Nieuws

Aankondigingen van de beheerders en moderators.
tomster

Re: Nieuws

Berichtdoor tomster » Ma 11 Feb 2013, 19:22

Ik wil een gratis "bedankje", meer info: http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=4&t=2&p=2282#p2282
Ik beloof plechtig dat ik andere berichten die ik interessant vind een bedankje zal geven.

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Berichtdoor TeBi » Ma 11 Feb 2013, 19:26

Ik wil een gratis "bedankje", meer info: http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=4&t=2&p=2282#p2282
Ik beloof plechtig dat ik andere berichten die ik interessant vind een bedankje zal geven.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 12 Feb 2013, 11:50

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 13 Feb 2013, 16:13

Voor alle duidelijkheid: Als je een gratis bedankje wil dan moet je mijn bericht bedanken dat hierboven staat met de uitleg (enkel dat ene bericht) maar je moet ook hieronder een bericht posten met de volgende tekst:

Code: Selecteer alles

Ik wil een gratis "bedankje", meer info: [url]http://teveforum.tk/viewtopic.php?f=4&t=2&p=2282#p2282[/url]

Je moet dus 2 dingen doen!

Willen jullie de overbodige bedankjes dan terug verwijderen in dit topic? (een aanvraag van een andere lid is niet bepaald interessant ;))

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 14 Feb 2013, 23:27

Ik zie dat er tegenwoordig veel leden YouTube-filmpjes posten, wat zeker goed is. Vaak doen jullie dat door gewoon de link te posten, maar je kan er ook voor zorgen dat het filmpje weergegeven wordt op het forum zelf (wat er grafisch toch iets mooier uitziet :D). Soms pas ik jullie berichten zelf aan, maar eigenlijk is het zeer eenvoudig, daarom deze uitleg.

Zoals de meesten wel weten heeft iedere YouTube-video een unieke code die je meestal kan terugvinden in de link zelf. Het code wordt voorafgegaan door v=.
Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=N3G_CNEKluo
De code hier is dan "N3G_CNEKluo"

Om het filmpje dan weer te geven op het forum plaats je er BBCode rond:

Code: Selecteer alles

[youtube]N3G_CNEKluo[/youtube]

En dit is het resultaat dan:

Mag ik wel vragen dat jullie bij het citeren van iemand bericht, het filmpje eruit verwijderen want anders zouden er teveel filmpjes op één pagina te komen te staan wat nefast is voor de laadtijd.

Morgen geef ik wat meer uitleg hoe je tweets op het forum kan weergeven.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 16 Feb 2013, 09:44

De uitleg over de Tweets op forum vind je in een apart overzicht: viewtopic.php?f=4&t=171

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 16 Feb 2013, 12:56

Ik heb er nog de uitleg voor een video van vtm aan toegevoegd. Nu hebben jullie de uitleg voor alle BBCodes.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Ma 18 Feb 2013, 23:42

Ik ben blij dat er zoveel activiteit is op het forum. Vooral door de vernieuwing van vtm nieuws, hopelijk blijven die nieuwe leden op het forum.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 19 Feb 2013, 18:56

Ja er was gisteren veel activiteit op het forum. 5 nieuwe leden erbij, een nieuw record (Het grootst aantal gebruikers online was 29 op ma 18 feb 2013, 19:47) en 1/3 meer bezoekers .

De cijfers van de pageviews (=het aantal keer alle pagina's opgevraagd werden) zijn nog spectaculairder. Gisteren zijn er tussen 18u30 en 20u00 evenveel pageviews geweest dan anders op een hele dag. De totale pageviews van gisteren is 5 keer groter dan normaal.

tomster

Berichtdoor tomster » Di 19 Feb 2013, 19:30

Neovo schreef:Ja er was gisteren veel activiteit op het forum. 5 nieuwe leden erbij, een nieuw record (Het grootst aantal gebruikers online was 29 op ma 18 feb 2013, 19:47) en 1/3 meer bezoekers .

De cijfers van de pageviews (=het aantal keer alle pagina's opgevraagd werden) zijn nog spectaculairder. Gisteren zijn er tussen 18u30 en 20u00 evenveel pageviews geweest dan anders op een hele dag. De totale pageviews van gisteren is 5 keer groter dan normaal.

Proficiat! Geen paniek, mijn servers kunnen het nog aan ;)

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 20:05

Neovo, is het misschien mogelijk om een mobiel thema te installeren? Met mijn gsm ga ik soms op het forum maar zo'n forum dat normaal voor een pc is gemaakt werkt niet zo goed op mijn klein gsm-scherm.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 19 Feb 2013, 20:31

Robinb schreef:Neovo, is het misschien mogelijk om een mobiel thema te installeren? Met mijn gsm ga ik soms op het forum maar zo'n forum dat normaal voor een pc is gemaakt werkt niet zo goed op mijn klein gsm-scherm.

Neovo schreef:Het forum is nu ook beschikbaar op Tapatalk, een app voor je mobiele telefoon/tablet zodat het forum er overzichtelijker uitziet.

Tapatalk is beschikbaar voor iPhone, iPad, Android en Blackberry apparaten. De app is verkrijgbaar via de respectievelijke stores of markets voor $2.99 ($4.99 voor een iPad HD versie).

Is dat een goed alternatief?

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 20:35

Neovo schreef:Het forum is nu ook beschikbaar op Tapatalk, een app voor je mobiele telefoon/tablet zodat het forum er overzichtelijker uitziet.

Tapatalk is beschikbaar voor iPhone, iPad, Android en Blackberry apparaten. De app is verkrijgbaar via de respectievelijke stores of markets voor $2.99 ($4.99 voor een iPad HD versie).

Neovo schreef:Is dat een goed alternatief?

Ik kreeg er meteen een melding van wanneer ik het forum bezocht. Ik wil toch geen $2.99 uitgeven aan zo'n app terwijl je zelf voor een gratis alternatief kan zorgen... Ik had vroeger ook een phpBB3 forum en ik had een mobiel thema, het forum was op een gsm dan meteen te zien in zo'n mobiel thema.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 19 Feb 2013, 21:30

Robinb schreef:Ik kreeg er meteen een melding van wanneer ik het forum bezocht. Ik wil toch geen $2.99 uitgeven aan zo'n app terwijl je zelf voor een gratis alternatief kan zorgen... Ik had vroeger ook een phpBB3 forum en ik had een mobiel thema, het forum was op een gsm dan meteen te zien in zo'n mobiel thema.

Een paar weken geleden kon je nog een gratis versie van de app downloaden. Dat was een tijdelijk actie om de bugs uit hun app te halen.

Een mobiele site is inderdaad mogelijk, enig nadeel is wel dat veel onderhoud vraagt. Bij Tapatalk is het heel eenvoudig, alle extra functies die ik toegevoegd heb werken niet. Bij de mobiele versie kan het dan voorkomen dat sommige aanpassing wel doorgevoerd worden, andere dan weer niet en sommigen maar half waardoor je bugs krijgt.

Als je nog 2 leden vindt die een mobiele website wensen, wil ik er wel eens voor kijken om jou 2,29 euro te besparen. Dus als er nog leden dit wensen reageer dan hieronder (maar ik beloof niets). Ik kan moeilijk het forum voor 1 iemand aanpassen.

(Voor alle duidelijkheid bedrag dat je moet betalen voor Tapatalk gaat integraal naar hen, wij verdienen er niks aan)

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 22:06

Ik heb (illegaal) Tapatalk gedownload, het werkt goed al crasht het soms. Dus het is voorlopig niet meer nodig, toch al bedankt voor je moeite.

Terug naar “Algemene info”