Chaussée d'Amour

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Chaussée d'Amour

Berichtdoor Mike » Wo 17 Sep 2014, 11:23

Telenet bereidt in samenwerking met productiehuis deMENSEN een eigen fictiereeks voor. Alle 10 afleveringen zullen in 2016 tegelijkertijd beschikbaar worden gesteld via de digitale pakketten Rex en Rio. Op die manier wil Telenet ook een jong publiek aanspreken, waarbij het fenomeen 'binge watching' de laatste jaren een trend is. Het is mogelijk dat de reeks daarna ook op één van de open Vlaamse televisiezenders zal worden vertoond, maar daar zijn momenteel nog geen afspraken rond gemaakt.

De serie, die wordt geregisseerd door Nathalie Basteyns, zal draaien rond een moeder van twee kinderen die haar luxeleven als huisvrouw moet opgeven om het bordeel van haar vader over te nemen. Al snel raakt ze geïntrigeerd door één van de bezoekers van de Chaussée d'Amour.

Welke acteurs zullen meedraaien, is nog niet bekend. De opnames gaan in de loop van 2015 van start.

bron: Knack/HLN

Kevin
Hoe kijk je tv: Anders

Re: Chaussée d'Amour

Berichtdoor Kevin » Wo 17 Sep 2014, 13:51

Het lijkt alleszins een straf verhaal. Eigenlijk had VTM of EEN op zo'n idee moeten komen om zoiets te maken! ;)

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 17 Sep 2014, 14:09

Kevin schreef:Het lijkt alleszins een straf verhaal. Eigenlijk had VTM of EEN op zo'n idee moeten komen om zoiets te maken! ;)

Indien je met 'een straf verhaal' doelt op het binge watchen:
Wat betreft VTM zijn er volgens mij al seizoenen van de politiereeksen geweest die (zo goed als) integraal op iWatch kwamen te staan nog voordat de eerste aflevering was verschenen, al kwam dat gewoon omdat de afleveringen toen al lang waren afgewerkt en toch maar op de plank lagen te wachten. Dit project van Telenet is voor zover ik weet wel het eerste waarbij men in productie gaat met die intentie effectief in het achterhoofd, en wellicht zal daar binnenkort dan ook wel de nodige publiciteit rond worden gevoerd.

Kevin
Hoe kijk je tv: Anders

Berichtdoor Kevin » Wo 17 Sep 2014, 14:13

Mike schreef:
Kevin schreef:Het lijkt alleszins een straf verhaal. Eigenlijk had VTM of EEN op zo'n idee moeten komen om zoiets te maken! ;)

Wat betreft VTM zijn er volgens mij al seizoenen van de politiereeksen geweest die (zo goed als) integraal op iWatch kwamen te staan nog voordat de eerste aflevering was verschenen, al kwam dat gewoon omdat de afleveringen toen al lang waren afgewerkt en toch maar op de plank lagen te wachten. Dit project van Telenet is voor zover ik weet wel het eerste waarbij men in productie gaat met die intentie effectief in het achterhoofd, en wellicht zal daar binnenkort dan ook wel de nodige publiciteit rond worden gevoerd.

Nee, ik bedoel met hetgeen de serie zal inhouden, ziet er straf uit. Ik ben héél benieuwd.
En hopelijk komt het tot een deal met een zender, zodat het ook kan uitgezonden worden voor NIET Telenetklanten. ;)

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Wo 17 Sep 2014, 16:34

Kevin schreef:
Mike schreef:

Nee, ik bedoel met hetgeen de serie zal inhouden, ziet er straf uit. Ik ben héél benieuwd.
En hopelijk komt het tot een deal met een zender, zodat het ook kan uitgezonden worden voor NIET Telenetklanten. ;)

In de krant (Het Nieuwsblad) stond dat het waarschijnlijk ook op een reguliere zender zal worden uitgezonden. Dat lijkt me wel VIER te worden dan, ik zou het eerder raar vinden moesten ze een andere zender kiezen.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 17 Sep 2014, 17:35

Spring485 schreef:In de krant (Het Nieuwsblad) stond dat het waarschijnlijk ook op een reguliere zender zal worden uitgezonden. Dat lijkt me wel VIER te worden dan, ik zou het eerder raar vinden moesten ze een andere zender kiezen.

Had ik in het initiële bericht ook al aangehaald. Maar inderdaad, dat het in dat geval VIER zal worden, daar lijkt me geen twijfel over te bestaan. En dan is dat weer mooi meegenomen voor de zender, een extra fictiereeks bovenop de moedige dosis aan projecten dat momenteel op stapel staat (zie hier).

Rune

Berichtdoor Rune » Di 02 Dec 2014, 20:50

Hier is de verhaallijn van deze serie.

Spoiler: show
Sylvia, een deftige burgervrouw met twee puberende kinderen, ontvlucht haar falende huwelijk. Ze neemt noodgedwongen haar intrek in het bordeel dat ze van haar vader erfde. Uit financiële noodzaak besluit ze om het bordeel in kwestie ook echt te gaan runnen. De voormalige luxehuisvrouw komt daardoor in contact met hoertjes, pooiers en andere bonte personages die druk bezig zijn hun leven op te knappen dan wel te verknoeien. Tegelijkertijd is er Ludo, een rechercheur met bewijsdrang, die het onderzoek heropent naar een moord die twintig jaar geleden op de steenweg plaatsvond. Voor ze het goed en wel beseffen, kruisen Ludo en Sylvia elkaars pad en komt zijn vastberadenheid onzacht in aanraking met haar overlevingsdrang.

Bron:DeMensen.be

Rune

Berichtdoor Rune » Di 19 Mei 2015, 19:17

De opnames van Chaussée d'Amour zullen vanaf 1 juni 2015 starten. De cast bestaat uit: Tiny Bertels, Ruth Becquart, Renée Fokker, Adrian Sack, Naomi Velissariou, Josse De Pauw, Kadèr Gürbüz, Besnik Limani, Evelien Bosmans, Dirk Roofthooft, Reinhilde Decleir, Frank Focketyn, Viv Van Dingenen, Geert Van Rampelberg en Ingrid De Vos.

De opnames lopen tot november 2015 en zal in 2016 te zien zijn bij Play van Telenet.

Bron: showbizzsite

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Di 05 Jul 2016, 19:22

Heb de reeks nu bijna volledig bekeken en vond het echt de moeite. Best een knap verhaal + een zeer straffe cast! Hoop dat de reeks op VIER te zien zal zijn, weliswaar in late prime-time want het is echt niet voor kinderen ;)

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 13 Okt 2016, 17:47

Vanaf februari 2017 wordt Chaussée d'Amour uitgezonden op VIER.

Terug naar “Telenet”