VTM NIEUWS

TvFreak
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Re: VTM NIEUWS

Berichtdoor TvFreak » Vr 28 Aug 2015, 19:11

be17 schreef:Bedoelt u dan qua kijkcijfers?

Inderdaad :)

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Berichtdoor Mike » Ma 31 Aug 2015, 19:47

Opvallend: vandaag presenteerde Elke om 13 uur, Birgit om 17.45 uur en Stef om 19 uur. En alle drie maakten ze weer een afspraak voor morgen.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 02 Sep 2015, 19:49

Mike schreef:Opvallend: vandaag presenteerde Elke om 13 uur, Birgit om 17.45 uur en Stef om 19 uur. En alle drie maakten ze weer een afspraak voor morgen.

Het is nu al drie dagen zo geweest en blijkbaar morgen ook nog. Vreemd, vooral omdat Elke al sinds vorige week donderdag bezig is.

Mike

Berichtdoor Mike » Do 03 Sep 2015, 12:10

Deborah
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Deborah » Do 03 Sep 2015, 12:30

Greet zat net in de nieuwsstudio, en vertelde meer over wat haar taak bij VTM zal zijn. Zo zal ze samen met Elke Pattyn & Romina Van Camp verslag uitbrengen over Amerika, met als hoogtepunt de verkiezingen volgend jaar.

TvFreak

Berichtdoor TvFreak » Do 03 Sep 2015, 16:22

Deborah schreef:Greet zat net in de nieuwsstudio, en vertelde meer over wat haar taak bij VTM zal zijn. Zo zal ze samen met Elke Pattyn & Romina Van Camp verslag uitbrengen over Amerika, met als hoogtepunt de verkiezingen volgend jaar.

Fantastisch nieuws en goeie aanwinst. Greet straalt Amerika uit. En zo maakt ze ook opnieuw haar comeback bij VTM Nieuws.

TvFreak

Berichtdoor TvFreak » Do 03 Sep 2015, 22:03

Ik vroeg me af hoelang VTM het Ontbijtnieuws heeft uitgezonden. En of daar evt ergens beeldmateriaal van te vinden is. Iemand die mij kan helpen?

Mike

Berichtdoor Mike » Za 19 Sep 2015, 12:09

Gisteren al aangekondigd in de uitzending: komende woensdag 23 september brengt VTM Nieuws om 22.25 uur een debat rond de vluchtelingencrisis, gepresenteerd door Stef Wauters en Birgit Van Mol vanuit het Felix Pakhuis in Antwerpen. Onder meer Theo Francken is die avond te gast. Net als bij de vorige recente debatten, kan de gewone Vlaming ook nu weer via de website vragen insturen, die dan mogelijk tijdens de uitzending worden behandeld.

bron: Medialaan

robbert

Berichtdoor robbert » Za 19 Sep 2015, 14:13

en wordt farouk dan geschrapt ofzo?

Mike

Berichtdoor Mike » Zo 11 Okt 2015, 19:52

Zowel gisteren als vandaag een vooraf opgenomen weerpraatje aan het einde van de nieuwsuitzending. Ik blijf het grappig vinden dat het anker dan toch nog zo een toneeltje moet opzetten, terwijl er meteen na het nieuws toch een integraal weerbericht wordt uitgezonden.

Volgens de afkondiging van vandaag doet Birgit morgen (voor het eerst sinds de zomer) nog eens de middaguitzending, de voorbije anderhalve maand deed ze alleen 17.45 uur.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Zo 11 Okt 2015, 20:03

Mike schreef:Volgens de afkondiging van vandaag doet Birgit morgen (voor het eerst sinds de zomer) nog eens de middaguitzending, de voorbije anderhalve maand deed ze alleen 17.45 uur.

Ja inderdaad. Ik vroeg me al af waarom dit zo was... Ik begrijp de verdeling tussen Elke en Birgit soms toch niet.
Trouwens. Die vaste verdeling van de nieuwsankers vind ik na al die tijd nog steeds maar niets.

