'De Ideale Wereld' met Otto-Jan Ham

kessels1992

'De Ideale Wereld' met Otto-Jan Ham

Berichtdoor kessels1992 » Di 24 Nov 2015, 11:16

Toch wel verrassend nieuws!

De ideale wereld" zal vanaf 4 januari 2016 in de late avond uitgezonden worden op Canvas. Daarmee ruilt het satirische actualiteitsprogramma van Otto-Jan Ham Vier in voor de openbare omroep. Het gaat om het eerste programma van productiehuis Woestijnvis voor VRT sinds 2011, toen een einde kwam aan de jarenlange samenwerking tussen beiden.

bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2505116

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: 'De Ideale Wereld' met Otto-Jan Ham

Berichtdoor Mike » Di 24 Nov 2015, 11:33

kessels1992 schreef:De ideale wereld" zal vanaf 4 januari 2016 in de late avond uitgezonden worden op Canvas. Daarmee ruilt het satirische actualiteitsprogramma van Otto-Jan Ham Vier in voor de openbare omroep. Het gaat om het eerste programma van productiehuis Woestijnvis voor VRT sinds 2011, toen een einde kwam aan de jarenlange samenwerking tussen beiden.

Verrassend nieuws inderdaad, al zat een hernieuwing van de samenwerking tussen de VRT en Woestijnvis er zichtbaar aan te komen. Ik verwacht dat zeker dat Canvas en DIW van elkaar zullen kunnen profiteren.

De datum klopt wel niet: volgens de website van Canvas zal het pas starten op 5 januari en enkel op dinsdag, woensdag en donderdag lopen, telkens om 22 uur. Op maandag is er het voetbalmagazine Extra Time.

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Di 24 Nov 2015, 13:26

kessels1992 schreef:toch wel verrassend nieuws!

De ideale wereld" zal vanaf 4 januari 2016 in de late avond uitgezonden worden op Canvas. Daarmee ruilt het satirische actualiteitsprogramma van Otto-Jan Ham Vier in voor de openbare omroep. Het gaat om het eerste programma van productiehuis Woestijnvis voor VRT sinds 2011, toen een einde kwam aan de jarenlange samenwerking tussen beiden.

Best wel fijn! Ik ga zeker nog kijken.
Vooral goed dat het mogelijk is een programma van zender te switchen. Waar de VRT vroeger moeilijk deed dat Woestijnvis haar programma's mee heeft genomen naar Vier, zien we nu het omgekeerde gebeuren. Het kan de samenwerking tussen de zenders alleen maar verbeteren.

no_matter_what92

Berichtdoor no_matter_what92 » Di 24 Nov 2015, 13:36

Dafaljuan schreef:

Vooral goed dat het mogelijk is een programma van zender te switchen. Waar de VRT vroeger moeilijk deed dat Woestijnvis haar programma's mee heeft genomen naar Vier, zien we nu het omgekeerde gebeuren. Het kan de samenwerking tussen de zenders alleen maar verbeteren.

Een goede keuze, DIW past beter bij Canvas dan bij VIER.

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Di 24 Nov 2015, 14:26

Mike schreef:
kessels1992 schreef:De ideale wereld" zal vanaf 4 januari 2016 in de late avond uitgezonden worden op Canvas. Daarmee ruilt het satirische actualiteitsprogramma van Otto-Jan Ham Vier in voor de openbare omroep. Het gaat om het eerste programma van productiehuis Woestijnvis voor VRT sinds 2011, toen een einde kwam aan de jarenlange samenwerking tussen beiden.

Verrassend nieuws inderdaad, al zat een hernieuwing van de samenwerking tussen de VRT en Woestijnvis er zichtbaar aan te komen. Ik verwacht dat zeker dat Canvas en DIW van elkaar zullen kunnen profiteren.

De datum klopt wel niet: volgens de website van Canvas zal het pas starten op 5 januari en enkel op dinsdag, woensdag en donderdag lopen, telkens om 22 uur. Op maandag is er het voetbalmagazine Extra Time.

Ik denk ook dat het een win-win is. De Ideale Wereld is een topprogramma, het zou zonde zijn moest het niet meer op tv komen. En CANVAS was al langer op zoek naar een programma dat op een andere manier op actualiteit focust, wat met Terzake op het late uur niet echt lukte. En De Afspraak leek, ondanks een andere focus, ook heel erg op een klassiek actuaprogramma. Maar De Afspraak is wel een goed programma, zeker met Bart Schols als presentator.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 24 Nov 2015, 18:14

no_matter_what92 schreef:
Dafaljuan schreef:

Een goede keuze, DIW past beter bij Canvas dan bij VIER.

