'Blokken' met Ben Crabbé

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: 'Blokken' met Ben Crabbé

Berichtdoor Mike » Di 26 Aug 2014, 18:45

Niet echt fan van het decor, maar het ziet er gelukkig op het scherm wel al stukken beter uit dan op foto.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 26 Aug 2014, 19:02

Mike schreef:Niet echt fan van het decor, maar het ziet er gelukkig op het scherm wel al stukken beter uit dan op foto.

Ik ben ook gene fan. Ik durf zelfs zeggen dat ik het lelijk vind. Voor mij is het zelfs oubollig.

WillemR
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor WillemR » Di 26 Aug 2014, 19:15

Ook de generiek van Bent Van Looy vond ik stukken beter dan de huidige. Wie is trouwens het muzikale brein achter deze generiek?

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 26 Aug 2014, 19:42

WillemR schreef:Ook de generiek van Bent Van Looy vond ik stukken beter dan de huidige. Wie is trouwens het muzikale brein achter deze generiek?

Iemand van de VRT zelf vertelde Ben Crabbé gisteren in Planeet De Cock op MNM.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Wo 27 Aug 2014, 19:12

Vrijdag 5 september is het precies 20 jaar geleden dat de allereerste aflevering van Blokken op je scherm kwam. Ben Crabbé maakt er dan ook een speciale jubileumweek van, met elke dag een bijzonder koppel. Zo nemen honderjarigen Anneke en Yvonne het tegen elkaar op.

Op maandag spelen twee kandidaten uit de eerste uitzendweek in 1994 tegen elkaar: Katrien Sabbe en Paul Hendrickx wisten als eerste het zevenletterwoord te raden.

Op dinsdag treden twee bekende leeftijdsgenoten van 'Blokken' aan. RSC Anderlecht-middenvelder Dennis Praet, en The Voice van Vlaanderen-winnares Paulien Mathues.

Op woensdag is het de beurt aan twee mensen die 'Blokken' heten: Arno Blokken uit Stokrooie en Kristof Blokken uit Zonhoven worden vaak aangesproken op hun naam.

Op donderdag maakt Ben zich op voor een nu al een historisch duel in de Vlaamse quizgeschiedenis: Anneke en Yvonne, twee sympathieke honderdjarigen.

En op vrijdag in de jubileumaflevering komen nog eens de twee beste kandidaten uit de geschiedenis van 'Blokken' tegenover elkaar te staan: Bart De Coster en Saar Bossuyt maken voor eens en voor altijd uit wie zich de sterkste 'Blokken'-kandidaat ooit mag noemen.

kreeft44

Berichtdoor kreeft44 » Vr 29 Aug 2014, 13:08

ArnoT schreef:Vrijdag 5 september is het precies 20 jaar geleden dat de allereerste aflevering van Blokken op je scherm kwam. Ben Crabbé maakt er dan ook een speciale jubileumweek van, met elke dag een bijzonder koppel. Zo nemen honderjarigen Anneke en Yvonne het tegen elkaar op.

Op maandag spelen twee kandidaten uit de eerste uitzendweek in 1994 tegen elkaar: Katrien Sabbe en Paul Hendrickx wisten als eerste het zevenletterwoord te raden.

Op dinsdag treden twee bekende leeftijdsgenoten van 'Blokken' aan. RSC Anderlecht-middenvelder Dennis Praet, en The Voice van Vlaanderen-winnares Paulien Mathues.

Op woensdag is het de beurt aan twee mensen die 'Blokken' heten: Arno Blokken uit Stokrooie en Kristof Blokken uit Zonhoven worden vaak aangesproken op hun naam.

Op donderdag maakt Ben zich op voor een nu al een historisch duel in de Vlaamse quizgeschiedenis: Anneke en Yvonne, twee sympathieke honderdjarigen.

En op vrijdag in de jubileumaflevering komen nog eens de twee beste kandidaten uit de geschiedenis van 'Blokken' tegenover elkaar te staan: Bart De Coster en Saar Bossuyt maken voor eens en voor altijd uit wie zich de sterkste 'Blokken'-kandidaat ooit mag noemen.

Het zullen beslist leuke afleveringen worden. Ik kijk zeker uit naar de twee kandidaten uit de eerste uitzendweek, de twee honderjarigen en last but not least het duel tussen Saar en Bart.

kreeft44

Berichtdoor kreeft44 » Vr 05 Sep 2014, 21:34

kreeft44 schreef:
ArnoT schreef:Vrijdag 5 september is het precies 20 jaar geleden dat de allereerste aflevering van Blokken op je scherm kwam. Ben Crabbé maakt er dan ook een speciale jubileumweek van, met elke dag een bijzonder koppel. Zo nemen honderjarigen Anneke en Yvonne het tegen elkaar op.

Het zullen beslist leuke afleveringen worden. Ik kijk zeker uit naar de twee kandidaten uit de eerste uitzendweek, de twee honderjarigen en last but not least het duel tussen Saar en Bart.

