Het Weer

Alle onderwerpen die niet specifiek bij één zender horen.
Jensbeelen
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Het Weer

Berichtdoor Jensbeelen » Zo 01 Sep 2013, 19:39

Nieuwe hashtag ? VTMWEER, dat wil zeggen dat ik een andere intro verwacht met titel: VTM WEER (zoals VTM NIEUWS)

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Ma 02 Sep 2013, 13:02

De nieuwe symbolen op de kaarten worden ook gebruikt in vtm-nieuws.

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 02 Sep 2013, 13:11

tvstudent schreef:De nieuwe symbolen op de kaarten worden ook gebruikt in vtm-nieuws.

Vind ze zo eigenlijk best wel meevallen. Op de persfoto zag het er minder uit. Afwachten wat binnen een twintigtal minuten de volwaardige uitzending geeft.

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 02 Sep 2013, 13:38

Nog steeds Het Weer dus (geen VTM Weer zoals de hashtag). Ik vind het globaal gezien wel een knappe look, zo strak. Ook leuk dat men op het einde de nieuwstune heeft verwerkt. Het meest opvallende vind ik de subtiele achtergrondmuziek tijdens het weerpraatje :)

TeBi

Berichtdoor TeBi » Ma 02 Sep 2013, 13:52

Modern weerbericht, die rook (of zijn het wolken? :) ) die vanboven over het scherm vliegt en het effect dat Jill IN die weerkaarten staat is ook chique gedaan. Op het einde gaf ze zelfs een langetermijns-voorspelling tot 7 dagen, het scherm van zaterdag is zelfs nat geworden omdat het dan zou regenen. :P Die woorden onder elke dag ('zomers', 'drukkend', 'onweerachtig') past er ook wel bij. Voorlopig hoor ik dat muziekje nog wel graag, maar daar zal ik mij toch nog aan ergeren denk ik.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Ma 02 Sep 2013, 14:02

En ook hier koppelen ze het merk VTM-NIEUWS aan. Al valt dat ook zonder dat logo erbij op. :P
Ik vind het geslaagd, strak en modern. Alleen dat achtergrondmuziekje gaat inderdaad rap enerveren, vrees ik.

Die symbolen die vroeger gebruikt werden in het begin van het nieuws vond ik wel beter.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Ma 02 Sep 2013, 20:54

Ik vind het vorige weer wel beter, gezelliger en warmer (ook met heel wat kleuren). Nu is het wat donker blauw en dat vind ik wel jammer. Maar ik vind het wel duidelijker en makkelijker, in tegenstelling tot het weer bij Eén.

De uitleg daar vind ik ook niet altijd even duidelijk en mag ook dringend vernieuwd worden. Ook staan ze bij Eén steeds voor de kaart waardoor er soms een deel niet te bekijken is.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 03 Sep 2013, 10:17

Gisteren in de uitzending van 19u40 haalde Jill tijdens de voorstelling van de Europese weerkaart ook even videobeelden uit verschillende plekken in Londen naar boven om "het weer ten westen van ons" te illustreren.

hetweer.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Za 14 Sep 2013, 01:47

Modern, mooi. Goed gedaan VTM (Ik zeg dat misschien niet vaak :lol: maar ere wie ere toe komt :lol: )

Matthias
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Matthias » Zo 15 Sep 2013, 13:19

Ik vind de nieuwe look van Het Weer écht geslaagd! Bij VTM kennen ze echt iets van leuke en mooie look and feels. VTM NIEUWS, Het Weer, Telefacts, ... en de stijl van VTM zelf zijn echt heel mooi! :)

Dat ze bij VTM voor de nieuwsprogramma's ongeveer dezelfde stijl gebruiken is ook heel overzichtelijk!

TeBi

Berichtdoor TeBi » Do 03 Okt 2013, 16:37

Vandaag is het precies 20 jaar dat Sabine Hagedoren mooi weer maakt als weervrouw bij de VRT.
Andrea Croonenberghs bedankte haar daarom met bloemen voor zoveel jaren inzet.

sabine.jpg

Mike

Berichtdoor Mike » Do 10 Okt 2013, 19:06

David Dehenauw zal vanaf november ook het weerbericht op de Franstalige commerciële zender RTL-TVI presenteren. Hij blijft dit combineren met zijn jobs als weerman op VTM en Radio 2, hoofdmeteoroloog bij het KMI en gastprofessor aan de UGent.

bron: HLN

TeBi

Berichtdoor TeBi » Di 12 Nov 2013, 17:30

Mike schreef:David Dehenauw zal vanaf november ook het weerbericht op de Franstalige commerciële zender RTL-TVI presenteren. Hij blijft dit combineren met zijn jobs als weerman op VTM en Radio 2, hoofdmeteoroloog bij het KMI en gastprofessor aan de UGent.

bron: HLN

David Dehenauw is vanaf nu de eerste nationale weerman. Na maanden sleutelen aan zijn Franse uitspraak, bracht hij vanmiddag zijn eerste Franse weerpraatje.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 12 Nov 2013, 17:32

Vandaag presenteerde David Dehenauw voor het eerst het weerbericht op RTL. Je kan de uitzending herbekijken op de website.

Jensbeelen

Berichtdoor Jensbeelen » Wo 20 Nov 2013, 20:07

Sinds de vernieuwing van het VTM WEER, zijn er toch al een aantal aanpassingen:

WEER_TWITTER.png

WEER_overzicht.png

WEER_einde.png

Terug naar “Varia”