QMusic

Milan_
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: QMusic

Berichtdoor Milan_ » Ma 09 Jan 2017, 16:14

Vincent Fierens neemt deze week de plek van Maarten Vancoillie in.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Ma 06 Feb 2017, 20:51

Veranderingen aan de programmering in februari:

Maandag 06 februari 2017 - vrijdag 10 februari 2017
13u - 16u: Bart-Jan Depraetere
22u - 01u: Marie Monbaillu

Zaterdag 11 februari 2017
18u - 22u: Q-Run To You

Maandag 13 februari 2017
12u - 18u: Anti-Romanti Top 69 - Wim Oosterlinck & Jolien Roets
18u - 22u: @rikboey

Maandag 20 februari 2017 - vrijdag 24 februari 2017
09u - 19u: Top 500 van de 90's

Zaterdag 25 februari 2017 - zondag 26 februari 2017
06u - 09u: Evi Geysels

Zondag 26 februari 2017
18u - 00u: Soundtrack 77 - Wim Oosterlinck & Shalini Van den Langenbergh
Laatst gewijzigd door Milan_ op Za 18 Feb 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Do 09 Feb 2017, 19:17

Q is geen radiostation meer. Je moet eerst vijf platen luisteren voordat je weet naar welk radiostation je luistert, dan kan je evengoed een Spotify-playlist afspelen. Ze hebben toch jingles, waarom gebruiken ze dan die niet?
Ze gedragen zich als een beginnende zender, ook op het vlak van social media.

De YouTube-video's zijn zeer slecht gemonteerd. Men zet een intro als outro, terwijl ze zelf denk ik niet beseffen dat niet iedereen een interview van 6 minuten gaat uitkijken. Op dat vlak moeten ze toch nog veel leren.

Wat vinden jullie na een half jaar van You Make Us Play? Ik vind het eigenlijk een kinderachtig programma. Van mij mag het meteen afgevoerd worden en vervangen worden door een gepresenteerd programma, dat staat dichter bij de luisteraar. Maak dan van bijvoorbeeld Vrije Radio een programma dat twee uur duurt, en breng het Foute Uur terug tussen 09 en 10 uur. Snap nog altijd niet dat ze dit afgevoerd hebben.

Het weekend staat ook al niet sterk. Waarom zou je twee hitlijsten op één weekend uitzenden? Dat zijn bijna exact dezelfde platen op hetzelfde uur uitzenden. Voer dan de Top-40 hitlist af en ga verder met de Favoriete 40.
Ook 20 Something is inhoudelijk een slecht programma. Waarom moet dat zelfs? Neem gewoon een blok van vier uur en draai alle platen.

De zet van Medialaan om Iwan Reuvekamp aan te stellen als nieuwe programmadirecteur was een noodplan. Iwan heeft het altijd zeer goed gedaan in Nederland en Qmusic daar naar de top geholpen. Daar doen ze al 10 jaar Het Foute Uur, en het slaat enorm goed aan, mensen vinden dat leuk.

Ik zie eigenlijk niet meer veel toekomst in Q als ze niet online vernieuwen. We zitten tegenwoordig in een onlinetijdperk en Q is daar niet mee bezig. Waarom uploaden ze elke week geen compilatie van Sam & Heidi van de leukste momenten van de week? Dat is tenminste beter dan twintig interviews te uploaden waar niemand op zit te wachten.
Ze verbreden hun naamsbekendheid niet door vijf platen na elkaar te draaien zonder eens een jingle in te zetten.

Ze doen precies of ze nog een beginnend radiostation zijn, terwijl ze dit jaar al 16 jaar bezig zijn. Ongelooflijk.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Do 09 Feb 2017, 20:02

Zaterdag presenteren Maarten & Dorothee de Q-Run To You van 18 uur tot 22 uur, er zal dus geen Shut Up & Dance zijn.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Do 09 Feb 2017, 21:11

Verdeling voor de 90's-week:
09-10 Sam & Heidi
10-13 Bart-Jan & Marcia
13-16 Wim & Jolien
16-19 Maarten & Dorothee

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Vr 10 Feb 2017, 22:24

Milan_ schreef:Wat vinden jullie na een half jaar van You Make Us Play? Ik vind het eigenlijk een kinderachtig programma. Van mij mag het meteen afgevoerd worden en vervangen worden door een gepresenteerd programma, dat staat dichter bij de luisteraar.

Afvoeren, hoe sneller hoe liever. Geef Marcia of Elias daar een volwaardig eigen programma.

