VTM NIEUWS

vnt reality
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Re: VTM NIEUWS

Berichtdoor vnt reality » Wo 30 Mar 2016, 00:26

Heeft er iemand enig idee waarom er plots een nieuwe voice-over is aan het begin van het nieuws?

Het Medium
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Berichtdoor Het Medium » Do 02 Jun 2016, 15:29

Peter Morren is sinds vanmiddag weer tijdelijk te zien als sportanker in VTM Nieuws. Hij blijft drie maanden op post, om de redactie te versterken tijdens de drukke sportzomer. Maarten Breckx en Jan Dewijngaert reizen respectievelijk af naar het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 02 Jun 2016, 17:36

Het Stakingsdebat van dinsdag haalde 343.000 kijkers.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Za 04 Jun 2016, 13:35

Net als vorige zaterdag (toen door het voetbal), ook vandaag geen nieuwsuitzending om 17 uur.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Ma 27 Jun 2016, 08:29

Het VTM Nieuws zal vanaf september - met weerbericht bij - een vol uur in beslag gaan nemen. Dat schrijft Het NIeuwsblad. “Of onze nieuwsuitzendingen dan 53 of 61 minuten duren, is niet zo belangrijk” zegt de hoofdredacteur.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 27 Jun 2016, 09:54

Ayrton schreef:Het VTM Nieuws zal vanaf september - met weerbericht bij - een vol uur in beslag gaan nemen. Dat schrijft Het NIeuwsblad. “Of onze nieuwsuitzendingen dan 53 of 61 minuten duren, is niet zo belangrijk” zegt de hoofdredacteur.

Goede keuze voor drukke nieuwsperiodes, maar als het wat rustiger is hoop ik dat ze ervoor kiezen om de belangrijkste items verder uit te werken in plaats van bagger toe te voegen.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor MaartenTBI » Ma 27 Jun 2016, 20:53

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een 60 minuten durende uitzending. Op nieuwsarme dagen grijpt men nu al regelmatig naar inhoudloze verhalen in de tred van 'we hebben nog spectaculaire beelden voor u'. Dan had men dat kwartier langer (en het daarbij horend extra budget) beter aangewend voor een late nieuwsflash rond 23u, al zal dat wellicht nog een pak duurder zijn.
In drukke nieuwsperiodes krijgt VTM Nieuws overigens sowieso langere uitzendingen; in de nasleep van de aanslagen van 22 maart duurde alle bulletins 5 à 10 minuten langer.

Daarnaast hoop ik dat deze aanpassing geen vrijgeleide is om het nieuws van kwart voor zes nog verder af te bouwen/te degraderen tot een aframmeling van 5 nieuwsfeiten zonder context waarbij het dienstdoende anker amper de tijd krijgt om te ademen.

Tot slot nog even vermelden dat er vandaag om 19u afgesloten werd met een aangepaste outro waarin er verwezen wordt naar hun nieuwsapp. Geen overbodige luxe want je kreeg als kijker de laatste tijd de indruk dat de ankers premies kregen wanneer ze hierover spraken. Ook de VRT verwijst in haar eindgeneriek van Het Journaal naar de app van deredactie.be.

Afbeelding

Afbeelding

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 27 Jun 2016, 21:11

MaartenTBI schreef:Persoonlijk ben ik geen voorstander van een 60 minuten durende uitzending. Op nieuwsarme dagen grijpt men nu al regelmatig naar inhoudloze verhalen in de tred van 'we hebben nog spectaculaire beelden voor u'. Dan had men dat kwartier langer (en het daarbij horend extra budget) beter aangewend voor een late nieuwsflash rond 23u, al zal dat wellicht nog een pak duurder zijn.

Ik vermoed dan ook dat dit vooral een commerciële keuze is vanwege de programmadirectie. Geen gezap om 19u45, geen floppende opvuller om de soaps weer tegenover elkaar te krijgen, ... Als de nieuwsdienst het zelf voor het zeggen had, was er meteen weer een late nieuwsuitzending.

TvFreak

Berichtdoor TvFreak » Di 09 Aug 2016, 18:34

Vraag me toch of hoe ze dit in realiteit zullen omzetten, die nieuwsuitzendingen van 60 minuten.

Is er geen sprake van nieuwe studio?

MaartenTBI

Berichtdoor MaartenTBI » Di 09 Aug 2016, 22:05

Vraag me toch of hoe ze dit in realiteit zullen omzetten, die nieuwsuitzendingen van 60 minuten.

Is er geen sprake van nieuwe studio?

Ik hoop vooral dat men de belangrijkste nieuwsitems van de dag grondiger gaat kaderen en dat we op die manier een soort 'Het Journaal' en 'Terzake' in één pakket krijgen. Helaas vrees ik dat men eerder naar goedkope nutteloze items gaat grijpen; afgelopen week kwamen zelfs de naaktfoto's van Orlando Bloom aan bod, wat ik persoonlijk erg ongepast vind om 13 en 19 uur.

