Radio 2 Zomerhit

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Radio 2 Zomerhit

Berichtdoor TeBi » Wo 15 Aug 2012, 18:26

De grootste radiozender van Vlaanderen pakt vrijdag in Middelkerke-Westende uit met een nieuwe editie van Radio 2 Zomerhit.
Toen deze spetterende muziekshow nog niet op Eén werd uitgezonden, keek ik altijd via de livestream op de site van Radio 2. ;)
Als muziekliefhebber ben ik dus tevreden dat -mede dankzij 'Vlaanderen Muziekland'- de prijsuitreiking ook dit jaar op tv komt.

Onder andere deze namen hebben toegezegd om te komen optreden:

● 3M8's
● Barbara Dex
● Bart Herman
● Bart Kaell
● Brahim & Charlotte
● Glenn Claes
● Hooverphonic
● Iris
● Kato
● Laura Omloop
● Marco Z
● Milk Inc.
● Nicole & Hugo
● Romeo's
● Silke
● Tom Dice
● Yannick Bovy
En als internationale act:
● Tacabro

Hieronder som ik nog even de topfavorieten op uit de verschillende categorieën:
Mannelijke artiest: Christoff, Will Tura, Gotye en Tom Dice
Vrouwelijke artiest: Barbara Dex, Linda Mertens, Selah Sue en Kato
Ambiance: Milk Inc., Christoff, De Romeo's en Bart Kaell
Doorbraak: Yannick Bovy, Silke Mastbooms, Iris en Glenn Claes
Nederlandstalig lied: Will Tura, De Hoop, Nicole & Hugo en Bart Herman
Kidspop: Laura Omloop, Niels Destadsbader, Brahim & Charlotte en K3
Performance: De Romeo's, Barbara Dex, Glenn Claes en Hooverphonic

Heeft iemand enig idee wie Kato met The Joker kan opvolgen? Er is dit jaar geen topfavoriet bij, dus dat maakt het extra spannend hé. :)
Ik denk dat De Romeo's met Vlaanderen Feest kans maakt. Het is mij deze zomer opgevallen dat het schlagertrio erg populair is in ons land.

PS: Hopelijk wordt alles goed in beeld gebracht, want ik wil niet hetzelfde voorhebben als vorige week toen er problemen waren met de camera.

Matthias
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Re: Radio 2 Zomerhit

Berichtdoor Matthias » Do 16 Aug 2012, 12:32

Ketnet-wrapper Niels Destadsbader zal ook van de partij zijn :)

Matthias
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Matthias » Do 16 Aug 2012, 12:33

TeveFreak schreef:PS: Hopelijk wordt alles goed in beeld gebracht, want ik wil niet hetzelfde voorhebben als vorige week toen er problemen waren met de camera.

Haha, ik was er bij in Blankenberge en de bewegende camera die bleef zo'n vijftal minuten te zien :)

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 17 Aug 2012, 20:53

Vanavond wordt de Radio 2 Zomerhit uitgereikt. De winnaars van de categorieën worden hier bijgehouden (met de persoon die de prijs heeft uitgereikt):

● Tacabro: 'Ambiance' voor De Romeo's
● Luc Appermont: 'Mannelijke artiest' voor Christoff
● Kevin: 'Doorbraak' voor Glenn Claes
● Véronique Leysen en Peter Pype: 'Kidspop' voor Brahim & Charlotte
● Kris Wauters: 'Nederlandstalige lied' voor Nicole & Hugo
● Jan Verheyen: 'Performance' voor Hooverphonic
● Noémie Wolfs: 'Vrouwelijke artiest' voor Barbara Dex => voor mij persoonlijk dé verrassing van de avond
● Ingrid Lieten: 'Zomerhit' voor De Romeo's => mijn voorspelling is dus uitgekomen! :D

Pronostiek voor 'Zomerhit': ik verwacht dat De Romeo's en 3M8S aan mekaar gewaagd zijn.

Hieronder zet ik ook even de strafste citaten of belangrijk nieuws op een rijtje:
Bart Peeters: 'Coco Jr.' (reden waarom hij de naam vernoemde, weet ik zelf niet meer)
Geena Lisa: 'Diene zou nu moeten babysitten.' :P

Jan Verheyen had zelfs méér nieuws: hij vervangt Luc Alloo en presenteert vanaf september 'En nu serieus...' met Christel Van Dijck.

Voorlopig heeft nog niemand een verkeerde beweging van de camera ontdekt? ;) De show werd over het algemeen goed in beeld gebracht.

