Algemene vragen

Alle vragen horen hier.
TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Algemene vragen

Berichtdoor TeBi » Wo 03 Okt 2012, 12:26

Als iemand zich iets afvraagt over eender welk onderwerp, kan dat in dit topic. Zo heb ik een belangrijke vraag over school:

Voor mijn eindwerk moet ik Microsoft Publisher (liefst gratis!) downloaden, maar ik vind geen enkele website waar dit lukt.
Op het einde van die installatie (die zo'n 6 minuten duurt) komt er altijd een melding op zoals: 'geef uw productcode op'... :?
Bij een andere download krijg ik een bericht over 'Setup errors': 'Only one instance of setup may be run at time.'

Kan iemand mij helpen? ;)

Mike

Re: Algemene vragen

Berichtdoor Mike » Wo 03 Okt 2012, 12:37

TeveFreak schreef:Als iemand zich iets afvraagt over eender welk onderwerp, kan dat in dit topic. Zo heb ik een belangrijke vraag over school:

Voor mijn eindwerk moet ik Microsoft Publisher (liefst gratis!) downloaden, maar ik vind geen enkele website waar dit lukt.
Op het einde van die installatie (die zo'n 6 minuten duurt) komt er altijd een melding op zoals: 'geef uw productcode op'... :?
Bij een andere download krijg ik een bericht over 'Setup errors': 'Only one instance of setup may be run at time.'

Kan iemand mij helpen? ;)

Hetgeen jij hier vraagt is niet echt legaal... daarom ga ik niets meer zeggen dan dat je eens goed moet googelen en dat je met wat geluk ook een oplossing voor de product key (productcode) zult vinden.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Wo 03 Okt 2012, 13:19

Mike schreef:Hetgeen jij hier vraagt is niet echt legaal... daarom ga ik niets meer zeggen dan dat je eens goed moet googelen en dat je met wat geluk ook een oplossing voor de product key (productcode) zult vinden.

Oei, ik wist niet dat het illegaal was. Het is eigenlijk de bedoeling om een ondernemingsfolder te maken over mijn stagebedrijf.
Via Word kan dit ook, maar dat zou volgens de leerkracht veel moeilijker zijn. Het moet een recto verso brochure zijn in 3 kolommen.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 04 Okt 2012, 00:38

Scribus is een goed gratis alternatief.

http://www.scribus.net/canvas/Scribus

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 05 Okt 2012, 19:05

Toch bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik de folder best op mijn stage kan maken. Daar hebben ze Microsoft Publisher, dan moet ik geen dure installatiekosten van 189 euro betalen (zoals een site mij aangeeft). Toch is het niet zonder gevolgen gebleven....

Als browser gebruik ik altijd Google Chrome, maar door mijn pogingen om Publisher te downloaden, krijg ik tal van problemen met mijn pc. Om te beginnen: ik moet eerst naar oplossingen zoeken voor mijn internetverbinding, die er bij het opstarten van de computer nog niet is. Internet Explorer werkt gelukkig nog wel, maar vind ik toch niet zo handig (facebook werkt traag én als ik op 'vorige' klik kom ik automatisch naar de vorige pagina MAAR vanboven ipv op de plaats waar ik toen zat). Dus moet ik altijd opnieuw zoeken en scrollen naar beneden. :? Google Chrome is dan veel praktischer (tabbladen staan naast elkaar terwijl je anders van het ene blad naar het andere moet gaan), maar die browser werkt dus niet meer sinds ik op zoek ging naar een installatie van Publisher. Toen ik dat wou downloaden, kreeg ik per ongeluk de melding om Home Spot ofzoiets te downloaden. Die melding krijg ik nu ook altijd, wat natuurlijk erg vervelend is.

Virussen zijn natuurlijk makkelijk om binnen te krijgen, maar verder heb ik geen ervaring met die browsers. Weet iemand welke stappen ik kan ondernemen om Google Chrome terug te laten starten of hoe ik die Home Spot wegkrijg? Dat detecteert fouten en op 'exit' drukken is blijkbaar niet voldoende.

Alvast bedankt voor jullie hulp! ;) In het vervolg zal ik iets voorzichtiger zijn, maar ja: ik moest en zou Publisher downloaden...

