QMusic

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: QMusic

Berichtdoor TeBi » Wo 17 Aug 2016, 12:38

Milan_ schreef:Als de voormiddag niet gepresenteerd is, gaan er heel wat luisteraars de zender verlaten.

Maar, wie weet zit Vincent Vangeel of Marcia dat programma te presenteren.

Vincent Vangeel deed alvast een oproep voor dat programma:

In 'You Make Us Play' staat elke week een ander beroep centraal: verpleegsters, brandweermannen, leerkrachten, ...

Sanou
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Sanou » Wo 17 Aug 2016, 14:27

Het Medium schreef:
Weekend
06:00-09:00 Shalini Van den Langenbergh
09:00-12:00 Toon Smet
12:00-15:00 Top 40 Hitlist met Elias Smekens (za) / De Favoriete 40 met Felice Dekens (zo)
15:00-19:00 20 Something met Marie Monballiu
19:00-20:00 Weekend Special met An Lemmens
20:00-23:00 Shut Up & Dance met Bart-Jan Depraetere (za) / Born Crain (zo)
23:00-02:00 Peter QSA

De toekomst van Peter Verhoeven bij QMusic heeft nu wat duidelijkheid gebracht. Hij heeft terug 2 uitzendingen i.p.v. 1 uitzending onder de vorige naam "Peter QSA" en niet meer "LA Chill". Wat mij opvalt is het late uur van de uitzending en dat het eindigt om 2 uur in de nacht. Ik ben heel benieuwd hoe hij zijn programma gaat invullen.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Wo 17 Aug 2016, 17:18

Sanou schreef:De toekomst van Peter Verhoeven bij QMusic heeft nu wat duidelijkheid gebracht. Hij heeft terug 2 uitzendingen i.p.v. 1 uitzending onder de vorige naam "Peter QSA" en niet meer "LA Chill". Wat mij opvalt is het late uur van de uitzending en dat het eindigt om 2 uur in de nacht. Ik ben heel benieuwd hoe hij zijn programma gaat invullen.

Vind ik véél beter dan afgelopen seizoen. Weer dezelfde tijdsindeling als bij het origineel, maar dan gewoon een uurtje later (toen was het za&zo 22-1). Geen ramp voor de fans die niet kunnen wakker blijven, want tegenwoordig kan elke uitzending van Q toch uitgesteld worden opgevraagd via Stevie. En de nachtbrakers worden tegelijk ook nog bediend.

Hopelijk betekent de terugkeer naar originele naam ook dat er weer meer met rubrieken en vaste gasten zal worden gewerkt.

Ruben

Berichtdoor Ruben » Wo 17 Aug 2016, 17:23

En Arne Vanhaecke

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Tazz

Berichtdoor Tazz » Wo 17 Aug 2016, 18:43

Alweer An Lemmens in het weekend. Zal dit nu een live programma worden of opgenomen op voorhand (zoals het afgelopen jaar was)?

Jarend

Berichtdoor Jarend » Wo 17 Aug 2016, 19:39

Ze zijn in Vilvoorde compleet geschift. Een programma als YouMakeUsPlay drie uur lang, elke weekdag... Binnen het jaar zitten ze onder de 10% MADL.
Die wisselende avond/nachtprogrammering is ook best rommelig. De ene keer Vincent solo, de andere keer met Sean...
En heel bizar dat Marcia, de huisstem van Q, opeens weg is. Ik had haar tussen 9 en 12 verwacht.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Wo 17 Aug 2016, 19:42

Jarend schreef:Ze zijn in Vilvoorde compleet geschift. Een programma als YouMakeUsPlay drie uur lang, elke weekdag... Binnen het jaar zitten ze onder de 10% MADL.
En heel bizar dat Marcia, de huisstem van Q, opeens weg is. Ik had haar tussen 9 en 12 verwacht.

Afwachten wat dat programma betreft. Of het werkelijk zonder presentator is. Vincent Vangeel werkt er op zijn minst al aan mee. En wat Marcia betreft is er geen programma genoemd maar wel dat ze nog steeds op Qmusic zal presenteren.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Wo 17 Aug 2016, 20:19

Het Medium schreef:
Jarend schreef:Ze zijn in Vilvoorde compleet geschift. Een programma als YouMakeUsPlay drie uur lang, elke weekdag... Binnen het jaar zitten ze onder de 10% MADL.

