Utopia

killie
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Utopia

Berichtdoor killie » Wo 04 Dec 2013, 07:50

Na Big Brother en De Gouden Kooi heeft John de Mol een nieuw tv-format uit zijn hoed getoverd: Utopia. Daarin bouwen de deelnemers een jaar lang zelf aan een compleet nieuwe gemeenschap. In Utopia zijn er geen regels, geen wetten en geen machtsverhoudingen. De Mol kwam het nieuwe programma gisteren voorstellen in De Wereld Draait Door.

De Mol wil in het nieuwe tv-programma een nieuwe samenleving creëren. De deelnemers bouwen een jaar lang zelf aan een compleet nieuwe gemeenschap en een nieuw bestaan. Een kale loods, een onbewerkt stuk land, een paar dieren, aansluiting voor water en elektriciteit, één telefoon en een geldbedrag in cash om een leefomgeving op te bouwen en de eerste maanden te overleven. Dat zijn de enige materiële dingen die de deelnemers bij het begin van het tv-programma hebben.

"Op 31 december dumpen we letterlijk 15 mensen op een godverlaten terrein met een gammele loods en zeggen we: 'Zoek het zelf maar uit, creëer je eigen samenleving en maak je eigen wetten'."

Op maandag 6 januari gaat het nieuwe programma in première op SBS6. De kandidaten mogen het terrein niet verlaten, maar mogen wel bezoek ontvangen en kunnen geld verdienen om hun bestaan op te bouwen. In principe duurt Utopia tot 31 december 2014. "Mocht het een succes blijken, dan kan het doorlopen", aldus de Mol. "Dan gaan we lekker door. Ja, dat meen ik."

(bron: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... ther.dhtml)

benieuwd wat dit gaat geven... :)

Tévéfan

Re: Utopia

Berichtdoor Tévéfan » Wo 04 Dec 2013, 16:56

Origineel format in elk geval, ik ben eens benieuwd.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Wo 04 Dec 2013, 17:53

Ja, amai! SBS zal daar wel mee scoren denk ik. Al gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik kijken. Best een slimme zet om het dagelijks om 19.30u uit te zenden. Dan kunnen ze met een origineel format concurreren met het RTL Nieuws (RTL) en De Wereld Draait Door (Openbare Omroep).

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Wo 04 Dec 2013, 18:16

John De Mol staat altijd wel garant voor de origineelste programma's. ;)

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Ma 06 Jan 2014, 17:57

Vanavond de eerste aflevering van Utopia op SBS6. Ik kan van SBS geen enkel programma herbekijken op het internet... Van de Openbare Omroep en RTL kan ik wél (quasi) alle programma's herbekijken. Spijtig!

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Ma 06 Jan 2014, 18:21

Jenzz schreef:Vanavond de eerste aflevering van Utopia op SBS6. Ik kan van SBS geen enkel programma herbekijken op het internet... Van de Openbare Omroep en RTL kan ik wél (quasi) alle programma's herbekijken. Spijtig!

TIP: Schrijf je in voor de gratis betaversie van NLziet (http://nlziet.nl/)

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 07 Jan 2014, 10:29

Ik vraag me af hoe ze dit een jaar lang boeiend kunnen houden.

killie

Berichtdoor killie » Wo 15 Jan 2014, 07:40

binnenkort toch ns een aflevering van kijken als ik wat tijd heb :)

1,5 miljoen kijkers trouwens voor de start; en ook na 1 week zijn er nog steeds 1,2 miljoen kijkers die het avontuur dagelijks volgen.
Daarmee zou het beter doen dan bvb Big Brother destijds (http://www.televizier.nl/nieuws/kijkcij ... 2437.lynkx)

Terug naar “Nederland”