VTM NIEUWS

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Re: VTM NIEUWS

Bericht door MaartenTBI » wo 01 nov 2017, 21:22

Opmerkelijk op het twitterprofiel van Freek Braeckman is dat er bij de omschrijving niet alleen 'Nieuwsanker vtmnieuws' staat maar ook 'Televisiemaker vtm'. Zou dat een hint zijn naar een ander programma waar hij aan het werken is? Het meest logische lijkt een talkshow, want een ander vtm-programma zie ik hem nu niet meteen maken en lange reportages nemen Cathérine Moerkerke en Luk Alloo al voor hun rekening.

Iemand overigens nog iets gehoord over de (mogelijke) vernieuwing van januari waar iemand eerder iets over zei op dit forum?

Afbeelding

Het Medium
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Bericht door Het Medium » do 02 nov 2017, 17:02

MaartenTBI schreef:
wo 01 nov 2017, 21:22
Opmerkelijk op het twitterprofiel van Freek Braeckman is dat er bij de omschrijving niet alleen 'Nieuwsanker vtmnieuws' staat maar ook 'Televisiemaker vtm'. Zou dat een hint zijn naar een ander programma waar hij aan het werken is? Het meest logische lijkt een talkshow, want een ander vtm-programma zie ik hem nu niet meteen maken en lange reportages nemen Cathérine Moerkerke en Luk Alloo al voor hun rekening.
Het was al bij zijn overstap aangekondigd dat hij niet alleen anker werd. Van zodra Elke terug op post is, gaat hij het ankeren combineren met andere opdrachten binnen de nieuwsdienst. Wat hij precies voor welk(e) programma('s) gaat doen is nog niet bekend gemaakt, het kan even goed achter de schermen blijven.

Jenzz

Bericht door Jenzz » wo 29 nov 2017, 17:34

Vanaf 20 december neemt Birgit Van Mol tijdelijk Telefacts over omdat Julie Colpaert op zwangerschapsverlof is.

Glenn

Bericht door Glenn » zo 18 feb 2018, 18:31

Het huidig decor is vandaag 5 jaar in gebruik. Toch wel sterk.
Volgens mij hebben ze nog nooit zo lang gedaan met hetzelfde decor, zonder aanpassingen.
Tenzij misschien in de jaren '90?

Ayrton

Bericht door Ayrton » zo 18 feb 2018, 20:30

Glenn schreef:
zo 18 feb 2018, 18:31
Volgens mij hebben ze nog nooit zo lang gedaan met hetzelfde decor, zonder aanpassingen.
Je merkt dat het vijf jaar oud is. De vormgeving op zich is nog oké, maar de studio begint er ietwat 'gedateerd' uit te zien.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door MaartenTBI » zo 18 feb 2018, 22:04

Ayrton schreef:
zo 18 feb 2018, 20:30
Glenn schreef:
Je merkt dat het vijf jaar oud is. De vormgeving op zich is nog oké, maar de studio begint er ietwat 'gedateerd' uit te zien.
De vormgeving mag van mijn part behouden blijven, maar het huidige decor een update geven wordt toch hoog tijd. Vijf jaar geleden waren de bewegende camerastandpunten bijna revolutionair, maar tegenwoordig is daar weinig speciaals aan en lijkt het decor van de VRT zelfs soms ‘levendiger’ te zijn.
Aan de andere kant heeft men weinig reden om te veranderen; de kijkcijfers zijn goed (of zelfs uitstekend), en veranderen houdt altijd risico’s in.

De vraag is natuurlijk ook welke weg men met het nieuwsmerk VTM Nieuws wil inslaan in de toekomst. Door de overname van Medialaan door De Persgroep, lijkt het quasi zeker dat HLN en VTM zowel op het scherm als online meer gaan samenwerken. Misschien is men nog aan die nieuwe structuur aan het tekenen en duurt het daarom zo lang? Kris Hoflack sprak hierover al recentelijk in een interview: https://www.smallteaser.com/@dantemorre ... is-hoflack

vnt reality
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Bericht door vnt reality » di 27 feb 2018, 11:57

Eva Clockaerts presenteert vanmiddag voor de laatste keer ‘het weer’ op vtm. Ze doet een ‘position switch’ binnen de vtm-nieuwsdienst, ze gaat namelijk aan de slag als nieuwslezeres voor radiostations Qmusic en Joe.

