Joe

Sam_Dp
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Joe FM

Berichtdoor Sam_Dp » Vr 27 Feb 2015, 11:58

Mike schreef:Het plotse nieuws dat Heidi Van Tielen Heartbeats zou inruilen voor iets nieuws, was slechts een voorbode van veel meer. Vanaf komende maandag 2 maart is er immers een sterk gewijzigd programmaschema:

Weekdagen
...-06u JOE Must Go On
06-10u OchtendJOE met Bjorn Verhoeven, Tess Goossens en sidekick Lenke Van Olmen
10-12u Carl Schmitz
12-13u 90’s Unlimited met Heidi Van Tielen
13-16u Herbert Bruynseels
16-18u De Spits met Leen Demaré, Raf Van Brussel en sidekick Maite Goossens
18-19u What’s Up: JOE linkt het nieuws aan de Greatest Hits
19-22u Alexandra & Jan (ma-do) / Thank God It’s Friday met Nathalie Delporte (vr)
22-00u Heartbeats (ma-do) / Your Greatest Hits In The Mix met Patrick Heremans (vr)

Weekend
...-07u JOE Must Go On
07-10u OchtendJOE met Robin Vissenaekens en Elke Van Mello
10-12u The Single Connection met Michel Follet (za) / The Album Connection met Michel Follet (zo)
12-14u Top 40 Hitarchief met Kris Mannaerts
14-17u Els De Craecker
17-20u Tony Talboom
20-23u Heartbeats met Truus Druyts

bron: JOE fm

Wat me is opvallen aan het nieuwe schema is de horizontale programmatie ten opzichte van Q-music. De programmablokken komen nu volledig overeen in begin- en einduur. Ook bij de ochtendshow, waar het bijkomende uurtje tussen 9 en 10 zal worden ingevuld met liedjes gekozen door de luisteraars (zoals Het Foute Uur bij Q).

Ja, inderdaad nu je het zegt!

De programmatie is is dus wel totaal iets anders he. Ik vind dat eigenlijk raar om op dit moment een totaal andere programmatie in te voeren. Het zijn niet enkele wijzigingen hé, enkel De Spits lijkt ongewijzigd. En dat terwijl JOE bij de laatste luistercijfers toch een stijgend marktaandeel had...
Het lijkt me op zich wel een toffe programmatie alleen het blok 13-16 tijdens de week is persoonlijk niet mijn ding. Ik vind Herbert in vergelijking met Tess een vele minder aangename stem voor de namiddag.
Opvallend, Heartbeats wordt dan wel niet afgevoerd maar het wordt tijdens de week wel een non-stop muziekprogramma met romantische muziek. Of zouden ze er toch nog een presentator voor inschakelen?
Ik ben ook wel benieuwd of de combinatie Tess Bjorn gaat werken.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Vr 27 Feb 2015, 12:48

Net nu ze al een tijdje aan het doorstijgen zijn in de luistercijfers zo'n ommezwaai?!
Ik begrijp niet welke meerwaarde Tess kan bieden in de ochtendJOE. Maar ze moesten ze natuurlijk ergens een plek geven...
Straf dat zowel Alex Avenue als Tess Middag verdwijnen uit de programmatie. Die scoorden beiden goed valt af te leiden uit de luistercijfers. Ook de aanpassing in de ochtendJOE is, om dezelfde reden, zeer opmerkelijk.
De Spits scoort verhoudingsgewijs niet zo super goed en net dat blijft ongewijzigd. Ik begrijp het niet. Ze waren bij het opstellen van het schema wellicht nog niet op de hoogte van de luistercijfers. :lol:
Het valt vooral op dat ze zoveel mogelijk stemmen werk willen geven. :P

Ze begaan toch ook een serieus risico om zo'n aanpassingen door te voeren op dit moment. Ze hadden mijns inziens beter gewacht tot na de zomer.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Vr 27 Feb 2015, 19:11

