'Blokken' met Ben Crabbé

Didje21

'Blokken' met Ben Crabbé

Berichtdoor Didje21 » Zo 02 Sep 2012, 02:09

Op woensdag 5 september is het exact 18 jaar geleden dat Blokken voor de eerste maal op tv kwam.
Wat startte als een opvolger voor Topscore en een quiz met bescheiden ambities, groeide uit tot de locomotief van de vooravond op één.
In de loop der jaren bleef het concept quasi ongewijzigd, net als Ben Crabbé die de kwis op zijn geheel eigen manier aan elkaar praat.
Om de 18de verjaardag te vieren is er op 3, 4 en 5 september een special met jongeren die op 5/9 ook 18 jaar worden.

Maar pas op maandag 10 september wordt het écht de moeite om te kijken en wel hierom:

Afbeelding

Wie supportert er mee? ;)

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: 'Blokken' met Ben Crabbé

Berichtdoor TeBi » Ma 10 Sep 2012, 19:18

Goed gedaan, Didier! Mijn steun heb je al, ik ben benieuwd hoelang je het deze keer gaat uithouden.
In vergelijking met 'De Premiejagers' sta je er nu alleen voor, én moet je ook met de blokken spelen.

En, wat hebben we vandaag geleerd?
- Punt 1: er zijn 55 mensen met Blokland als familienaam;
- Punt 2: je hebt de eerste aflevering gewonnen met 790 punten;
- Punt 3: in de finale had je 7 seconden nodig om het woord te zoeken.

Didje21

Berichtdoor Didje21 » Ma 10 Sep 2012, 19:45

Dank je wel! Het is effectief een stuk moeilijker en ook vaak lastig om aan de beurt te komen. We zullen zien hoe het verder afloopt!

TeBi

Berichtdoor TeBi » Wo 12 Sep 2012, 19:02

Helaas... na 3 deelnames komt er een einde aan 'Blokland gaat Blokken'. Die Marijke was dan ook een sterke tegenkandidate hé. ;) Maar best dat je een toekomstige flik laat winnen hé, of ze kan je later nog een boete geven. :P Stiekem hoopte ik nog op een inhaalmanoeuvre in de derde ronde, maar het mocht niet baten. Je hebt nochtans super gespeeld... én: je hebt Ben Crabbé een zoen gegeven. :lol: We zijn zelfs te weten gekomen dat Nest van De Strangers je buurman is. :o

Het waren 3 toffe afleveringen van 'Blokken'. Normaal kijk ik niet altijd, maar nu wou ik het niet missen. :) Mijn ouders hebben ook eens gekeken... én ze hebben jou direct herkend. 'Die zijn gezicht komt mij bekend voor! Is dat niet diene ene dat zó goed premies kon raden?' :P Hopelijk neem je binnenkort nog eens deel aan een andere quiz, zoals 'De Pappenheimers' ofzo? Je merkt het: bij ons begin je alvast een bekende Vlaming te worden. 8-)

Didje21

Berichtdoor Didje21 » Do 13 Sep 2012, 17:34

Haha, bedankt! :D

En dan heb ik mijn buurvrouw Jacky Lafon nog niet eens vermeld! Ik woon in een bv-straat waar ook Erik Van Looy woont trouwens. ;-)

Een volgende afspraak is er nog niet, al zal het zeker niet De Pappenheimers worden (niet weerhouden na preselectie).
Taxi Vanoudenhoven was opgenomen maar werd om technische redenen niet uitgezonden.

Wie weet wordt het wel Canvascrack of iets helemaal nieuws...

Robinb

Berichtdoor Robinb » Do 13 Sep 2012, 17:42

Didje21 schreef:Haha, bedankt! :D

En dan heb ik mijn buurvrouw Jacky Lafon nog niet eens vermeld! Ik woon in een bv-straat waar ook Erik Van Looy woont trouwens. ;-)

Een volgende afspraak is er nog niet, al zal het zeker niet De Pappenheimers worden (niet weerhouden na preselectie).
Taxi Vanoudenhoven was opgenomen maar werd om technische redenen niet uitgezonden.

Wie weet wordt het wel Canvascrack of iets helemaal nieuws...

Hoeveel geld had je gewonnen in Taxi Vanoudenhoven?

