Het Weer

Alle onderwerpen die niet specifiek bij één zender horen.
TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Het Weer

Bericht door TeBi » wo 22 mei 2013, 15:24

Frank Deboosere heeft dinsdagavond zijn elleboog gebroken bij een ongeval met zijn fiets. Dat heeft de VRT-weerman laten weten vanop de spoedafdeling: Smakte Frank Deboosere gisteren met de fiets tegen de grond, vandaag stond hij alweer klaar voor Het weer. Netjes ingepakt met gips.
Frankmetgips.jpg
Op Twitter regent het intussen aangepaste weerspreuken: http://www.twitter.com/search/realtime? ... erspreuken
- Breekt de weerman zijnen arm, wordt het hopelijk toch weer warm!
- Is de weerman het fietsen moe, wacht maar met die BBQ.
- Valt de weerman Frank, Beperk u dan tot warme drank.
- Heeft de weerman net de grond gekust, word je BBQ vanzelf geblust.
- Valt de weerman van zijn fiets, trekt het weer meestal op niets!
- Breekt de weerman zijn elleboog, blijft het zeven weken droog.
- Maakt de weerman plots een plof, mag Sabine terugkeren uit verlof.
- Breekt de weerman één van zijn ellebogen, kan je de lakens niet buiten drogen .
- Elleboogje krak, regen op het dak.
- Breekt de weerman zijne poot, dan valt er regen in de goot.
- Blijft het weer in mei niet droog, breekt de weerman vaak zijn elleboog.
- Ook al is Frank zijn elleboog in twee, iedereen praat het liefst over Sabine haar decolleté.
- Onder Sabine Hagedoren haar tetten kan je uw camionette droog zetten.
>> http://tevekijker.be/node/3335#.UZzGxKKR44c / http://tevekijker.be/node/3343#.UZzVBaKR44c
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jensbeelen

Re: Het Weer

Bericht door Jensbeelen » wo 14 aug 2013, 19:49

Volgens mij is er toch een verandering op til bij het Weer, Frank Duboccage tweette dat hij vandaag op een fotoshoot had op vtm, ik ben benieuwd! :)
En ik moet zeggen, David Dehenauw had z'n beste das aan vandaag, dus.. ook fotoshoot ? :-)

Dean Van Gucht

Bericht door Dean Van Gucht » wo 14 aug 2013, 20:32

Ik denk eerlijk gezegd van niet, de laatste foto's van hen zijn van april 2009. Als je kijkt naar de persfoto's zie je foto's van 2004 tot 2009 en daar stopt het. Dus ik denk dat het gewoon tijd wordt voor nieuwe en recentere foto's?

Jensbeelen

Bericht door Jensbeelen » wo 14 aug 2013, 20:34

Maar VTM is geen zender die zomaar foto's neemt, ik hoop gewoon op die vernieuwing! ;-)

Dean Van Gucht

Bericht door Dean Van Gucht » wo 14 aug 2013, 20:42

Het zou leuk zijn moesten ze de stijl van VTM Nieuws meenemen naar het weer.

TeBi

Bericht door TeBi » wo 14 aug 2013, 23:16

Jensbeelen schreef:Volgens mij is er toch een verandering op til bij het Weer, Frank Duboccage tweette dat hij vandaag op een fotoshoot had op vtm, ik ben benieuwd! :)
En ik moet zeggen, David Dehenauw had z'n beste das aan vandaag, dus.. ook fotoshoot ? :-)
Zou het niet kunnen dat die fotoshoot er kwam n.a.v. zijn ochtendshow die hij vrijdag op Q-music presenteert tussen 8u en 9u?

