TV Overstap

Alle onderwerpen die niet specifiek bij één zender horen.
Jenzz
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: TV Overstap

Berichtdoor Jenzz » Di 29 Jul 2014, 11:57

Jenzz schreef:Het is nu ook bevestigd:
Televisiemaker Lieven Scheire verlaat productiehuis Woestijnvis en zender Vier en maakt de overstap naar de VRT.

Scheire zal wellicht vanaf dit najaar aan de slag gaan bij de VRT en zal er op verschillende netten en voor verschillende media meewerken aan wetenschaps- en amusementsprogramma's.

Bron: deredactie.be

Ik vind het zeer jammer. Het kan toch niet anders dan dat Lieven deze stap zet om meer te kijkers te lokken naar zijn programma's. Want hij was net één van de VIER-gezichten dat niet mocht klagen over het aantal kijkers. Scheire en de Schepping werd zeer goed bekeken (naar de normen van VIER), zeker het laatste seizoen. En hij zat ook vaak in het ook al goed bekeken Slimste Mens Ter Wereld. Hij mist volgens mij zijn miljoen kijkers dat hij bij de VRT wel kan lokken met zijn programma's. Spijtig! (Geld zal er ook wel voor iets tussen zitten, da's waar)

Mike

Berichtdoor Mike » Di 29 Jul 2014, 12:12

Jenzz schreef:
Jenzz schreef:Het is nu ook bevestigd:
Televisiemaker Lieven Scheire verlaat productiehuis Woestijnvis en zender Vier en maakt de overstap naar de VRT.

Scheire zal wellicht vanaf dit najaar aan de slag gaan bij de VRT en zal er op verschillende netten en voor verschillende media meewerken aan wetenschaps- en amusementsprogramma's.

Bron: deredactie.be

Ik vind het zeer jammer. Het kan toch niet anders dan dat Lieven deze stap zet om meer te kijkers te lokken naar zijn programma's. Want hij was net één van de VIER-gezichten dat niet mocht klagen over het aantal kijkers. Scheire en de Schepping werd zeer goed bekeken (naar de normen van VIER), zeker het laatste seizoen. En hij zat ook vaak in het ook al goed bekeken Slimste Mens Ter Wereld. Hij mist volgens mij zijn miljoen kijkers dat hij bij de VRT wel kan lokken met zijn programma's. Spijtig! (Geld zal er ook wel voor iets tussen zitten, da's waar)

Los van het financiële aspect en aantal kijkers is het "voor verschillende media meewerken aan wetenschaps- en amusementsprogramma's" volgens mij ook een leukere uitdaging dan opnieuw een najaartje DSMTW jureren en dan tegen het voorjaar weer een seizoen Scheire en de Schepping voorbereiden. Zie hem bijvoorbeeld voor Ketnet nog wel speelse wetenschapsprogramma's voor kinderen maken, naast de zwaardere programma's op Eén/Canvas. Leuke tussendoortjes dus, kansen die hij bij VIER niet leek te krijgen.

Over SEDS ben ik benieuwd of dat programma werkelijk mee met Scheire naar de VRT zal gaan, zoals sommige artikels vandaag impliceren...

Voor het goed van VIER hoop ik wel dat Scheire (of de VRT zelf) op termijn niet zal proberen om ook de andere Neveneffecten weer naar zich toe te trekken.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 29 Jul 2014, 15:47

Ondanks de overstap zou hij dit najaar toch nog te zien zijn op VIER. "Lieven blijft het vast jurylid bij 'De slimste mens ter wereld'. En mogelijk wordt hij ook panellid in het nieuwe programma van Sofie Lemaire dat later in het najaar op het scherm zal komen", zegt woordvoerder van Vier, Kristof Demasure.

Atlant

Berichtdoor Atlant » Di 29 Jul 2014, 16:47

Mike schreef:Over SEDS ben ik benieuwd of dat programma werkelijk mee met Scheire naar de VRT zal gaan, zoals sommige artikels vandaag impliceren....

Is het niet zo dat programmaformaten eigendom blijven van de productiefirma (in dit geval Woestijnvis)?

