QMusic

Het Medium
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: QMusic

Berichtdoor Het Medium » Ma 29 Aug 2016, 09:20

Het Geluid start op 12 september en zal telkens om 8u30, 9u30, 10u30 en 11u30 worden gespeeld.

Het Foute Uur komt ook terug, maar dan alleen nog op vrijdagavond, tussen 18 en 19 uur als onderdeel van de avondspits.

Het voormiddagblok is (voorlopig) gewoon Marcia die achter de knoppen zit voor het nieuws en het verkeer en blijkbaar af en toe nog eens tussenkomt met een vooruitblik op de playlist. Voor het overige zijn het tussen de muziek door quotes van de verpleegkundigen.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Ma 29 Aug 2016, 19:34

Even kort m'n bevindingen: de position switch vind ik geslaagd. Al had ik nog liever een ochtendshow horen passeren met twee mannenstemmen en een sidekick, zoals bij Deckers/Rogiers en Ornelis destijds.
Maarten & Dorothee komen inderdaad beter tot hun recht in de avondspits, al zullen ze nooit Wim & Anke evenaren. Het blijft zonde dat Wim nu, op vrijdagavond na, ingezet wordt voor een zuiver muziekblok, terwijl hij echt een pak beter klinkt in duo.

You Make Us Play: het eerste uur beluisterd. Beter dan gevreesd, maar meer niet. Jammer dat zo'n aangename stem en talentvolle DJ als Marcia nu enkel maar wat droge bindteksten mag aflezen. Drie uur is veel te lang voor zo'n programma. Idealer zou zijn enkel tussen 9-10u.
Verder vind ik de uitleg die gegeven wordt om YMUP te verkopen, nl. dat de luisteraar geen afleiding wil van een DJ tijdens het werken, helemaal op niks slaan na even te luisteren. De interventies van de luisteraars werken een pak storender...
Verder heb ik er wat moeite mee dat een programma als Vrije Radio net na YMUP komt, want in se is dat een soortgelijk programma...

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 29 Aug 2016, 20:55

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Ma 29 Aug 2016, 23:58

Tussen 01u en 04u zal Elisabeth Gezels de presentatie verzorgen.

Ik heb vandaag geluisterd naar "You Make Us Play". Ik vraag me echt af wat daar de bedoeling van is. Veel bedrijven zullen van zender wisselen omdat de luisteraars de stoorzender vormen. Als Marcia achter de knoppen zit kon ze even goed die drie uren voor haar rekening nemen*. Dit is geen professionele radio meer, je zou denken dat je naar een beginnende zender aan het luisteren bent.

Verder vind ik de programmatie wel goed gelukt. Maar iets dat me opvalt met vroeger (toen het nog Q-music was, met de baseline "Q is good for you"), is dat ze tegenwoordig heel weinig jingles gebruiken. Soms na drie nummers weet je nog altijd niet naar welk station je luistert. Ik vind dat ze toch wel na elk liedje een jingle, of een tune kunnen laten horen. Zeker nu ze van slogan veranderd zijn vorig jaar.

Marcia kwam goed tot haar recht bij de BSMNT, maar ik vond niet dat het programma elke weekdag moest uitgezonden worden. 12 uur alternatieve muziek per week op nog een belangrijk uur is teveel.

* Wat we vergeten is dat soms de DJ zelf kiest om niet meer te presenteren. Misschien omdat ze niet kan/wil presenteren op het uur dat voorgelegd wordt.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 30 Aug 2016, 10:48

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Di 30 Aug 2016, 13:37

Jarend

Berichtdoor Jarend » Wo 31 Aug 2016, 01:12

Geen Insomnia blijkbaar deze nacht...
Was dit aangekondigd?

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Wo 31 Aug 2016, 11:57

Sanou

Berichtdoor Sanou » Ma 05 Sep 2016, 22:11

Afgelopen weekend naar de 2 uitzendingen van "Peter QSA" gekeken via de livestream van Qmusic. Qua inhoud was aan de betere kant,maar het aantal rubrieken valt wat tegen,want net als vorig seizoen is het (voorlopig?) enkel de filmrubriek van Kristien Morato.

Wat de 2 uitzendingen betreft, zaterdag was het best aangenaam om naar te kijken met zangeres Ameerah en acteur Timo Descamps als studiogasten. Ze zorgen voor de leuke boost aan de uitzending. Of ze als vaste gasten zullen zijn bij Peter,dat is nog niet zeker,maar ze zijn van toegevoegde waarde aan het programma. Zondag was er dus enkel de rubriek van Kristien Morato en voor de rest was het net als vorig seizoen eentonig,dus nog voor verbetering vatbaar.

Tazz

Berichtdoor Tazz » Ma 12 Sep 2016, 19:42

Rik & Violette hebben de komende twee weken vakantie, vandaag is er in hun plaats Elias Smekens maar ik weet niet of hij ook de rest van de komende weken hen zal vervangen..

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 13 Sep 2016, 01:47

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Di 27 Sep 2016, 01:03

De Insomnia-dj is onverwachts niet komen opdagen. In plaats van de non-stop in te stellen, blijft Vincent Fierens de boel nog drie uur lang zelf aan elkaar praten. Knap.

Edit: de nacht nadien is de uitzending van Insomnia dan weer gewoon weggevallen zonder vervanging. Ergens toch wel jammer dat ze de presentatie niet waarborgen.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Za 01 Okt 2016, 01:07

Tijdens zijn vaderschapsverlof zal Wim Oosterlinck in het vrijdagavondprogramma vervangen worden door Jolien Roets. Ze presenteerde ook de afgelopen uitzending mee, maar dan ter vervanging van de ziekgevallen Vincent Fierens.

Rik Boey moest het deze week dan weer zonder vervanger voor de zieke Violette stellen. Voorheen werd er nochtans altijd wel vervanging voorzien als een van hen beide out was.

Ruben

Berichtdoor Ruben » Za 01 Okt 2016, 12:49

Sanou

Berichtdoor Sanou » Za 01 Okt 2016, 23:58

Geen PeterQSA deze zaterdag. De reden is onbekend waarom Peter Verhoeven vandaag niet presenteert. In de plaats is er non stop muziek dat gedraaid wordt.Iemand een idee waarom er geen uitzending is van het programma?

Terug naar “Radio”