'De Zevende Dag' met Tim Pauwels en Ihsane Chioua Lekhli

Atlant
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: De Zevende Dag

Bericht door Atlant » di 20 mei 2014, 19:32

^^Het is omdat het zijn expertise is: Europa.

Jenzz

Bericht door Jenzz » do 29 mei 2014, 10:16

Ivan De Vadder stopt na dit seizoen met het presenteren van "De zevende dag". Dat heeft hij gezegd in "Reyers laat". De Vadder blijft wel Wetstraatjournalist voor de VRT-nieuwsdienst en zal als politiek commentator te zien zijn in onder andere "Terzake" en "Reyers laat".

Dafaljuan

Bericht door Dafaljuan » do 29 mei 2014, 11:20

Jenzz schreef:Ivan De Vadder stopt na dit seizoen met het presenteren van "De zevende dag". Dat heeft hij gezegd in "Reyers laat". De Vadder blijft wel Wetstraatjournalist voor de VRT-nieuwsdienst en zal als politiek commentator te zien zijn in onder andere "Terzake" en "Reyers laat".
Best wel spijtig, maar de VRT heeft heus wel ervaren volk genoeg in huis om zijn rol over te nemen.
Ik snap zijn keuze wel. Soms wil een mens gewoon nieuwe wegen inslaan zeker?

Jenzz

Bericht door Jenzz » do 29 mei 2014, 11:33

Dafaljuan schreef:
Jenzz schreef:Ivan De Vadder stopt na dit seizoen met het presenteren van "De zevende dag". Dat heeft hij gezegd in "Reyers laat". De Vadder blijft wel Wetstraatjournalist voor de VRT-nieuwsdienst en zal als politiek commentator te zien zijn in onder andere "Terzake" en "Reyers laat".
Best wel spijtig, maar de VRT heeft heus wel ervaren volk genoeg in huis om zijn rol over te nemen.
Ik snap zijn keuze wel. Soms wil een mens gewoon nieuwe wegen inslaan zeker?
Mogelijke opvolgers: Bart Verhulst, Lieven Verstraete (in combinatie met Terzake dat hij meestal 3x per week presenteert),...?
Ik zie wel weinig bekende mogelijkheden.

TeBi

Bericht door TeBi » vr 30 mei 2014, 17:39

Tim Pauwels zal vanaf september, samen met Ihsane Chioua Lekhli, 'De Zevende Dag' presenteren.

Twee jaar geleden verliet hij de nieuwsdienst om manager beroepsethiek van de VRT te worden. Vorig najaar keerde hij terug als projectleider van de verkiezingen. De afgelopen weken was hij al even terug in 'Het Journaal' en 'Terzake' te zien, als het gezicht van Rekening14, het initiatief van VRT Nieuws om samen met De Tijd, De Standaard en de KU Leuven de programma’s van de politieke partijen na te rekenen.

Mike

Re: 'De Zevende Dag' met Tim Pauwels en Ihsane Chioua Lekhli

Bericht door Mike » zo 07 sep 2014, 11:45

Bijna halverwege zijn eerste uitzending en ik moet zeggen dat ik Tim Pauwels het meer dan goed vind doen, zeker ten opzichte van zijn voorganger. Hij straalt rust en tegelijk een soort subtiele vorm van enthousiasme uit, zonder continu op zijn gasten in te hakken.

Het Medium

Bericht door Het Medium » do 23 feb 2017, 17:26

Vanaf september zullen Xavier Taveirne en Phara de Aguirre het programma presenteren. Ihsane Chioua Lekhli doet het huidige seizoen nog uit en verkast daarna als voltijds reporter naar Het journaal. Haar collega Tim Pauwels wordt ombudsman van de nieuwsdienst en verdwijnt met de paasvakantie al van het scherm, om voor de resterende weken vervangen te worden door Marc Van De Looverbosch.

Een gezonde wissel, lijkt mij. Hopelijk gaan ze voor een volledige opfrissing en vliegt dat spuuglelijke decor eindelijk de deur uit.

Tazz

Bericht door Tazz » za 25 feb 2017, 19:27

Het Medium schreef:Ihsane Chioua Lekhli doet het huidige seizoen nog uit en verkast daarna als voltijds reporter naar Het journaal
Dan is het wsl maar een kwestie van tijd vooraleer ze het journaal gaat presenteren denk ik

Jenzz

Bericht door Jenzz » zo 26 feb 2017, 17:21

Tazz schreef:
Het Medium schreef:Ihsane Chioua Lekhli doet het huidige seizoen nog uit en verkast daarna als voltijds reporter naar Het journaal
Dan is het wsl maar een kwestie van tijd vooraleer ze het journaal gaat presenteren denk ik
Dat denk ik. Staat ook goed bij de VRT: een Marokkaanse die het Journaal presenteert.
Het is ook zeker dat het decor vernieuwd wordt (stond in de krant).

Het Medium

Bericht door Het Medium » zo 03 dec 2017, 13:13

Volgende week zal Annelies Beck nog eens als presentator aantreden, ze vervangt Phara die dan met een andere opdracht zit.

Het Medium

Bericht door Het Medium » zo 24 jun 2018, 13:26

Xavier Taveirne presenteerde vandaag zijn laatste uitzending en keert op vaste basis terug naar Radio 1. Mogelijk komt ook Phara de Aguirre niet meer terug, maar dat zou een knoop zijn die nog moet worden doorgehakt. Over de eventuele opvolging is nog niet gecommuniceerd.

Het Medium

Bericht door Het Medium » wo 04 jul 2018, 20:09

Inmiddels staat vast dat ook Phara verdwijnt. Vanaf september vormen Lieven Verstraete en Lisbeth Imbo het nieuwe presentatieduo.

Ayrton

Bericht door Ayrton » do 05 jul 2018, 10:05

Het Medium schreef:
wo 04 jul 2018, 20:09
Inmiddels staat vast dat ook Phara verdwijnt. Vanaf september vormen Lieven Verstraete en Lisbeth Imbo het nieuwe presentatieduo.
Gaat Verstraete dit combineren met Het Journaal?
Lijkt me moeilijk...

tvkenner
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door tvkenner » do 05 jul 2018, 10:12

lieven is vooral invaller bij het journaal

Plaats reactie