeterd. Het weerbericht is sinds vanmiddag trouwens in dezelfde stijl opgefrist.

Jenzz

Bericht door Jenzz » ma 03 sep 2018, 19:13

Het Medium schreef:
ma 03 sep 2018, 17:28
Een geslaagde vernieuwing inderdaad. Zowel grafiek, muziek als cameravoering vind ik verbeterd. Het weerbericht is sinds vanmiddag trouwens in dezelfde stijl opgefrist.
Het is geen grote verandering maar wel een verbetering. Mooi zo!

Milan_

Bericht door Milan_ » vr 07 sep 2018, 01:18

Directeur Nieuws Kris Hoflack en hoofdredacteur Nicholas Lataire verlaten Medialaan met onmiddellijke ingang. Vanaf 7 september begint An Goovaerts (De Morgen) aan haar taak als tijdelijk hoofdredacteur. Aanleiding is de email die verstuurd werd door dertien journalisten naar de directie van het bedrijf om de "inboeting aan kwaliteit" van VTM Nieuws aan te kaarten.

Volledig bericht is te lezen op de website van Medialaan.
https://medialaan.be/nl/medialaan-stelt ... vtm-nieuws

Ayrton

Bericht door Ayrton » vr 07 sep 2018, 09:03

Milan_ schreef:
vr 07 sep 2018, 01:18
Directeur Nieuws Kris Hoflack en hoofdredacteur Nicholas Lataire verlaten Medialaan met onmiddellijke ingang. Vanaf 7 september begint An Goovaerts (De Morgen) aan haar taak als tijdelijk hoofdredacteur. Aanleiding is de email die verstuurd werd door dertien journalisten naar de directie van het bedrijf om de "inboeting aan kwaliteit" van VTM Nieuws aan te kaarten.

Een logisch gevolg als je kijkt naar de kijkcijfers, die waren de laatste maanden weer een pak minder. Ook hier op het forum viel me op dat er amper nog gepraat werd over dit onderwerp, terwijl ik me meen te herinneren bij de veranderingen in 2013 dat er echt werd afgeteld door leden. Of is dat de algemene teneur van dit forum (en de wereld) dat televisie minder impact heeft? ;)

'tschryverke
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Bericht door 'tschryverke » vr 07 sep 2018, 11:44

Ayrton schreef:
vr 07 sep 2018, 09:03
Milan_ schreef:
vr 07 sep 2018, 01:18

Een logisch gevolg als je kijkt naar de kijkcijfers, die waren de laatste maanden weer een pak minder. Ook hier op het forum viel me op dat er amper nog gepraat werd over dit onderwerp, terwijl ik me meen te herinneren bij de veranderingen in 2013 dat er echt werd afgeteld door leden. Of is dat de algemene teneur van dit forum (en de wereld) dat televisie minder impact heeft? ;)
Het viel mij ook wel op de laatste tijd: minder politiek en minder buitenland. Maandag werden slechts 2 vragen gesteld aan Hilde Crevits over het nieuwe schooljaar, terwijl dat op andere jaren veel meer is. Dirk Van den Bogaert (wetstraat), Greet De Keyser (Amerika), Robin Ramaekers (Afrika, Midden-Oosten), ... zijn de laatste maanden nauwelijks in het nieuws geweest, terwijl dit vroeger toch frequenter gebeurde. En het was inderdaad een warme zomer, maar het ging elke dag over de hoge temperaturen.

Een frisse wind, nieuwe visie, ... Ben benieuwd.

Ayrton

Bericht door Ayrton » vr 07 sep 2018, 13:01

Uit protest is de uitzending van 13u korter. Er werd gestart met een andere intro en volgende aankondiging: "het overgrote deel van de redactie is het fundamenteel oneens met de herschikking die de directie doorvoert met onze hoofdredactie."

Uit onvrede hebben ook de chef nieuws, het hoofd van de regie en het hoofd van de productie hun ontslag aangeboden. De uitzending duurde iets langer dan 10 minuten en in de plaats van de overige zendtijd kwam er een heruitzending van De 25.

Ayrton

Bericht door Ayrton » di 11 sep 2018, 12:50

Nicholas Lataire zijn ontslag is ingetrokken. An Goovaerts blijft samen met hem aan als hoofdredacteur. (Bron: https://medialaan.be/nl/nicholas-latair ... vtm-nieuws)

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met o.a. Elke Pattyn, die volgens de pers achter het vertrek van Lataire bleef staan. In het nieuws merk je wel op dat er onderlinge steken worden uitgedeeld door bv. Stef Wauters.

Het Medium

Bericht door Het Medium » di 11 sep 2018, 16:42

Ayrton schreef:
di 11 sep 2018, 12:50
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met o.a. Elke Pattyn, die volgens de pers achter het vertrek van Lataire bleef staan.
Is Elke Pattyn überhaupt nog op het scherm geweest sinds ze eind juli met vakantie vertrok?

Benito_DGM
Contacteer:

Bericht door Benito_DGM » di 11 sep 2018, 16:57

Voor de liefhebbers heb ik nog een demo van het VTM Nieuws. In de video krijgen we muziek te horen van Peter Meyvaert.
Hou er rekening mee dat het om een demoversie gaat. Als VTM voor Peter had gekozen dan had het nog anders kunnen klinken.

VTM koos uiteindelijk voor Brandy Jingles. De jingles zijn ook mooi maar missen kracht en identiteit. De underscore in de demo is veel krachtiger.

Oordeel vooral zelf:
*EDIT
Link is niet meer beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Benito_DGM op di 18 sep 2018, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.

flipperdeflip

Bericht door flipperdeflip » di 11 sep 2018, 19:47

Benito_DGM schreef:
di 11 sep 2018, 16:57
Voor de liefhebbers heb ik nog een demo van het VTM Nieuws. In de video krijgen we muziek te horen van Peter Meyvaert.
Hou er rekening mee dat het om een demoversie gaat. Als VTM voor Peter had gekozen dan had het nog anders kunnen klinken.

VTM koos uiteindelijk voor Brandy Jingles. De jingles zijn ook mooi maar missen kracht en identiteit. De underscore in de demo is veel krachtiger.

Oordeel vooral zelf:
Dit is wat mij betreft veel beter dan waar ze uiteindelijk voor gekozen hebben, niet alleen de muziek maar ook hoe alles in beeld gebracht is, vooral op het einde, maakt veel meer indruk. De iets lichtere vormgeving bevalt me ook meer dan wat het nu is.

Ayrton

Bericht door Ayrton » di 11 sep 2018, 20:15

Het Medium schreef:
di 11 sep 2018, 16:42
Ayrton schreef:
di 11 sep 2018, 12:50
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met o.a. Elke Pattyn, die volgens de pers achter het vertrek van Lataire bleef staan.
Is Elke Pattyn überhaupt nog op het scherm geweest sinds ze eind juli met vakantie vertrok?
Pattyn zal pas volgende week terugkeren naar VTM Nieuws en doet deze week thuis voorbereidingen voor de verkiezingen, aldus het Nieuwsblad.

Ayrton

Bericht door Ayrton » do 20 sep 2018, 13:08

Elke Pattyn presenteerde vanmiddag voor het eerst in bijna 2 maanden het VTM Nieuws.

Plaats reactie