Vragen

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Vragen

Berichtdoor TeBi » Vr 24 Aug 2012, 18:07

Het najaar is in zicht, zowel VRT als VTM als VIER zenden sterke programma's uit. Maar het wordt moeilijk om programma's te bekijken die alledrie tegelijk beginnen, zoals bijvoorbeeld op dinsdag: 'Aspe' (vtm), 'De Slimste Mens' (VIER) én 'De Vijfhoek' (Eén). Blijkbaar is er intussen een nieuwe versie uit van de HD-digicorder. Mijn huidig toestel heeft 'slechts' 2 tuners, dus zou ik graag de nieuwe versie aanschaffen (met 3 tuners, waardoor je 2x kan opnemen en terwijl een derde kan bekijken).

Alleen is mijn huidige digicorder nog niet stuk, want die doet het nog heel goed. Ik heb deze sinds begin vorig jaar.
Daarom mijn vraag: 'Is het mogelijk om een digicorder ZONDER gebreken in te ruilen voor een nieuwe digicorder?'

Neovo
Beheerder

Re: Vragen

Berichtdoor Neovo » Vr 24 Aug 2012, 18:11

Bij telenet is alles mogelijk, als je bereid bent te betalen. Waarschijnlijk ga je de activatiekosten van 50 euro opnieuw moeten betalen.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 24 Aug 2012, 18:24

Neovo schreef:Bij telenet is alles mogelijk, als je bereid bent te betalen. Waarschijnlijk ga je de activatiekosten van 50 euro opnieuw moeten betalen.

Het gaat om 'huren', hoor. ;) We zouden graag de digicorder inruilen in een nieuwer model. Momenteel moeten we zo'n 8 euro huur per maand betalen.
Alleen weten we niet of dit wel gaat aangezien onze huidige nog niet stuk is.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Vr 24 Aug 2012, 18:30

Zelfs als je huurt moet je activatiekosten betalen hoor. Tegenwoordig is het (zie ik net) al 75 euro.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... tion=false

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 24 Aug 2012, 18:34

Neovo schreef:Zelfs als je huurt moet je activatiekosten betalen hoor. Tegenwoordig is het (zie ik net) al 75 euro.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... tion=false

Da's raar, want wij hebben nooit activatiekosten moeten betalen. Is er geen andere mogelijkheid, liefst zo goedkoop mogelijk?

Via deze site ben ik geïnformeerd:
http://www.fwdmagazine.be/fwd/128115/review-telenet-hd-digicorder-dc-ad2100/

Als ik het goed begrijp: omruilen is enkel mogelijk als de huurdigicorder defect is?
Ik ben van plan om deze ten laatste volgende week om te ruilen, met die 3 tunes...

Tim
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor Tim » Za 25 Aug 2012, 00:49

Ik heb nog geen digicorder of digitale tv in huis, ik ga me moeten behelpen met video en dvd denk ik... Het wordt een zwaar najaar, nog werken gaan en andere dingen ook :p

Mike

Berichtdoor Mike » Za 25 Aug 2012, 01:12

Tim schreef:Ik heb nog geen digicorder of digitale tv in huis, ik ga me moeten behelpen met video en dvd denk ik... Het wordt een zwaar najaar, nog werken gaan en andere dingen ook :p

Zeg dat wel. De Vijfhoek vs Aspe, The Spiral vs Deadline 14/10, en zo verder. En dan is VIER nog niet begonnen...

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 25 Aug 2012, 11:24

Ik heb al jaren een tuner met een antennetje die ik verbind met mijn pc. Daarmee kan ik op de pc de VRT-kanalen bekijken en ook opnemen. Misschien voor jou een idee?
Ook omdat je digitale tv-klant bent kan je naar tv kijken via Yelo terwijl de andere twee dingen opnemen.

Alleen denk ik dat deze dingen niet echt iets voor jou is als je echt op je televisie tv wil kijken. Maar je kan altijd je laptop verbinden met je televisie, ik doe dat met een HDMI-kabel maar jij misschien met een VGA-kabel.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Za 25 Aug 2012, 11:45

Robinb schreef:Ik heb al jaren een tuner met een antennetje die ik verbind met mijn pc. Daarmee kan ik op de pc de VRT-kanalen bekijken en ook opnemen. Misschien voor jou een idee?
Ook omdat je digitale tv-klant bent kan je naar tv kijken via Yelo terwijl de andere twee dingen opnemen.