Mike

Berichtdoor Mike » Di 29 Jul 2014, 17:15

Atlant schreef:
Mike schreef:Over SEDS ben ik benieuwd of dat programma werkelijk mee met Scheire naar de VRT zal gaan, zoals sommige artikels vandaag impliceren....

Is het niet zo dat programmaformaten eigendom blijven van de productiefirma (in dit geval Woestijnvis)?

Dat klopt inderdaad, maar Woestijnvis is en blijft een productiehuis op zich en indertijd bij de oprichting van VIER werd door de Woestijnvis-top gezegd dat het niet uitgesloten was dat er ook nog opdrachten voor de VRT zouden worden vervuld. Heel onwaarschijnlijke situatie natuurlijk (ik persoonlijk zie het niet gebeuren), maar onmogelijk is het niet.

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Wo 30 Jul 2014, 23:20

Al hun VRT-programma's waren indertijd naar VIER verkast, ze zullen toch ook wel contractuele verplichtingen aan VIER hebben.

Macho

Berichtdoor Macho » Di 26 Aug 2014, 14:14

Blijkbaar is ook Bart Van Peer overgestapt van Woestijnvis naar de VRT: http://www.humo.be/humo-archief/299587/het-nieuwe-tv-seizoen-1
Geen zwaar verlies mijns inziens, was een van de minst grappigen bij De Ideale Wereld.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 03 Mar 2016, 19:46

Radio- en tv-presentatrice Sofie Lemaire keert terug naar de VRT. Met een ploeg van Canvas begint ze aan de opstart van een nieuw programma. Ze zal vanaf de paasvakantie ook opnieuw te horen zijn op Studio Brussel.

no_matter_what92

Berichtdoor no_matter_what92 » Vr 04 Mar 2016, 20:40

Jenzz schreef:Radio- en tv-presentatrice Sofie Lemaire keert terug naar de VRT. Met een ploeg van Canvas begint ze aan de opstart van een nieuw programma. Ze zal vanaf de paasvakantie ook opnieuw te horen zijn op Studio Brussel.

Ik denk VIER haar beter kwijt dan rijk is. Geen slechte presentatrice, maar volgens mij geen hoogvlieger. Ze zit op haar plaats bij Canvas.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 10 Okt 2016, 12:13

Een overstap kunnen we het niet helemaal noemen, maar Gert Verhulst zal de komende jaren exclusief voor VIER gaan werken en dus niet langer opduiken op VTM. Er zitten momenteel al vier nieuwe programma's met hem in de pijplijn. Meer info volgt komend voorjaar.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Ma 10 Okt 2016, 18:44

Het Medium schreef:Een overstap kunnen we het niet helemaal noemen, maar Gert Verhulst zal de komende jaren exclusief voor VIER gaan werken en dus niet langer opduiken op VTM. Er zitten momenteel al vier nieuwe programma's met hem in de pijplijn. Meer info volgt komend voorjaar.

Zijn grote droom zou een dagelijkse talkshow zijn, volgens HLN. Dat zou straf zijn, moest VIER nog eens met een dagelijkse talkshow komen. Dat is geleden van De Kruitfabriek. Ik denk dat Gert er wel capabel voor zou zijn, mits wat extra scholing.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 24 Okt 2016, 14:24

Nu zijn exclusiviteitscontract met Woestijnvis is afgelopen, werkt Philippe Geubels met productiehuis Panenka aan een nieuw programma voor Eén, dat ten vroegste in het najaar 2017 te zien zal zijn. 'Taboe' wordt een mix tussen comedy en human interest: elke aflevering zal Philippe zich laten onderdompelen in een wereld van mensen waarmee eigenlijk niet gelachen mag worden (zoals mentaal beperkten of terminaal zieken), maar waarbij dit binnen een warme en empathische sfeer wel mogelijk zal blijken.

no_matter_what92

Berichtdoor no_matter_what92 » Wo 09 Nov 2016, 20:45

James Cooke volgt net als Karen Damen en Gert Verhulst de weg naar VIER en VIJF. Hij tekende een exclusiviteitscontract bij de zenders.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Do 09 Feb 2017, 19:03

Steven Van Herreweghe, die vorig jaar afscheid nam van Woestijnvis, maakt zijn comeback op Eén.

Terug naar “Varia”