Stievie

Neovo
Beheerder
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Stievie

Berichtdoor Neovo » Ma 28 Jan 2013, 15:17

De VRT, de Vlaamse Mediamaatschappij (vtm, 2BE) en SBS Belgium (VIER, VIJF) werken samen aan Rumble, een platform waar je programma's van die zenders tot enkele dagen na de uitzending zult kunnen herbekijken op de smartphone of tablet. Hoe het werkt en hoeveel het zal kosten is momenteel nog niet bekend maar ze willen eind februari het project voorstellen.

Ook Telenet komt met een vernieuwde Yelo. Telenetabonnees kunnen dan op pc, tablet, smartphone of tv live kijken, opgenomen programma's bekijken en video-op-aanvraag bestellen. Telenet wou de nieuwe Yelo vorige week al presenteren, maar dat werd geannuleerd omdat het platform nog te veel problemen kende.

(bron: De Morgen)

TeBi

Re: Stievie

Berichtdoor TeBi » Ma 28 Jan 2013, 17:23

Neovo schreef:Ook Telenet komt met een vernieuwde Yelo. Telenetabonnees kunnen dan op pc, tablet, smartphone of tv live kijken, opgenomen programma's bekijken en video-op-aanvraag bestellen. Telenet wou de nieuwe Yelo vorige week al presenteren, maar dat werd geannuleerd omdat het platform nog te veel problemen kende.

Klinkt goed, is het dan ook mogelijk om VMMa-zenders via pc te bekijken?

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Ma 28 Jan 2013, 17:46

Gaat men Telenet Digital TV dan vanaf nu ook Yelo noemen?

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 28 Jan 2013, 18:24

TeveFreak schreef:Klinkt goed, is het dan ook mogelijk om VMMa-zenders via pc te bekijken?

Ik denk dat deze onderhandelingen volledig los staan van de nieuwe Yelo dat Telenet aan het ontwikkelen maar ik kan mij voorstellen dat onderhandelingen nu iets moeilijker lopen door Rumble.

Ayrton schreef:Gaat men Telenet Digital TV dan vanaf nu ook Yelo noemen?

Ja

Van op de website van Telenet:

Yelo TV van Telenet is een eigentijdse en interactieve manier van tv-kijken.

Met Yelo TV missen jij en je huisgenoten nooit meer een favoriete film, programma of serie. Kijk samen of afzonderlijk naar live en opgenomen programma’s, zowel op tv, tablet, smartphone of computer.
Jij kiest altijd zelf wat je wil zien op welk scherm.

• Kijk tv op je computer, tablet, smartphone
    Kijk Live TV op je computer, tablet en smartphone bij je thuis en ook elders via Wi-Free. (Meer dan 600.000 Telenet-homespots en 1200 Telenet-hotspots.)
  • Bekijk je opnames op al je schermen
    Of het nu je computer, tablet, smartphone of 2de tv is.
  • Programmeer en verwijder je opnames van op afstand met je smartphone, tablet of pc
    Beheer je Digicorder van op afstand (in huis, buitenshuis via Wi-Free of 3G) met je smartphone, tablet of computer. Programmeer of verwijder programma’s waar en wanneer je wil.
  • Bekijk je foto’s en filmpjes op je tv
    Kijk je eigen foto’s en filmpjes, die op je smartphone, tablet of computer staan, draadloos op je tv.
  • Nog meer gebruiksgemak door een innovatief tv-menu
    Het vernieuwde Yelo TV-menu is dynamisch en intuïtief en biedt je eenvoudig toegang tot alle voordelen van Yelo TV Een zelfde ervaring op al je schermen.

Nog een demofilmpje:

Ik hoop alleen dat ze een website/app zullen maken die iets sneller werkt. Ik zie er altijd tegenop om iets te programmeren via Yelo.be omdat dat systeem zo traag werkt. Nog mensen die hiervan last hebben?

TeBi

Berichtdoor TeBi » Ma 28 Jan 2013, 18:33

Zal de achtergrond van de nieuwe Teve Theek dan ook tegen eind februari, na de voorstelling van Yelo, veranderen?

Neovo schreef:Ik zie er altijd tegenop om iets te programmeren via Yelo.be omdat dat systeem zo traag werkt. Nog mensen die hiervan last hebben?

Dat heb ik ook al ondervonden, en via tv gaat het ook niet altijd even snel dus hopelijk kiezen ze een efficiëntere aanpak.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 28 Jan 2013, 18:54

TeveFreak schreef:Zal de achtergrond van de nieuwe Teve Theek dan ook tegen eind februari, na de voorstelling van Yelo, veranderen?

Ja.

TeveFreak schreef:
Neovo schreef:Ik zie er altijd tegenop om iets te programmeren via Yelo.be omdat dat systeem zo traag werkt. Nog mensen die hiervan last hebben?

