Nieuws

Aankondigingen van de beheerders en moderators.
Neovo
Beheerder
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Nieuws

Bericht door Neovo » wo 15 aug 2012, 10:21

Beste bezoeker,

Aangezien ons forum op een andere website is verwijderd, heb ik beslist om zelf een eigen forum aan te maken. Niet om te concurreren met de vorige website maar wel om nog steeds te kunnen discussiëren over de Vlaamse televisie.

Aangezien ik nog maar een uur bezig ben met aanmaken van deze website moet er dus nog heel wat veranderen. Daarom vraag ik jullie hulp om jullie alvast te registeren zodat we onmiddellijk van start kunnen gaan. Probeer dit forum ook bekend te maken bij de andere oude forumleden.

Ik ben ook nog opzoek naar een moderator die mij kan helpen om het forum te onderhouden en toch enkele regels te helpen opstellen. Iemand die zich geroepen voelt moet hieronder maar iets laten weten.

Groetjes Neovo

TeBi

Re: Welkom op het nieuwe tv-forum.

Bericht door TeBi » wo 15 aug 2012, 10:42

Beste Neovo,

Eerst en vooral wil ik u van harte bedanken voor het aanmaken van dit nieuwe forum.
Wat mij betreft, behoort dit forum eveneens als onderdeel van de vernieuwde website.

Uit de talrijke reacties kan je duidelijk opmaken dat het opdoeken van het forum een grote leegte achterliet.

Hopelijk kunnen we nu op een propere lei beginnen, met een hete tv-herfst voor de deur moet dat zeker lukken.

Ik doe zeker mijn best om zoveel mogelijk reclame te maken bij de vorige forumleden én nieuwe leden te vinden.

Nogmaals bedankt, want een website over televisie zonder forum kan je geen website meer noemen hé. :)

PS: Ik wil u heel graag helpen met het uitbreiden van dit forum, maar dat hoeft niet persé als moderator.

Met zeer vriendelijke groetjes,
TeveFreak

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » wo 15 aug 2012, 11:10

Bedankt voor de steun TeveFreak :D .

Ik weet dat ik zelf niet het meest actieve lid was van het vorige forum maar ik volgde het wel elke dag. Ik vind het daarom jammer dat het forum weggevallen is en probeer via deze manier het forum opnieuw op te bouwen. Er moet helaas nog heel wat gebeuren... Een forum staat of valt met het aantal actieve leden, dit wordt dus een belangrijke opgave om leden aan te trekken.

Momenteel ben ik nog bezig met een aantal instellingen achter de schermen. Van namiddag ga ik dan wat genieten van het mooie weer en vanavond probeer ik nog een aantal dingen aan te passen. Hou er rekening mee dat dit allemaal in slechts 2 uur tijd aangemaakt is, er zitten dus nog heel wat fouten in. Ik probeer ondertussen ook nog een domeinnaam vast te leggen (http://www.tvforum.tk). Verwacht jullie de komende tijd maar aan heel wat aanpassingen. Ik heb er wel voor gezorgd dat de belangrijkste categorieën terug beschikbaar zijn.

Post a.u.b. al jullie feedback, opmerkingen, gewenste aanpassingen,... hieronder

Neovo

Robinb

Bericht door Robinb » wo 15 aug 2012, 11:31

Beste Neovo,

Bedankt dat u dit wil doen! Ondanks ik nog niet zo lang lid was bij tv-visie had ik er toch al een kleine grote verslaving aan. Ik ga hier in de toekomst zeker posten, hopelijk komen de leden van tv-visie ook naar hier!

Groetjes
Robin

Ayrton

Bericht door Ayrton » wo 15 aug 2012, 11:41

Hartelijk dank voor het aanmaken van een nieuw forum.
Misschien kan je aan de redactie van TVvisie vragen om een link naar dit forum te posten, dat zullen ze vast wel willen doen.

Ik wil je wel helpen met je forum, maar moderaten lijkt me misschien een stapje te hoog, kruipt er veel tijd in?

Mike

Bericht door Mike » wo 15 aug 2012, 14:25

Zeer fijn dat het forum op deze manier wordt voortgezet!
Indien er nood is aan extra moderatoren mag je mij zeker contacteren.

Robinb

Bericht door Robinb » wo 15 aug 2012, 14:42

Enkele opmerkingen, tips...

* Bij de zenders zou het leuk zijn Afbeelding te vervangen door de zender die daar staat.
* Ik zou 'één' veranderen in 'Eén' & 'Vier' in 'VIER'.
* Overige vlaamse zenders -> Overige Vlaamse zenders
* Bij de profielinstellingen zou het leuk zijn om je favoriete zender te kunnen vermelden & misschien ook hoe je kijkt (analoog, digitaal, dvbt) en dat dit in je mini-profieltje komt te staan, hier rechts
* Avatars inschakelen? Het zou de website toch al wat kleurrijker maken
* Met rangen werken? Wie 0 berichten heeft is Samson, wie tien berichten is wordt ineens Koen Wauters.. Misschien wat kinderachtig maar het lijkt mij wel leuk.
* Het thema behouden!

Ik heb best wat ervaring met phpBB3, dus als je een vraag hebt mag je mij altijd contacteren.

Wat vinden jullie hiervan?

