'De Zevende Dag' met Tim Pauwels en Ihsane Chioua Lekhli

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

'De Zevende Dag' met Tim Pauwels en Ihsane Chioua Lekhli

Bericht door TeBi » do 14 feb 2013, 16:49

Indra De Witte, co-presentatrice van 'De Zevende Dag', verlaat de VRT.
De Witte zal het huidige seizoen van 'De Zevende Dag' afwerken en gaat op 1 oktober aan de slag als adjunct-hoofdredacteur bij Het Belang Van Limburg.

bron: deredactie.be

Mike

Re: De Zevende Dag

Bericht door Mike » do 14 feb 2013, 17:12

TeveFreak schreef:Indra De Witte, co-presentatrice van 'De Zevende Dag', verlaat de VRT.
De Witte zal het huidige seizoen van 'De Zevende Dag' afwerken en gaat op 1 oktober aan de slag als adjunct-hoofdredacteur bij Het Belang Van Limburg.

bron: deredactie.be
Benieuwd wie haar volgend seizoen zal opvolgen. De meest evidente keuze lijkt ervaringsdeskundige Linda De Win, maar misschien kiezen ze wel voor een (met alle respect) iets jonger, frisser gezicht?

TeBi

Bericht door TeBi » do 14 feb 2013, 17:45

Mike schreef:Benieuwd wie haar volgend seizoen zal opvolgen. De meest evidente keuze lijkt ervaringsdeskundige Linda De Win, maar misschien kiezen ze wel voor een (met alle respect) iets jonger, frisser gezicht?
In 2007-2008 heeft Linda De Win Indra al eens vervangen tijdens haar ouderschapsverlof. En vorig jaar verving ze Ivan De Vadder tijdens de verkiezingsperiode.
Ze heeft dus inderdaad al ervaring met 'De Zevende Dag', bij een jonger gezicht komt Hanne Decoutere (of de opvolger voor Jan Becaus) misschien in aanmerking?

Mike

Bericht door Mike » do 14 feb 2013, 19:05

TeveFreak schreef:
Mike schreef:Benieuwd wie haar volgend seizoen zal opvolgen. De meest evidente keuze lijkt ervaringsdeskundige Linda De Win, maar misschien kiezen ze wel voor een (met alle respect) iets jonger, frisser gezicht?
In 2007-2008 heeft Linda De Win haar al eens vervangen tijdens Indra's ouderschapsverlof. En vorig jaar verving ze Ivan De Vadder tijdens de verkiezingsperiode.
Ze heeft dus inderdaad al ervaring met 'De Zevende Dag', bij een jonger gezicht komt Hanne Decoutere (of de opvolger voor Jan Becaus) misschien in aanmerking?
Ook in 2011 werd Indra een aantal weken door Linda vervangen. Hanne Decoutere vind ik persoonlijk wat té jong, maar wie weet...

Mike

Re: 'De Zevende Dag'

Bericht door Mike » wo 26 jun 2013, 22:03

Aanstaande zondag de laatste aflevering van het seizoen en meteen ook de laatste met Indra Dewitte. Wie haar vanaf september zal opvolgen, zal in de uitzending worden bekendgemaakt.

kreeft44

Bericht door kreeft44 » do 27 jun 2013, 10:41

Mike schreef:Aanstaande zondag de laatste aflevering van het seizoen en meteen ook de laatste met Indra Dewitte. Wie haar vanaf september zal opvolgen, zal in de uitzending worden bekendgemaakt.
Wie weet wordt Indra Dewitte vervangen door één der twee dames, nl. Sara Van Boxstael of Marjan Temmerman, die tot nu toe afwisselend medepresentatoren waren van De ochtend op radio 1. Want volgens dit bericht van 24 mei 2013 bij deredactie.be zal vanaf september 2013 'De ochtend' gepresenteerd worden door het vaste presentatieteam Xavier Taveirne en Bert Rymen en de twee dames mogen zich klaarstomen voor een nieuwe opdracht binnen VRT nieuws.