Milan_ schreef:Het weekend staat ook al niet sterk. Waarom zou je twee hitlijsten op één weekend uitzenden? Dat zijn bijna exact dezelfde platen op hetzelfde uur uitzenden. Voer dan de Top-40 hitlist af en ga verder met de Favoriete 40.
Ook 20 Something is inhoudelijk een slecht programma. Waarom moet dat zelfs? Neem gewoon een blok van vier uur en draai alle platen.

Ik vind het weekend tegenwoordig ook nergens op lijken. Maar wat wil je als je de mensen met ervaring alleen nog maar gebruikt om een hitlijst aan elkaar te praten of een nachtprogramma te doen.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Za 11 Feb 2017, 22:38

Ik vind het weekend tegenwoordig ook nergens op lijken. Maar wat wil je als je de mensen met ervaring alleen nog maar gebruikt om een hitlijst aan elkaar te praten of een nachtprogramma te doen.

Ze willen de mensen met ervaring zo min mogelijk op de radio omdat zij te 'oud' zijn voor de doelgroep die Q aan wil spreken, daarom zetten ze jonge mensen op die uren. Elias heeft een 'oudere' stem, daarom hebben ze hem waarschijnlijk in het weekend gestopt.

Ik zou graag de luistercijfers per programma eens willen bekijken, volgens mij zappen de meeste mensen weg tijdens YMUP.

Waarom hebben ze trouwens Jan Thans uit de programmering gehaald? Hij heeft toch niet lang gepresenteerd.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Zo 12 Feb 2017, 21:52

Milan_ schreef:Ze willen de mensen met ervaring zo min mogelijk op de radio omdat zij te 'oud' zijn voor de doelgroep die Q aan wil spreken, daarom zetten ze jonge mensen op die uren. Elias heeft een 'oudere' stem, daarom hebben ze hem waarschijnlijk in het weekend gestopt.-

Is dat de reden? Volgens mij slaat de programmadirectie de bal dan compleet mis. Ook een twintiger of jonge dertiger luistert overdag toch naar de radio om muziek te horen worden afgewisseld met relevante inhoud? En dat kunnen brengen, vergt een mate van métier die je blijkbaar nog niet altijd hebt als je van de schoolbanken of een studentenradio komt. Ik zeg niet dat de jonge nieuwkomers echt slechte radio maken, maar wat ze doen is gewoon nog niet van de kwaliteit die je verwacht van het grootste commerciële radiostation. Hun geëxperimenteer komt veel beter tot zijn recht laatavond of 's nachts, en mag dáár van mij zeker een plek blijven krijgen. Op zulke tijdstippen zou ik daar zelfs nog eens graag op inschakelen.

Milan_ schreef:Waarom hebben ze trouwens Jan Thans uit de programmering gehaald? Hij heeft toch niet lang gepresenteerd.

Ik vermoed een besparing. Eind oktober werd Kenneth naar Joe overgeplaatst en begon Sarah mee te draaien in de vervangochtenden van Shalini, wat mij toen al deed vermoeden dat er iets op til was. In december werd Insomnia dan stopgezet en was het geschied. Jan is volgens mij meer multi-inzetbaar achter de schermen en waarschijnlijk vinden ze het dan efficiënter om hem daarvoor te gebruiken, in plaats van hem 'maar' de pre-ochtend te laten doen. En tegelijk hebben ze dan opnieuw een mannelijke weekendvervanger in plaats van dat er naast Evi nog een tweede vrouwelijke zou zijn gekomen.

Of het kan natuurlijk ook Jans eigen keuze zijn geweest om de pre-ochtend maar voor korte tijd te doen... Zelf vind ik het alleszins jammer dat hij weer vaste stem af is. Ik zou hem graag met een avondprogramma zien, zoals vroeger.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Zo 12 Feb 2017, 22:21

Het Medium schreef:Is dat de reden? Volgens mij slaat de programmadirectie de bal dan compleet mis. Ook een twintiger of jonge dertiger luistert overdag toch naar de radio om muziek te horen worden afgewisseld met relevante inhoud? En dat kunnen brengen, vergt een mate van métier die je blijkbaar nog niet altijd hebt als je van de schoolbanken of een studentenradio komt. Ik zeg niet dat de jonge nieuwkomers echt slechte radio maken, maar wat ze doen is gewoon nog niet van de kwaliteit die je verwacht van het grootste commerciële radiostation. Hun geëxperimenteer komt veel beter tot zijn recht laatavond of 's nachts, en mag dáár van mij zeker een plek blijven krijgen. Op zulke tijdstippen zou ik daar zelfs nog eens graag op inschakelen.