TeBi

Bericht door TeBi » wo 15 aug 2012, 15:05

Robinb schreef:* Ik zou 'één' veranderen in 'Eén' & 'Vier' in 'VIER'.
Helemaal mee eens, maar als 'Vier' in 'VIER' verandert zou 'Vijf' best ook in 'VIJF' veranderen hé. :)
Robinb schreef:* Bij de zenders zou het leuk zijn Afbeelding te vervangen door de zender die daar staat.
Inderdaad, daar kan je bijvoorbeeld het logo van de zender plaatsen.

Mike

Bericht door Mike » wo 15 aug 2012, 15:15

TeveFreak schreef:
Robinb schreef:* Bij de zenders zou het leuk zijn Afbeelding te vervangen door de zender die daar staat.
Inderdaad, daar kan je bijvoorbeeld het logo van de zender plaatsen.
Op voorwaarde dat dat dan ook op een bepaalde manier oplicht wanneer er een nieuwe post is.
Heb in het verleden nog aan fora van dit type gewerkt maar ofdat zoiets mogelijk is kan ik me echt niet meer herinneren. :)
Robinb schreef:* Met rangen werken? Wie 0 berichten heeft is Samson, wie tien berichten is wordt ineens Koen Wauters.. Misschien wat kinderachtig maar het lijkt mij wel leuk.
Kan best wel leuk zijn. Probleem is alleen dat de meeste gezichten verbonden zijn aan een zender, en dan zou het lijken alsof de ene zender beter is dan de andere, terwijl, ik denk toch de meesten onder ons, vrij objectief zijn en ieder(e) programma/beslissing/... onafhankelijk van de zender beoordelen.

Anderzijds ook sneu als je dan verandert van rang en je plots aan een televisiegezicht wordt gekoppeld dat je absoluut niet kan uitstaan. :)
Laatst gewijzigd door Mike op wo 15 aug 2012, 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door Tim » wo 15 aug 2012, 15:24

Kan je ook anders doen...

0 berichten: nog niks :D
50 bericchten: tv kijker
100 berichten: volwaardige kijker

iets in dat genre, heb nu maar snel iets verzonnen, maar dit past men wel meer toe bij andere forums...

Ayrton

Bericht door Ayrton » wo 15 aug 2012, 16:45

Ik heb er nog eens even over nagedacht en ik wil graag meewerken om dit forum weer zo'n succes te maken zoals dat op TVvisie.
Hoe kan ik me aanmelden bij U? :)

TeBi

Bericht door TeBi » wo 15 aug 2012, 16:56

Ayrton schreef:Ik heb er nog eens even over nagedacht en ik wil graag meewerken om dit forum weer zo'n succes te maken zoals dat op TVvisie.
Hoe kan ik me aanmelden bij U? :)
Dan wil ik mij ook wel kandidaat stellen. :P Maar ik denk dat ik mijn bijdrage al wel geleverd heb door topics over het najaar aan te maken. :)

Mike

Bericht door Mike » wo 15 aug 2012, 17:09

Allez dan zijn we al met drie kandidaten, straks nog meer moderatoren dan leden :lol:

Heb gisteren nog een screenshot genomen van het basisscherm van het TV-Visie forum, misschien staan daar nog interessante topics tussen die hier ook nog een plaatsje kunnen krijgen...Zie dit bericht en het volgende (bestand te groot om meteen volledig te posten).
TV-Visie1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Mike op wo 15 aug 2012, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike

Bericht door Mike » wo 15 aug 2012, 17:09

TV-Visie2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » wo 15 aug 2012, 17:20

Robinb schreef:Enkele opmerkingen, tips...

* Bij de zenders zou het leuk zijn Afbeelding te vervangen door de zender die daar staat.
Heb hier ook al aan gedacht deze morgen maar wegen tijdgebrek nog niet gedaan. Zodra ik tijd heb probeer ik eens iets.
Robinb schreef:* Ik zou 'één' veranderen in 'Eén' & 'Vier' in 'VIER'.
* Overige vlaamse zenders -> Overige Vlaamse zenders
Terechte opmerking.
Robinb schreef: * Bij de profielinstellingen zou het leuk zijn om je favoriete zender te kunnen vermelden & misschien ook hoe je kijkt (analoog, digitaal, dvbt) en dat dit in je mini-profieltje komt te staan, hier rechts
Goed idee. Ik denk dat hiervoor wat programmeerwerk aan de pas zal moeten komen en daarom stel ik het even uit.
Robinb schreef: * Avatars inschakelen? Het zou de website toch al wat kleurrijker maken
Zal ik voor zorgen.

Robinb schreef: * Met rangen werken? Wie 0 berichten heeft is Samson, wie tien berichten is wordt ineens Koen Wauters.. Misschien wat kinderachtig maar het lijkt mij wel leuk.
Stel ik ook even uit totdat er een goed idee is. Ik zal er eens over nadenken.

Robinb schreef: * Het thema behouden!

Ik heb best wat ervaring met phpBB3, dus als je een vraag hebt mag je mij altijd contacteren.

Wat vinden jullie hiervan?
Het thema blijft zeker behouden, enkel het logo zal nog veranderen. Ik ben zelf een student informatica en heb wel ervaring met phpBB3 maar dit is ondertussen ook al een aantal jaar geleden. Het zal even zoeken zijn maar het komt wel goed. Moet trouwens nog 1 week werken en daarna heb ik terug wat meer tijd.

Bedankt voor de opbouwende kritiek.

Plaats reactie