Eigen Kweek

killie
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Eigen Kweek

Berichtdoor killie » Wo 13 Nov 2013, 12:23

Iedereen heeft intussen wel gehoord van deze serie, die gaat over een boerengezin dat cannabis begint te telen om het hoofd boven water te houden (met - zoals gebruikelijk - een topcast)

En de kijkcijfers (en herhalingen) liegen er niet om. Vorige week net aan het miljoen geraakt, gisteren afgeklokt op 1,36 miljoen (47% marktaandeel).
Ok, de concurrentie stelt niet veel voor, maar toch... de herhaling op maandag heeft geloond, en sterke series kunnen naarmate de afleveringen vorderen natuurlijk alleen nog maar verder groeien.
Voordeel is ook dat de serie maar 6 afleveringen bevat, lang genoeg voor de gemiddelde Vlaming om niet plots te moeten afhaken :)

Macho

Re: Eigen Kweek

Berichtdoor Macho » Wo 13 Nov 2013, 12:47

Ik heb voorlopig enkel de eerste aflevering gezien en die was toch wel erg matig: plot is al niet bijster origineel, het is erg cliché en de humor is enorm zwak (mouse shit, hahaha :roll: ). Bovendien zijn de muziek en intro erg afgekeken van Breaking Bad en niet echt passend bij de beelden.

Thumbs up wel voor de muzikale interventies van Preuteleute en Kenji Minogue

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Wo 27 Nov 2013, 10:22

Had deze reeks op zondagavond gestaan, wat zouden dan de cijfers geweest zijn?

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Wo 27 Nov 2013, 14:52

Kan ik je enkel en alleen gelijk in geven, maar wat die herhalingen op maandag betreft vind ik het erg dat ze daar Sea Patrol voor geschrapt hebben, al was het laatste seizoen maar erg zwak. Ze hebben hier kijkcijfersgewijs in elk geval wel baat bij gehad.

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Tim » Wo 27 Nov 2013, 19:29

Tévéfan schreef:Kan ik je enkel en alleen gelijk in geven, maar wat die herhalingen op maandag betreft vind ik het erg dat ze daar Sea Patrol voor geschrapt hebben, al was het laatste seizoen maar erg zwak. Ze hebben hier kijkcijfersgewijs in elk geval wel baat bij gehad.

Ik ben een grote fan van Sea Patrol en hoop dan ook dat ze de laatste aflevering nog uitzenden...

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Wo 27 Nov 2013, 20:40

Na afronding van die herhalingen misschien, Eigen Kweek telt maar 6 afleveringen.

Tim

Berichtdoor Tim » Wo 27 Nov 2013, 21:33

Ik hoop dat vrijdag te weten als ik het nieuwe schema te zien krijg...

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Wo 27 Nov 2013, 22:28

Daar zul je misschien nog een weekje voor moeten wachten, Eigen Kweek is nog niet gedaan. Ben er ook door gefrusteerd, hoor, ik vind dat ze het de kijker verschuldigd zijn om dat verhaal af te maken. Alhoewel het gebrek aan zee in het laatste seizoen hun neem ik aan enorm stoort.

Tim

Berichtdoor Tim » Wo 04 Dec 2013, 10:42

Tévéfan schreef:Daar zul je misschien nog een weekje voor moeten wachten, Eigen Kweek is nog niet gedaan. Ben er ook door gefrusteerd, hoor, ik vind dat ze het de kijker verschuldigd zijn om dat verhaal af te maken. Alhoewel het gebrek aan zee in het laatste seizoen hun neem ik aan enorm stoort.

Kan alvast bevestigen dat ze na de herhalingen op maandag terug beginnen met Sea Patrol. oef ;)

killie

Berichtdoor killie » Wo 04 Dec 2013, 12:56

Maar intussen blijft de serie groeien en kan volgende week echt een hoogtepunt bereikt worden.
Gisteren 1.531.328 kijkers (MA 52,51%). Echt straf hoor op een dinsdag...

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Ma 09 Dec 2013, 13:10

Er lopen gesprekken voor een tweede en eventueel een derde reeks.

Bron: Het Nieuwsblad

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 09 Dec 2013, 13:35

wixy wix schreef:Er lopen gesprekken voor een tweede en eventueel een derde reeks.

Bron: Het Nieuwsblad

Ik heb eigenlijk liever dat ze het bij één seizoen houden, maar is wel begrijpelijk dat ze hun succes op dinsdag op deze manier willen doortrekken.

Atlant

Berichtdoor Atlant » Di 10 Dec 2013, 22:41

Het zal niet gemakkelijk zijn om hier nog een vervolg op te maken. Het verhaal was redelijk afgesloten. Ze hebben hun geld ook terug waardoor een echte reden om nog eens wiet te beginnen kweken (waar de reeks toch om draait) eigenlijk ontbreekt.

Tim schreef:
Tévéfan schreef:Daar zul je misschien nog een weekje voor moeten wachten, Eigen Kweek is nog niet gedaan. Ben er ook door gefrusteerd, hoor, ik vind dat ze het de kijker verschuldigd zijn om dat verhaal af te maken. Alhoewel het gebrek aan zee in het laatste seizoen hun neem ik aan enorm stoort.

Kan alvast bevestigen dat ze na de herhalingen op maandag terug beginnen met Sea Patrol. oef ;)

Met Sea Patrol gaan ze geen anderhalf miljoen kijkers trekken hoor. Ik vond Sea Patrol ook goed, maar ik heb alles allang bekeken op YouTube. Daar heb je dus geen één voor nodig.

Tim

Berichtdoor Tim » Wo 11 Dec 2013, 09:44

Atlant schreef:Het zal niet gemakkelijk zijn om hier nog een vervolg op te maken. Het verhaal was redelijk afgesloten. Ze hebben hun geld ook terug waardoor een echte reden om nog eens wiet te beginnen kweken (waar de reeks toch om draait) eigenlijk ontbreekt.

Tim schreef:

Met Sea Patrol gaan ze geen anderhalf miljoen kijkers trekken hoor. Ik vond Sea Patrol ook goed, maar ik heb alles allang bekeken op YouTube. Daar heb je dus geen één voor nodig.

Nu halen ze op maandag ook geen anderhalf miljoen kijkers met Eigen Kweek, maar wel op dinsdag...

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Wo 11 Dec 2013, 10:39

Terug naar “Eén”