Thuis - Seizoen 21

Sam_Dp
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Thuis - Seizoen 21

Berichtdoor Sam_Dp » Do 19 Nov 2015, 18:36

Sam_Dp schreef:Eén werkt aan een special rond Thuis naar aanleiding van de twintigste verjaardag van de soap. Die special zal Nergens Beter dan Thuis' heten en vermoedelijk op 23 december worden uitgezonden. Over de inhoud wordt voorlopig niet gecommuniceerd, maar de Thuis-acteurs zullen wel de hoofdrol in het programma spelen.

Bron: Het nieuwsblad

Edit:
De speciale uitzending wordt inderdaad uitgezonden op woensdag 23 december en zal een dubbelaflevering zijn.

Bron: Showbizzsite

Mike

Berichtdoor Mike » Do 19 Nov 2015, 19:32

Sam_Dp schreef:
Sam_Dp schreef:Eén werkt aan een special rond Thuis naar aanleiding van de twintigste verjaardag van de soap. Die special zal Nergens Beter dan Thuis' heten en vermoedelijk op 23 december worden uitgezonden. Over de inhoud wordt voorlopig niet gecommuniceerd, maar de Thuis-acteurs zullen wel de hoofdrol in het programma spelen.

Edit:
De speciale uitzending wordt inderdaad uitgezonden op woensdag 23 december en zal een dubbelaflevering zijn.

Je verwart twee zaken. Er komt die dag zowel een dubbelaflevering als een speciaal programma.

Deborah
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Deborah » Vr 20 Nov 2015, 07:51

De special wordt nu al opgenomen.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Wo 25 Nov 2015, 09:57

Het gaat hard qua kijkcijfers bij Thuis, nu er afleveringen worden uitgezonden die nog spannender zijn dan de seizoensfinale.
Gisteren keken er 1.452.817 mensen naar de aflevering, maandag 1.400.414, vrijdag 1.308.688. Vanavond misschien nog meer?

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 01 Dec 2015, 15:05

Morgen komt de 'Thuis'-kijker te weten wat de nieuwe naam van Franky zal zijn.

Bron: Facebook

Mike

Berichtdoor Mike » Za 05 Dec 2015, 09:40

Sally-Jane Van Horenbeeck verdwijnt 'in de loop van 2016' uit Thuis, een keuze van de makers die vinden dat de verhaallijn van Peggy op is. Momenteel staat ze wel nog op de set.

bron: VRT

Atlant

Berichtdoor Atlant » Zo 06 Dec 2015, 14:54

^^Dat is meteeen een verrassende keuze. Want Peggy is een van de anciens. Ze zit er al in sinds aflevering 1. Weliswaar met een onderbreking van enkele jaren. Maar toch was Peggy deel van de cast gedurende 12 van de 20 jaar. Eigenlijk zelfs 14 van de 20 jaar, want in 2002 en 2006 keerde ze ook nog even terug.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 09 Dec 2015, 14:26

Sam_Dp schreef:Morgen komt de 'Thuis'-kijker te weten wat de nieuwe naam van Franky zal zijn.

Inmiddels is ook bekend dat het personage op die manier zal terugkeren in de soap, voortaan vertolkt door een actrice. Die is al gevonden, maar wie het is en wanneer ze voor het eerst op het scherm verschijnt blijft vooralsnog geheim. Het zou alvast niet om iemand gaan wiens uiterlijk gelijkenissen vertoont met dat van voorganger Jef Hoogmartens.

bron: Nieuwsblad

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 24 Dec 2015, 10:42

De verjaardagsaflevering van Thuis trok gisteravond 1.415.049 kijkers (MA: 50%). Het kijkcijferrecord werd daarmee niet gebroken.

De meest bekeken aflevering van "Thuis" blijft die van dinsdag 24 november van dit jaar. Toen zagen 1.452.817 kijkers hoe Toon werd neergeschoten door pedofiel Danny, nadat die Sam en Emma had gegijzeld.

Naar de special "Nergens beter dan thuis", waarin Kobe Ilsen ter gelegenheid van de 20e verjaardag van "Thuis" de ganse cast van de soap ontving, keken gisteren 1.170.547 mensen (MA: 42%).

Het Twitter-record voor #thuisopeen is wel verbroken. Er waren gisteren 5.475 Twittermentions voor "Thuis". Dat is net iets meer dan de 5.353 mentions na de aflevering van 24 november.

Bron: deredactie.be

Op dit forum zijn er precies maar weinig Thuisfans, vooral Familiefans maar voor degenen die Thuis wel volgen: ik heb echt genoten van de dubbelaflevering. Het overtreft heel wat seizoensfinales vind ik. Vooral door de vele onverwachte plots/scènes. Het gevecht tussen Peggy en Peter, Hélène die alles opbiecht en opgepakt wordt én Jens die doodgereden wordt door Paulien (!), zijn beste vriendin. Als dit een seizoensfinale was, moesten we nu 2 maanden wachten, maar nu is er gewoon vanavond al een nieuwe aflevering. Met nog één onopgeloste zaak: Marianne en William. De spanning blijft er dus in de komende dagen. Het moet geleden zijn van de 'cluedomoord' op Mike (2008) dat de kerstafleveringen nog zo spannend waren.

Mike

Berichtdoor Mike » Do 24 Dec 2015, 11:19

Jenzz schreef:Op dit forum zijn er precies maar weinig Thuisfans, vooral Familiefans maar voor degenen die Thuis wel volgen: ik heb echt genoten van de dubbelaflevering. Het overtreft heel wat seizoensfinales vind ik. Vooral door de vele onverwachte plots/scènes. Het gevecht tussen Peggy en Peter, Hélène die alles opbiecht en opgepakt wordt én Jens die doodgereden wordt door Paulien (!), zijn beste vriendin. Als dit een seizoensfinale was, moesten we nu 2 maanden wachten, maar nu is er gewoon vanavond al een nieuwe aflevering. Met nog één onopgeloste zaak: Marianne en William. De spanning blijft er dus in de komende dagen. Het moet geleden zijn van de 'cluedomoord' op Mike (2008) dat de kerstafleveringen nog zo spannend waren.