Benito_DGM
Contacteer:

Bericht door Benito_DGM » zo 04 mar 2018, 16:01

Glenn schreef:
Vijf jaar is inderdaad zeer lang, toch voor een zender als VTM. Volgens de laatste geruchten zijn ze nu aan het kijken hoe ze tijdelijk kunnen uitzenden met chromakey. De make-over van VTM Nieuws zal normaal dit najaar te zien zijn op het scherm. Misschien schakelen ze ook over op een flat design zoals VRT?
Laatst gewijzigd door Benito_DGM op di 18 sep 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Het Medium

Bericht door Het Medium » zo 24 jun 2018, 13:10

Benito_DGM schreef:
zo 04 mar 2018, 16:01
Volgens de laatste geruchten zijn ze nu aan het kijken hoe ze tijdelijk kunnen uitzenden met chromakey. De make-over van VTM Nieuws zal normaal dit najaar te zien zijn op het scherm.
Dat geloof ik niet. Als er al een nieuw decor komt, neem ik aan dat dat pas bij de verhuis naar Antwerpen in gebruik wordt genomen.

Sam_Dp

Bericht door Sam_Dp » do 05 jul 2018, 10:54

Op de Instagram Stories en Lives van Jill Peeters is al een tijdje te zien dat ze op de redactievloer van VTM nieuws een studio/decor/set aan het bouwen zijn. Iemand enig idee voor wat deze set zou kunnen dienen? Zou dit al voor de verkiezingen zijn?

Ayrton

Bericht door Ayrton » vr 06 jul 2018, 16:57

Sam_Dp schreef:
do 05 jul 2018, 10:54
Op de Instagram Stories en Lives van Jill Peeters is al een tijdje te zien dat ze op de redactievloer van VTM nieuws een studio/decor/set aan het bouwen zijn. Iemand enig idee voor wat deze set zou kunnen dienen? Zou dit al voor de verkiezingen zijn?
De studio van Kanaal Z in het gebouw van Medialaan is sinds vrijdag vorige week niet meer in gebruik. Die waren denk ik op die redactievloer. Misschien dat de reden?

wixy wix
Contacteer:

Bericht door wixy wix » vr 06 jul 2018, 17:50

Ayrton schreef:
vr 06 jul 2018, 16:57
Sam_Dp schreef:
De studio van Kanaal Z in het gebouw van Medialaan is sinds vrijdag vorige week niet meer in gebruik. Die waren denk ik op die redactievloer. Misschien dat de reden?
Studio van Kanaal Z ligt tegenover de set van vtm nieuws, dus niet op de redactievloer.
Vanop de stoel van de nieuwsanker kijk je recht op het decor van Kanaal Z.

Het Medium

Bericht door Het Medium » za 07 jul 2018, 00:34

wixy wix schreef:
vr 06 jul 2018, 17:50
Ayrton schreef:
Sam_Dp schreef:
Studio van Kanaal Z ligt tegenover de set van vtm nieuws, dus niet op de redactievloer.
Het decor van Faroek Live staat/stond op de redactievloer.

Sam_Dp

Bericht door Sam_Dp » za 07 jul 2018, 10:05

Het Medium schreef:
za 07 jul 2018, 00:34
wixy wix schreef:
vr 06 jul 2018, 17:50
Ayrton schreef:

Het decor van Faroek Live staat/stond op de redactievloer.
Dat klopt maar het lijkt dat ze effectief een nieuwe set aan het bouwen zijn.

wixy wix
Contacteer:

Bericht door wixy wix » za 07 jul 2018, 11:45

Misschien naar aanleiding van de verkiezingen?

Plaats reactie