Familie - Seizoen 26

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Familie - Seizoen 26

Berichtdoor TeBi » Wo 20 Apr 2016, 09:22

Vanochtend gehoord op Qmusic: op 5 september is Lars Dewulf, het personage van Kürt Rogiers, voor het eerst te zien in Familie. Zijn opnames starten vanaf 9 mei.

TeBi

Re: Familie - Seizoen 26

Berichtdoor TeBi » Di 31 Mei 2016, 16:25

Vincent Banić (JIM, Het Huis Anubis) neemt de rol van Guido Van den Bossche over van Jelle Florizoone, die al na een jaar uit de reeks verdwijnt.

Begin juni staat Vincent op de set van Familie. Hij zal vanaf september op het scherm te zien zijn.

Bron: vtm.be

michael

Berichtdoor michael » Di 31 Mei 2016, 21:16

Rare wending om alweer een nieuwe acteur te nemen voor de rol van 'Guido'. Begrijp de reden niet goed, want in mijn ogen is Jelle toch een goede acteur.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Di 31 Mei 2016, 22:46

michael schreef:Rare wending om alweer een nieuwe acteur te nemen voor de rol van 'Guido'. Begrijp de reden niet goed, want in mijn ogen is Jelle toch een goede acteur.

Het gaat voor mij ook iets te snel, maar volgens Jelle is het "tijd voor iets anders". Vincent is 7 jaar ouder, dus hopelijk komt de nieuwe wissel nog geloofwaardig over. Of er moet al terug met een tijdsprong gewerkt worden. Jammer dat ze Jordi Rottier niet gewoon teruggehaald hebben.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 31 Mei 2016, 23:52

TeBi schreef:
michael schreef:Rare wending om alweer een nieuwe acteur te nemen voor de rol van 'Guido'. Begrijp de reden niet goed, want in mijn ogen is Jelle toch een goede acteur.

Het gaat voor mij ook iets te snel, maar volgens Jelle is het "tijd voor iets anders". Vincent is 7 jaar ouder, dus hopelijk komt de nieuwe wissel nog geloofwaardig over. Of er moet al terug met een tijdsprong gewerkt worden. Jammer dat ze Jordi Rottier niet gewoon teruggehaald hebben.

Vincent Banic is 7 jaar ouder dan Jelle Florizoone en 9 jaar ouder dan Jordi Rottier.

Hopelijk kan men er op een of andere manier voor zorgen dat het leeftijdsverschil niet te fel opvalt. Zowel tussen de acteurs onderling als inhoudelijk, want het personage is geloof ik maar een jaar of 18 oud. Wat de reden voor de wissel zou zijn: ik vermoed dat ze gewoon voor een voor een 'hunky', volwassen type willen gaan om van daaruit meer met het personage te kunnen aanvangen.

Flora24

Berichtdoor Flora24 » Wo 01 Jun 2016, 10:17

Volgens mij willen ze inderdaad het personnage stilletjes aan ouder maken dan dat hij in werkelijkheid moet zijn. Want ik vind het leeftijdsverschil met de andere huisgenoten wel erg opvallend (vooral me Zjef en Rudy). Alleen zal hij er nu zelfs ouder uitzien dan Hanne ^^

Ik vond Jordy Rottier ook beter passen bij Emma.

