KADET

Alle Vlaamse zenders die hierboven niet vermeld zijn.
Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

KADET

Berichtdoor Mike » Do 26 Nov 2015, 12:43

Afbeelding
De aangekondigde tweede kidszender van Medialaan, die het signaal van JIM zal overnemen, krijgt de naam KADET. De uitzendingen starten op vrijdag 18 december om 16.00 uur. Zoals al eerder was gezegd wordt het aanbod vooral gericht op jongens tussen 8 en 12 jaar, met onder meer animatiereeksen als Star Wars, Transformers, Spider-Man, Pokémon en The Avengers. Er werd daartoe ook een deal gesloten met Disney, dat vele van dat type reeksen verdeelt.

bron: Medialaan

Glenn

Re: KADET

Berichtdoor Glenn » Wo 09 Dec 2015, 15:55

Aan de tv-gids te zien blijft het Hero City-blok op 2BE gewoon bestaan, en ook vtmKzoom+ verdwijnt niet na de start van Kadet.
Toch wel opvallend, zeker omdat VTM zelf ook steeds meer programma's voor kinderen aan het uitzenden is (sindskort animatiefilms op woensdagnamiddag, waardoor oa de herhaling van Wittekerke wegvalt).

Medialaan zal dus, voor zover ik juist ben tenminste, vaak op 5 zenders tegelijk kinderprogramma's hebben lopen: vtm, vtmKzoom, vtmKzoom+, 2BE en Kadet.

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 09 Dec 2015, 16:37

Glenn schreef:Medialaan zal dus, voor zover ik juist ben tenminste, vaak op 5 zenders tegelijk kinderprogramma's hebben lopen: vtm, vtmKzoom, vtmKzoom+, 2BE en Kadet.

Dat stel je naar mijn mening iets te drastisch voor. Zo zijn er op VTM doorheen de werkweek helemaal geen kinderprogramma's te zien behalve die namiddagfilm op woensdag (tijdens schoolvakanties is die er wel elke werkdag). Er is enkel een kinderblok in het weekend van 6.30 tot 10 uur met een herhaling van de voornaamste KZOOM-programma's. KZOOM+ hoort niet echt thuis in de redenering, want dat is gewoon een parallel extra aanbod dat ergens ver weggestoken zit bij één provider in een oud betaalpakket dat specifiek op kinderen is gericht, eens dat verdwijnt stopt die zender ook gewoon met bestaan.

Over 2BE deel ik wel je onderliggende verwondering: vreemd dat het kinderblok daar op het eerste zicht niet wordt afgebouwd door de komst van KADET, gezien het toch om dezelfde (soort) programma's gaat. Hopelijk is dit slechts een overgangsperiode, want ik denk dat het beide zenders als merk zou sterken om een duidelijke afscheiding te maken: KADET dé jongenszender met dat exclusieve kinderaanbod en 2BE dé mannenzender met ook doorheen de dag consequent programma's voor volwassenen.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Zo 20 Dec 2015, 00:04

Het is wel gek dat KADET ook na 20u te zien is, en VTMKzoom niet. Vreemde strategie vind ik zelf.
Ik weet dat toen VTMKzoom van start ging in 2009, het de kabel in mijn regio moest delen met National Geographic. Is dat nu nog zo?

Terug naar “Overige Vlaamse zenders”