Website

Alle onderwerpen die niet specifiek bij één zender horen.
Ayrton
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Social Media

Berichtdoor Ayrton » Wo 31 Jul 2013, 22:18

De website van Eén zit in het nieuw sinds vandaag. (www.een.be)

Matthias
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Website

Berichtdoor Matthias » Zo 11 Aug 2013, 21:25

Toen ik zag dat men aan de website van Eén bezig was, was ik echt blij. Maar toen ik het resultaat zag verlangde ik al terug naar de oude! Die reclame boven en achter de content stoort echt hard!

Nu even over de layout: die witte achtergrond vind ik niet zo mooi en de homepagina is een zooitje: alles staat door elkaar... Ze hadden er veel meer mee kunnen doen, kijk maar naar vtm.be!

TeBi

Re: Website

Berichtdoor TeBi » Zo 11 Aug 2013, 22:02

Matthias schreef:Die reclame boven en achter de content stoort echt hard!

Die advertentie rechts stoort nog het meest, omdat die mee naar beneden gaat bij het scrollen.
Bovenaan lijkt die tv-gids van vandaag mij wel handig, ook omdat je al naar morgen kan kijken.

Matthias schreef:Nu even over de layout: die witte achtergrond vind ik niet zo mooi en de homepagina is een zooitje: alles staat door elkaar... Ze hadden er veel meer mee kunnen doen, kijk maar naar vtm.be!

Gelukkig hebben ze daar een 'zoek'-knop voor, anders zou ik ook niets terugvinden op de website van Eén.
De witte achtergrond past dan wel bij het logo (de witte bol), maar het mocht toch ook iets kleurrijker zijn.

De site van VTM heeft ook witte achtergrond, maar daar wordt de pagina wel overal en goed benut (zonder ads).
Bij VIER hetzelfde, al mochten daar het aantal pagina's bij de video's iets meer vooruitspringen (i.p.v. 1 vooruit).

Matthias

Berichtdoor Matthias » Zo 11 Aug 2013, 22:15

De tv-gids vind ik ook wel zeer goed, alleen moeten de afmetingen van de afbeeldingen nog aangepast worden :p Nu zijn ze onzuiver, omdat dezelfde links worden gebruikt als de vorige gids, en die waren kleiner :p

Spring485

Berichtdoor Spring485 » Ma 12 Aug 2013, 01:30

Matthias schreef:De tv-gids vind ik ook wel zeer goed, alleen moeten de afmetingen van de afbeeldingen nog aangepast worden :p Nu zijn ze onzuiver, omdat dezelfde links worden gebruikt als de vorige gids, en die waren kleiner :p

Idd, dat merkte ik ook al op. Ik vind het een vrij commerciële site eigenlijk. Die van VIER is eigenlijk minder commercieel in mijn ogen :lol: of de reclame is gewoon wat beter verstopt natuurlijk ;) .

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 12 Aug 2013, 01:37

Doordat mijn browser een ingebouwde adblocker heeft merk ik gelukkig niets van al die advertenties en oogt de website wat mij betreft best overzichtelijk. Verbaasd me wel dat de reclame plots zo nadrukkelijk aanwezig is op de website van een openbare omroep.

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Di 13 Aug 2013, 00:47

Dan ben jij een gepriveligeerd man, Mike, ik kan me soms doodergeren aan reclame: op tv, op internet,...

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 14 Aug 2013, 23:14

stefliesens schreef:Dan ben jij een gepriveligeerd man, Mike, ik kan me soms doodergeren aan reclame: op tv, op internet,...

:offtopic:
Niets houd je tegen om ook een adblocker te installeren maar het is natuurlijk een mes dat snijdt aan 2 kanten. Hoe meer mensen een adblocker installeren hoe minder inkomsten voor de eigenaar waardoor ze ofwel gaan besparen (kwaliteit daalt) ofwel hun diensten betalend zullen maken.

:ontopic:
Als je de websites van één, VTM en VIER vergelijkt dan vind ik die van één te commercieel zeker voor een openbare omroep.

Matthias

Berichtdoor Matthias » Do 22 Aug 2013, 11:51

vtmKzoom heeft eindelijk een nieuwe website! Ik vind 'm echt veel beter dan de andere!

http://vtmkzoom.be

Jenzz

Re: Najaar 2013 (VIER)

Berichtdoor Jenzz » Za 31 Aug 2013, 10:17

De VIER-website is nu helemaal aangepast aan de 'nieuwe' vormgeving.

Mike

Re: Najaar 2013 (VIER)

Berichtdoor Mike » Za 31 Aug 2013, 10:26

Jenzz schreef:De VIER-website is nu helemaal aangepast aan de 'nieuwe' vormgeving.

De tv-gids loopt wel nog wat mank. Links en rechts staat een tijdsbalk, maar de programma's staan totaal niet juist gepositioneerd. Vooral de VIJF-programma's niet.

vier-gids.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Mike

Berichtdoor Mike » Zo 08 Sep 2013, 09:52

Om nog even terug te komen op de website van Eén: die geeft bij mij echt wel een wereld van verschil naargelang ik advertenties inschakel of niet. Zonder advertenties, is de site mooi gecentreerd uitgelijnd en komt het geheel overzichtelijk over. Als ik advertenties toelaat wordt de site bij mij helemaal tegen de linker zijde van het beeld gedrukt zonder enige marge, komt iets na het horizontale midden de rechter advertentie al piepen en blijft rechts een hele witte ongebruikte ruimte over.

Matthias

Berichtdoor Matthias » Zo 08 Sep 2013, 15:23

Mike schreef:Om nog even terug te komen op de website van Eén: die geeft bij mij echt wel een wereld van verschil naargelang ik advertenties inschakel of niet. Zonder advertenties, is de site mooi gecentreerd uitgelijnd en komt het geheel overzichtelijk over. Als ik advertenties toelaat wordt de site bij mij helemaal tegen de linker zijde van het beeld gedrukt zonder enige marge, komt iets na het horizontale midden de rechter advertentie al piepen en blijft rechts een hele witte ongebruikte ruimte over.

De VRT, en dan vooral de website van Eén, is té commercieel aan het worden... De reclameblokken worden ook steeds langer...

Lucas
Hoe kijk je tv: Anders

Berichtdoor Lucas » Wo 11 Sep 2013, 16:29

Onder de slider op de VIER-website zijn nu ook 4 trending video's te vinden.

KathyO*
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor KathyO* » Zo 17 Nov 2013, 17:05

Hey allemaal,

Naar aanleiding van dit artikel dat vorig jaar verscheen op De Tijd: één login voor alle Belgische nieuwssites (lees het hier:
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9280004)
Doe ik onderzoek naar wat jullie hier nu werkelijk van vinden en of jullie dit zouden gebruiken.

Zouden jullie mij willen helpen door volgende enquête in te vullen: http://bit.ly/mediaID

Ik werk bij iMinds (het vroegere IBBT, http://www.iminds.be) en kan jullie hulp héél erg goed gebruiken :-)!

Alvast bedankt!

Mvg,

Kathy

Terug naar “Varia”