MediaWave

Berichtdoor MediaWave » Wo 08 Jun 2016, 16:01

Het 25ste Familie-seizoen zit er bijna op, en als trouwe kijker ben ik persoonlijk vrij teleurgesteld. In mijn ogen is het 25ste seizoen gefaald in haar verhaallijnen, terwijl het 23ste seizoen (seizoen waarin Bart affaire begon, terugkeer van Hanne-Cédric-Maarten-Roos, intrede van Thomas, Rudi's geaardheid, June's ware aard die bovenkomt) echt een mooie doorstart kende. De kijkcijfers die bleven zonder betwisting vaak hangen tussen 600.000 - 700.000 live-kijkers, wat toch vrij lage kijkcijfers zijn als je de hele evolutie kent. De veelbesproken wraakactie van June blijft maar aanslepen, inmiddels al het tweede seizoen op rij... Ik weet dat veel kijkers snel klagen dat iets te 'lang' duurt, en vaak is dat onterecht (Cfr. Bart gaat vreemd, de gijzeling van Evi, de ruzie tussen Leen en Linda,..) maar bij June is dat zeer begrijpelijk. Op zich vind ik de ontwikkelingen rond June best interessant. Ze heeft een volledig nieuw karaktertype gekregen sinds haar scheiding met Peter. Maar het karakter van June is nu te vergelijken met een waterkraan die druppelt. Af en toe heel hard en soms bitter weinig. Je kunt die kraan niet eeuwig laten druppelen beste Familieschrijvers. En spanning bouw je ook niet op dat meerdere seizoenen duurt. Als June volgend seizoen haar 'wraakplan' alweer verder zet, dan begint het stilaan een 'Xavier Latour verhaal' te worden. Eerst een 'gewaardeerde Familie-slechterik' die dan genadeloos uitgemolken werd.

Het volledige plaatje klopt ook niet met het Familie-DNA. Familie is in vergelijking met vroeger (lees: jaren 1990 t.e.m. Peter die neergestoken werd in Malta) veel 'braver' geworden. Zo worden tegenwoordig spannende June-momentjes afgewisseld met kleine drama rond meterschap van Linda, een meisje proberen te laten kussen met Jef, puber Cédric die Stefke wilt, workaholic Veronique die instort... Ik zeg niet dat het constant spannend moet zijn, maar laat drama in een soap gewoon écht drama zijn. De romantiek is ook te braaf geworden. Het blijft bij kussen om dan plots in de volgende scène te zien de personages in bed liggen verstopt onder heel wat lakens. Waar is de tijd dat Pater Familias Jan de secretaresse wilde doen op het bureau? Ik mis dus wat vonken, beelden die bij blijven. Niet dat de personages helemaal uit de kleren moet gaan, maar laat de mensen wat 'dromen' over hun favoriete personages en rode kaakjes krijgen. Ik hoop dat dit met de komst van de 'hunks' Kurt en Vincent de juiste kant opgaat. Het mag allemaal weer wat 'stouter'. Een soap hoort een 'quilty pleasure' te zijn en dat is Familie vandaag niet.

De familie VDB is altijd al door Familie beetje uitgespeeld als een meer 'bevoorrechte' familie (vooral de tak van Marie-Rose dan). Ze doen dit d.m.v. Peter en Veronique in media te laten verschijnen en dat bijvoorbeeld Louise en Cédric dit ondervinden op school en hun sociaal leven. In plaats van in te zoomen op de gewone dingen des leven en de 'kleine drama', kunnen ze meer inzoomen dat een rijke familie heel wat voordelen heeft waarvoor ze een prijs betalen: de keerzijde van de medaille (schandalen: persoonlijk / zakelijk vlak) waar de 'gewone' doorsnee mens dan minder mee te maken heeft. Het is dan de kunst om dan de link te maken dat de gevoelens en emoties die gepaard gaan bij gebeurtenissen in de 'high society' vrijwel gelijk zijn aan die van de gewone mens. Uiteraard is niet heel de familie rijk, en dat is een goed gegeven. Ze kunnen met Louise en Cédric hier in de toekomst vlijtig op ingaan. Het bevat zoveel mogelijke en boeiende verhaallijnen. Ik hoop dat ze dit in de komende seizoenen zullen gebruiken.

Familie mist ook wat kleurrijke personages. Nu kan ik van heel wat personages zeggen dat ze een typisch 'Familiepersonage' zijn en er niet zoveel verschil is tussen de personages. De enige personages die bij mij echt in het oog springen blijven Veronique, Peter, June, Stan en Jef. De personages mogen van mij complexer worden en wat nieuwe wind in Familie blazen. Zo was het personage Elise Casters (overleden vriendin van Peter) echt een frisse verschijning die helaas van korte duur was. Ook Delphine en de was een geweldig personage waar haar actieplannen tenminste wel vooruit gingen. Het valt ook op dat veel personages met elkaar overeenkomen en vaak in situaties terecht komen waardoor ze eens samen hebben gewoond, wat niet realistisch is.

