Nieuws

Aankondigingen van de beheerders en moderators.
Neovo
Beheerder
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Nieuws

Berichtdoor Neovo » Di 19 Feb 2013, 22:14

Robinb schreef:Ik heb (illegaal) Tapatalk gedownload, het werkt goed al crasht het soms. Dus het is voorlopig niet meer nodig, toch al bedankt voor je moeite.

Normaal zou het niet mogen crashen, ik heb het nog (bijna) nooit voorgehad. Welk toestel en versie gebruik je? Ik moet wel nog een aantal updates installeren voor Tapatalk maar het waren geen kritische.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 22:21

Neovo schreef:Normaal zou het niet mogen crashen, ik heb het nog (bijna) nooit voorgehad. Welk toestel en versie gebruik je? Ik moet wel nog een aantal updates installeren voor Tapatalk maar het waren geen kritische.

Samsung Galaxy Apollo GT-I5800
Android 2.1

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 19 Feb 2013, 22:55

Robinb schreef:
Neovo schreef:Normaal zou het niet mogen crashen, ik heb het nog (bijna) nooit voorgehad. Welk toestel en versie gebruik je? Ik moet wel nog een aantal updates installeren voor Tapatalk maar het waren geen kritische.

Samsung Galaxy Apollo GT-I5800
Android 2.1

lol, heb net dezelfde, nooit geen problemen mee gehad.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 23:33

Neovo schreef:lol, heb net dezelfde, nooit geen problemen mee gehad.

Haha dat is toeval. Raar, misschien een versie met bugs dan gedownload.. Trouwens: werkt jouw gsm goed? Die van mij is een complete ramp..

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 20 Feb 2013, 17:02

Robinb schreef:Trouwens: werkt jouw gsm goed? Die van mij is een complete ramp..

:offtopic: Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Mijn is gsm is ondertussen al 2,5 jaar oud en ik heb er niet veel voor betaald dan moet je het ook niet gaan vergelijken met de laatste nieuwe gsm van 500 euro. Als ik de mijne vergelijk met vergelijkbare gsm's dan is hij zeker niet slecht.

Sinds deze zomer hebt ik een tablet (ook van Samsung) en daarom gebruik ik m'n gsm nu enkel om te bellen/sms'en.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Vr 22 Feb 2013, 10:17

Nieuwe BBCode voor Q-music audio => viewtopic.php?f=4&t=171

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Vr 15 Mar 2013, 16:52

Ik een topic gemaakt met wat uitleg over het forum. Dit is bedoeld om de nieuwe leden te informeren zodat ze dit topic niet helemaal hoeven te lezen.

Een opmerking of aanvulling is zeker welkom. Ik heb het onderwerp daar gesloten om het wat overzichtelijk te houden dus mag je hier reageren.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 16 Mar 2013, 13:32

Iemand die een originelere slogan weet dan "een discussieplatform over de Vlaamse televisie"?

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 13 Apr 2013, 20:46

De 'bedankjes'. Ik vind zelf niet dat deze een goede naam hebben. Het is meer zoals op Facebook: 'vind ik leuk'. In sommige berichten steken sommigen veel werk en bepaalde berichten worden snel gepost zonder veel nieuwswaarde en deze krijgen wel een bedankje. Dit is niet persoonlijk bedoeld.

Arno heeft verschillende beelden zitten te verzamelen en geüpload en krijgt één bedankje (dat van mij).
viewtopic.php?f=7&t=41&start=90#p2916

En dan een kort berichtje van Neovo krijgt ook 1 like terwijl in deze post veel minder moeite in gestoken heeft en veel minder nieuwswaarde heeft.
viewtopic.php?f=7&t=41&start=90#p2914

En in dit bericht geeft iemand zijn mening en als je dit een bedankje geeft dan lijkt het me meer dat je het eens bent met de mening en niet bedankt zegt voordat degene dat post.
viewtopic.php?f=7&t=41&start=120#p3007

Wat ik zou willen: een nieuwe naam voor het 'bedankje' want ik vind het geen juiste naam hebben.

Mike

Berichtdoor Mike » Za 13 Apr 2013, 21:02

Robinb schreef:De 'bedankjes'. Ik vind zelf niet dat deze een goede naam hebben. Het is meer zoals op Facebook: 'vind ik leuk'. In sommige berichten steken sommigen veel werk en bepaalde berichten worden snel gepost zonder veel nieuwswaarde en deze krijgen wel een bedankje. Dit is niet persoonlijk bedoeld.

Arno heeft verschillende beelden zitten te verzamelen en geüpload en krijgt één bedankje (dat van mij).
http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=7&t ... t=90#p2916

En dan een kort berichtje van Neovo krijgt ook 1 like terwijl in deze post veel minder moeite in gestoken heeft en veel minder nieuwswaarde heeft.
http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=7&t ... t=90#p2914

En in dit bericht geeft iemand zijn mening en als je dit een bedankje geeft dan lijkt het me meer dat je het eens bent met de mening en niet bedankt zegt voordat degene dat post.
http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=7&t ... =120#p3007

Wat ik zou willen: een nieuwe naam voor het 'bedankje' want ik vind het geen juiste naam hebben.