TVC

Berichtdoor TVC » Di 13 Okt 2015, 08:32

Uitleg in Het Laatste Nieuws vandaag. De korte nieuwsflash in de vooravond is uitgebreid naar een volwaardig avondbulletin van een kwartier: 'Elk nieuwsgezicht zijn eigen plaats. Dat is de politiek van de VTM Nieuwsredactie. Stef Wauters presenteert op weekdagen het belangrijke 19 uur Nieuws. Dany Verstraeten neemt het volledige weekend voor zijn rekening. Elke Pattyn, kersvers moeder, is het vaste gezicht van het 13 uur nieuwsbulletin. En nu krijgt dus ook Birgit Van Mol haar eigen stek met het vooravondnieuws. "Met Birgit als vast ankerpunt willen we ons vooravondnieuws een serieuze upgrade geven. Jarenlang was het een veredelde nieuwsflash, nu moet het een volwaardig nieuwsbulletin zijn", zegt algemeen hoofdredacteur Kris Hoflack.'

Bron: HLN

Mike

Berichtdoor Mike » Di 13 Okt 2015, 10:50

TVC schreef:Uitleg in Het Laatste Nieuws vandaag. De korte nieuwsflash in de vooravond is uitgebreid naar een volwaardig avondbulletin van een kwartier (...) En nu krijgt dus ook Birgit Van Mol haar eigen stek met het vooravondnieuws. "Met Birgit als vast ankerpunt willen we ons vooravondnieuws een serieuze upgrade geven. Jarenlang was het een veredelde nieuwsflash, nu moet het een volwaardig nieuwsbulletin zijn", zegt algemeen hoofdredacteur Kris Hoflack.'

De afgelopen anderhalve maand heb ik geregeld een uitzending van 17.45 uur meegepikt en ik merkte geen enkel verschil tegenover vroeger, ook niet in duur. Benieuwd of daar dan nog verandering in komt. In hetzelfde artikel wordt het voor Birgit 'na bijna twintig jaar een nieuwe uitdaging' genoemd, maar tenzij er werkelijk nog een en ander zal veranderen kan ik toch moeilijk geloven dat dit niet als een degradatie wordt ervaren.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 13 Okt 2015, 15:13

TVC schreef:Uitleg in Het Laatste Nieuws vandaag. De korte nieuwsflash in de vooravond is uitgebreid naar een volwaardig avondbulletin van een kwartier: 'Elk nieuwsgezicht zijn eigen plaats. Dat is de politiek van de VTM Nieuwsredactie. Stef Wauters presenteert op weekdagen het belangrijke 19 uur Nieuws. Dany Verstraeten neemt het volledige weekend voor zijn rekening. Elke Pattyn, kersvers moeder, is het vaste gezicht van het 13 uur nieuwsbulletin. En nu krijgt dus ook Birgit Van Mol haar eigen stek met het vooravondnieuws. "Met Birgit als vast ankerpunt willen we ons vooravondnieuws een serieuze upgrade geven. Jarenlang was het een veredelde nieuwsflash, nu moet het een volwaardig nieuwsbulletin zijn", zegt algemeen hoofdredacteur Kris Hoflack.'

Nochtans vanmiddag toch opnieuw Birgit om 13u.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 13 Okt 2015, 18:25

Mike schreef:
TVC schreef:Uitleg in Het Laatste Nieuws vandaag. De korte nieuwsflash in de vooravond is uitgebreid naar een volwaardig avondbulletin van een kwartier (...) En nu krijgt dus ook Birgit Van Mol haar eigen stek met het vooravondnieuws. "Met Birgit als vast ankerpunt willen we ons vooravondnieuws een serieuze upgrade geven. Jarenlang was het een veredelde nieuwsflash, nu moet het een volwaardig nieuwsbulletin zijn", zegt algemeen hoofdredacteur Kris Hoflack.'

De afgelopen anderhalve maand heb ik geregeld een uitzending van 17.45 uur meegepikt en ik merkte geen enkel verschil tegenover vroeger, ook niet in duur. Benieuwd of daar dan nog verandering in komt. In hetzelfde artikel wordt het voor Birgit 'na bijna twintig jaar een nieuwe uitdaging' genoemd, maar tenzij er werkelijk nog een en ander zal veranderen kan ik toch moeilijk geloven dat dit niet als een degradatie wordt ervaren.

Hoeft dit nu echt? Nee denk ik. Dus Birgit moet bij wijze spreken geschminkt worden en naar de redactie komen voor max. 15 minuutjes televisie. Onbegrijpelijk dat ze nog meer 'inzetten' op dat vast stramien. Ik zie ook geen verschil nu met dat van enkele maanden geleden. Alleen wordt in het begin nu ook gezegd: '17u45, VTM Nieuws, Birgit Van Moll'.

Terug naar “VTM”