Jarend schreef:Net nu ze al een tijdje aan het doorstijgen zijn in de luistercijfers zo'n ommezwaai?!
Ik begrijp niet welke meerwaarde Tess kan bieden in de ochtendJOE. Maar ze moesten ze natuurlijk ergens een plek geven...
Straf dat zowel Alex Avenue als Tess Middag verdwijnen uit de programmatie. Die scoorden beiden goed valt af te leiden uit de luistercijfers. Ook de aanpassing in de ochtendJOE is, om dezelfde reden, zeer opmerkelijk.
De Spits scoort verhoudingsgewijs niet zo super goed en net dat blijft ongewijzigd. Ik begrijp het niet. Ze waren bij het opstellen van het schema wellicht nog niet op de hoogte van de luistercijfers. :lol:
Het valt vooral op dat ze zoveel mogelijk stemmen werk willen geven. :P

Ze begaan toch ook een serieus risico om zo'n aanpassingen door te voeren op dit moment. Ze hadden mijns inziens beter gewacht tot na de zomer.

Het wordt afwachten denk ik. Heartbeats zou een stem moeten hebben in de week vind ik, want het licht zou dus eigenlijk al uitgaan om 22u00 op weekdagen. Nathalie mocht ook wel wat meer presenteren dan die 3 uurtjes in een week. Tess in de ochtend? Raar! Wel fijn dat de OchtendJOE in het weekend een duopresentatie heeft. Ik ben benieuwd...

Jarend

Berichtdoor Jarend » Ma 02 Mar 2015, 23:05

Persoonlijk vond ik de OchtendJOE vroeger (veel) leuker. Het was héél raar om "plots" Tess erbij te horen. Haar stem gaat rap vervelen ( of irriteren?) en ik miste de leuke conversaties tussen Bjorn en Lenke. Die laatste is nu serieus naar de achtergrond verbannen, wat ik bijzonder jammer vind. Lenke is één van mijn favoriete stemmen op de radio. Hopelijk vinden ze hier nog een beter evenwicht in. Tess en Bjorn komen (voorlopig) ook echt niet over als een radio duo.
Alexandra en Jan vind ik dan weer een geslaagd nieuw programma. Alhoewel het een atypisch programma is voor dat uur, net als de duopresentatie. Zoiets verwacht je eerder in de spits.

Wat denken jullie?

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 03 Mar 2015, 13:29

Jarend schreef:Persoonlijk vond ik de OchtendJOE vroeger (veel) leuker. Het was héél raar om "plots" Tess erbij te horen. Haar stem gaat rap vervelen ( of irriteren?) en ik miste de leuke conversaties tussen Bjorn en Lenke. Die laatste is nu serieus naar de achtergrond verbannen, wat ik bijzonder jammer vind. Lenke is één van mijn favoriete stemmen op de radio. Hopelijk vinden ze hier nog een beter evenwicht in. Tess en Bjorn komen (voorlopig) ook echt niet over als een radio duo.
Alexandra en Jan vind ik dan weer een geslaagd nieuw programma. Alhoewel het een atypisch programma is voor dat uur, net als de duopresentatie. Zoiets verwacht je eerder in de spits.

Wat denken jullie?

Ik heb vanmorgen eventjes geluisterd en ik was ook geen fan. Ik vind dat echt twee totaal verschillende stemmen die niet samen passen. Ik had een stem als Tess vele liever in het programma dat ze vroeger presenteerde. Ik snap de ommezwaai van het uitzendschema nog altijd niet!
Iemand gisterenavond de kans gehad naar Heartbeats te luisteren? Is het nu daadwerkelijk zonder presentator?

