Nieuws

Neovo
Beheerder
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Nieuws

Berichtdoor Neovo » Wo 19 Sep 2012, 12:44

Naast VIER HD en VIJF HD waren er nog een aantal wijzigingen aan het aanbod van telenet.

HIGH TV 3D: HIGH TV 3D is de enige internationale zender die volledig in ‘native’ 3D verkrijgbaar is. De zender geeft de kijker een driedimensionele kijk op entertainment, drama, comedy, movies en Hollywood-nieuws. HIGH TV 3D is alleen te bekijken met een 3D-televisie en een 3D-bril. Deze zender vervangt het Telenet 3D demokanaal.

The Israëli Network: The Israëli Network is de internationale zender die het beste van de Israëlische programma’s brengt voor Israëli’s in het buitenland zoals: het journaal, ontspanning, film, sport, kinderprogramma’s, joodse cultuur en religie. De programma’s zijn Hebreeuws gesproken, met Engelstalige ondertiteling.

Radio Judaïca: Radio Judaïca is de Franstalige radiozender voor de Joodse gemeenschap en vrienden in België. Er zijn ook uitzendingen in het Engels, Jiddisch en Hebreeuws. Radio Judaïca brengt Informatie, debatten, cultuur en muziek, met een focus op het Midden-Oosten en Israël.

In het Pluspakket verwijden de zenders Trace Tropica en Adult Channel en worden BabyTV, TRACE SPORTS HD, TNT (SD versie) en ShortsTV HD eraan toegevoegd.

Bron: Telenet blog

TeBi

Re: Nieuws

Berichtdoor TeBi » Do 20 Sep 2012, 19:08

Vandaag komt Telenet zelfs effectief in het nieuws, maar dan door de overname: Amerika is blijkbaar geïnteresseerd in het Vlaamse Telecombedrijf.
Alle strategische beslissingen zullen dus voortaan gemaakt worden door Amerikanen. Men zal dus in de toekomst meegaan met moderne technologieën.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 17 Jan 2013, 18:38

Een tip voor iedereen met een Fibernet Shake: Als Fibernet Shake klant heb je gratis recht op het HD XL PACK. Vroeger kreeg je dit al gratis bij Shake+ maar tegenwoordig staat er niets meer op website van Telenet. Als Fibernet Shake klant heb je er nog steeds recht op maar je moet het wel zelf aanvragen :D. Ik heb het zelf vandaag aangevraagd, zie afbeelding:

rasters 003.JPG

Ik weet niet of er nog andere Shakes hiervoor in aanmerking komen maar je moet het maar eens vragen aan Telenet.

Het HD XL PACK kost voor niet-Fibernet-Shake-klanten 10,80 euro per maand en bevat 7 hd zenders:

• 060 Discovery HD
  • 061 Animal Planet HD
  • 062 BBC HD
  • 063 Sundance HD
  • 064 FOXlife HD
  • 065 Eurosport HD
  • 658 MTVN HD

Welke zender vinden jullie het interessantste?

FOXLife lijkt me nog goed, na even snel zoeken op het internet vind ik dit "Hier komen 24/7 internationale series op, en zonder reclame-onderbrekingen.".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Robinb

Berichtdoor Robinb » Do 17 Jan 2013, 20:05

Vooral Discovery lijkt mij het leukste om naar te kijken. Familie van mij hebben ook het HD XL PACK en wanneer ik daar ben kijk ik vooral daar naar. Ook MTVN HD lijkt mij tof. Door een fout van Telenet kon ik hier thuis naar die zender kijken, maar nadat ze het hebben opgemerkt hebben ze het terug 'weggepakt'.

Ikzelf heb een Basic Shake met digitale tv, internet en telefonie. Zonder telefonie krijg je het HD XL PACK gratis, maar ik dus niet.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 17 Jan 2013, 22:11

Robinb schreef:Ikzelf heb een Basic Shake met digitale tv, internet en telefonie. Zonder telefonie krijg je het HD XL PACK gratis, maar ik dus niet.

Ik heb ook telefonie van Telenet, je kan altijd eens proberen te vragen. Ik vind het behoorlijk vreemd dat je niets over dat pakket vind op hun website maar als je het wel gewoon gratis kan krijgen als je ernaar vraag.