Ik hoop dat het 26ste seizoen toch veel te bieden zal hebben: krachtige verhaallijnen die emoties en reacties uitlokken bij de kijkers. Ze moeten het ritme nog weten af te stemmen. De ingrediënten zijn er, maar nu moeten ze nog weten hoe ze deze moeten gebruiken en uitwerken. Familie heeft hét nog, nu moeten de makers kiezen welke koers ze willen varen. Eén ding is zeker: als ze kiezen voor de koers van het bijna afgelopen seizoen, dan vrees ik dat de kijkcijfers langzaam maar zeker verder zullen zakken.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 14 Jun 2016, 18:13

MediaWave schreef:Het 25ste Familie-seizoen zit er bijna op, en als trouwe kijker ben ik persoonlijk vrij teleurgesteld. In mijn ogen is het 25ste seizoen gefaald in haar verhaallijnen, terwijl het 23ste seizoen (seizoen waarin Bart affaire begon, terugkeer van Hanne-Cédric-Maarten-Roos, intrede van Thomas, Rudi's geaardheid, June's ware aard die bovenkomt) echt een mooie doorstart kende. De kijkcijfers die bleven zonder betwisting vaak hangen tussen 600.000 - 700.000 live-kijkers, wat toch vrij lage kijkcijfers zijn als je de hele evolutie kent. De veelbesproken wraakactie van June blijft maar aanslepen, inmiddels al het tweede seizoen op rij... Ik weet dat veel kijkers snel klagen dat iets te 'lang' duurt, en vaak is dat onterecht (Cfr. Bart gaat vreemd, de gijzeling van Evi, de ruzie tussen Leen en Linda,..) maar bij June is dat zeer begrijpelijk. Op zich vind ik de ontwikkelingen rond June best interessant. Ze heeft een volledig nieuw karaktertype gekregen sinds haar scheiding met Peter. Maar het karakter van June is nu te vergelijken met een waterkraan die druppelt. Af en toe heel hard en soms bitter weinig. Je kunt die kraan niet eeuwig laten druppelen beste Familieschrijvers. En spanning bouw je ook niet op dat meerdere seizoenen duurt. Als June volgend seizoen haar 'wraakplan' alweer verder zet, dan begint het stilaan een 'Xavier Latour verhaal' te worden. Eerst een 'gewaardeerde Familie-slechterik' die dan genadeloos uitgemolken werd.

Het volledige plaatje klopt ook niet met het Familie-DNA. Familie is in vergelijking met vroeger (lees: jaren 1990 t.e.m. Peter die neergestoken werd in Malta) veel 'braver' geworden. Zo worden tegenwoordig spannende June-momentjes afgewisseld met kleine drama rond meterschap van Linda, een meisje proberen te laten kussen met Jef, puber Cédric die Stefke wilt, workaholic Veronique die instort... Ik zeg niet dat het constant spannend moet zijn, maar laat drama in een soap gewoon écht drama zijn. De romantiek is ook te braaf geworden. Het blijft bij kussen om dan plots in de volgende scène te zien de personages in bed liggen verstopt onder heel wat lakens. Waar is de tijd dat Pater Familias Jan de secretaresse wilde doen op het bureau? Ik mis dus wat vonken, beelden die bij blijven. Niet dat de personages helemaal uit de kleren moet gaan, maar laat de mensen wat 'dromen' over hun favoriete personages en rode kaakjes krijgen. Ik hoop dat dit met de komst van de 'hunks' Kurt en Vincent de juiste kant opgaat. Het mag allemaal weer wat 'stouter'. Een soap hoort een 'quilty pleasure' te zijn en dat is Familie vandaag niet.