Jensbeelen

Bericht door Jensbeelen » do 15 aug 2013, 01:26

Zou ik maar raar vinden om voor 1 uurtje radio een fotoshoot te houden, ik dacht er eerst ook aan, maar het lijkt mij weinig waarschijnlijk.. Allez, eigenlijk hoop ik gewoon op de vernieuwing van het Weer. :)

Matthias
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Re: VTM Nieuws

Bericht door Matthias » wo 21 aug 2013, 13:43

Ze hebben 'een nieuw speeltje' bij Het Weer... :P

Afbeelding

Mike

Bericht door Mike » wo 21 aug 2013, 13:51

Matthias schreef:Ze hebben 'een nieuw speeltje' bij Het Weer... :P
Deze foto plaatste Jill Peeters inderdaad gisteren op iphonogram met volgend onderschrift:
Eerste repetities met ons nieuw speelgoedje. Benieuwd! #vtm #hetweer
Het verraadt wel niet veel, het lijkt qua verhoudingen nog altijd alsof het weergezicht volledig zal worden omgeven door de weerkaart. Wel verhoogt het de kans op een aangepaste look, wat ik alleen maar kan toejuichen.

michael

Bericht door michael » wo 21 aug 2013, 15:03

mij lijkt het eerder een touchscreen waarop de weerman/weervrouw zelf kan 'drukken' om van de ene naar de andere weerkaart om te schakelen.

Mike

Bericht door Mike » wo 21 aug 2013, 15:07

michael schreef:mij lijkt het eerder een touchscreen waarop de weerman/weervrouw zelf kan 'drukken' om van de ene naar de andere weerkaart om te schakelen.
Zou kunnen, maar het lijkt alsof ze in haar handen toch nog een apparaatje houdt. De combinatie touch en greenkey lijkt me ook wat vreemd en bovendien moeilijk voor de presentator.

Persoonlijk ben ik standaard geen voorstander van een touchscreen. Toen men enkele jaren nog een soort touchscreen gebruikte in Het Nieuws om verkiezingsuitslagen te brengen, kwam dat zeer omslachtig en slordig over en liep het meermaals verkeerd. Natuurlijk zijn er met touch tal van mogelijkheden, dus het zou evengoed op iets zeer knap kunnen uitdraaien.

knecht92

Bericht door knecht92 » wo 21 aug 2013, 15:45

Mike schreef:
michael schreef:mij lijkt het eerder een touchscreen waarop de weerman/weervrouw zelf kan 'drukken' om van de ene naar de andere weerkaart om te schakelen.
Zou kunnen, maar het lijkt alsof ze in haar handen toch nog een apparaatje houdt. De combinatie touch en greenkey lijkt me ook wat vreemd en bovendien moeilijk voor de presentator.

Persoonlijk ben ik standaard geen voorstander van een touchscreen. Toen men enkele jaren nog een soort touchscreen gebruikte in Het Nieuws om verkiezingsuitslagen te brengen, kwam dat zeer omslachtig en slordig over en liep het meermaals verkeerd. Natuurlijk zijn er met touch tal van mogelijkheden, dus het zou evengoed op iets zeer knap kunnen uitdraaien.
Bij de NOS gebruiken ze die touch ook voor het weerbericht en daar vind ik het ook wat slordig. Geef mij maar de oude vertrouwe greenkey. Ik ben wel benieuwd wat dit 'speeltje' moet voorstellen en op welke we manier en wanneer we het verschil op het scherm zullen zien... Morgen misschien meer nieuws...

Jensbeelen

Bericht door Jensbeelen » wo 21 aug 2013, 15:52

Yes! :D Het Weer gaat dus vernieuwen! Ben echt benieuwd! Blijken m'n voorspellingen dus toch te kloppen! :)

Sam_Dp

Bericht door Sam_Dp » wo 21 aug 2013, 16:38

Oh ik ben benieuwd. Na al die tijd mag dat wel. De huidige stijl dateert toch al van het vertrek van Eddy De Mey in 2007 hé. Er is een tijd later wel een opfrissing gebeurd maar de stijl bleef dezelfde. Afwachten wat het zal geven. Ik ben in ieder geval geen voorstander van weerberichten met touchscreens.

Het verschil tussen beide in bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

_x15

Bericht door _x15 » wo 21 aug 2013, 23:16

Dat werd tijd! :D
Zouden de weerkaarten vrolijk/kleurrijk blijven zoals nu, of schakelen ze over naar een donkere 'sfeer'?

Ik vond het weer van RTL (La météo) altijd al mooi gedaan:

Het weer van de BBC is ook wel 'ingenieus', in de zin dat ze geen icoontjes gebruiken, maar enkel neerslag en bewolking:

Plaats reactie