:edit: Het pakket is zojuist geactiveerd.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 29 Jan 2013, 22:15

Vanaf 29 januari zijn er een aantal nieuwigheden op je digitale televisie. De Vlaamse zender 2BE verschijnt in HD (Hoge Definitie-kwaliteit) voor klanten met een HD Digicorder of Digibox. Daarnaast zal Bloomberg in heel Vlaanderen beschikbaar worden en verschijnt Al Maghreb TV voor onze klanten in Brussel.

2BE in HD
Heb je een HD Digicorder of Digibox? Dan hebben we goed nieuws! 2BE verschijnt vanaf 29 januari in Hoge Definitie (HD)-kwaliteit. 2BE HD verschijnt op het eerst beschikbare zendernummer. Als je de standaardzendernummering opnieuw instelt, dan verschijnt 2BE HD op nummer 5. Dit kan je doen door naar ‘instellingen’ te gaan, ‘Digibox/Digicorder’ te kiezen en tenslotte ‘standaardnummering herinstellen’ te selecteren. Je kan ook zelf de zendernummering aanpassen door ‘zendernummering aanpassen’ te kiezen.

Bloomberg vanaf nu in heel Vlaanderen
Deze internationale nieuwszender is vanaf 29 januari beschikbaar in heel Vlaanderen (standaard kanaalnummer 407) en Brussel (312).

Al Maghreb TV in Brussel
Al Maghreb TV is een nieuwe zender, gericht op de Maghrebijnse gemeenschap in Brussel. Al Maghreb TV is gesproken in het Arabisch, Frans en Nederlands. De zender biedt programma’s aan over muziek, ontspanning en de sociale en culturele actualiteit. De zender zal enkel in Brussel beschikbaar zijn op standaardkanaal 202.

(bron: Telenet)

Robinb

Berichtdoor Robinb » Wo 30 Jan 2013, 14:34

Goed dat men steeds meer investeert in HD. Vorig jaar rond deze tijd waren er nog maar 3 HD-zenders en nu zijn het er al 6. Hoe zit het bij Belgacom met 2BE HD?

2BE mocht en kon voor mij overigens al vroeger in HD uitzenden want heel wat series die men uitzend zijn in HD opgenomen.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Za 16 Feb 2013, 09:50

Het einde van de analoge televisie is in zicht volgens Erik Dejonghe. Hij verwacht een aankondiging van Telenet eind dit jaar.

Bron www.digitaletelevisie.tk

Voor iedereen die zou twijfelen: op de factuur van Telenet die ik gisteren ontvangen heb is het HD XL pack niet aangerekend. Ik zou dus iedereen aanraden om het eens proberen aan te vragen, wie weet heb je er recht op.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Ma 18 Feb 2013, 21:12

Telenet werkt aan een CI-module oplossing, nog voor de zomer krijgen we meer informatie. Een goede zet want we liepen toch een beetje achter op onze buurlanden.

Bron www.digitaletelevisie.tk

TeBi

Berichtdoor TeBi » Di 19 Feb 2013, 22:30

Morgen zou het gezamenlijke platform Rumble, een nieuw systeem voor uitgesteld kijken, door de 3 mediagroepen (VRT, VMMa, SBS) voorgesteld worden.
Overmorgen zou het vernieuwde Yelo voorgesteld worden. Hopelijk wordt de lay-out van de TV-theek daardoor snel aangepast, en werkt het efficiënter. ;)
>> http://tevekijker.be/node/2619#.USPtYx3tQ4d

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 19 Feb 2013, 23:36

Ik was daarjuist nog aan het denken wanneer het zou worden voorgesteld. Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien en welke programma's zullen worden aangeboden (vooral bij VRT en SBS).

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Di 12 Mar 2013, 15:39

kessels1992

Berichtdoor kessels1992 » Ma 25 Mar 2013, 23:41

heel leuk dat we af en toe extra zenders krijgen, echter zou het voor de vlaming toch leuker en interessanter zijn mochten we kunnen genieten van de nederlandse rtl zenders en sbs6 bv, ik weet dat hier altijd problemen over waren i.v.m. rechten maar het kan in baarle hertog wel dus waarom niet in de rest van vlaanderen. ik denk dat telenet hiermee een grote en goede stap zou nemen

Robinb

Berichtdoor Robinb » Di 26 Mar 2013, 22:45

Sinds vandaag is BBC HD vervangen door BBC One HD.

Neovo
Beheerder

Berichtdoor Neovo » Do 11 Apr 2013, 10:56

Een tip dus voor iedereen die een vraag heeft voor Telenet. Ik heb enkel een Twitter-account om klachten in te dienen, zeer handig :)

Terug naar “Telenet”