Het gerucht van een nieuwe studio heb ik op sociale media ook al zien passeren, al zou het me verbazen. Ik kan me voorstellen dat zoiets massa's geld kost en het huidige decor moet wat mij betreft absoluut niet onderdoen voor dat van de VRT of dat van andere buitenlandse nieuwszenders. Als men al iets wijzigt dan hoop ik eerder dat men een soort CNN/BBC-achtige infobalk onderaan in beeld brengt met relevante quotes over de betreffende reportage.

Weet er trouwens iemand waar Birgit Van Mol uithangt? Stef presenteert (m.u.v. zaterdag) nu al 8 dagen onafgebroken drie nieuwsuitzendingen per dag en kondigt aan morgen weer van dienst te zijn. Dat wordt iets te veel van het goede...

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 09 Aug 2016, 23:35

MaartenTBI schreef:
TvFreak schreef:Is er geen sprake van nieuwe studio?

Het gerucht van een nieuwe studio heb ik op sociale media ook al zien passeren, al zou het me verbazen. Ik kan me voorstellen dat zoiets massa's geld kost en het huidige decor moet wat mij betreft absoluut niet onderdoen voor dat van de VRT of dat van andere buitenlandse nieuwszenders. Als men al iets wijzigt dan hoop ik eerder dat men een soort CNN/BBC-achtige infobalk onderaan in beeld brengt met relevante quotes over de betreffende reportage.

Weet er trouwens iemand waar Birgit Van Mol uithangt? Stef presenteert (m.u.v. zaterdag) nu al 8 dagen onafgebroken drie nieuwsuitzendingen per dag en kondigt aan morgen weer van dienst te zijn. Dat wordt iets te veel van het goede...

Zie ook niet meteen waarom ze nu al met een nieuw decor zouden komen. Het is nog fris, ze zijn er bijzonder fier op en behalve dat de uitzending wat langer gaat duren is er ook niet echt van een vernieuwing gesproken.

Ik veronderstel dat het de bedoeling is/was om Birgit deze maand de weekends te laten overnemen van Dany, maar dat dat afgelopen weekend alvast in het water is gevallen. Ik kan me alleszins moeilijk voorstellen dat Stef-Dany-Stef de oorspronkelijke planning zou zijn geweest. Wellicht had Dany al vakantie maar viel hij die ene dag weer in. Bewijst dan toch dat een vijfde anker geen overbodige luxe zou zijn... desnoods gewoon een journalist als reserve opleiden en die voor het merendeel van de tijd nog steeds als reporter laten werken.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Do 11 Aug 2016, 13:01

Inmiddels is Birgit weer op post. Donderdagmiddag, dus ik neem aan dat volgens hetzelfde stramien als in juli zal worden gewerkt.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 22 Sep 2016, 17:09

Met 569.000 kijkers en een marktaandeel van maar liefst 46,8% op de zenderdoelgroep VVA 18-54, haalde VTM Nieuws dinsdag zijn beste marktaandeel van het najaar.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 26 Sep 2016, 14:36

Morgenochtend om 7 uur een extra nieuwsuitzending met Elke Pattyn naar aanleiding van het eerste tv-debat tussen Hillary Clinton en Donald Trump. Het debat zelf zal komende nacht vanaf 3 uur ook rechtstreeks worden uitgezonden op VTM en via de online stream.

Ook de volgende twee debatten zullen op dezelfde manier door VTM Nieuws worden gecoverd.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Do 20 Okt 2016, 12:50

De Amerikaanse verkiezingsnacht (dinsdag 8 op woensdag 9 november) bij VTM zal starten om 22.40 uur met een live-uitzending waarin Stef Wauters en Elke Pattyn met verscheidene gasten het geheel zullen overschouwen en er tussendoor al eens polshoogte zal worden genomen bij de reporters ter plaatse. Aansluitend volgt rond middernacht een korte nieuwsflash met Elke Pattyn, waarna Stef Wauters en diens studiogasten de hele nacht verder zullen gaan, ondersteund door de livebeelden van CNN en door tussenkomsten van de eigen reporters. Van zodra de uitslag vaststaat, komt Elke Pattyn daar weer tussen met een extra nieuwsuitzending. Er zullen ook ontbijtedities worden gebracht tussen 6 en 9 uur 's ochtends.

Ook online en via Qmusic en Joe zullen de hele nacht door updates worden voorzien. Het radionieuws blijft uitzonderlijk doorlopen en de nachtdj's van dienst zullen het geheel ook op de voet opvolgen.

Terug naar “VTM”