Digitale TV

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Digitale TV

Berichtdoor TeBi » Wo 15 Aug 2012, 14:34

De meeste Vlamingen hebben intussen een digicorder in huis. Daarmee kan je niet alleen reclame doorspoelen, maar ook digitale tv-zenders bekijken.

Ikzelf heb Telenet, dus geen BelgacomTV (waarmee je naar oa. de muziekzender anne kan kijken).
Nochtans kan je via Telenet ook naar muziek luisteren, zo heb je de digitale muziekzender MENTtv.
Goed nieuws, want blijkbaar pakt dat kanaal weldra uit met 'De Vlaamse Top 10', een eigen hitlijst.
Hopelijk pikken de grote zenders dit mee op, en krijgen we volgende zomer TOTZ terug te zien. :)

Telenet heeft nog meer mogelijkheden. Zo werd het infokanaal deze week opgefrist met zelfs een eigen magazine over het aanbod uit de TV-Teek.

Robinb

Re: Digitale TV

Berichtdoor Robinb » Wo 15 Aug 2012, 14:58

Ik heb zelf ook Telenet en kom soms bij familie die Belgacom hebben. Ik vind Telenet veel gebruiksvriendelijker en gemakkelijker dan Belgacom.

De TV-Flash (infokanaal) en MentTV vind ik goed maar BE Shop TV vind ik onnodig, alsof we nog niet genoeg van die producten zien die (deels) niet werken.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Wo 15 Mei 2013, 14:52

Mobistar stopt met digitale televisie vanaf 15 september. Bestaande klanten kunnen overschakelen naar TV Vlaanderen of TéléSat.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Ma 14 Okt 2013, 23:43

De on demand-dienst van SBS Belgium, 'MEER', is vanaf vandaag ook online beschikbaar. Op meer.be zijn momenteel enkele eigen producties beschikbaar, maar volgens Datanews.be zal het platform ook Amerikaanse series drie dagen na uitzending in de Verenigde Staten aanbieden. Een programma opvragen kost 1,99 euro, in ruil kan je 24 uur kijken naar de aflevering.

Het actuaprogramma 'De ideale wereld' is gratis beschikbaar op het platform. Daarnaast zal ook de eerste aflevering van het nieuwe programma '2013', waarin gewone Vlamingen hun leven filmen, gratis te bekijken zijn via MEER. Andere programma's kunnen worden gehuurd met een kredietkaart of een gewone bankkaart.

De VMMa biedt via iWatch al langer programma's aan via het internet, bij de openbare omroep zijn enkel de programma's van de nieuwsdienst beschikbaar via deredactie.be.

Er wordt ook gewerkt aan een app voor iOS en Android.

Bron: cuttingedge.be / demorgen.be
Laatst gewijzigd door Spring485 op Di 15 Okt 2013, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Di 15 Okt 2013, 19:21

Spring485 schreef:Een programma opvragen kost 1,99 euro

Dat is eigenlijk dikke zakkenvullerij. Zijt maar eens gedwongen om een programma zo te volgen, dan heb je op de duur een serieuze factuur. Je kunt er niet altijd aan doen dat je een programma niet normaal kunt volgen en die zakkenvullers profiteren daar dan van. Eigenlijk een schande. :x

Mike

Berichtdoor Mike » Di 15 Okt 2013, 20:18

stefliesens schreef:

Dat is eigenlijk dikke zakkenvullerij. Zijt maar eens gedwongen om een programma zo te volgen, dan heb je op de duur een serieuze factuur. Je kunt er niet altijd aan doen dat je een programma niet normaal kunt volgen en die zakkenvullers profiteren daar dan van. Eigenlijk een schande. :x

Het online aanbieden van content is een service, geen verplichting. Dat men er een kleine vergoeding voor vraagt, is naar mijn mening niet meer dan normaal.

kreeft44

Berichtdoor kreeft44 » Di 15 Okt 2013, 20:24

Mike schreef:
stefliesens schreef:

Het online aanbieden van content is een service, geen verplichting. Dat men er een kleine vergoeding voor vraagt, is naar mijn mening niet meer dan normaal.