De familie VDB is altijd al door Familie beetje uitgespeeld als een meer 'bevoorrechte' familie (vooral de tak van Marie-Rose dan). Ze doen dit d.m.v. Peter en Veronique in media te laten verschijnen en dat bijvoorbeeld Louise en Cédric dit ondervinden op school en hun sociaal leven. In plaats van in te zoomen op de gewone dingen des leven en de 'kleine drama', kunnen ze meer inzoomen dat een rijke familie heel wat voordelen heeft waarvoor ze een prijs betalen: de keerzijde van de medaille (schandalen: persoonlijk / zakelijk vlak) waar de 'gewone' doorsnee mens dan minder mee te maken heeft. Het is dan de kunst om dan de link te maken dat de gevoelens en emoties die gepaard gaan bij gebeurtenissen in de 'high society' vrijwel gelijk zijn aan die van de gewone mens. Uiteraard is niet heel de familie rijk, en dat is een goed gegeven. Ze kunnen met Louise en Cédric hier in de toekomst vlijtig op ingaan. Het bevat zoveel mogelijke en boeiende verhaallijnen. Ik hoop dat ze dit in de komende seizoenen zullen gebruiken.

Familie mist ook wat kleurrijke personages. Nu kan ik van heel wat personages zeggen dat ze een typisch 'Familiepersonage' zijn en er niet zoveel verschil is tussen de personages. De enige personages die bij mij echt in het oog springen blijven Veronique, Peter, June, Stan en Jef. De personages mogen van mij complexer worden en wat nieuwe wind in Familie blazen. Zo was het personage Elise Casters (overleden vriendin van Peter) echt een frisse verschijning die helaas van korte duur was. Ook Delphine en de was een geweldig personage waar haar actieplannen tenminste wel vooruit gingen. Het valt ook op dat veel personages met elkaar overeenkomen en vaak in situaties terecht komen waardoor ze eens samen hebben gewoond, wat niet realistisch is.

Ik hoop dat het 26ste seizoen toch veel te bieden zal hebben: krachtige verhaallijnen die emoties en reacties uitlokken bij de kijkers. Ze moeten het ritme nog weten af te stemmen. De ingrediënten zijn er, maar nu moeten ze nog weten hoe ze deze moeten gebruiken en uitwerken. Familie heeft hét nog, nu moeten de makers kiezen welke koers ze willen varen. Eén ding is zeker: als ze kiezen voor de koers van het bijna afgelopen seizoen, dan vrees ik dat de kijkcijfers langzaam maar zeker verder zullen zakken.

Voor mij was het afgelopen seizoen net een van de betere en dat was voor een behoorlijk deel te danken aan June. Een slechterik die zich beetje bij beetje ontwikkelt, die je als kijker maanden of jarenlang in zijn of haar greep houdt, vind ik gewoon veel geschikter soapmateriaal dan dat hele gedoe rond de veiligheidsdienst en terrorisme, om maar een recent voorbeeld te geven. Het goede aan June is bovendien dat het geen vijand is die uit de lucht is komen gevallen. Ze is al lang aanwezig in de reeks en de krijtlijnen van het karakter dat nu de bovenhand heeft gehaald waren bij haar intrede al uitgezet. Ze was toen ook al een manipulator met egocentrische trekjes, speelde ook even vuil spel en de moord op haar eerste echtgenoot werd toen ook al gesuggereerd. Wat een topactrice blijkt die Katrien De Becker dit seizoen ook te zijn. Voor mij is dit sinds Didier De Kunst de meest geloofwaardige vertolking van “de slechterik”, beter dan een Latour, Bert of Sara.

Dat spannende momenten worden afgewisseld met “klein drama” is toch niet meer dan normaal in een soap? Het is zeker niet zo dat dat vroeger minder aanwezig was. Dat je het gevoel hebt van wel ligt er misschien aan dat de grootse dingen automatisch langer bijblijven.

Naar seizoen 26 kijk ik minder uit. Nu is bevestigd dat het slot van seizoen 25 voor een belangrijk deel rond June zal draaien, zit de kans er zeker in dat we het nadien weer zonder haar moeten stellen, wat ik een verlies zou vinden. Maar in de eerste plaats heb ik mijn twijfels door de komst van Kürt Rogiers, die toch al wel meteen een substantiële rol lijkt te krijgen met 3 opnamedagen per week. Het gaat wel fijn zijn om hem na Wittekerke en Sara opnieuw samen met Sandrine André te zien, want die hebben toch wel een mooie chemie samen, maar daar blijft het bij wat mijn enthousiasme betreft. Voor het overige vind ik hem geen bijster goede acteur dus ik zou het jammer vinden als ze hem op de voorgrond plaatsen alleen maar omdat hij een grote naam is. Jasmijn Van Hoof keert normaal gezien in de tweede helft van het seizoen ook terug, terwijl dat voor mij absoluut niet zou hoeven. Er zijn genoeg jonge mensen en bijhorende (mogelijke) verhaallijnen aanwezig. En tenslotte is er nog Vincent Banic als nieuwe Guido, daar sta ik ook sceptisch tegenover. Ik begrijp de drang om Guido matuurder te maken, maar om dat geloofwaardig te houden is naar mijn mening toch wel een tijdsprongetje nodig. Het personage is slechts 18 jaar oud, daar kan zijn nieuwe vertolker echt niet voor doorgaan.