Alleen denk ik dat deze dingen niet echt iets voor jou is als je echt op je televisie tv wil kijken. Maar je kan altijd je laptop verbinden met je televisie, ik doe dat met een HDMI-kabel maar jij misschien met een VGA-kabel.

Yelo kan ik inderdaad gebruiken, en ik heb onlangs een toestel gekocht om pc-beelden naar je tv te sturen. Dat zou onze redding kunnen zijn. ;)
Alleen lukt de installatie ervan nog niet echt, het icoontje rechtsonder zou rood moeten kleuren ('No PC Adapters are connected').

Toch bedankt voor de tip! Misschien kan ik iemand laten sturen van Telenet die voor de installatie kan zorgen? Tenzij iemand mij hier instructies kan geven?

De benaming van de kabel weet ik ook niet juist. Ter info: onze DVD-speler is een grote brede stekker me veel pinnekes in. :) Misschien weet je het dan wel...

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 25 Aug 2012, 12:03

TeveFreak schreef:[...]
De benaming van de kabel weet ik ook niet juist. Ter info: onze DVD-speler is een grote brede stekker me veel pinnekes in. :) Misschien weet je het dan wel...

Dat is een SCART-kabel maar ik heb geen idee hoe je dit oplost.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Za 25 Aug 2012, 13:00

Ok, ik heb juist met een kennis gebeld (die toevallig bij de Telenet-hulpdienst werkt). :)
Hij zal proberen tijd vrijmaken om eens langs te komen. En het klopt wel degelijk: men vraagt 75 euro voor activatiekosten...

Ik ga (wellicht later, als de huidige het begeeft) een nieuwe digicorder aanschaffen (met die 3 tuners)
En verder zal hij proberen om dat toestel te installeren waarmee je pc kan kijken op je tv.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Za 25 Aug 2012, 13:40

TeveFreak schreef:Ok, ik heb juist met een kennis gebeld (die toevallig bij de Telenet-hulpdienst werkt). :)
Hij zal proberen tijd vrijmaken om eens langs te komen. En het klopt wel degelijk: men vraagt 75 euro voor activatiekosten...

Ik ga (wellicht later, als de huidige het begeeft) een nieuwe digicorder aanschaffen (met die 3 tuners)
En verder zal hij proberen om dat toestel te installeren waarmee je pc kan kijken op je tv.

Een teletenne?

Een andere optie was ook natuurlijk om gewoon analoog televisie te kijken, mindere beeldkwaliteit maar toch nog redelijk goed.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Za 25 Aug 2012, 16:43

Robinb schreef:Een teletenne?

Een andere optie was ook natuurlijk om gewoon analoog televisie te kijken, mindere beeldkwaliteit maar toch nog redelijk goed.

Nee hoor, Teletenne kost al direct iets van een 100 euro... Die nieuwe versie van een digicorder gaan we mogelijk ook niet meer kopen.

Voorlopig kan ik gewoon beroep blijven doen op mijn huidig toestel (met 2 tuners) en Yelo (als die pc-op-tv-beelden zijn geïnstalleerd). ;)

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Wo 29 Aug 2012, 14:58

Vorige maand heb ik een tweede digicorder in huis gehaald en die staat op de slaapkamer.
Nu heb ik al van in het begin het probleem dat ik echt wel soms veel blokjes (zie foto) heb op en kan ook veel zenders gewoon niet ontvangen die ik normaal wel heb.
De bedrading is al honderd keer nagekeken en de digicorder staat ongeveer één meter verder dan de andere op het netwerkkastje;
Wat te doen? Iemand een tip?
Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Wo 29 Aug 2012, 16:29

^^ Had ik ook voor wanneer ik voor de eerste keer een HD digicorder aanschafte, ik heb de hdmi-kabel vervangen door een geoptimaliseerde voor Telenet en toen was het probleem weg.

Terug naar “Telenet”