Ik ben geen vaste kijker, maar heb voor de gelegenheid wel de dubbelaflevering meegepikt. Inderdaad wel leuk dat een 'feestelijke aflevering' niet naar verwachting bol staat van de feel-good, maar in tegendeel het dramagehalte optrekt. Niettemin vind ik het jammer dat iemand zoals Janine Bischops (tenzij ik erover heb gekeken) in die symbolische aflevering aan de kant wordt gehouden. En verder was de vechtscène niet echt goed gespeeld en was de dood van Jens bijzonder cliché, maar als vaste soapkijker kijk je daar (gelukkig) doorheen, bij Familie is dat niet anders.

De special achteraf vond ik wel vlot gepresenteerd, maar magertjes uitvallen. Ik had als relatieve leek op een gelegenheid gehoopt om tal van beelden en gezichten terug te zien, te worden meegenomen in bepaalde oude verhaallijnen, enzovoort, maar het bleef vooral bij wat grappen en grollen met de huidige cast.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 05 Jan 2016, 10:35

Leen Dendievel zal de nieuwe Franky oftwel Kaat spelen in Thuis. Ze vervoegt vanaf dit voorjaar de cast.

Afbeelding

Bron: VRT

Atlant

Berichtdoor Atlant » Di 05 Jan 2016, 23:33

Ook niet echt een compliment voor een actrice om als transgender te moeten opdraven. ;) Als je Franky ziet is het trouwens onmogelijk om daar iemand als Leen Dendievel van te maken. Maar goed, het was natuurlijk niet de eerste Franky.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Ma 25 Jan 2016, 22:18

Ook dit seizoen loopt Thuis tot eind juni. De seizoensfinale is op 24 juni.

Bron: facebook

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 19 Feb 2016, 22:33

Veel heftige afleveringen dit seizoen. De ontsnapping van pedofiel Danny en de gijzeling van Emma en Sam vond ik al meeslepend, maar de cliffhanger van vanavond zag niemand aankomen. Hoewel er vandaag al in kranten stond geschreven dat de ouders van verongelukte kinderen op voorhand werd gewaarschuwd door de VRT.

Twee jaar geleden was Lukas nog spilfiguur in de seizoensfinale, toen Peggy had geprobeerd om de baby te verdrinken. Vermoedelijk heeft Peggy nu de camionette gesaboteerd, want in de aflevering van woensdag was te zien hoe ze een cd-rom vanonder de wagen opraapte. Al lijkt het mij eerder mogelijk dat Eddy hier iets mee te maken heeft, met als idee dat Peggy achter het stuur zou kruipen. Mogelijk heeft Eddy dus de dood van zijn eigen kleinzoon op zijn geweten, maar zover zijn we nog niet.

De kans is groot dat Sally-Jane Van Horenbeeck, die de soap dit voorjaar nog zal verlaten, uit wraak vermoord wordt door Eddy en Peter.

Voor zover ik weet, is dit wel de eerste keer dat een 'kind' in een soap om het leven komt. De kleine Lukas is al bijna 2 jaar, daarvoor lieten enkel (ongeboren) baby's het leven denk ik. Zoals Jack, de baby van Jana. En in 'Familie' onlangs: de ongeboren baby van Evy.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Za 20 Feb 2016, 01:05

TeBi schreef:Veel heftige afleveringen dit seizoen. De ontsnapping van pedofiel Danny en de gijzeling van Emma en Sam vond ik al meeslepend, maar de cliffhanger van vanavond zag niemand aankomen. Hoewel er vandaag al in kranten stond geschreven dat de ouders van verongelukte kinderen op voorhand werd gewaarschuwd door de VRT.

Twee jaar geleden was Lukas nog spilfiguur in de seizoensfinale, toen Peggy had geprobeerd om de baby te verdrinken. Vermoedelijk heeft Peggy nu de camionette gesaboteerd, want in de aflevering van woensdag was te zien hoe ze een cd-rom vanonder de wagen opraapte. Al lijkt het mij eerder mogelijk dat Eddy hier iets mee te maken heeft, met als idee dat Peggy achter het stuur zou kruipen. Mogelijk heeft Eddy dus de dood van zijn eigen kleinzoon op zijn geweten, maar zover zijn we nog niet.

De kans is groot dat Sally-Jane Van Horenbeeck, die de soap dit voorjaar nog zal verlaten, uit wraak vermoord wordt door Eddy en Peter.

Voor zover ik weet, is dit wel de eerste keer dat een 'kind' in een soap om het leven komt. De kleine Lukas is al bijna 2 jaar, daarvoor lieten enkel (ongeboren) baby's het leven denk ik. Zoals Jack, de baby van Jana. En in 'Familie' onlangs: de ongeboren baby van Evy.

Bij 'Familie' zijn er eerder wel wat kinderen overleden, al waren dit wel al iets oudere kinderen. Ik denk meteen al aan Pierrot (Rita heeft nogal is een Pierrot gehad) die stierf aan Leukemie en Enrique werd door Rita doodgereden. Ook Lennert, het zoontje van Mieke, liet reeds het leven. Hij kwam samen met zijn vader Marc om bij een auto-ongeluk. Die laatste was ook maar drie, vier jaar bedenk ik me nu.

Terug naar “Eén”