Tijdens de jubileumaflevering heeft Bart De Coster het moeten afleggen tegen Saar Bossuyt.
Ik vond dat Bart niet in vorm was of misschien wou hij Saar laten winnen.

Kevin
Hoe kijk je tv: Anders

Berichtdoor Kevin » Do 18 Sep 2014, 09:19

Maandag is er een van de zwakste scores allertijden genoteerd in de aflevering van Blokken.

Afbeelding

"Met -130 punten haalde de 28-jarige Sofie Colson maandagavond de slechtste 'Blokken'-score in vijftien jaar. Vooral onnoemelijk veel pech en een overdaad aan zenuwen bleken de boosdoener, maar de floormanager uit Sint-Truiden laat het niet aan haar hart komen en zegt tegenover Het Nieuwsblad al uit te kijken "naar een andere tv-quiz".

Dan nog even wat statistiekjes:

Sofie eindigde met de derde laagste score in 20 jaar 'Blokken'. Raymond Megroedt blijft de recordhouder met -180 punten op 10 november 1997 en op de tweede plaats staat Cecile Vanooteghem met -150 punten tijdens de aflevering van 15 maart 1999.

Bron: HLN.be

Tjorven

Berichtdoor Tjorven » Vr 21 Nov 2014, 17:18

Tjorven

Berichtdoor Tjorven » Ma 24 Nov 2014, 07:28

Artikel uit Het Nieuwsblad:

Opmerkelijke programmawijziging op Eén vanaf maandag 15 december: Blokken start om 19.40 uur, dus na Het Journaal van 19 uur. Iedereen Beroemd wordt verplaatst naar 18.30 uur. Blokken krijgt een tijdelijk promotie in het uitzendschema vanwege Music for Life. Blokken heeft voor de actie van Studio Brussel een speciale reeks afleveringen gemaakt en die worden vlak voor Thuis uitgezonden.

Bron: Het Nieuwsblad

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Ma 24 Nov 2014, 12:52

Tjorven schreef:Artikel uit Het Nieuwsblad:

Opmerkelijke programmawijziging op Eén vanaf maandag 15 december: Blokken start om 19.40 uur, dus na Het Journaal van 19 uur. Iedereen Beroemd wordt verplaatst naar 18.30 uur. Blokken krijgt een tijdelijk promotie in het uitzendschema vanwege Music for Life. Blokken heeft voor de actie van Studio Brussel een speciale reeks afleveringen gemaakt en die worden vlak voor Thuis uitgezonden.

Dit lijkt me eerder een test om Blokken na het journaal ook in de toekomst te programmeren.
Zien of de kijkcijfers evengoed zijn als Iedereen Beroemd... (Besparingen?)

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Ma 24 Nov 2014, 18:11

Ayrton schreef:Dit lijkt me eerder een test om Blokken na het journaal ook in de toekomst te programmeren.
Zien of de kijkcijfers evengoed zijn als Iedereen Beroemd... (Besparingen?)

Ik was net hetzelfde aan het denken! Da's toch helemaal niet nodig om die twee programma's te wisselen. Dat gebeurde in het verleden ook niet bij die specials.
Maar nu vonden ze een reden om het naar de buitenwereld te verkondigen: Blokken for life.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 25 Nov 2014, 16:41

In de week van 15 december nodigt Ben Crabbé in Blokken uitsluitend bekende quizmasters uit. In zijn Blokken for Life-week verwelkomt Ben onder meer Erik Van Looy van De Slimste Mens ter Wereld, Koen Wauters van Grote Ster, Kleine Ster, Bart De Pauw van Twee tot de Zesde Macht, Evy Gruyaert van Weet ik Veel en Rani De Coninck van De Waarzeggers.

Omdat het om zo'n grote namen gaat, zendt Eén Blokken uitzonderlijk uit na Het Journaal van 19 uur. In die week zal Iedereen Beroemd om halfzeven worden uitgezonden. Met de verschuiving wil de VRT de speciale afleveringen tijdens de Warmste Week van Studio Brussel extra in de verf zetten.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 25 Nov 2014, 21:26

Jenzz schreef:In de week van 15 december nodigt Ben Crabbé in Blokken uitsluitend bekende quizmasters uit. In zijn Blokken for Life-week verwelkomt Ben onder meer Erik Van Looy van De Slimste Mens ter Wereld, Koen Wauters van Grote Ster, Kleine Ster, Bart De Pauw van Twee tot de Zesde Macht, Evy Gruyaert van Weet ik Veel en Rani De Coninck van De Waarzeggers.

De andere 5 namen zijn Steven Van Herreweghe, Luc Appermont, Bruno Wyndaele, Walter Grootaers en Frieda Van Wijck.

maandag 15/12: Koen en Evy
dinsdag 16/12: Bart en Rani
woensdag 17/12: Luc en Steven
donderdag 18/12: Walter en Bruno
vrijdag 19/12: Erik en Frieda

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Di 16 Dec 2014, 10:49

Terug naar “Eén”