'Bedanken' slaagt toch niet per se op de hoeveelheid werk die iemand in een post steekt? Je bedankt iemand als jij vindt dat zijn post een meerwaarde biedt. Dat kan inderdaad soms wel zijn omdat iemand tijd steekt in een groot verhaal, maar net zozeer omdat iemand met een primeur komt, omdat leden elkaar onderling aan bepaalde informatie helpen, enzovoort.

Een 'Vind ik leuk' vind ik net minder op zijn plaats, want dat is geen objectieve aanduiding, maar duidt een persoonlijk gevoel aan dat een post je bezorgt.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 13 Apr 2013, 21:11

'Bedanken' slaagt toch niet per se op de hoeveelheid werk die iemand in een post steekt? Je bedankt iemand als jij vindt dat zijn post een meerwaarde biedt. Dat kan inderdaad soms wel zijn omdat iemand tijd steekt in een groot verhaal, maar net zozeer omdat iemand met een primeur komt, omdat leden elkaar onderling aan bepaalde informatie helpen, enzovoort.

Een 'Vind ik leuk' vind ik net minder op zijn plaats, want dat is geen objectieve aanduiding, maar duidt een persoonlijk gevoel aan dat een post je bezorgt.

Ik vind het niet eerlijk dat iemand die veel moeite in zijn post steekt minder bedankjes krijgt dan iemand die snel een bericht post. Als iemand met een primeur komt en het bericht klein is, vind ik het niet erg. Maar meningen die worden bedankt, dan vind ik dat de 'mening van het bedankje' wordt veranderd en dan denk ik dat je je aansluit bij die mening.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 13 Apr 2013, 22:57

@Robinb Er is bewust gekozen om het systeem niet "vind ik leuk" te noemen. Ik heb het geïnstalleerd om er voor de zorgen dat er meer leden berichten zullen plaatsen. Dus niet enkel meelezers dien hun informatie voor hun zelf houden. Het is net zoals Mike zegt: met een bedankje geeft aan dat je iets had aan dat bericht.

Over meningen die bedankt worden kun je discussiëren. Een mening op zich kan ook interessant zijn omdat jij het bijvoorbeeld nog niet van die kant bekeken had. Bijvoorbeeld bij jouw voorbeeld van Joop90 zou je het bericht kunnen bedanken omdat je er nog nooit opgelet had dat die deuntjes verschillen. Ik kan het ook niet echt verbieden want dan zou ik jullie opleggen welke berichten je moet bedanken.

Sommige nieuwe leden zijn misschien ook niet altijd vertrouwd met het systeem maar eigenlijk is het iets wat ik vrij vaak tegen kom op andere fora onder de naam "thank you" of "thanks" dan. Al bij al ben ik er zeer tevreden over. Ik had eerder een moeizame opstart verwacht maar de meeste gebruiken het nu toch.

Oh ja Tevefreak krijgt waarschijnlijk iets minder bedankjes dan dat hij zou verdienen maar dit komt waarschijnlijk door het grote aantal berichten dat hij post en omdat wij als moderators maar zelden elkaars berichten gaan bedanken. Maar ik denk dat iedereen zijn inzet zeker weet te appreciëren!

Toch bedankt voor je feedback!

Neovo

Atlant

Berichtdoor Atlant » Zo 21 Apr 2013, 23:50

Robinb schreef:De 'bedankjes'. Ik vind zelf niet dat deze een goede naam hebben. Het is meer zoals op Facebook: 'vind ik leuk'. In sommige berichten steken sommigen veel werk en bepaalde berichten worden snel gepost zonder veel nieuwswaarde en deze krijgen wel een bedankje. Dit is niet persoonlijk bedoeld.

Dan moet je dat systeem maar afschaffen. Het is sowieso zinloos. Op andere fora hebben ze er veelal slechte ervaringen mee met dit soort 'leukigheden'. Voor wie dacht dat dit een kwaliteitsmeter is komt bedrogen uit.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 22 Apr 2013, 16:47

Atlant schreef:

Dan moet je dat systeem maar afschaffen. Het is sowieso zinloos. Op andere fora hebben ze er veelal slechte ervaringen mee met dit soort 'leukigheden'. Voor wie dacht dat dit een kwaliteitsmeter is komt bedrogen uit.

Kun je me eens uitleggen waarom je het zinloos vind? Ik vind het wel een succes, ik heb toch de indruk dat er meer berichten geplaatst worden (met uitzondering van de paasvakantie).

Een kwaliteitsmeter hoeft het niet noodzakelijk te worden, dit zou in de toekomst wel kunnen maar voorlopig is het leden aantal daarvoor de klein.

Fast2be

Berichtdoor Fast2be » Di 23 Apr 2013, 10:50

Ik begrijp die discussie rond die "bedankjes" niet. Dat is toch niet zo belangrijk? Het is gewoon een leuke feature, meer niet. Het is gewoon een druk op een icoontje. Het maakt toch niet uit of het ene bedankje meer "verdiend" is dan het andere. Het is gewoon een leuk snufje zonder al te veel belang. Dat iedereen het gewoon gebruikt zoals hij wil... er zijn overal al genoeg regeltjes, ze moeten hier op het forum toch niet beginnen met een gans reglement om te beslissen wanneer je op dat icoontje mag klikken???

Van wie krijg ik een bedankje voor dit bericht ;) :p

Terug naar “Algemene info”