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Vr 05 Okt 2012, 20:06

Probeer je computer eens een paar dagen terug te zetten.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 05 Okt 2012, 20:27

Neovo schreef:Probeer je computer eens een paar dagen terug te zetten.

Bedoel je 'afzetten'? Dat gaat niet, want ik heb mijn pc altijd nodig voor school ofzo.
Of bedoel je zaken verwijderen? Zoveel mogelijk programma's uit mijn bestand gooien?

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Vr 05 Okt 2012, 23:43

Zoek eens op Google naar 'systeemherstel'. Op deze manier wordt alles op computer letterlijk terug gezet naar een gekozen datum. Alle programma die je na die datum geïnstalleerd heb zullen verwijderd zijn alsook eventuele instellingen die je aangepast hebt, je eigen documenten blijven wel ongewijzigd.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Za 06 Okt 2012, 11:13

Neovo schreef:Zoek eens op Google naar 'systeemherstel'. Op deze manier wordt alles op computer letterlijk terug gezet naar een gekozen datum. Alle programma die je na die datum geïnstalleerd heb zullen verwijderd zijn alsook eventuele instellingen die je aangepast hebt, je eigen documenten blijven wel ongewijzigd.

Amai, heel erg bedankt! ;) Bij de eerste link had ik meteen prijs: ga naar de Office-startknop en tik 'systeemherstel' in.
De datum verschijnt automatisch (3 oktober, en dat klopte want woensdag opende ik dit topic met het probleem).
Google Chrome werkt opnieuw en die vervelende meldingen verschijnen niet meer op het scherm. Nogmaals bedankt!

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 06 Okt 2012, 23:11

Afbeelding

(Ge moet natuurlijk wel de juiste zoektermen weten ;) )

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 13 Jan 2013, 12:59

Vandaag kreeg ik opnieuw een probleempje met mijn pc, want als ik Google Chrome open krijg ik nu plots een venster met een opmerking.
Als ik het venster sluit, geraak ik nog wel op Chrome maar het is best storend om altijd dat venster te krijgen.
Ik heb terug systeemherstel uitgevoerd, maar het blijft verschijnen. Hieronder zie je een print-screen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Mike

Berichtdoor Mike » Zo 13 Jan 2013, 13:52

TeveFreak schreef:Vandaag kreeg ik opnieuw een probleempje met mijn pc, want als ik Google Chrome open krijg ik nu plots een venster met een opmerking.
Als ik het venster sluit, geraka ik nog wel op Chrome maar het is best storend om altijd dat venster te krijgen.
Ik heb terug systeemherstel uitgevoerd, maar het blijft verschijnen. Hieronder zie je een print-screen:

En al uitgevoerd wat het venster suggereert, d.w.z. de nieuwste versie van Chrome installeren? Dat zou het kunnen verhelpen.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 13 Jan 2013, 19:11

Mike schreef:En al uitgevoerd wat het venster suggereert, d.w.z. de nieuwste versie van Chrome installeren? Dat zou het kunnen verhelpen.

Natuurlijk al uitgevoerd. ;) Als het de nieuwste versie is tenminste, want ook al druk ik op 'downloaden' => toch krijg ik geen bevestiging van de installatie..

tomster

Berichtdoor tomster » Zo 13 Jan 2013, 19:14

Je hebt waarschijnlijk ooit een Beta versie gedownload, terwijl je nu de gewone versie van Chrome staan hebt? Updated gaat altijd automatisch in Chrome.

Dit zou het moeten oplossen:

Windows 7

Quit Google Chrome.
Open Computer.
Navigate to C:\Users\{username}\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\
Delete the file named “Web Data”
Start Google Chrome and the error should be gone.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 13 Jan 2013, 19:50

tomster schreef:Je hebt waarschijnlijk ooit een Beta versie gedownload, terwijl je nu de gewone versie van Chrome staan hebt? Updated gaat altijd automatisch in Chrome.

Dit zou het moeten oplossen:

Windows 7

Quit Google Chrome.
Open Computer.
Navigate to C:\Users\{username}\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\
Delete the file named “Web Data”
Start Google Chrome and the error should be gone.

Bedankt voor de respons! ;)
Op de C-schijf heb ik dat bestand niet gevonden, maar dat kan aan mijn Windows-versie liggen. Ik gebruik Microsoft Office 2010.

Terug naar “Vragen en opmerkingen”