Welke buitenlandse series heb jij al bekeken?

Plaats reactie
Neovo
Beheerder
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Welke buitenlandse series heb jij al bekeken?

Bericht door Neovo » do 06 dec 2012, 08:46

De titel van dit topic zegt het zelf. Welke buitenlandse series heb jij al bekeken en wat vond je ervan?

Momenteel volg ik 'the big bang theory'. Een aanrader voor iedereen met een kleine wetenschappelijke achtergrond (vind ik wel noodzakelijk om de moppen te snappen). Seizoen 1 en 2 vond ik zeer goed 3 en 4 iets minder maar 5 (zenden ze momenteel uit) opnieuw terug zeer goed.

Mike

Re: Welke buitenlandse series heb jij al bekeken?

Bericht door Mike » do 06 dec 2012, 10:25

Hier zijn er twee waar ik wel fan van ben:

Borgen: Deense politieke dramareeks, derde en laatste seizoen wordt momenteel opgenomen. Bij ons te zien op Canvas.

Dexter: Amerikaans psychologisch drama over het dubbelleven een seriemoordenaar, achtste en laatste seizoen in voorbereiding. Bij ons te zien op Acht.

TeBi

Bericht door TeBi » do 06 dec 2012, 17:59

Ik hou het eerder Vlaams, de fictie van eigen bodem is steengoed. Toch kijk ik af en toe eens naar enkele sitcoms (die tijdens het weekend worden uitgezonden).
Voorbeelden zijn: 'Diffrent Strokes', 'How I Met Your Mother?', 'Are You Being Served?', 'Hi-de-Hi!' en 'Keeping Up Appearances' (die herhalingen van 'Schone Schijn).
Sommige Britse series volg ik ook nog graag, zoals 'Emma'. Naar die musicalserie 'Glee' keek ik soms op 2BE en 'Mr. Bean' hoort uiteraard ook tot mijn favorieten. :)

Geef mij dus maar veel humor, voor 'prestigieuze' of ernstigere series doe ik liever beroep op onze Vlaamse zenders.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » zo 10 mar 2013, 17:18

Momenteel ben ik een nieuwe serie aan het volgen: The walking dead.

De serie gaat over een groep mensen die tracht te overleven in een land/(wereld?) vol met zombies. Wanneer er mensen doodgaan dan komen ze opnieuw tot leven als zombie en willen ze de "echt" levende mensen opeten. Ik ben beginnen kijken op aanraden van iemand want van die zombie-achtige toestanden zijn eigenlijk niet echt mijn ding. Ik blijf kijken omdat het vooral gaat over hoe die groep mensen overleefd in een veranderde wereld zonder regering/wetten/beveiliging/... en niet over die zombies zelf.

De serie wordt uitgezonden op FOXlife

Trailer:

Jullie series en meningen horen we hier graag!

Macho

Bericht door Macho » zo 10 mar 2013, 21:08

Jup, ik volg het ook, ondanks de slechte dialogen, acteerprestaties en verhaallijnen blijf ik toch kijken, zombies zijn nu eenmaal cool.

Daarnaast kijk ik ook naar Dexter, Misfits, Episodes, Game of Thrones, The Mentalist, Boardwalk Empire, The Simpsons, South Park, Peep Show, Curb Your Enthusiasm, Hung, Inside Men, Mad Men, Bron/Broen, 30 Rock, Homeland, Romanzo Crimenale, Person of Interest (binnenkort alleszins, is vanaf donderdag 21 maart te zien op 2BE) en New Girl. Belgische series vind ik namelijk niet zo goed.

Als ik een top 3 zou moeten samenstellen ga ik voor:
1. Mad Men
2. Dexter
3. Boardwalk Empire

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » ma 11 mar 2013, 22:40

Macho schreef:Jup, ik volg het ook, ondanks de slechte dialogen, acteerprestaties en verhaallijnen blijf ik toch kijken, zombies zijn nu eenmaal cool.
Het tweede seizoen vond ik echt tegenvallen in vergelijking met het eerste. Zit momenteel aan de derde aflevering van seizoen 3 en het gaat terug de goede kant op.
Macho schreef: Daarnaast kijk ik ook naar Dexter, Misfits, Episodes, Game of Thrones, The Mentalist, Boardwalk Empire, The Simpsons, South Park, Peep Show, Curb Your Enthusiasm, Hung, Inside Men, Mad Men, Bron/Broen, 30 Rock, Homeland, Romanzo Crimenale, Person of Interest
Mooie collectie. Al eens gekeken naar Breaking Bad? Dit blijft toch mijn favoriet :)

Macho

Bericht door Macho » di 12 mar 2013, 21:58

Neovo schreef:
Macho schreef: Daarnaast kijk ik ook naar Dexter, Misfits, Episodes, Game of Thrones, The Mentalist, Boardwalk Empire, The Simpsons, South Park, Peep Show, Curb Your Enthusiasm, Hung, Inside Men, Mad Men, Bron/Broen, 30 Rock, Homeland, Romanzo Crimenale, Person of Interest
Mooie collectie. Al eens gekeken naar Breaking Bad? Dit blijft toch mijn favoriet :)
Ja, gezien tot S03E02, toen kon ik het niet meer aan. Ik vind het concept wel interessant, de acteerprestaties goed en het cameragebruik zeer degelijk. Maar: het verhaal gaat enorm traag vooruit, Walter White is saai, zijn zoon irriteert me mateloos, net als de voortdurend zagende Skyler, zijn partner vind ik ook niet interessant, dialogen zijn ook niet van topniveau, het is niet spannend, voorspelbaar en blijkbaar is er dan ook nog een aflevering die gaat over een vlieg, gelukkig ben ik daar niet geraakt.

Nu ja, de serie heeft z'n momenten, ik lag strijk bij Walt zijn toespraak op school na het vliegtuigongeluk, eerste aflevering van seizoen 3.

Goed, ik veronderstel dat het aan mij ligt, want de meeste mensen vinden het wel bijzonder goed. Is dan ook de reden waarom ik het zo lang heb volgehouden, maar nu is het definitief voorbij.

Plaats reactie