Klopt! Een goede keuze! Alleen vind ik het wel raar dat men geen IDW op maandag doet (door Extra Time). Een actuaprogramma 3x per week? Dat is weinig. Zeker op een maandag geen actuaprogramma is raar, want dan is er veel 'nieuws' na het weekend.

Rune

Berichtdoor Rune » Di 24 Nov 2015, 19:26

Blij dit nieuws te mogen horen. Het zou zonde geweest zijn moest zo'n geweldig programma niet meer terugkeren.

Het voordeel dat de fans van De Ideale Wereld nu wel hebben is dat er geen reclame meer is (al was er op VIER ook niet overdreven veel reclame tijdens 'DIW'.

Benieuwd of er veel veranderingen zullen zijn nu het naar Canvas gaat.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 24 Nov 2015, 19:33

Jenzz schreef:Klopt! Een goede keuze! Alleen vind ik het wel raar dat men geen IDW op maandag doet (door Extra Time). Een actuaprogramma 3x per week? Dat is weinig. Zeker op een maandag geen actuaprogramma is raar, want dan is er veel 'nieuws' na het weekend.

Ik vind het net goed dat er maar drie uitzendingen per week zullen worden gemaakt. Op die manier kan meer voorbereidend werk worden verricht en kan men selectiever zijn, wat de kwaliteit alleen maar te goede zal komen. Met nog altijd een journaal, Terzake en De Afspraak op maandag denk ik niet dat er het zenderpubliek een gebrek aan actua zal ervaren, noch dat DIW verplicht zal zijn een zo breed mogelijk spectrum van die actualiteit te belichten.

Bovendien is Extra Time op maandag een gevestigde waarde. Het zou geen goed idee zijn om dat in functie van DIW te gaan opschuiven naar pakweg 23 uur of erger nog, om het al rond 21 uur te zetten en zo vijf verschillende actuaprogramma's opeenvolgend op drie uur tijd te brengen.

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Di 24 Nov 2015, 21:02

De Ideale Wereld gaat op Canvas beter tot zijn recht komen. Toch blijf ik vinden dat het ook op Vier een passend programma was, alleen is het geen programma dat een massa kijkers gaat trekken en dat is voor een commerciële zender belangrijk.
Het heeft Vier een smoel gegeven en zal de smoel van Canvas ook alle eer aandoen.
Volgens mij inderdaad ook een win-win.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Di 24 Nov 2015, 21:11

Ik heb het gevoel dat VIER steeds meer richting VT4 aankruipt... Desalniettemin ben ik zeer blij met de verhuis!

digipolle

Berichtdoor digipolle » Di 01 Dec 2015, 14:27

Niet echt mijn ding, maar ik ben blij dat het programma een nieuwe thuis heeft gevonden, ipv gewoon afgevoerd te worden. Satire is een belangrijk iets in een medialandschap. En zij brachten dat wel, vind ik.

Rune

Berichtdoor Rune » Vr 04 Dec 2015, 13:54

Het zesde seizoen van De Ideale Wereld loopt op Canvas van begin januari tot eind mei.

Bron: Woestijnvis

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Vr 04 Dec 2015, 13:59

Rune schreef:Het zesde seizoen van De Ideale Wereld loopt op Canvas van begin januari tot eind mei.

Bron: Woestijnvis

Dat is meteen een heel erg lang seizoen. Ik denk dat de seizoenen op VIER veel korter waren.

Mike

Berichtdoor Mike » Vr 04 Dec 2015, 15:35

Mediawatcher84 schreef:Dat is meteen een heel erg lang seizoen. Ik denk dat de seizoenen op VIER veel korter waren.

Het eerste jaar liep het op VIER een volledig seizoen, van eind augustus tot eind mei. Maar vanaf het najaar 2014 is men het inderdaad in kortere blokken gaan doen.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 05 Jan 2016, 13:33

Vandaag dus de doorstart op Canvas. De gasten deze week zijn achtereenvolgens Jan Peumans, Lieven Scheire en An Lemmens. Die eerste was er ook al eens bij in het eerste seizoen.

Update: An Lemmens heeft afgehaakt, donderdag komt Gerty Christoffels langs. (bron: Canvas)
Laatst gewijzigd door Mike op Wo 06 Jan 2016, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Canvas”