VRT Journaal

Jenzz
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: VRT Journaal

Berichtdoor Jenzz » Za 02 Jan 2016, 10:51

Ik heb het eens nagevraagd aan een goede bron en het nieuwe decor zou worden ingenomen vanaf eind februari. Dat is dus nog een tijdje...

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Ma 04 Jan 2016, 01:45

Jenzz schreef:
4 januari was inderdaad logisch geweest omdat dan ook het nieuwe nieuwsuur van canvas van start gaat en het dan wel goed zou zijn mocht Het Journaal daar ook meteen in de nieuwe stijl zijn maar dat zie ik dus nog niet gebeuren. De kerstvakantie is inderdaad niet de ideale moment om de nieuwe studio te testen en bovendien hadden ze er dan nu wel al over gecommuniceerd denk ik.
Wat dat Journaal om 20u op Canvas betreft denk ik dat het nog wel mogelijk is dat dit niet meer gepresenteerd zal worden. Ik zag dat die uitzending maar vijf minuten meer duurt, dan kan je evengoed gewoon een snel overzicht brengen zonder tussenkomst van het anker, zoiets als met het 100"-journaal indertijd.

Het Journaal van 20u in de vorm van een 100"-journaal zie ik niet direct gebeuren. Dan moet je weer iemand laten monteren, teksten schrijven, inspreken ... In principe is het makkelijk dat het anker dat het Late Journaal doet (en ook dat van 18u) gewoon enkele doorlezers doet met de belangrijkste punten van het nieuws van de dag. Dat vraagt niet veel voorbereiding en kan snel klaar zijn. Men neemt gewoon enkele zaken over uit het 18u Journaal. Dat gebeurt trouwens nu al op de avonden dat er voetbal is. Tussen de matchen door was er ook een kort Journaal dat zelfs geen 5 minuten duurde.

vnt reality
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor vnt reality » Di 02 Feb 2016, 20:34

Hoe zit dat nu met dat nieuwe decor?

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Di 02 Feb 2016, 20:52

vnt reality schreef:Hoe zit dat nu met dat nieuwe decor?

Men is nu aan het testdraaien met de nieuwe website van vrtnieuws.be voor een testpanel. Verwacht alles dus deze maand wel op het scherm/online.

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Do 04 Feb 2016, 00:54

Ayrton schreef:
vnt reality schreef:Hoe zit dat nu met dat nieuwe decor?

Men is nu aan het testdraaien met de nieuwe website van vrtnieuws.be voor een testpanel. Verwacht alles dus deze maand wel op het scherm/online.

Het nieuwe decor zal niet zo lang meer op zich laten wachten. Ik gok dat het op maandag 29 februari zal gelanceerd worden.
Ik heb ondertussen al enkele testfases gezien van de nieuwe website. Zoals gezegd zal die niet meer deredactie.be heten, maar opnieuw vrtnieuws.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Ma 08 Feb 2016, 11:04

Telebizz bericht dat het vandaag wel eens zover kan zijn. Ik weet niet waar ze dat hebben uit afgeleid.
Ik betwijfel het echter. Er helemaal niet over communiceren lijkt me wat raar.

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 08 Feb 2016, 12:59

Sam_Dp schreef:Telebizz bericht dat het vandaag wel eens zover kan zijn. Ik weet niet waar ze dat hebben uit afgeleid.

Volgens het artikel stond "het nieuws" over de nieuwe studio (dat die voor vandaag zou zijn?) "enkel in een aantal kranten", maar ik doorblader er geregeld verschillende en ben daar de laatste dagen toch niet meteen iets in tegengekomen. En als het toch in verschillende kranten had gestaan, dan zou dat toch verder moeten zijn opgepikt dan enkel en alleen door TeleBizz? Nu ja, stel dat het toch klopt, kan het misschien ook dat ze de studio pas om 19 uur in gebruik nemen en er daarom deze voormiddag nog geen communicatie is geweest. Maar persoonlijk geloof ik er ook niet echt in.

Rune

Berichtdoor Rune » Ma 08 Feb 2016, 22:39

Mike schreef:
Sam_Dp schreef:Telebizz bericht dat het vandaag wel eens zover kan zijn. Ik weet niet waar ze dat hebben uit afgeleid.

Volgens het artikel stond "het nieuws" over de nieuwe studio (dat die voor vandaag zou zijn?) "enkel in een aantal kranten", maar ik doorblader er geregeld verschillende en ben daar de laatste dagen toch niet meteen iets in tegengekomen. En als het toch in verschillende kranten had gestaan, dan zou dat toch verder moeten zijn opgepikt dan enkel en alleen door TeleBizz? Nu ja, stel dat het toch klopt, kan het misschien ook dat ze de studio pas om 19 uur in gebruik nemen en er daarom deze voormiddag nog geen communicatie is geweest. Maar persoonlijk geloof ik er ook niet echt in.

Zoals VRT zelf in hun mail vertelt, het is een race tegen de klok. Het was dus effectief voorzien voor vandaag. Maar dit hebben ze helaas niet gehaald.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Ma 08 Feb 2016, 23:13

Ik gok toch nog steeds op 29 februari. Laat hen die drie weken nog maar gebruiken om alles op punt te zetten!!

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 13 Feb 2016, 23:19

Maandag is het écht zover. Ik ben enorm benieuwd, al vrees ik dat het niet zo mooi zal worden. Deredactie heeft op hun Facebook-pagina een filmpje geplaatst in een bepaalde stijl die ik nog nooit heb gezien. Die stijl staat me niet zo aan, dus ik hoop ook niet dat dit de stijl wordt van het vernieuwde Het Journaal wordt.

Het filmpje: https://www.facebook.com/deredactie.be/ ... 722384622/

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Zo 14 Feb 2016, 00:05

Robinb schreef:Maandag is het écht zover. Ik ben enorm benieuwd, al vrees ik dat het niet zo mooi zal worden.

Ja? Van waar heb je deze informatie?

Robinb

Berichtdoor Robinb » Zo 14 Feb 2016, 09:56

Sam_Dp schreef:Ja? Van waar heb je deze informatie?

Een journalist van de VRT heeft dit zelf bevestigd aan iemand van TeleBizz.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Zo 14 Feb 2016, 11:21

Robinb schreef:
Sam_Dp schreef:Ja? Van waar heb je deze informatie?

Een journalist van de VRT heeft dit zelf bevestigd aan iemand van TeleBizz.

Oke. Toch nog eerst zien en dan geloven. Telebizz heeft ons vorige week ook foutieve informatie gegeven.

vnt reality
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor vnt reality » Zo 14 Feb 2016, 12:44

Zouden ze de nieuwe studio in gebruik nemen zonder enige aankondiging?
Dat lijkt me nogal opmerkelijk...

Robinb

Berichtdoor Robinb » Zo 14 Feb 2016, 22:36

Sam_Dp schreef:Oke. Toch nog eerst zien en dan geloven. Telebizz heeft ons vorige week ook foutieve informatie gegeven.

Dan geloof je het niet, maar je zal wel zien morgen ;)

EDIT: Hanne Decoutere vertelde het zelf juist op Eén dat het late journaal het laatste journaal in dat decor was. Oorspronkelijk was het 8 februari, maar die deadline hebben ze niet kunnen halen, vandaar dat TeleBizz 'fout' was. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robinb op Zo 14 Feb 2016, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Eén”