MediaWave

Berichtdoor MediaWave » Wo 15 Jun 2016, 15:58

Je spreekt jezelf eigenlijk wat tegen. "Een slechterik die zich beetje bij beetje ontwikkelt" en dit terwijl June eigenlijk al 'een slechterik' was bij haar intrede. Ze vermoorde al voor haar intrede in de soap haar eerste echtgenoot en daarna -tot de scheiding met Peter- heeft ze nooit meer de drang gehad om te moorden. Dit is naar mijn inziens wel vreemd aangezien ze al die tijd al een moordenaar was. Nu lijkt het voor de kijker dat ze 'terug' een moordenaar geworden is door de scheiding met Peter. De makers van Familie hebben hier een serieuze fout begaan. Tussen de 'eerste' moord en haar scheiding met Peter moeten er toch momenten geweest zijn dat June ook wraak wilde nemen op andere personages die het haar moeilijk maakten. Ze heeft altijd rationeel kunnen handelen tijdens de goeie jaren van haar huwelijk en er was geen enkel moment waar je kon bedenken dat ze effectief een moordenaar is. Ik denk hierbij aan Bert Van den Bossche die haar probeerde te verstikken in de zetel met een kussen. Waarom nam moordgodin June destijds geen wraak op Bert? Nadien werd haar geliefde man Peter bijna vermoord door een brandstichting van Bert en ook toen nam ze weer geen wraak. Dit lijkt toch meer een 'logische' aanzet tot moorden dan een onozele echtscheiding. Het was echter Rita die in het ziekenhuis bijna Bert ging vermoorden. Een ander opmerkelijk geval: Marie-Rose lag heel lang dwars tegen het nakende huwelijk en June liet haar gewoon leven. Vandaag heeft June het niet enkel gemunt op Peter, maar ook op de ganse familie VDB (wereldberoemde zin in de soap die bijna elke slechterik zegt: de VDB's moeten kapot) en iedereen die haar in de weg staat. Dit staat dan ook weer in conflict met haar verleden: ze heeft enkel haar echtgenoot Wim vermoord en liet voor de rest de familie van Wim met rust. June is dus in mijn ogen geen slechterik die zich beetje bij beetje ontwikkelt, maar een personage die beetje bij beetje uit de hand loopt en uitgemolken raakt. Het was in eerste instantie een interessante ontwikkeling, maar na 2 jaar kan je dit geen boeiende ontwikkeling meer noemen.

Klein drama is er inderdaad altijd geweest, maar de inhoud van tegenwoordig verschilt wel degelijk met die van vroeger. Zo herinner ik mij dat Mario, de ex-man van Veronique, zo graag een tweede kind wou en dat Veronique stiekem de pil nam en die verstopte achter de spiegel van de badkamer. Nadien ontdekt hij dit en vervangt hij deze pillen door fake pillen. Dit soort 'klein drama' waardeer ik meer dan bv. vrouwelijke personages die Zjef willen verleiden.

Vincent Banic kan zeker en vast doorgaan als een 18 jarige kerel. Ik weet niet welk beeld jij hebt van 18 jarigen, maar 18 jarigen kunnen uiteenlopende uiterlijkheden vertonen. In die leeftijdsperiode kunnen ze er dus nog steeds ofwel jonger / ouder uitzien. Als je kijkt naar de eerstejaars van de universiteit kun je niet altijd denken dat ze 18 jaar oud zijn. Zelfs jongens van 16-17 jaar kunnen doorgaan als prille twintigers. De tieners die in het VTM-programma 'Zorgen voor Later' meededen dat in het voorjaar van 2009 te zien was, zagen er ouder uit dan hun werkelijke leeftijd. Het zal gewoon wennen zijn omdat de huidige Guido echt een babyface heeft en geen baardgroei, terwijl Vincent Banic wel baardgroei heeft.

