Voetbalrechten

Alle onderwerpen die niet specifiek bij één zender horen.
Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Voetbalrechten

Bericht door Mike » wo 16 okt 2013, 07:36

In het voorjaar 2014 komen de Belgische voetbalrechten (Jupiler Pro League) - momenteel in handen van Telenet/VOO en VTM/RTBF - weer op de markt. Grote geïnteresseerde blijkt het Amerikaanse Fox van Rupert Murdoch, dat dan een eigen Belgisch sportkanaal zou beginnen. Fox kaapte recent al de uitzendrechten van het Duitse voetbal in België weg, waardoor ook die wedstrijden vanaf midden 2015 op de nieuwe zender zouden komen.

bron: HLN

stefliesens

Re: Voetbalrechten

Bericht door stefliesens » wo 16 okt 2013, 16:54

Ik vind dit een schande, maar ja voor al dat geld moeten wij maar meerdere digiboxen kopen als we alles willen zien en ik kan uit ervaring spreken! :x :(

Glenn

Bericht door Glenn » za 19 okt 2013, 00:06

Vermoedelijk zal FOX (als ze de rechten kunnen verwerven) bij zowel Telenet als Belgacom in het zenderaanbod zitten, wat een enorm voordeel zou zijn.
In Nederland bijvoorbeeld is FOX bij zowat alle operatoren verkrijgbaar.

Heel benieuwd naar het vervolg. Ik blijf het op de voet volgen.

TeBi

Bericht door TeBi » vr 08 nov 2013, 17:53

Sporting Telenet heeft uitzendrechten van de kwalificatiecampagne voor EK en WK voetbal in 2016 en 2018. De Rode Duivels blijven op VRT.

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » ma 11 nov 2013, 23:38

TeveFreak schreef:Sporting Telenet heeft uitzendrechten van de kwalificatiecampagne voor EK en WK voetbal in 2016 en 2018. De Rode Duivels blijven op VRT.
My goodness, voor mij daar dan al geen miserie om onlinestreams te vinden. Hoe zit het feitelijk met het WK van volgend jaar, dat is toch voor de VRT mag ik hopen.

Mike

Bericht door Mike » di 12 nov 2013, 05:57

Tévéfan schreef:
TeveFreak schreef:Sporting Telenet heeft uitzendrechten van de kwalificatiecampagne voor EK en WK voetbal in 2016 en 2018. De Rode Duivels blijven op VRT.
My goodness, voor mij daar dan al geen miserie om onlinestreams te vinden. Hoe zit het feitelijk met het WK van volgend jaar, dat is toch voor de VRT mag ik hopen.
De rechten voor het WK 2014 behoren toe aan de VRT.
VIER had enkel de rechten voor de uitwedstrijden van de kwalificatiecampagne.

Mike

Bericht door Mike » do 12 jun 2014, 09:00

Morgen zou de beslissing over de nieuwe uitzendrechten van het eersteklassevoetbal vallen. Grootste kanshebber in Vlaanderen is een gezamenlijk bod van Telenet en Belgacom, waardoor dan een overgroot deel van de bevolking de matchen live zal kunnen bekijken. Een andere, maar wellicht minder waarschijnlijke kandidaat is FOX, dat de rechten ook al in verschillende andere landen opkocht. Ook de rechten van de samenvattingen (afgelopen seizoenen op VTM) worden morgen toebedeeld.

bron: HLN

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » do 12 jun 2014, 16:22

Mike schreef:Ook de rechten van de samenvattingen (afgelopen seizoenen op VTM) worden morgen toebedeeld.
Deze kunnen eventueel terug naar de VRT gaan. (?) Ik vond Studio 1 toch qua verslagen beter dan Stadion.

Wat de uitzendrechten betreft: Telenet en Belgacom zal voor de meeste kijkers toch het beste zijn, denk ik. Ikzelf zit als supporter van Standard Luik bij Telenet meestal goed. Heb je enig idee of de dienst van Telenet om andere matchen (die in principe op een kanaal van Belgacom komen) op te vragen via de TV-Theek volgend jaar nog zal bestaan, indien ze samen een bod uitbrengen.

Mike

Bericht door Mike » vr 13 jun 2014, 17:53

Vanaf komend seizoen zal de Jupiler Pro League effectief via zowel Telenet als Belgacom kunnen worden bekeken. De beslissing over de samenvattingsrechten is vandaag nog niet gevallen, maar Medialaan zou alvast wederom interesse hebben.

bron: VTM Nieuws / Medialaan

Mike

Bericht door Mike » vr 27 jun 2014, 19:40

VTM heeft opnieuw de samenvattingsrechten binnengehaald voor de komende drie jaar.

bron: VTM Nieuws

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » za 28 jun 2014, 12:58

Er wordt weer dubbel gepost. :mrgreen:

Mike

Bericht door Mike » za 28 jun 2014, 13:06

Tévéfan schreef:Er wordt weer dubbel gepost. :mrgreen:
Ervan uitgaande dat je het bericht hier en bij Stadion bedoelt:
Hier werd het verloop van de toewijzing van de voetbalrechten besproken, dus logisch dat we afsluiten met het nieuws dat VTM de samenvattingsrechten heeft verkregen. In het topic van Stadion gaat het erover dat dat programma door het verkrijgen van de rechten onderdeel van de programmatie blijft.

Mike

Bericht door Mike » wo 08 okt 2014, 19:43

Medialaan heeft ook voor de komende drie seizoenen de rechten van de Champions League voetbal binnengehaald.

bron: VTM Nieuws

Het Medium

Bericht door Het Medium » do 06 okt 2016, 19:14

Medialaan zal vanaf 2018 de kwalificatiewedstrijden van de Rode Duivels uitzenden voor het EK 2020 en het WK 2022, alsook de daaraan verbonden vriendschappelijke wedstrijden. De kampioenschappen zelf blijven wel bij de VRT. Daarnaast zal Medialaan ook de UEFA Nations League uitzenden, een nieuw landentornooi inclusief Rode Duivels, dat telkens wordt afgewerkt in de jaren zonder EK of WK.

Ayrton

Bericht door Ayrton » do 06 okt 2016, 19:36

Het Medium schreef:Medialaan zal vanaf 2018 de kwalificatiewedstrijden van de Rode Duivels uitzenden voor het EK 2020 en het WK 2022, alsook de daaraan verbonden vriendschappelijke wedstrijden. De kampioenschappen zelf blijven wel bij de VRT. Daarnaast zal Medialaan ook de UEFA Nations League uitzenden, een nieuw landentornooi inclusief Rode Duivels, dat telkens plaatsvindt in de jaren zonder EK of WK.
Twee jaar is nog lang, maar als dit het niveau zoals Zwitserland-België gaat halen van enkele maanden geleden... dan vrees ik het ergste. VTM en sport is geen goede combinatie, dus daar zal aan gewerkt moeten worden.

Plaats reactie