En als je een programma of serie wil volgen, ook als je niet altijd rechtstreeks kunt kijken, bestaat de mogelijkheid om het kostenloos op te nemen en weer te geven met het bijkomstig voordeel dat je de reclame kunt doorspoelen.

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Wo 16 Okt 2013, 16:57

Sorry dat ik daar nogal heftig tegenover sta, maar ik vind niet dat je moet betalen om tv-programma's te zien.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 16 Okt 2013, 17:14

stefliesens schreef:Sorry dat ik daar nogal heftig tegenover sta, maar ik vind niet dat je moet betalen om tv-programma's te zien.

Tuurlijk wel, zeker voor wat betreft een commerciële zender. Als alle programma's zomaar gratis online verschijnen, kijkt geen kat meer live en hebben de zenders ook geen reclame-inkomsten meer.
Mocht jouw mening op de openbare omroep slaan, dan was ik wel akkoord.

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Wo 16 Okt 2013, 18:58

Dat is waar, voor commerciele zenders is dat (een beetje) begrijpelijk, maar staatszenders (VRT) dienen financieel toch met hun 2 voetjes op de grond te blijven. Alhoewel zij dit ook doen, hoor.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Zo 20 Okt 2013, 01:11

stefliesens schreef:Dat is waar, voor commerciele zenders is dat (een beetje) begrijpelijk, maar staatszenders (VRT) dienen financieel toch met hun 2 voetjes op de grond te blijven. Alhoewel zij dit ook doen, hoor.

Commerciële zenders is voor mij meer dan begrijpelijk, maar ik ga akkoord dat de openbare omroep een groot deel gratis moet aanbieden. Ook online streamen zal eens hoog tijd worden, wij lopen echt grandioos achter.

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Ma 21 Okt 2013, 21:59

Ayrton schreef:maar ik ga akkoord dat de openbare omroep een groot deel gratis moet aanbieden.

Dit doen ze dus niet. :(

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 14 Dec 2013, 13:24

WeepeeTV stopt ermee op oudejaarsavond. De klanten kregen gisteren allemaal een e-mail:
Spoiler: show
Beste WeepeeTV gebruiker,

Een jaar geleden lanceerde Weepee het innovatieve "WeepeeTV". Met Over-The-Top technologie heeft Weepee het mogelijk gemaakt om TV niet alleen thuis op je TV toestel, maar ook via PC, tablet of smartphone naar je vertrouwde zenders te kunnen kijken en dit zowel thuis als buitenshuis. We kregen in het afgelopen jaar veel positieve reacties van jullie en jullie feedback heeft ons ook in staat gesteld om onze technologie verder te ontwikkelen. Daar zijn we jullie dan ook heel dankbaar voor.

Nu een jaar later hebben een aantal grote spelers in de Belgische TV markt zelf een concurrerend product uitgerold. Weepee heeft in die nieuwe markt als kleine speler niet de middelen om zijn TV product rechtstreeks aan consumenten te verkopen en de zware zender rechten die daarmee verbonden zijn te dragen.

Weepee heeft daarom besloten om zijn technologie enkel nog in te zetten op de professionele markt als leverancier van een Over-The-Top oplossing voor operatoren.

Concreet betekent dit dat het "WeepeeTV" product per 31/12/2013 stopgezet wordt. Tot die datum kun je dus nog genieten van de zenders op al je toestellen. Vanaf 1 januari 2014 zal de uitzending van de zenders en de toegang tot "WeepeeTV" stopgezet worden.

Indien je nog een abonnement hebt lopen dat geldig is na 1 januari 2014, stuur dan een mailtje naar support@weepee.tv met je login en je bankrekening nummer. Weepee stort het tegoed dan in de loop van januari terug op je bankrekening.

Vriendelijke groeten,
Het WeepeeTV team

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Za 14 Dec 2013, 16:26

En nu kunnen veel mensen op hun kin kloppen. Ze zouden mij wel rap kennen als ik hier last van zou hebben. :x

tommekentom

Berichtdoor tommekentom » Wo 15 Jan 2014, 22:41

stefliesens schreef:

Heb maar eens een stukke digicorder boordevol opnames die je dan allemaal,kwijt bent.

Terug naar “Algemeen”