De Tévé Kijker

Aankondigingen van de beheerders en moderators.
killie
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: De Tévé Kijker

Bericht door killie » di 31 dec 2013, 09:49

Opent behoorlijk traag, maar ziet er voor de rest mooi uit en volledig up-to-date. Puik werk!

kreeft44

Bericht door kreeft44 » do 02 jan 2014, 18:10

killie schreef:Opent behoorlijk traag, maar ziet er voor de rest mooi uit en volledig up-to-date. Puik werk!
De vernieuwde site ziet er behoorlijk uit.
Een paar details:
- de witte teksten in de foto's zijn soms slecht of niet leesbaar als ook de achtergrond (gedeeltelijk of geheel) wit is.
- de kijkcijfer top 10 lijst (rechts boven) vermeldt alleen de volgorde der programma's in die lijst. Is dat de bedoeling? of spoort men ons daarmee aan om onder de afdeling "kijkcijfers" te gaan kijken?
- nog wat betreft de kijkcijferlijsten: volgens mij zou het beter zijn om ook het uitzenduur van ieder programma in de dagelijkse top 10 te vermelden zodat de lezer beter kan beoordelen waarom een programma het bv slechter doet dan de keer ervoor. De kijkcijfer top 10 op de vrt website vermeldt die wel en daarom ga ik ook regelmatig naar die lijsten kijken.

Lucas
Hoe kijk je tv: Anders

Bericht door Lucas » do 02 jan 2014, 19:04

kreeft44 schreef:De vernieuwde site ziet er behoorlijk uit.
Een paar details:
- de witte teksten in de foto's zijn soms slecht of niet leesbaar als ook de achtergrond (gedeeltelijk of geheel) wit is.
- de kijkcijfer top 10 lijst (rechts boven) vermeldt alleen de volgorde der programma's in die lijst. Is dat de bedoeling? of spoort men ons daarmee aan om onder de afdeling "kijkcijfers" te gaan kijken?
- nog wat betreft de kijkcijferlijsten: volgens mij zou het beter zijn om ook het uitzenduur van ieder programma in de dagelijkse top 10 te vermelden zodat de lezer beter kan beoordelen waarom een programma het bv slechter doet dan de keer ervoor. De kijkcijfer top 10 op de vrt website vermeldt die wel en daarom ga ik ook regelmatig naar die lijsten kijken.
Leuk dat je ons enkele tips meegeeft! De kijkcijfers top 10 lijst (rechtsboven) bevat inderdaad op het eerst zicht enkel de de programma's, maar wanneer je met je muis over die lijst gaat kun je de zender, het aantal kijkers, het marktaandeel, en de pijlen van stijgen of dalen zien staan. Laat het me zeker weten wanneer dit niet tevoorschijn komt. Met de witte teksten op de foto's hebben we zelf nog geen last ondervonden, we houden dit zéker in de gaten.

Er zijn momenteel geen plannen om het uitzenduur te vermelden in de kijkcijfertabellen, maar misschien is dit inderdaad iets leuks voor in de toekomst!

kreeft44

Bericht door kreeft44 » do 02 jan 2014, 19:35

Lucas - Redactie schreef:
kreeft44 schreef:De vernieuwde site ziet er behoorlijk uit.
Een paar details:
Leuk dat je ons enkele tips meegeeft! De kijkcijfers top 10 lijst (rechtsboven) bevat inderdaad op het eerst zicht enkel de de programma's, maar wanneer je met je muis over die lijst gaat kun je de zender, het aantal kijkers, het marktaandeel, en de pijlen van stijgen of dalen zien staan. Laat het me zeker weten wanneer dit niet tevoorschijn komt. Met de witte teksten op de foto's hebben we zelf nog geen last ondervonden, we houden dit zéker in de gaten.

Er zijn momenteel geen plannen om het uitzenduur te vermelden in de kijkcijfertabellen, maar misschien is dit inderdaad iets leuks voor in de toekomst!
- Sorry, maar bij mij zijn de witte letters, die zich op een witte achtergrond bevinden, niet zichtbaar. Als die witte achtergrondplekken klein zijn en daardoor slechts één of weinig letter(s) onzichtbaar maken kan men nog raden wat het woord is. Maar bij grotere witte achtergrondenplekken is het soms moeilijk om te weten te komen wat daar staat. Zie maar eens links boven waar 4 foto's mekaar afwisselen; de laatste van de serie is het ergst, nl. die betreffende Wauters vs. Waes. Enkel als men klikt op de foto krijgt men de overeenkomstige tekst met titel, die dan uitsluitsel geeft wat daar stond.
- Inderdaad bij mij werkt het ook zoals U uitlegt. Sorry dat ik het niet wist.
- akkoord.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » do 02 jan 2014, 19:39

kreeft44 schreef: - Sorry, maar bij mij zijn de witte letters, die zich op een witte achtergrond bevinden, niet zichtbaar. Als die witte achtergrondplekken klein zijn en daardoor slechts één of weinig letter(s) onzichtbaar maken kan men nog raden wat het woord is. Maar bij grotere witte achtergrondenplekken is het soms moeilijk om te weten te komen wat daar staat. Zie maar eens links boven waar 4 foto's mekaar afwisselen; de laatste van de serie is het ergst, nl. die betreffende Wauters vs. Waes. Enkel als men klikt op de foto krijgt men de overeenkomstige tekst met titel, die dan uitsluitsel geeft wat daar stond.
Bij mij is die tekst wel zeer goed leesbaar. Zie jij een zwarte achtergrond achter de tekst?