Jarend

Berichtdoor Jarend » Di 03 Mar 2015, 14:18

Ik blijf het ook raar vinden. De programmatie was nog maar 2.5 jaar geleden helemaal omgegooid. Daarnaast ging ook het marktaandeel de laatste metingen er steeds op vooruit. Ze willen waarschijnlijk sneller groeien, maar het is, zoals reeds gezegd, toch een groot risico om plots de programmatie zo te veranderen. De luisteraar is veelal een gewoontedier en houdt niet van plotse veranderingen.

Heartbeats (in de werkweek) is nu inderdaad zonder presentator, gewoon romantische muziek.

Probleem bij de OchendJOE is dat Bjorn eigenlijk niet de ideale DJ is voor zuivere duopresentaties. Bjorn is daar veel te dominant/overheersend voor. Ook Tess komt zo over. Ze willen beiden de show naar hun hand zetten, waardoor het geheel ook véél te druk overkomt. Afwachten hoe dit zal evolueren. Ik zie Tess dit eigenlijk niet lang doen. Ze gaf al aan geen ochtendmens te zijn.

yoranc

Berichtdoor yoranc » Wo 04 Mar 2015, 20:41

Enerzijds was het niet meteen direct voorspelbaar, anderszijds is het wel zo dat Nathalie en Carl niet zijn verhuisd naar JOE om aan de kant te blijven staan.

Dus ik verwachte wel iets nieuws van Carl en of Nathalie.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 04 Mar 2015, 21:26

yoranc schreef:Enerzijds was het niet meteen direct voorspelbaar, anderszijds is het wel zo dat Nathalie en Carl niet zijn verhuisd naar JOE om aan de kant te blijven staan.

Dus ik verwachte wel iets nieuws van Carl en of Nathalie.

Carl heeft sinds enige tijd een leidinggevende functie achter de schermen van JOE, dus het verbaast me wel dat hij daarbovenop weer 5 dagen in de week presenteert terwijl Nathalie alleen maar de vrijdagavond heeft gekregen. Ik had Nathalie in een hogere frequentie verwacht en Carl eventueel als vervanger. Het lijkt me dan toch eerder dat ze Nathalie kwijt wilden bij Q, dan dat ze haar nodig hadden bij JOE.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Do 05 Mar 2015, 00:44

Nathalie was op Q uiteindelijk doorgaans ook niet zoveel uren per week te horen maar, inderdaad, ze weten precies niet wat ze ermee moeten aanvangen bij JOE.
Probleem is eigenlijk dat ze bij JOE veel DJ's "op overschot" hebben: Jo Van Belle, Alain Claes, Laurens Pays en Sofie Santermans. De functies die Elke Van Mello en Tess Goossens nu uitoefenen zijn volgens mij ook louter gecreëerd om die ergens te kunnen plaatsen. Anders hadden ze er nog twee extra op de reservelijst staan.

Mike

Berichtdoor Mike » Do 05 Mar 2015, 03:18

Jarend schreef:Nathalie was op Q uiteindelijk doorgaans ook niet zoveel uren per week te horen maar, inderdaad, ze weten precies niet wat ze ermee moeten aanvangen bij JOE.
Probleem is eigenlijk dat ze bij JOE veel DJ's "op overschot" hebben: Jo Van Belle, Alain Claes, Laurens Pays en Sofie Santermans. De functies die Elke Van Mello en Tess Goossens nu uitoefenen zijn volgens mij ook louter gecreëerd om die ergens te kunnen plaatsen. Anders hadden ze er nog twee extra op de reservelijst staan.

Nathalie was er op Q-music bij van in de beginperiode en heeft er járenlang iedere werkdag gepresenteerd. De laatste twee seizoenen was ze de vaste stem van de weekendochtend. Een klein visje was ze dus zeker niet...