Het was sowieso een noodoplossing om Iwan uit Nederland te halen. Ze zagen bij Q ook dat hun marktaandeel bleef zakken, en dat is ook geen goede reclame. Ook niet voor de adverteerders.
Het grote probleem hier is dat men té veel wil verjongen. Waarom zou iemand van 30+ geen radio kunnen maken voor een jonge doelgroep? Wim zie ik in september ook nog vertrekken naar Joe.
Waarom richten ze 's nachts de blokken niet 00u-03u en 03u-06u in? Dan kan je op dat uur de mensen laten oefenen. Bij Q Nederland draaien 's nachts zelfs nog DJ's die al 4 jaar in dienst zijn, dus waarom zou dat hier niet mogelijk zijn.

Wat vind je van Sam & Heidi? Ik vind ze 's morgens minder. Ze proberen het goed te doen, maar ze kunnen me toch niet zo bekoren als Maarten en Dorothee.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Do 16 Feb 2017, 17:55

Milan_ schreef:Waarom richten ze 's nachts de blokken niet 00u-03u en 03u-06u in? Dan kan je op dat uur de mensen laten oefenen. Bij Q Nederland draaien 's nachts zelfs nog DJ's die al 4 jaar in dienst zijn, dus waarom zou dat hier niet mogelijk zijn.

Budget. Het nachtblok dient gewoon om de nieuwkomers wat ervaring te geven. Ze gaan daar geen vaste afspraak waarborgen.

Milan_ schreef:Wat vind je van Sam & Heidi? Ik vind ze 's morgens minder. Ze proberen het goed te doen, maar ze kunnen me toch niet zo bekoren als Maarten en Dorothee.

Ik hoorde Sam & Heidi eigenlijk ook liever bezig tijdens de avondspits dan tijdens de ochtend. Maar daartegenover staat dat Maarten & Dorothee voor mij véél beter tot hun recht komen 's avonds dan 's ochtends. Dus ik zou het een geslaagde switch noemen, want uiteindelijk doen Sam & Heidi het zeker niet slecht. Nu heb ik het gevoel dat er twee goede spitsduo's/uithangborden zijn, vorig jaar had ik dat niet.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Za 18 Feb 2017, 19:41

Programmering Krokusvakantie:

Maandag 27 februari 2017 - vrijdag 03 maart 2017:
01u - 06u: Non-stop
06u - 09u: Shalini Van den Langenbergh
16u - 19u: Vincent Fierens
22u - 01u: Marie Monbailliu

Vrijdag: 09u - 19u: Vrije Radio

Zaterdag 04 maart 2017 - zondag 05 maart 2017:
06u - 09u: Evi Geysels
Laatst gewijzigd door Milan_ op Za 18 Feb 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Za 18 Feb 2017, 20:41

Milan_ schreef:Zondag 26 februari 2017
18u - 00u: Soundtrack 77 - Wim Oosterlinck

Wim Oosterlinck zal dit jaar voor de Soundtrack-special het gezelschap krijgen van Shalini Van den Langenbergh. Na middernacht is er evenwel geen grote Oscar-special meer met Peter Verhoeven. Jammer, want dat was toch wel knap gemaakt de vorige jaren.

Milan_ schreef:Programmering Krokusvakantie:
Maandag 27 februari 2017 - vrijdag 03 maart 2017:
01u - 06u: Non-stop
06u - 09u: Shalini Van den Langenbergh
16u - 19u: Vincent Fierens
22u - 01u: Marie Monbailliu

Op vrijdag 3 maart is Jolien Roets er tussen 9 en 19 uur met een marathonuitzending van Vrije Radio.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 21 Feb 2017, 14:42

Het Medium schreef:Verdeling voor de 90's-week:
09-10 Sam & Heidi
10-13 Bart-Jan & Marcia
13-16 Wim & Jolien
16-19 Maarten & Dorothee

Wim is ziek en wordt vandaag vervangen door Born.

Ruben

Berichtdoor Ruben » Za 11 Mar 2017, 13:21

straks en morgen van 15:00 uur tot 19:00 uur is er 20 something met Evi Geysels op Qmusic omdat Marie is op vakantie

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Zo 12 Mar 2017, 08:22

Felice Dekens presenteert vandaag behalve de Favoriete 40 ook nog een keertje de ochtend, want Shalini is ziek.

Terug naar “Radio”