Lucas

Bericht door Lucas » do 02 jan 2014, 20:09

Neovo schreef:
kreeft44 schreef: - Sorry, maar bij mij zijn de witte letters, die zich op een witte achtergrond bevinden, niet zichtbaar. Als die witte achtergrondplekken klein zijn en daardoor slechts één of weinig letter(s) onzichtbaar maken kan men nog raden wat het woord is. Maar bij grotere witte achtergrondenplekken is het soms moeilijk om te weten te komen wat daar staat. Zie maar eens links boven waar 4 foto's mekaar afwisselen; de laatste van de serie is het ergst, nl. die betreffende Wauters vs. Waes. Enkel als men klikt op de foto krijgt men de overeenkomstige tekst met titel, die dan uitsluitsel geeft wat daar stond.
Bij mij is die tekst wel zeer goed leesbaar. Zie jij een zwarte achtergrond achter de tekst?
Zoals in deze preview:

Mike

Bericht door Mike » do 02 jan 2014, 20:17

Ik heb ook niet echt problemen met de witte titels. Wel zijn ze iets moeilijker leesbaar als het langere titels zijn en/of de letters dicht op elkaar staan.

Iets anders: zijn jullie zeker van dit artikel? http://tevekijker.be/vlaamse-media-maat ... medialaan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat gezegd was dat de naamswijziging pas op 3 februari zou ingaan.

kreeft44

Bericht door kreeft44 » do 02 jan 2014, 20:23

Neovo schreef:
Bij mij is er geen zwarte achtergrond achter de tekst, bij mijn browser "Internet Explorer versie 8'.
In de rapte heb ik het toch maar eens geprobeerd met Opera, die ook op mijn pc geïnstalleerd is en daarmee werkt het perfekt; dus er is achter de witte tekst een zwarte, licht doorschijnende, band en daardoor zijn de witte letters duidelijk zichtbaar en dus leesbaar.
Ik had het eigenlijk al vroeger met Opera moeten proberen en zelf mijn conclusies trekken. Misschien moet ik een nieuwere Internet Explorer installeren of verder alleen nog met Opera werken.

Alleszins bedankt voor de uitleg en de tijd die je, door mijn vraag, hierin hebt moeten steken.

Lucas

Bericht door Lucas » do 02 jan 2014, 22:21

kreeft44 schreef: Bij mij is er geen zwarte achtergrond achter de tekst, bij mijn browser "Internet Explorer versie 8'.
Deze fout is er ondertussen ook uitgehaald. Bezoekers met de browser Internet Explorer 8 zien nu ook de achtergrond achter de titels.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Bericht door Spring485 » do 02 jan 2014, 23:59

Goede site alleen zou ik het beter vinden moest er een aparte categorie zijn genaamd Persberichten voor de persberichten. Nu worden velen bestempeld als Tv-nieuws terwijl meestal alles er al van bekend is en het dus niet echt tv-nieuws is (zoals bv. Via Annemie). Als er iets nieuws staat in een persbericht zou ik het dan wel als TV-nieuws bestempelen.

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » vr 03 jan 2014, 00:09

Ik heb hier nog niet de tijd voor gehad, maar ik wil de crew van De Tévé Kijker heel erg bedanken voor de lancering van de nieuwe website. :D

Ik ben heel erg tevreden met het resultaat :!: :!: :!:

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » vr 03 jan 2014, 00:12

Wat de navigatiebalk betreft, heb ik nog een kleine tip voor dit forum. Je kan nu van De Tévé Kijker naar het forum klikken, het zou fijn zijn mocht dit ook andersom kunnen.

Lucas

Bericht door Lucas » vr 03 jan 2014, 01:16

Mike schreef:Iets anders: zijn jullie zeker van dit artikel? http://tevekijker.be/vlaamse-media-maat ... medialaan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat gezegd was dat de naamswijziging pas op 3 februari zou ingaan.
VMMa wordt inderdaad pas op 3 februari 2014 MEDIALAAN.

kreeft44

Bericht door kreeft44 » vr 03 jan 2014, 02:47

Lucas - Redactie schreef:
kreeft44 schreef: Bij mij is er geen zwarte achtergrond achter de tekst, bij mijn browser "Internet Explorer versie 8'.
Deze fout is er ondertussen ook uitgehaald. Bezoekers met de browser Internet Explorer 8 zien nu ook de achtergrond achter de titels.
Heb gecontroleerd en inderdaad nu is er ook achtergrond achter de titels bij Internet Explorer 8.
Bedankt alleszins voor de snelle reactie en daaropvolgende correctie.

Ik wil niet moeilijk doen, maar ik heb nog iets ontdekt:
- bij de Opera browser staan telkens tot maximun 3 fotos, die aangeklikt kunnen worden, naast elkaar. De browser Internet Explorer 8 zet er maar twee naast mekaar.
- momenteel staat rechts boven de kijkcijfers USA Top 10. De 10de positie is echter gedeeltelijk onzichtbaar. Wanneer men met de cursor over die kijkcijferlijst gaat, beslaat iedere positie twee lijnen waardoor nog amper tot positie 7 getoond wordt. Dit komt omdat de plaats van de onderste posities ingenomen wordt door de foto's of waar de foto zou moet komen. Deze fout doet zich voor zowel bij Opera als Internet Explorer 8.

Overigens vind ik de vernieuwde website best prima. Alleen moeten waarschijnlijk nog een paar kinderfoutjes gerepareerd worden.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » vr 03 jan 2014, 09:36

Tévéfan schreef:Wat de navigatiebalk betreft, heb ik nog een kleine tip voor dit forum. Je kan nu van De Tévé Kijker naar het forum klikken, het zou fijn zijn mocht dit ook andersom kunnen.
De link staat er bij ons ook hoor ;). Aangezien wij niet echt een navigatiebalk hebben is de eerste forumcategorie een link naar DTK.

Gesloten