Iemand overigens nog iets gehoord over de (mogelijke) vernieuwing van januari waar iemand eerder iets over zei op dit forum?

Het was al bij zijn overstap aangekondigd dat hij niet alleen anker werd. Van zodra Elke terug op post is, gaat hij het ankeren combineren met andere opdrachten binnen de nieuwsdienst. Wat hij precies voor welk(e) programma('s) gaat doen is nog niet bekend gemaakt, het kan even goed achter de schermen blijven.MaartenTBI schreef: ↑wo 01 nov 2017, 21:22Opmerkelijk op het twitterprofiel van Freek Braeckman is dat er bij de omschrijving niet alleen 'Nieuwsanker vtmnieuws' staat maar ook 'Televisiemaker vtm'. Zou dat een hint zijn naar een ander programma waar hij aan het werken is? Het meest logische lijkt een talkshow, want een ander vtm-programma zie ik hem nu niet meteen maken en lange reportages nemen Cathérine Moerkerke en Luk Alloo al voor hun rekening.
Je merkt dat het vijf jaar oud is. De vormgeving op zich is nog oké, maar de studio begint er ietwat 'gedateerd' uit te zien.
De vormgeving mag van mijn part behouden blijven, maar het huidige decor een update geven wordt toch hoog tijd. Vijf jaar geleden waren de bewegende camerastandpunten bijna revolutionair, maar tegenwoordig is daar weinig speciaals aan en lijkt het decor van de VRT zelfs soms ‘levendiger’ te zijn.
Vijf jaar is inderdaad zeer lang, toch voor een zender als VTM. Volgens de laatste geruchten zijn ze nu aan het kijken hoe ze tijdelijk kunnen uitzenden met chromakey. De make-over van VTM Nieuws zal normaal dit najaar te zien zijn op het scherm. Misschien schakelen ze ook over op een flat design zoals VRT?
Dat geloof ik niet. Als er al een nieuw decor komt, neem ik aan dat dat pas bij de verhuis naar Antwerpen in gebruik wordt genomen.Benito_DGM schreef: ↑zo 04 mar 2018, 16:01Volgens de laatste geruchten zijn ze nu aan het kijken hoe ze tijdelijk kunnen uitzenden met chromakey. De make-over van VTM Nieuws zal normaal dit najaar te zien zijn op het scherm.
De studio van Kanaal Z in het gebouw van Medialaan is sinds vrijdag vorige week niet meer in gebruik. Die waren denk ik op die redactievloer. Misschien dat de reden?
Studio van Kanaal Z ligt tegenover de set van vtm nieuws, dus niet op de redactievloer.
Het decor van Faroek Live staat/stond op de redactievloer.wixy wix schreef: ↑vr 06 jul 2018, 17:50Studio van Kanaal Z ligt tegenover de set van vtm nieuws, dus niet op de redactievloer.
Vanop de stoel van de nieuwsanker kijk je recht op het decor van Kanaal Z.
Dat klopt maar het lijkt dat ze effectief een nieuwe set aan het bouwen zijn.Het Medium schreef: ↑za 07 jul 2018, 00:34Het decor van Faroek Live staat/stond op de redactievloer.