Vragen

Tévéfan
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Vragen

Bericht door Tévéfan » ma 21 okt 2013, 22:05

Dat is dus weer typisch. Ik ben ook bij Telenet, als er iets kapot is bel ik naar de klantendienst en dan blijken er zo verscheidene handleidingen te bestaan over dit soort situaties, maar dat werkt dus NOOIT volgens die procedures. Maar ik ben er niet vies van om die prutsers eens stevig hun vet te geven over de telefoon, met dat geklungel altijd. Ik denk dat ik in hun computers gemarkeerd sta als "moeilijke klant" :lol: , maar je zou voor minder. :x

kreeft44

Re: digitale tv

Bericht door kreeft44 » di 22 okt 2013, 04:03

robbert schreef:Hallo,
wij hebben digitale tv van telenet. En meestal krijgen we slechte kwaliteit (kotjes) op ons beeld.
Opvallend is dat er nog zijn, bij ons in de buurt, die dit probleem hebben. Iemand een idee wat dat kan zijn? En wat ermee moet gebeuren? Want telenet zelf vind het probleem niet
Mogelijke redenen die bij digitale tv slechte beeldkwaliteit kunnen geven zijn o.a.
- zwak signaal: probeer eens met een antenneversterker het signaal van de telenetkabel, juist bij het binnenkomen in huis, iets te verhogen
- signalen van aardse zenders die in de coax kabel infiltreren: kijk na of laat nakijken of de coax kabel die van de Telenet verdeelbakken op straat het huis binnenkomt dubbel afgeschermd is, ook de kabel die in het huis loopt moet dubbel afgeschermd zijn. Als de kabel er reeds lag voor er digitale tv bestond is de kans groot dat het niet dubbel maar enkel afgeschermde kabel is.
Kleine anekdote: een paar jaar geleden kreeg ik een aanbieding voor de aankoop van digicorders voor de prijs van 50,00 euro per stuk en de installatie zou volledig kostenloos uitgevoerd worden. Ik aanvaardde de aanbieding en zou 3 digicorders aankopen.
Toen de bewuste dag van de installatie aangebroken was, kwam er een onderaannemer aan huis, hij keek onmiddellijk welke coax het huis binnenkwam en zei me gans koel dat hij niet wou installeren omdat het geen dubbel afgeschermde kabel was.
Als ik hem vroeg wat de consequenties waren antwoordde hij dat men niet kon garanderen dat ik een goed digitaal beeld zou hebben en dat om die reden telenet verbiedt te installeren en als ze het toch doen bestaat de kans dat ze niet door Telenet betaald worden voor het geleverde werk. Dus ze voeren het werk niet uit.

robbert

Bericht door robbert » di 22 okt 2013, 17:22

Neovo schreef:Die kotjes is hetzelfde zoals je vroeger ruis op het signaal zag. Dit kan twee oorzaken hebben: ofwel is je digicorder stuk ofwel krijg je geen zuiver signaal van Telenet binnen. Is het probleem plots ontstaan of heb je het al langer?
wel dit is ongeveer een maand ontstaan. Toen heb ik gebeld naar telenet, en die zeiden dat ze geen storingen zagen. En op dit moment was het ruis ook verdwenen. Toeval? Nu een maand later keert die ruis terug, maar heb ondurtussen gehoord dat er nog zijn in de buurt die dat probleem hebben. Ik heb een dubbel afgeschermde coax kabel. Die verdeler heeft die toen vervangen bij de installatie.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » di 22 okt 2013, 22:24

Waarschijnlijk ontvang je dan een slecht signaal van Telenet hoewel het dan ook vreemd is dat je het soms wel en soms niet hebt. Misschien kun je eens vragen aan de buren op een moment dat je geen ruis hebt of zij er dan ook geen hebben en omgekeerd.

Wij hebben al sinds de start van de kabel een slecht signaal op Canvas (analoog). Telenet heeft in de loop de jaren bijna alle mogelijke kabel vernieuwd zonder resultaat. De kabel hangen hier aan palen en blijkbaar zorgt een zendmast in de buurt dat die bepaald frequentie verstoord wordt. Telenet kon hier niet veel aan doen. Het probleem is ondertussen opgelost aangezien het digitale signaal op een andere frequentie zit.

robbert

Bericht door robbert » di 22 okt 2013, 22:51

Neovo schreef:Waarschijnlijk ontvang je dan een slecht signaal van Telenet hoewel het dan ook vreemd is dat je het soms wel en soms niet hebt. Misschien kun je eens vragen aan de buren op een moment dat je geen ruis hebt of zij er dan ook geen hebben en omgekeerd.

