Tabula Rasa

Plaats reactie
Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Tabula rasa

Bericht door Mike » ma 16 jun 2014, 19:58

VTM werkt aan een psychologische thrillerreeks met de (voorlopige) titel Tabula rasa. Malin-Sarah Gozin, Christophe Dirickx en Veerle Baetens (!) schrijven het scenario. Baetens zal wellicht ook zelf een van de hoofdrollen gaan vertolken. Het is nog niet duidelijk wanneer de reeks op het scherm wordt verwacht.

bron: VRT

Tjorven
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Tabula Rasa

Bericht door Tjorven » do 06 nov 2014, 09:09

Tabula Rasa is de titel van een nieuwe fictiereeks voor één. Deze reeks kreeg van het VAF 100.000 euro steun voor de ontwikkeling ervan. Deze reeks wordt geproduceerd door Caviar en geregisseerd door Jakob Verbruggen. De scenaristen zijn Christophe Dirickx, Malin-Sarah Gozin en Veerle Baetens.

Werd deze reeks niet eerst aan VTM gekoppeld?

Mike

Re: Tabula Rasa

Bericht door Mike » do 06 nov 2014, 09:44

Tjorven schreef:Tabula Rasa is de titel van een nieuwe fictiereeks voor één. Deze reeks kreeg van het VAF 100.000 euro steun voor de ontwikkeling ervan. Deze reeks wordt geproduceerd door Caviar en geregisseerd door Jakob Verbruggen. De scenaristen zijn Christophe Dirickx, Malin-Sarah Gozin en Veerle Baetens.

Werd deze reeks niet eerst aan VTM gekoppeld?
Wat is je bron die zegt dat de reeks voor Eén is bestemd? Want voordien werd inderdaad langs allerlei kanalen gecommuniceerd dat het om VTM ging.

Tjorven

Bericht door Tjorven » do 06 nov 2014, 09:49

Staat zowel in Het Nieuwsblad als op de website van het VAF.

no_matter_what92

Bericht door no_matter_what92 » do 06 nov 2014, 17:32

Inderdaad. Productie is in handen van Caviar.

Tjorven

Bericht door Tjorven » vr 07 nov 2014, 15:28

Vandaag bericht de VRT zelf over deze reeks.
"De nieuwe fictiereeks "Tabula rasa" van "Clan"-bedenkster Malin-Sarah Gozin en actrice Veerle Baetens zal te zien zijn op de VRT, en niet op VTM, zoals eerder was aangekondigd.
"Caviar (de producent, red.) heeft de reeks bij de VRT aangeboden", zegt VRT-woordvoerder Hans Van Goethem. "Wij zijn daarop ingegaan, want we vinden dit een project dat past bij Eén. We zijn er ons van bewust dat VTM in een eerder stadium bij het project betrokken was en we verwachten dat Caviar dat op een goede manier afwikkelt."

Bron: Deredactie.be (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2141650" onclick="window.open(this.href);return false;)
Volgens de VRT zit de serie nog in een pril stadium, maar het zou alvast gaan om een psychologische thriller. Het is nog niet duidelijk wanneer deze fictiereeks op televisie komt.

In De Morgen verscheen volgend artikel:
http://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-snoe ... -a2114573/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rune

Bericht door Rune » di 03 mar 2015, 18:05

'Tabula Rasa' heeft vandaag productiesteun gekregen van het VAF. De opnames zullen dan binnenkort van start gaan en ergens in 2016 uitgezonden worden. De productie wordt verzorgd door Caviar.

Bron: VAF

Rune

Bericht door Rune » vr 27 mar 2015, 22:15

De opnames van 'Tabula Rasa' zullen van oktober 2015 tot maart 2016 lopen. Waarschijnlijk zal het dan te vroegste in het najaar van 2016 te zien zijn op Eén.

Bron: TvVisie

Familiefan

Bericht door Familiefan » za 18 nov 2017, 12:05

Ik wil hier even zeggen dat ik dit echt een topserie vindt en dat ik er elke week opnieuw weer naar uitkijk om deze serie te kunnen zien!

Wat ik tot nu toe al denk te weten:
SpoilerToon
Romy is dood, ze is omgekomen in het auto-ongeval van Mie en Mie beeldt zich Romy alleen maar in. Haar omgeving speelt het spelletje (meestal) mee (om haar niet te kwetsen). Dr. Mommaerts is de vorige vriendin van Benoit, die gedumpt werd door hem wanneer hij Mie leerde kennen. Volgens mij is ze nu ook zijn minnares, een zekere V. dus. We horen ook nooit haar voornaam, wat mij nog meer doet denken aan dit. Benoit en de psychiater zijn ook degenen die Thomas De Geest 'ontvoerd' hebben. Ook Mie's moeder heeft iets te maken met heel de verdwijning, ofzo, maar ik weet nog niet wat of hoe precies.
En wat denken jullie over de reeks en over mijn theorie? Wat is jullie theorie dan juist? ;) :D

Plaats reactie