Afwachten wat dat programma betreft. Of het werkelijk zonder presentator is. Vincent Vangeel werkt er op zijn minst al aan mee. En wat Marcia betreft is er geen programma genoemd maar wel dat ze nog steeds op Qmusic zal presenteren.

Verwacht wel dat het met presentatie is.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Do 18 Aug 2016, 11:25

Gisteren hadden we dus Vincent die zei dat hij het programma samen met haar gaat "maken" en Rik Boey die op zijn pagina zei dat Marcia op Qmusic "te horen" zal blijven, vanmorgen een reactie van Qmusic dat Marcia achter de schermen blijft werken en nog eens Marcia zelf die zegt dat ze een programma gaat "maken" samen met Vincent en een hele hoop luisteraars. Misschien is het dan zo dat Marcia niet meer echt als presentatrice zal fungeren maar wel als een vliegende reporter. Dat zou het voor mij nog een ietwat aanvaardbare zet maken. Al was het volgens mij toch veel beter geweest om haar gewoon dat blok als presentator te geven, want ik herinner me dat ze indertijd voor goede scores zorgde in de namiddag. Benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Zolang het maar geen drie uur (quasi) non-stop is, geef ik het een kans.

Tazz schreef:Alweer An Lemmens in het weekend. Zal dit nu een live programma worden of opgenomen op voorhand (zoals het afgelopen jaar was)?

Zal wel weer opgenomen zijn. Als ze haar fysiek zouden doen opdraven was het wel een volwaardig blok van (minstens) twee uur geworden en had men 20 Something geen extra uur gerokken. Ik vind het trouwens geen goed idee om die twee vlak na elkaar te brengen want inhoudelijk draaien ze allebei − tenzij ze ergens wat gaan veranderen − (bijna) uitsluitend om weetjes rond de artiesten die aan bod komen.

Naar een gezellig weekendgevoel toe was het denk ik een gezondere mix geweest om de Hitlist/Favo40 al om 9 uur te brengen, 20 Something vanaf 12 uur en dan om 15 of 16 uur een standaardblok met meer ruimte voor interactie met de luisteraars, zoals ten tijde van Evi.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Vr 19 Aug 2016, 20:02

Tijdens de afgelopen Foute 128 was er een terugkerend item waarin Arne en Born gratis "foute" reclame maakten voor kleine ondernemingen. Dat wordt nu een vaste waarde vanuit de avondspits. Geïnteresseerden kunnen zich sinds vanavond inschrijven.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Za 20 Aug 2016, 22:00

Deze nacht tussen 2 en 3 uur gaan Maarten en Dorothee al even on air proefdraaien.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 22 Aug 2016, 23:40

En vannacht is het de beurt aan Sam en Heidi om te testen. Zij zijn zo meteen al te horen om 0 uur.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Do 25 Aug 2016, 12:58

Ik lees op hln.be dat het geluid terugkomt in een vernieuwde versie. Helaas vind ik in het artikel het volgende terug:
"Het Geluid' wordt gespeeld tijdens 'You Make Us Play' in de voormiddag tussen 9u en 12u, een gloednieuw blok met 3 uur non-stop muziek."

EDIT:
Meer uitleg op tijd.be:
"Radio zonder dj's
Op Q-music, de belangrijkste radiozender van Medialaan, is vanaf maandag tussen 9 en 12 uur het nieuwe programma 'You make us play' te horen. Aan het programma komen geen dj's te pas, en de muziek wordt bepaald door de luisteraars.
Het nieuwe programma is gebaseerd op onderzoek dat uitwijst dat mensen tijdens hun werk liever geen afleiding willen en liever gewoon muziek luisteren, zegt Reuwekamp."

Had eerder "onderzoek" net niet aangetoond dat een presentator, en uiteraard de sfeer die hij/zij met zich meebrengt, een van de redenen is om toch radio te luisteren i.p.v. Spotify e.a.?