Kurt Rogiers krijgt van mij tenslotte het voordeel van de twijfel, en niet alleen omwille van zijn chemie met Sandrine André. Zijn rol zou lijken op die van Witterkerke en dat vond ik wel redelijk goed. Ben benieuwd of zo'n personage zijn weg zal vinden in een soap en naar het publiek.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Zo 19 Jun 2016, 11:41

Neen, ik spreek mezelf niet tegen. Dat iemand al slechte eigenschappen in zich had, wil toch niet zeggen dat er geen verdere ontwikkeling kan plaatsvinden? Mijn punt was dat ik een termijnverhaal, waarbij je als kijker zelf ook inzicht krijgt in de drijfveren en het stappenplan van de slechterik in kwestie, interessanter vind dan dat er iets of iemand pardoes in het verhaal wordt gedropt en al even snel weer verdwijnt.

Baardgroei is een ding, want met de juiste genen kan je dat rond je 15de al hebben, maar zelfs zonder baard zou Vincent Banic gewoon echt niet iemand zijn waarvan ik me kan voorstellen dat hij vorig jaar nog op de middelbare school zat. Dat hij maar anderhalf jaar ouder is dan neefje Cedric en nichtje Louise. Zeker niet op de manier waarop ik hem de afgelopen jaren al vaak op het scherm bezig zag als presentator. Misschien valt het beter mee eens we hem werkelijk aan het werk zien naast zijn belangrijkste tegenspelers, maar toch denk ik dat velen het hier nog een tijdje moeilijk mee gaan hebben. Dan vond ik Michael Vroemans, die ook een behoorlijk aantal jaar verschilde met zijn personage Maarten, indertijd beter gecast.

In Familie zal Rogiers een succesvol zakenman/versierder spelen, eerder zijn typetje uit Danni Lowinski denk ik dan. In Wittekerke was hij een brave wereldverbeteraar die toevallig zijn looks meehad maar daar zelden tot nooit gebruik van maakte - een loser, zoals Rogiers het recent nog zelf in een interview omschreef. Ik veroordeel zeker niet vooraf, maar ik hoop gewoon dat de kijker de kans krijgt om aan Rogiers te wennen en dat hij dus niet van in het begin wordt opgedrongen ten nadele van bepaalde andere vaste acteurs.

MediaWave

Berichtdoor MediaWave » Zo 19 Jun 2016, 17:46

En dat is nu het hele gedoe rond June waar ik zo lang over zat te analyseren: ze had die slechte eigenschappen al in zich (Cfr. moord Wim) en dan is ze plots gestopt met moorden tot de echtscheiding met Peter. Het termijnverhaal is dan niet goed opgebouwd. Want tussen deze twee gebeurtenissen had ze betere redenen om te gaan moorden, redenen die ik reeds heb opgesomd. Er is dus geen sprake van ontwikkelingen in deze tijd, wat niet realistisch is en niet valt weg te praten. June wil Peter vermoorden en zijn familie kapot maken, terwijl haar ex-schoonfamilie via Wim haar had vernederd door de beschuldigingen van partnergeweld naast zich te leggen. Er zit geen logica te vinden in deze ontwikkelingen. Ze hebben gewoon het personage June gedropt met een verleden en de makers van Familie hebben na x aantal jaar besloten om haar verleden op te rakelen om het personage van verhaallijnen te voorzien: daar komt het -hoe je het draait of keert- op neer. Hoe kan je dit dan een ontwikkeling noemen? Precies of er was een pauze-knop ingeschakeld in haar 'moordbrein'. Hiervan krijg je geen inzicht als kijker, want veel kijkers vinden een scheiding niet echt een goeie reden om te beginnen moorden.