TeBi

Bericht door TeBi » zo 30 jun 2013, 11:07

IndraDewitte.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mike

Bericht door Mike » zo 30 jun 2013, 13:10

Ihsane Chioua Lekhli wordt vanaf september de nieuwe co-presentatrice van De Zevende Dag. Eerder werkte ze voor Volt en Vlaanderen Vakantieland. Afbeelding
foto: VRT

TeBi

Bericht door TeBi » zo 30 jun 2013, 20:18

Mike schreef:Ihsane Chioua Lekhli wordt vanaf september de nieuwe co-presentatrice van De Zevende Dag. Eerder werkte ze voor Volt en Vlaanderen Vakantieland.
Werkte ze dan achter de schermen, als reporter heb ik ze nog nooit gezien.
Best een verrassende naam, strategische zet om meer diversiteit te brengen.
Het was toch de bedoeling om meer allochtonen op het scherm te tonen he? ;)

Mike

Bericht door Mike » zo 30 jun 2013, 20:23

TeveFreak schreef:
Mike schreef:Ihsane Chioua Lekhli wordt vanaf september de nieuwe co-presentatrice van De Zevende Dag. Eerder werkte ze voor Volt en Vlaanderen Vakantieland.
Ze werkte inderdaad achter de schermen en heeft nog geen ervaring als presentatie. Men zei al jaren dat men meer diversiteit op het scherm wou brengen, nu komt het er eindelijk van :)

Fast2be

Bericht door Fast2be » ma 01 jul 2013, 12:55

TeveFreak schreef:
Ik wens haar van harte veel succes en ze ziet er een aangename verschijning uit.

Maar ik betreur dat haar afkomst wellicht het voornaamste criterium was om als presentatrice naar voor geschoven te worden. De eindredacteur van De Zevende Dag, Flip Feyten, heeft nog gewerkt voor de legendarische "cel diversiteit" van de VRT. Logisch dus dat hij gaat voor iemand met een vreemd tintje. Ik betreur ten zeerste dat er de afgelopen jaren heel wat talent verloren gegaan is bij de VRT omdat er nog amper vaste contracten worden uitgereikt. Er is amper doorstroming van nieuw talent, behalve voor zij met connecties of een ander "hulpmiddel" zoals in dit geval de afkomst.

Waarmee ik totaal niet wil zeggen dat ik haar komst niet toejuich, het is vooral een kritische noot bij het personeelsbeleid van de VRT.

kreeft44

Bericht door kreeft44 » ma 01 jul 2013, 13:12

Afscheid Indra Dewitte van 'De zevende dag'

Mike

Bericht door Mike » zo 01 sep 2013, 11:03

De uitzending opent met een gesprek tussen Ihsane en het 13u-journaalanker met een vooruitblik naar de nieuwsuitzending.

Eerste indruk van Ihsane: komt wat houterig en zenuwachtig over vind ik, maar dat zal wellicht nog wel verbeteren. Ben vooral benieuwd hoe ze het in tafelgesprekken zal doen.
:edit: Een twintigtal minuten later vind ik ze al veel vlotter, in een gesprek met 'mediawatcher' van dienst Michaël Van Droogenbroek.

Mediawatcher84

Bericht door Mediawatcher84 » ma 02 sep 2013, 12:20

Mike schreef:De uitzending opent met een gesprek tussen Ihsane en het 13u-journaalanker met een vooruitblik naar de nieuwsuitzending.

Eerste indruk van Ihsane: komt wat houterig en zenuwachtig over vind ik, maar dat zal wellicht nog wel verbeteren. Ben vooral benieuwd hoe ze het in tafelgesprekken zal doen.
:edit: Een twintigtal minuten later vind ik ze al veel vlotter, in een gesprek met 'mediawatcher' van dienst Michaël Van Droogenbroek.

Het is de eerste keer dat ze een presentatie doet op tv. Dan is het logisch dat ze wat houterig overkomt (kijk maar naar andere bekende presentatoren hun 'eerste keer op tv'). Ik had die indruk ook, maar ik vond dat naarmate de uitzending vorderde, dat minder en minder een probleem was.
Ik merk de aandacht voor het nieuws in het begin van het programma, nog groter geworden is. Zeker nu men het anker van het 13u Journaal ook nog eens gaat betrekken. Half het middagjournaal werd al besproken, voetbal incluis. ;) Vorig jaar las Indra enkele berichten met beelden en ging men even naar de Sporza-redactie.

Mike

Bericht door Mike » zo 18 mei 2014, 12:42

Vandaag eenmalig Rob Heirbaut als presentator in plaats van Ivan De Vadder. Ik vind hem het eigenlijk wel beter doen... straalt meer rust uit.

Plaats reactie