Didje21

Berichtdoor Didje21 » Do 20 Sep 2012, 16:53

Dat doet er eigenlijk niet toe aangezien het contractueel vast lag dat het enkel uitbetaald wordt indien ook uitgezonden...
Was minder leuk... ;-)

Jarend

Berichtdoor Jarend » Do 20 Sep 2012, 18:19

Het was toch zo dat ze dat geld onmiddellijk gaven na elke vraag? Of ben ik nu verkeerd? Ik was geen trouwe kijker allesinds.

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Tim » Do 20 Sep 2012, 19:24

Jarend schreef:Het was toch zo dat ze dat geld onmiddellijk gaven na elke vraag? Of ben ik nu verkeerd? Ik was geen trouwe kijker allesinds.

Je kreeg het pas na einde van de rit.. Na de dubbel of niks vraag.
Iemand die na enkele vragen eruit vloog had niks gewonnen dus...

Didje21

Berichtdoor Didje21 » Do 20 Sep 2012, 20:40

Je kreeg het 'geld' idd op het einde van de rit.
Maar dat waren geen echte bankbiljetten die je bovendien netjes moest teruggeven nadat de camera's gestopt waren...
TV is altijd een beetje fictie ;-)

Zoals bij elke tv-kwis worden gewonnen prijzen pas 6 weken na uitzending uitbetaald.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Do 14 Feb 2013, 19:12

Zalig... die kidsversie van 'Blokken'! :) Grappige antwoorden van kinderen, veel supporters met spandoeken, en Ben die er perfect op kan inspelen..
Van mij mag die kidsweek zeker terugkomen, misschien in élke schoolvakantie? ;) Of er een apart, gelijkaardig programma van maken voor Ketnet?

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Tim » Do 14 Feb 2013, 23:22

Vroeger heeft men al eens vaker zo'n kidsversie gemaakt, weet ni goed meer wanneer ze dat precies hebben uitgezonden, maar dat heette toen toepasselijk 'Blokkers' is wel al jaren geleden...

Robinb

Berichtdoor Robinb » Vr 15 Feb 2013, 10:29

Tim schreef:Vroeger heeft men al eens vaker zo'n kidsversie gemaakt, weet ni goed meer wanneer ze dat precies hebben uitgezonden, maar dat heette toen toepasselijk 'Blokkers' is wel al jaren geleden...

Ik weet niet of dit klopt maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vroeger 'Blokjes' heette met kinderen.

TeveFreak schreef:Zalig... die kidsversie van 'Blokken'! :) Grappige antwoorden van kinderen, veel supporters met spandoeken, en Ben die er perfect op kan inspelen..
Van mij mag die kidsweek zeker terugkomen, misschien in élke schoolvakantie? ;) Of er een apart, gelijkaardig programma van maken voor Ketnet?

Oorspronkelijk dacht ik dat het ook op Ketnet zou komen. Vorig jaar kwam 'Dagelijkse Kost' op Eén en tegelijkertijd kwam er een langere versie maar dan 'Dagelijkse Kinderkost' op Ketnet met hetzelfde recept. Misschien als het ooit terugkomt dat het ook op Ketnet wordt uitgezonden. Maar ik vind het ook toffer nu met die kinderen, dan voel ik me eindelijk eens slim t.o.v. de gewone uitzendingen :p

Lucas
Hoe kijk je tv: Anders

Berichtdoor Lucas » Vr 15 Feb 2013, 13:12

Robinb schreef:
Tim schreef:Vroeger heeft men al eens vaker zo'n kidsversie gemaakt, weet ni goed meer wanneer ze dat precies hebben uitgezonden, maar dat heette toen toepasselijk 'Blokkers' is wel al jaren geleden...

Ik weet niet of dit klopt maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vroeger 'Blokjes' heette met kinderen.

De kidsversie van 'Blokken' in 1995 heette inderdaad 'Blokjes'. Hier een kort fragmentje:

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 17 Mar 2013, 13:13

Vlak voor het 1 uur-journaal zag ik een trailer voor de 4000ste 'Blokken', vanaf maandag 25 maart op Eén. Die gebeurtenis zou uitgebreid gevierd worden.

Terug naar “Eén”