Het enige wat ik persoonlijk nog kon begrijpen is waarom ze Wim had vermoord, wegens partnergeweld. Maar Peter willen vermoorden wegens een scheiding? Het is alweer Peter die slachtoffer wordt van een moorddrang. Wie heeft alfa-mannetje Peter nu nog niet proberen te vermoorden? En welk stappenplan? Er zijn er al zoveel geweest. Peter had oorspronkelijk al dood moeten zijn in juni 2015 als we het over June's oorspronkelijk stappenplan zouden volgen. En ook in seizoen 25 is het stappenplan verschillende malen gewijzigd door tussentijdse moorden die zelfs niet in plan zaten. Ze spelen bovendien June ook uit een als een 'intelligente' moordvrouw die iedereen altijd te slim af is en met alles wegkomt. Maar ze kon er ironisch genoeg er niet in slagen om haar huwelijk met Peter te redden. Ze kon even goed Trudy -die toen in haar ogen een bedreiging vormde en eigenlijk ook de oorzaak is van de scheiding- vermoorden. Of tenminste haar fake zwangerschap beter gespeeld hebben en de dokter betaald hebben om te liegen over haar miskraam. Of ze had via een spermadonor zwanger kunnen worden en na x aantal jaar konden de makers van Familie dit laten uitkomen via een medische gebeurtenis dat Peter niet de vader is van het kind. Zoals je merkt: de scenario mogelijkheden zijn eindeloos.

Een personage voor korte tijd -van enkele dagen tot enkele weken of maanden- kan best wel interessant zijn. In het echt leven ontmoet je toch ook mensen die voor korte tijd in je leven terecht komen? De ene ontmoeting laat een diepere indruk na dan de andere. Familie heeft daarbij afgelopen jaren werk gemaakt om personages die korte tijd in Familie speelden of jaren een (beperkte) rol hadden, soms opnieuw te laten opduiken. Ik denk hierbij aan Delphine, model Jonas, Rita's vriendin Kristina, Pierrot VDB, Barts baas Greet, etc.

Ik ken heel wat mensen die zelfs maar 1 jaar verschillen van elkaar en er een wereld van verschillen zijn. Van mij kan Vincent Banic met en zonder baard iemand zijn die vorig jaar op de middelbare school zat. Het zou me bovendien niet verbazen mochten Louise en Cédric in 2017 vervangen worden door nieuwe en oudere acteurs. Het is het jaar waarin beide acteurs afstuderen van de middelbare school en misschien lijkt dat voor de Familie-makers ook de ideale gelegenheid om de twee te vervangen.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 21 Jun 2016, 16:12

Op zijn Instagram-pagina zette David Michiels een foto van enkele flesjes Gust-bier met daarbij de tekst "Eerste lezing gehad! Nice to be back". Zou hij terugkeren naar Familie? Tussen 2006 en 2009 speelde hij mee als Wim Veugelen, toen de man van Mieke.

Deborah
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Deborah » Do 23 Jun 2016, 11:02

Het Medium schreef:Op zijn Instagram-pagina zette David Michiels een foto van enkele flesjes Gust-bier met daarbij de tekst "Eerste lezing gehad! Nice to be back". Zou hij terugkeren naar Familie? Tussen 2006 en 2009 speelde hij mee als Wim Veugelen, toen de man van Mieke.

David Michiels keert inderdaad terug naar Familie, en dit in dezelfde rol. Hij is vanaf oktober terug te zien.

Ook Ini Massez (vanaf 26 oktober als Viv Neyens) & Darya Gantura (vanaf 15 november als Ellie Segers) gaan de cast versterken.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Do 23 Jun 2016, 17:21

Deborah schreef:David Michiels keert inderdaad terug naar Familie, en dit in dezelfde rol. Hij is vanaf oktober terug te zien.

Amai. Heel benieuwd hoe ze Michiels (als Wim) gaan laten terugkeren in de reeks.

Deborah
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Deborah » Do 23 Jun 2016, 18:14

Sam_Dp schreef:
Deborah schreef:David Michiels keert inderdaad terug naar Familie, en dit in dezelfde rol. Hij is vanaf oktober terug te zien.

Amai. Heel benieuwd hoe ze Michiels (als Wim) gaan laten terugkeren in de reeks.

Spoiler: show
Zal dit niet te maken hebben met Mieke?

Terug naar “VTM”