Dat heb ik ook al ondervonden, en via tv gaat het ook niet altijd even snel dus hopelijk kiezen ze een efficiëntere aanpak.

Sinds dat ik een hd digicorder heb, heb ik hier geen last van. Misschien heb je een ouder model die nog iets trager werkt (oude hd modellen bestaan ook). Hopelijk updaten ze de sd digicorders niet, want sinds de laatste grootte update blokkeert dat ding de hele tijd en moet je zeer veel geduld hebben. Een nieuwer, complexer systeem zou mijn oude digicorder niet meer aankunnen.

TeBi

Stievie

Berichtdoor TeBi » Wo 20 Feb 2013, 13:40

De drie grote omroepen hebben het project 'Rumble' voorgesteld onder de naam 'Stievie', een gezamenlijk platform waar hun zenders aangeboden worden op iPhone en iPad. De programma's kunnen tot 36 uur na de uitzending bekeken worden. Verder beschikt 'Stievie' over een Facebook- en Twitterintegratie. 'Stievie' wordt de komende vier maanden uitgetest door 10.000 kijkers.

Alle geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag inschrijven om minstens 4 maanden lang gebruik te maken van de testversie van 'Stievie'. De testpersonen verbinden zich ertoe om regelmatig enkele vragen te beantwoorden. Na de testfase wordt bekeken wanneer de app ook op Android of andere platformen gedownload kan worden en wordt er ook beslist wat de abonnementsprijs voor de dienst wordt.
De website: http://www.stievie.be/.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Wo 20 Feb 2013, 13:51

Ik heb de app alvast gedownload op mijn iPad. Al kan ik er niks mee doen want je moet je eerst inloggen.
Jammer dat het Stievie heet, Rumble vond ik fijner. Ziet er een goede app uit. Ook fijn dat de zenders in HD-kwaliteit te bekijken zijn.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 20 Feb 2013, 17:07

Spijtig dat de andere helft van tablet-gebruikers opnieuw moet wachten.

Robinb schreef:Jammer dat het Stievie heet, Rumble vond ik fijner.

Rumble vond ik ook al niet zeer goed, en Stievie is nog slechter. Jammer dat iwatch zo gelinkt is aan vtm want ik vond dat wel een goede naam. Misschien dat vtm het merk wil verkopen aan Apple nu er geruchten de ronde gaan dat Apple een horloge op de markt zou brengen.

Eigenaardig dat er op de website expliciet staat dat je reclame kan doorspoelen.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 04 Mar 2013, 22:13

Bedankt voor je interesse in Stievie. Meer dan 70.000 mensen gaven zich op als tester. Jammer genoeg kunnen we maar 10.000 testers selecteren en waren er al genoeg testers met jouw profiel. Daardoor werd je niet geselecteerd.

Ik had beter wat gelogen met dat profiel ;)

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 05 Mar 2013, 17:35

De eerste hack is al binnen (ondertussen wel opnieuw opgelost).

http://blog.stef.be/stievie

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 05 Mar 2013, 21:34

Neovo schreef:
Bedankt voor je interesse in Stievie. Meer dan 70.000 mensen gaven zich op als tester. Jammer genoeg kunnen we maar 10.000 testers selecteren en waren er al genoeg testers met jouw profiel. Daardoor werd je niet geselecteerd.

Ik had beter wat gelogen met dat profiel ;)

Ik heb mij met twee e-mailadressen ingeschreven. 1 heb ik eerlijk ingevuld, afgelopen zondag heb ik me met een ander e-mailadres ingevuld en heb ik gelogen over de gegevens, en nu ben ik gelukkig door (met de gelogen gegevens) :)

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 06 Mar 2013, 16:16

Robinb schreef:Ik heb mij met twee e-mailadressen ingeschreven. 1 heb ik eerlijk ingevuld, afgelopen zondag heb ik me met een ander e-mailadres ingevuld en heb ik gelogen over de gegevens, en nu ben ik gelukkig door (met de gelogen gegevens) :)

Ik had er wat te laat aan gedacht dat mijn profiel misschien niet zo goed was. Zo erg is het ook niet, ik heb geen ipad of iphone dus ik had al moet werken met simulator.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 02 Dec 2013, 18:59

Vanaf 6 december zal Stievie beschikbaar zijn voor iedereen. Ik heb 2 'avant-première codes' waarmee je Stievie vandaag al 2 weken lang gratis kan uitproberen. De eerste twee die mij een privébericht sturen krijgen een code.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Ma 02 Dec 2013, 20:05

Neovo schreef:Vanaf 6 december zal Stievie beschikbaar zijn voor iedereen. Ik heb 2 'avant-première codes' waarmee je Stievie vandaag al 2 weken lang gratis kan uitproberen. De eerste twee die mij een privébericht sturen krijgen een code.

Ik heb nog een 12 tal codes denkik. Dus als iemand een code wilt, stuur maar een privebericht.

Terug naar “Algemeen”