Ik blijf het ook raar vinden dat Marcia nog amper te horen zal zijn. Het blijft ook raar dat ze ook een volledige zomer niet op de radio te horen was. Buiten tijdens promospotjes dan.

Milan_

Berichtdoor Milan_ » Vr 26 Aug 2016, 00:02

Jarend schreef:Ik lees op hln.be dat het geluid terugkomt in een vernieuwde versie. Helaas vind ik in het artikel het volgende terug:
"Het Geluid' wordt gespeeld tijdens 'You Make Us Play' in de voormiddag tussen 9u en 12u, een gloednieuw blok met 3 uur non-stop muziek."

EDIT:
Meer uitleg op tijd.be:
"Radio zonder dj's
Op Q-music, de belangrijkste radiozender van Medialaan, is vanaf maandag tussen 9 en 12 uur het nieuwe programma 'You make us play' te horen. Aan het programma komen geen dj's te pas, en de muziek wordt bepaald door de luisteraars.
Het nieuwe programma is gebaseerd op onderzoek dat uitwijst dat mensen tijdens hun werk liever geen afleiding willen en liever gewoon muziek luisteren, zegt Reuwekamp."

Had eerder "onderzoek" net niet aangetoond dat een presentator, en uiteraard de sfeer die hij/zij met zich meebrengt, een van de redenen is om toch radio te luisteren i.p.v. Spotify e.a.?

Ik blijf het ook raar vinden dat Marcia nog amper te horen zal zijn. Het blijft ook raar dat ze ook een volledige zomer niet op de radio te horen was. Buiten tijdens promospotjes dan.

Als ik geen DJ's hoor kan ik even goed Spotify gaan luisteren. Kan toch niet dat Qmusic zo laag kan zakken. Nu gaan ze pas marktaandeel prijsgeven. Mensen luisteren naar de radio voor de sfeer, niet om drie uur lang non-stop muziek aan te horen.
Sinds die vernieuwing willen ze Q echt kapot maken.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Vr 26 Aug 2016, 07:49

Milan_ schreef:
Jarend schreef:Ik lees op hln.be dat het geluid terugkomt in een vernieuwde versie. Helaas vind ik in het artikel het volgende terug:

EDIT:
Meer uitleg op tijd.be:
"Radio zonder dj's

Als ik geen DJ's hoor kan ik even goed Spotify gaan luisteren. Kan toch niet dat Qmusic zo laag kan zakken. Nu gaan ze pas marktaandeel prijsgeven. Mensen luisteren naar de radio voor de sfeer, niet om drie uur lang non-stop muziek aan te horen.
Sinds die vernieuwing willen ze Q echt kapot maken.

Er gaat dus kennelijk geen dj aan zet zijn, maar spreken van non-stop lijkt ook wat kort door de bocht. Er gaat blijkbaar nog altijd gepraat worden, maar dan met interventies die van "de luisteraars" komen. Vincent Vangeel is deze week alvast naar ziekenhuizen getrokken om tussenkomsten van verpleegkundigen op te nemen. En daarnaast is er dus ook weer Het Geluid dat wellicht gekaderd zal moeten worden. Het blijft afwachten hoe de uitzending concreet in elkaar komt te zitten...

Maar ja, ik had ook liever een gewoon programma gezien. Vreemde filosofie dat mensen zogezegd radio willen "zonder afleiding", want daar zijn inderdaad andere middelen voor. Ik denk dat ze hier twee groepen mensen door elkaar halen en ze gaan volgens mij nooit zoveel luisteraars kunnen lokken als dat ze er verjagen. Bovendien hebben ze de afgelopen maanden al alternatieve non-stop kanalen aangeboden via de website, dus waarom dat gewoon niet voortzetten en wat meer in de verf zetten, naast de reguliere Q? Ook bedenkelijk (maar zoveel te beter) dat ze dat idee dan niet hebben doorgetrokken in de namiddag en in Joe. Dat ze een kat gewoon een kat noemen en toegeven dat het een experiment is, waarvan dan hopelijk snel genoeg zal blijken dat het dwaas is.

Terug naar “Radio”