'Royalty' met Birgit Van Mol

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: 'Royalty' met Birgit Van Mol

Bericht door Mike » di 11 aug 2015, 08:04

Vanaf september zal Royalty gepresenteerd worden door Jo De Poorter.

bron: HLN

Sam_Dp

Bericht door Sam_Dp » di 11 aug 2015, 10:06

wixy wix schreef:
Jammer dat Birgit er mee wilde stoppen. Ik zag haar Royalty graag presenteren. Bovendien ben ik niet echt een fan van Jo. Ik lees verder ook dat vanaf september een compleet vernieuwde Royalty start en dar terwijl de laatste vernieuwing nog niet heel lang geleden is.

Jenzz

Bericht door Jenzz » di 11 aug 2015, 10:45

Sam_Dp schreef:Jammer dat Birgit er mee wilde stoppen. Ik zag haar Royalty graag presenteren. Bovendien ben ik niet echt een fan van Jo. Ik lees verder ook dat vanaf september een compleet vernieuwde Royalty start en dar terwijl de laatste vernieuwing nog niet heel lang geleden is.
Jo vind ik ook wel een zeer goede presentator dus ik heb er niet echt een probleem mee, zo zijn er weer 4 voltijdse ankers voor het VTM Nieuws. Maar het is inderdaad verrassend dat Royalty volledig vernieuwd wordt. Ze zijn toch nog maar net vernieuwd? Wat kan je eigenlijk vernieuwen aan dat programma, buiten de vormgeving?

Mike

Bericht door Mike » di 11 aug 2015, 10:50

Sam_Dp schreef:Jammer dat Birgit er mee wilde stoppen. Ik zag haar Royalty graag presenteren. Bovendien ben ik niet echt een fan van Jo. Ik lees verder ook dat vanaf september een compleet vernieuwde Royalty start en dar terwijl de laatste vernieuwing nog niet heel lang geleden is.
Ik hoop dat men bij die vernieuwing teruggaat naar een meer dynamische presentatiestijl in plaats van het aankondigen van reportages voor een greenkey. Met die laatste vernieuwing is het allemaal flitsender geworden en dat mocht misschien ook wel eens, maar tegelijk is een zekere charme verloren gegaan. Afhankelijk van wat het deze keer wordt, kan Jo De Poorter daar misschien wel in tot zijn recht komen. Hij is ook een gezicht dat in het verleden al regelmatig is opgedoken in het programma om duiding te geven, dus voor de vaste Royalty-kijker zal hij geen verschrikking zijn, denk ik. Birgit Van Mol vond ik sowieso niet ideaal als Royalty-presentatrice, ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden dat ze de geroutineerde Kathy Pauwels haar stek niet hebben teruggegeven.

Mike

Bericht door Mike » do 20 aug 2015, 07:36

De aangekondigde sidekick van Jo De Poorter wordt Birgit Herteleer, die momenteel nog nieuwsanker is voor de regionale zender ROB-tv.

Afbeelding
bron: HLN / foto: ROB-tv

Mike

Bericht door Mike » wo 26 aug 2015, 16:30

Afbeelding

De vernieuwde Royalty gaat komende zondag van start. Zoals verwacht zal men terug afstappen van de greenkey. De presentaties gebeuren voortaan vanop de redactievloer en er zullen ook weer meer locaties worden bezocht, zo gaat Jo De Poorter in de eerste aflevering langs op het kasteel van Marc Coucke voor de nieuwe rubriek 'De nieuwe kasteelheer'.

bron: VTM/Medialaan

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » vr 11 dec 2015, 17:15

Kathy Pauwels verlaat VTM. Had het eigenlijk wel verwacht.
VTM Nieuws schreef: De nieuwsdienst van VTM en Kathy Pauwels hebben samen besloten om de samenwerking te beëindigen. Pauwels werkte sinds 1989 voor VTM, onder andere als anchor voor VTM NIEUWS en Royalty.

Kathy Pauwels was al sinds de opstart van VTM in dienst. Ze werkte er twaalf jaar als nieuwsanchor en sinds 1999 was ze presentatrice van Royalty. Kris Hoflack, algemeen hoofdredacteur van VTM NIEUWS is Pauwels dan ook dankbaar: “Wij wensen Kathy uitdrukkelijk te bedanken voor de vele jaren van inzet op onze nieuwsredactie. We hebben haar professionalisme altijd ten zeerste weten te appreciëren en vele kijkers met ons. We wensen haar het allerbeste toe voor al haar toekomstige plannen.”

In 2013 deed Pauwels even een stapje terug, omwille van gezondheidsredenen, maar begin dit jaar was ze terug bij Royalty, als reportagemaker. Nu komt er een einde aan de samenwerking, maar Pauwels blikt tevreden terug: “Ik begin nu een heel nieuw hoofdstuk in mijn leven en blik met veel trots terug op de voorbije intense en mooie jaren. Uiteraard is dit voor mij een emotionele beslissing, maar ik ben er zeker van dat ik mijn jarenlange ervaring nog kan aanwenden voor projecten die mij in de toekomst wachten.”

Het Medium

Bericht door Het Medium » di 21 jun 2016, 13:05

Jo De Poorter is komend weekend voor het laatst te zien in Royalty. Hij heeft zelf besloten om ermee te stoppen, omdat hij een programma dat een heel jaar doorloopt moeilijk kan blijven verenigen met zijn andere werk. Zijn co-presentatrice Birgit Herteleer gaat er tot nader order alleen mee verder en neemt dan ook de zomeruitzendingen voor haar rekening.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door MaartenTBI » zo 04 sep 2016, 13:58

Dany Verstraeten kondigde daarnet aan dat Royalty vanaf vanavond in een nieuw jasje steekt. Benieuwd hoe ingrijpend de verandering zal zijn; het aantal huisstijlen van de afgelopen jaren is bij manier van spreken niet meer op één hand te tellen.

Het Medium

Bericht door Het Medium » zo 04 sep 2016, 18:34

MaartenTBI schreef:Dany Verstraeten kondigde daarnet aan dat Royalty vanaf vanavond in een nieuw jasje steekt. Benieuwd hoe ingrijpend de verandering zal zijn; het aantal huisstijlen van de afgelopen jaren is bij manier van spreken niet meer op één hand te tellen.
De vormgeving is weer wat opgefrist maar je herkent er wel nog de vorige stijl in. Ik vind het alleszins een verbetering.

Het Medium

Bericht door Het Medium » vr 09 dec 2016, 15:07

Royalty wordt afgevoerd. Vooral jongeren zouden er steeds minder belangstelling voor hebben en tegelijk zijn er nieuwe initiatieven van de nieuwsdienst die om bijkomend budget vragen. Komende zondag is er de laatste reguliere uitzending en op 18 en 25 december is er nog een tweeluik dat terugblikt op de 20-jarige geschiedenis van het programma.

Plaats reactie