Wij hebben al sinds de start van de kabel een slecht signaal op Canvas (analoog). Telenet heeft in de loop de jaren bijna alle mogelijke kabel vernieuwd zonder resultaat. De kabel hangen hier aan palen en blijkbaar zorgt een zendmast in de buurt dat die bepaald frequentie verstoord wordt. Telenet kon hier niet veel aan doen. Het probleem is ondertussen opgelost aangezien het digitale signaal op een andere frequentie zit.
wel die hebben het, als mijzelf, maar ook regelmatig. Nu gaat alles weer goed, eveneens bij de buren. Dit probleem hebben zelfs een aantal mensen die een paar straten verder wonen

Tévéfan

Bericht door Tévéfan » di 12 nov 2013, 12:39

Hier was eens een keer in heel mijn straat de digitale tv uitgevallen (Wist ik pas achteraf toen het te laat was). Die pipo's hebben mij een HDMI-digibox aangesmeerd terwijl het probleem in het signaal zat. :x

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door Tim » ma 22 jun 2015, 14:55

Nu ik 'eindelijk' ook digitale tv heb zit ik toch met een prangende vraag:

Vond het niet meteen op het net, maar een abonnement op Prime, hoeveel kost dit maandelijks? Kan je dat opzeggen wanneer je wilt? Zijn er addertjes onder het gras? Waar moet ik op letten? Of best niet doen? Ik hoor het graag...

Rune

Bericht door Rune » ma 22 jun 2015, 15:09

Tim schreef:Nu ik 'eindelijk' ook digitale tv heb zit ik toch met een prangende vraag:

Vond het niet meteen op het net, maar een abonnement op Prime, hoeveel kost dit maandelijks? Kan je dat opzeggen wanneer je wilt? Zijn er addertjes onder het gras? Waar moet ik op letten? Of best niet doen? Ik hoor het graag...
Het abonnement Prime zelf bestaat niet meer. Nu is dat Play & Play More. Ik dacht dat als je een abonnement bij iets neemt dat je dat de eerste maand nog kunt opzeggen, maar daarna moet je 1 jaar wachten om dat op te zeggen. Voor Play betaal je €10 in de maand en voor Play More betaal je €20.

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Bericht door Tim » ma 22 jun 2015, 17:45

wat is het verschil tussen die 2?

Rune

Bericht door Rune » ma 22 jun 2015, 18:51

Tim schreef:wat is het verschil tussen die 2?
Bij Play More betaal je meer maar heb je ook meer films en series om op te vragen. Om nu maar een voorbeeld te geven: bij Play is het aanbod films 1/3 t.o.v Play More die 2/3 meer heeft. Maar voor de rest is er niet veel verschil. Misschien dat je bij Play More meer betaalzenders krijgt. Bij beiden pakketten is wel Prime inbegrepen.

monologue

Bericht door monologue » zo 12 jul 2015, 16:11

Rune schreef:Bij Play More betaal je meer maar heb je ook meer films en series om op te vragen. Om nu maar een voorbeeld te geven: bij Play is het aanbod films 1/3 t.o.v Play More die 2/3 meer heeft. Maar voor de rest is er niet veel verschil. Misschien dat je bij Play More meer betaalzenders krijgt. Bij beiden pakketten is wel Prime inbegrepen.
Enkel Play More heeft Prime inbegrepen. Dat is dan ook het grootste verschil tussen Play en Play More: Play More is vooral gericht op het uitgebreidere filmaanbod. Zowel Play als Play More bevatten wel terugkijk-tv.
Rune schreef:Het abonnement Prime zelf bestaat niet meer. Nu is dat Play & Play More. Ik dacht dat als je een abonnement bij iets neemt dat je dat de eerste maand nog kunt opzeggen, maar daarna moet je 1 jaar wachten om dat op te zeggen. Voor Play betaal je €10 in de maand en voor Play More betaal je €20.
Zowel Play als Play More zijn maandelijks opzegbaar. Je hangt er dus niet aan vast. Alleen bij Sporting Telenet heb je een contract van 6 maanden.

Plaats reactie