Vragen

Ayrton
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Vragen

Berichtdoor Ayrton » Wo 29 Aug 2012, 19:05

Robinb schreef:^^ Had ik ook voor wanneer ik voor de eerste keer een HD digicorder aanschafte, ik heb de hdmi-kabel vervangen door een geoptimaliseerde voor Telenet en toen was het probleem weg.

En hoe en waar vind je die? Telenet bellen, mailen,... ?

Robinb

Berichtdoor Robinb » Wo 29 Aug 2012, 20:53

Ayrton schreef:En hoe en waar vind je die? Telenet bellen, mailen,... ?

Gewoon gekocht bij Vandenborre, de verkoper vroeg of we bij Belgacom of Telenet zaten. Zeer degelijke kwaliteit:

http://www.vandenborre.be/videosnoeren/hitachi-hdmi-1-5m

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 08 Sep 2012, 09:28

Mijn HD Digicorder vindt geen programmagids voor Eén, Canvas en Ketnet. Iemand die dit probleem momenteel ook heeft?
Bij Ketnet staat er zelfs: Ontkoppeling Ketnet en Canvas. De rest van de zenders hun programmagids werkt perfect.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Zo 09 Sep 2012, 18:11

Eens geprobeerd te herstarten?

Robinb

Berichtdoor Robinb » Zo 09 Sep 2012, 20:08

Inmiddels is het probleem opgelost, heb dan op de tv-gids van Telenet gekeken (www.yelo.be) en daar was het probleem ook, gisterenavond was de tv-gids van de VRT terug.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Zo 09 Sep 2012, 22:39

Robinb schreef:Inmiddels is het probleem opgelost, heb dan op de tv-gids van Telenet gekeken (http://www.yelo.be) en daar was het probleem ook, gisterenavond was de tv-gids van de VRT terug.

Inderdaad, dit 'probleem' heb ik ook gehad. Als je kijkt naar Ketnet/OP12 bij datum van zaterdag 22 september (schema vandaag bijgekomen), zie je opnieuw dat 'ontkoppelen' staan. Dat zal later wel veranderen in de uiteindelijke programma's. Bij Eén en Canvas zijn de programmagegevens zelfs niet beschikbaar.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Wo 12 Sep 2012, 23:07

Eindelijk: vanavond heb ik iemand laten komen van Telenet (kennis natuurlijk) om ons te helpen met de installatie van dat toestel waarover ik eerder in dit topic over sprak. Ik heb het meteen onder de knie gekregen: de stick heb je nodig om de pc-beelden op tv te krijgen en de pc-adapter was dit keer wél connected!

Blijkbaar had je een andere frequentie nodig (HDMI-2) en was er een kortsluiting op de USB-poort waardoor het niet marcheerde.

Het enige probleem dat ik nu nog heb, is dat de Insert-toets op mijn klavier is afgebroken. :? Da's gelukkig minder belangrijk. :)

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 13 Sep 2012, 23:32

Ik veronderstel dat je dan enkel analoog met je computer tv kunt kijken (buiten de vrt zenders). Stoor je je dan niet aan de slechte beeldkwaliteit?

TeBi

Berichtdoor TeBi » Do 13 Sep 2012, 23:39

Neovo schreef:Ik veronderstel dat je dan enkel analoog met je computer tv kunt kijken (buiten de vrt zenders). Stoor je je dan niet aan de slechte beeldkwaliteit?

Ach, YouTube-filmpjes vallen nog redelijk goed mee hoor. ;) De kwaliteit hangt vooral af van de website die je gebruikt.

En ik gebruik dat toestel nu vooral om internetfilmpjes op tv te kunnen zien. Het lijkt mij ook handig om via iWatch op tv-scherm de eerste 2 minuten van een programma (gratis) te bekijken. Ook muziek kan ik nu via de boxen van de tv beter beluisteren, dus ik ben erg blij met deze nieuwe uitvinding. :) De digicorder van mijn tv gebruik ik nu verder zoals altijd. Vermits VIER de meeste van hun programma's op een ander en beter tijdstip herhaald, kan ik er toch naar kijken.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 13 Sep 2012, 23:50

Sorry, ik was even verward. Ik dacht je dat je een adapter had om tv te kijken op je computer.

Wij nemen hier alles normaal op met de digicorder maar dit najaar kunnen we helaas niet meer volgen. Ik heb daarom nog een externe hdd aan de tv aangesloten zodat we nog een programma extra kunnen opnemen. Helaas kan ik daarmee enkel de vrt zenders opnemen (tv ondersteund enkel digitale zenders om op te nemen en de vrt zenders zijn niet gecodeerd).

Ik neem nu de Vijfhoek en The Spiral op met de tv (zodat de digicoder niet te vol kom te staan) om deze waarschijnlijk volgende zomer te bekijken. Hetzelfde zal trouwens ook gelden voor de meeste Vier programma's zoals Vermist.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Za 09 Feb 2013, 10:39

Ik richt mij tot de Telenet-klanten: moeten jullie ook alles opnieuw instellen om programma's op te nemen? Vanaf woensdag 20/02 worden er bij mij geen opnames meer vastgesteld. En ook de opname-methode lijkt gereset: 5 minuten VOOR en 15 minuten NA. Zou dit nog een gevolg zijn van de zware crash vorige week?

tomster

Berichtdoor tomster » Za 09 Feb 2013, 18:15

Bij mij staan er nog opnames gepland na 20/2.
Ik weet wel dat de Telenet problemen van afgelopen zondag nog niet opgelost zijn en dat het probleem veel verder gaat dan enkel de internet problemen.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 09 Feb 2013, 22:24

tomster schreef:Ik weet wel dat de Telenet problemen van afgelopen zondag nog niet opgelost zijn en dat het probleem veel verder gaat dan enkel de internet problemen.

Technisch gezien blijft het probleem nog altijd een probleem met het internet. Dat sommige klanten ook problemen ondervonden met telefonie en digitale televisie is gewoon omdat deze diensten gebruik maken van het internet. Er zijn wel een aantal klanten met een hardware probleem doordat ze te vaak hun modem/router gereset hebben.

@TévéFreak herstart eens je digicorder en kijk eens of je nog programma's kunt opvragen (bv het nieuws).

robbert

digitale tv

Berichtdoor robbert » Zo 20 Okt 2013, 21:53

Hallo,
wij hebben digitale tv van telenet. En meestal krijgen we slechte kwaliteit (kotjes) op ons beeld.
Opvallend is dat er nog zijn, bij ons in de buurt, die dit probleem hebben. Iemand een idee wat dat kan zijn? En wat ermee moet gebeuren? Want telenet zelf vind het probleem niet

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Zo 20 Okt 2013, 23:25

Die kotjes is hetzelfde zoals je vroeger ruis op het signaal zag. Dit kan twee oorzaken hebben: ofwel is je digicorder stuk ofwel krijg je geen zuiver signaal van Telenet binnen. Is het probleem plots ontstaan of heb je het al langer?

Terug naar “Telenet”