Mike

Berichtdoor Mike » Vr 17 Aug 2012, 22:02

TeveFreak schreef:Jan Verheyen had zelfs méér nieuws: hij vervangt Luc Alloo en presenteert vanaf september 'En nu serieus...' met Christel Van Dijck.

'En nu serieus...' was ook mijn eerste reactie toen ik dit las... Gelukkig is Radio 2 mijn standaardzender niet.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 17 Aug 2012, 22:06

Mike schreef:
TeveFreak schreef:Jan Verheyen had zelfs méér nieuws: hij vervangt Luc Alloo en presenteert vanaf september 'En nu serieus...' met Christel Van Dijck.

'En nu serieus...' was ook mijn eerste reactie toen ik dit las... Gelukkig is Radio 2 mijn standaardzender niet.

Haha, ook de mijne. ;) Die events zoals Zomerhit volg ik wel graag, maar uiteindelijk luister ik meestal naar Q-Music.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Vr 17 Aug 2012, 22:14

Waarom stopt Luc Alloo er mee of is dit een tijdelijke vervanging?
Op kanaal 39 is het anders nu ook wel plezant om mee te volgen, TeveFreak. ;)

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 17 Aug 2012, 22:18

Nóg nieuws (van Ingrid Lieten): de VRT krijgt een programma over Vlaamse muziek (met een eigen top 10), dus ze bedoelt niet 'In de Mix'.

Jarend schreef:Op kanaal 39 is het anders nu ook wel plezant om mee te volgen, TeveFreak. ;)

Kanaal 39 ben ik trouwens aan het opnemen, die Sunset-party van Tacabra wou ik niet missen. ;)

Mike

Berichtdoor Mike » Vr 17 Aug 2012, 22:22

Jarend schreef:Waarom stopt Luc Alloo er mee of is dit een tijdelijke vervanging?

Heb een goede maand geleden ergens gelezen dat hij zelfstandig (nog niet voor een bepaalde zender) aan een nieuw televisieprogramma zou werken, maar dat leek me toch wel perfect combineerbaar met zijn beetje radiowerk...

Jarend

Berichtdoor Jarend » Vr 17 Aug 2012, 22:25

Mike schreef:
Jarend schreef:Waarom stopt Luc Alloo er mee of is dit een tijdelijke vervanging?

Heb een goede maand geleden ergens gelezen dat hij zelfstandig (nog niet voor een bepaalde zender) aan een nieuw televisieprogramma zou werken, maar dat leek me toch wel perfect combineerbaar met zijn beetje radiowerk...

Thx, inderdaad nogal raar... Ik heb nog nooit geluisterd naar "En nu serieus" en schik dat nu zeker niet meer te doen. :D Blijkbaar kan tegenwoordig echt iedereen op de radio. :roll:

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 17 Aug 2012, 22:26

Mike schreef:

Klopt, hij zou een human-interestreeks maken over gevangenen. En is hij intussen niet bezig met 'Alloo', een talkshow op MENTtv?

Mike

Berichtdoor Mike » Vr 17 Aug 2012, 23:12

Alloo blijft wel zijn andere radioprogramma 'Koning Sport' presenteren.

bron: deredactie

Robinb

Berichtdoor Robinb » Vr 17 Aug 2012, 23:21

Man, wat was dat optreden van Tacabro slecht gezongen, lang geleden dat ik zo iets slechts heb gehoord.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Zo 19 Aug 2012, 17:40

TeveFreak schreef:Nóg nieuws (van Ingrid Lieten): de VRT krijgt een programma over Vlaamse muziek (met een eigen top 10), dus ze bedoelt niet 'In de Mix'.

Het programma zal niet op televisie komen maar op Radio 2. Showbizzsite dacht dat het op Eén zou komen maar de VRT-woordvoerder sprak dat tegen:

onjuiste zaken op #showbizzsite. #vrt kondigt geen nieuw programma voor #een aan, wel nieuwe initiatieven rond Vl. muziek op #radio2be.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 16 Sep 2012, 19:52

Geregeld kijk ik eens op de site van 'En nu serieus...' om te zien of er boeiende gasten langskomen.
Blijkbaar is het volgende week zaterdag een interessante uitzending voor ons om te volgen, want tv-experts komen het najaar beoordelen.
Je kan trouwens zélf een formulier invullen (een soort enquête) waarmee je duidelijk kan maken welk programma je wel/niet geslaagd vindt.

Trouwens, heeft iemand een idee of 'BRT2' (humorprogramma) terugkomt op zaterdagochtend?
Daar luisterde ik altijd graag naar, maar plots staat het niet meer in hun programmatieschema.

Terug naar “Radio”