Ze hebben inderdaad duidelijk stemmen op overschot. Handig voor vervangingen, maar daar blijft het dan ook bij. Ik ben geen vaste luisteraar dus spreek me gerust tegen, maar het lijkt me toch wel aangenamer om enkelen van hen te blijven inzetten voor (het blok van) Heartbeats, in plaats van daar op werkdagen op non-stop te gaan. Het uitzenduur is dan wel verlaat, maar uiteindelijk eindigt het programma maar een uurtje later dan voorheen en bovendien is er van vrijdag tot en met zondag wél nog een laatavondpresentatie. Commercieel gezien ga ik er toch van uit dat iemand die op zondagavond aan de radio hangt, dat evengoed doordeweek kan/wil doen, dus waarom zulke lijnen dan niet worden doorgetrokken snap ik niet meteen. Of zie ik het te zwart-wit?

Jarend

Berichtdoor Jarend » Do 05 Mar 2015, 10:13

Mike schreef:Nathalie was er op Q-music bij van in de beginperiode en heeft er járenlang iedere werkdag gepresenteerd. De laatste twee seizoenen was ze de vaste stem van de weekendochtend. Een klein visje was ze dus zeker niet...

Ik bedoelde de laatste jaren, sinds september 2012, om precies te zijn.
Misschien is het ook gewoon eigen keuze: ze heeft uiteindelijk een gezin.

Dat ze bv. een Jo Van Belle of Laurens Pays nu niet inzetten voor Heartbeats is waarschijnlijk kostenbesparend. Deze DJ's zijn niet in loondienst, maar werken als freelancer bij JOE.

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Vr 06 Mar 2015, 09:29

Eigenlijk vind ik de nieuwe programmering na een week wel best ok.
Vooral Carl, Heidi en Herbert doen het beter dan ik zelf had gedacht.
Enig minpunt is idd Tess in de ochtend.
Het komt soms precies over of het haar allemaal niet interesseert.
De enige die ik wel mis nu is Alexandra.
Het programma dat na de spits komt vind ik wel een super programma om naar te luisteren, zit dan meestal in de auto.
Dan gaat de tijd wel echt voorbij.
Benieuwd naar het weekend...

Suvarnabhumi
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Suvarnabhumi » Vr 06 Mar 2015, 16:00

Betreffende OchtendJOE had ik veel liever Bjorn met Nathalie dan de andere combinaties.

Bij JOE fm hebben ze precies veel geld, soms staan ze met 3 in de studio, 's morgens / OchtendJOE, 's avonds/ De Spits of met 2 tussen 19:00 en 22:00 dit ondanks dat ze geen presentaties meer hebben voor Heartbeats.
Ik zou persoonlijk eerst maken dat ik met zoveel personeel, non stop presentaties kan voorzien van 06:00 tot 00:00 en als er dan nog iemand over is kan er dan in de ochtend of 's avonds een duo bij.
Nu hebben ze meer personeel dan ooit te voren maar minder presentaties... :roll: Of gaan ze terug iemand voorzien voor Heartbeats als ze iemand aan de deur zetten bij Q/ transfer naar JOE fm.. Sven Ornelis, Wim O. of Bart-J DP. na de zomer ofzo...

Mike

Berichtdoor Mike » Do 19 Mar 2015, 15:09

Morgen presenteren Bjorn en Tess tussen 6 en 16 uur de Lente Top 100, live vanop de Kouter in Gent. Zoals de naam het zegt, staan 10 uur lang lentehits centraal. Carl Schmitz, Herbert Bruyseels, Elke Van Mello, Robin Vissenaekens, Heidi Van Tielen en Jan Bosman zullen tijdens de uitzending in Vlaanderen op pad worden gestuurd met acties die het lentegevoel ondersteunen. Ook zal er in aanwezigheid van weerman Frank Duboccage aandacht zijn voor de zonsverduistering.

bron: Medialaan

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Tim » Vr 22 Mei 2015, 01:08

Vandaag eens in Lier gaan kijken waar JOE momenteel live aan het uitzenden is. Best gezellig, het was dan ook schitterend weer vandaag.

Er liepen wel heel veel hostessen rond, meer hostessen dan werk...

Terug naar “Radio”