Comedy Central

Alle Vlaamse zenders die hierboven niet vermeld zijn.
Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Comedy Central

Berichtdoor Mike » Wo 28 Aug 2013, 21:56

Bij het zappen een trailer tegengekomen waarin wordt gezegd dat komende zondag een nieuw seizoen van Wereldhit start, gepresenteerd door Sofie Engelen en Jo Hens. Ik wist niet dat TMF tegenwoordig nog investeert in nieuwe programma's... of gaat het misschien om iets wat al lang op de plank lag?

Mediawatcher84

Re: TMF

Berichtdoor Mediawatcher84 » Za 31 Aug 2013, 03:52

Mike schreef:Bij het zappen een trailer tegengekomen waarin wordt gezegd dat komende zondag een nieuw seizoen van Wereldhit start, gepresenteerd door Sofie Engelen en Jo Hens. Ik wist niet dat TMF tegenwoordig nog investeert in nieuwe programma's... of gaat het misschien om iets wat al lang op de plank lag?

Voor zover ik weet is dit een nieuw programma ... Ik denk dat het ook gesponsord wordt ... Een beetje zoals 'Yes we can' en 'Yes you can' die eerder uitgezonden werden op TMF en zelfs later op OP12 (VRT) te zien waren. Die programma's hadden ook wel iets 'educatief'. En ik bedoelde het niet slecht, want ze waren echt wel goed gemaakt.
VJ Lynn was onlangs te zien in een miniprogramma annex reclamespot voor Walibi.

Hoewel TMF in april vorig jaar besloot om zijn VJ's van het scherm te halen, was wel altijd gezegd dat Lynn en Jo heel af en toe nog opdrachten zouden doen. Blijkbaar mag Sofie ook nog bepaalde opdrachten doen. Feit is dat het allemaal freelance is. Sofie en Jo hebben ook nog Stressfactor gedaan (wedstrijd/festival op school)

Ik blijf het ook betreuren dat er echt geen enkel schermgezicht meer is ... Zoveel kost dat nu toch niet, denk ik? Een Dag Top 5, Ultratop 50 of een Hitzone laten presenteren. In die programma's mis je gewoon een VJ. De situatie zoals ze was van oktober 2011 tot april 2012 was volgens mij een goedkoop alternatief. Toen werd een beperkt aantal programma's nog gepresenteerd: Hitzone, Spankin New Videos, Ultratop 50. Maar die situatie heeft dus maar 6 maanden geduurd. En het was wel degelijk een afbouwscenario ... het was op voorhand voorzien dat ze stilletjes aan zouden verdwijnen.

Ach ja, allemaal een beslissing die genomen wordt in andere landen ... Kijk hoe het TMF in Nederland is vergaan. Daar bestaat de zender al enkele jaren niet meer ... En het was er nochtans heel succesvol. Maar ja, TMF is een deel van MTV .... Alles is overgeheveld naar Scandinavië, als ik me niet vergis. Dat doet me vermoeden dat er niet snel terug VJ's te zien zullen zijn ... Jammer!

stefliesens

Berichtdoor stefliesens » Za 14 Sep 2013, 01:00

Ik heb niet echt de indruk dat TMF met een uitgebreid budget werkt, misschien zijn dit soort dingen dan misschien niet altijd louter van willen.

Mike

Berichtdoor Mike » Di 10 Dec 2013, 05:20

Er is na 5 jaar stilte plots commotie bestaan rond Hot or Not, het TMF-programma waarbij kijkers een foto van zichzelf kunnen insturen en chatters deze vervolgens kunnen beoordelen. Doordat het volgens experts zou aanzetten tot pestgedrag, is besloten om met onmiddellijke ingang de chatfunctie bij dit programma te verwijderen. Vanaf eind januari verdwijnt Hot or Not definitief uit de programmatie.

bron: HLN

Ayrton

Re: TMF / Comedy Central

Berichtdoor Ayrton » Ma 16 Dec 2013, 16:19

Ik weet nog op het vorige forum dat hier vaak over gepraat werd en nu worden de eerste stappen naar een Comedy Central gezet...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131212_00883808

Mike

Berichtdoor Mike » Wo 03 Sep 2014, 15:58

Over enkele weken start in de VS het 18de seizoen van South Park. Comedy Central zal de afleveringen bij ons 4 dagen na hun première al uitzenden, iedere zondag om 22.00 uur vanaf 28 september.

bron: Showbizzsite

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Vr 05 Sep 2014, 13:49

Mike schreef:Over enkele weken start in de VS het 18de seizoen van South Park. Comedy Central zal de afleveringen bij ons 4 dagen na hun première al uitzenden, iedere zondag om 22.00 uur vanaf 28 september.

Dat is wel heel snel! :-) Onlangs tijdens het zappen nog eens naar een aflevering gekeken. Ik had toen al de indruk dat het een vrij recente aflevering was. Ik dacht dat men altijd dezelfde afleveringen uitzond.

Het blok Comedy Central is over het algemeen zeer recent (o.a. The Daily Show).

De afleveringen van o.a. Cribs komen dan weer uit de oude doos ...

Mike

Berichtdoor Mike » Vr 05 Sep 2014, 14:32

Mediawatcher84 schreef:
Mike schreef:Over enkele weken start in de VS het 18de seizoen van South Park. Comedy Central zal de afleveringen bij ons 4 dagen na hun première al uitzenden, iedere zondag om 22.00 uur vanaf 28 september.

Dat is wel heel snel! :-) Onlangs tijdens het zappen nog eens naar een aflevering gekeken. Ik had toen al de indruk dat het een vrij recente aflevering was. Ik dacht dat men altijd dezelfde afleveringen uitzond.

Het blok Comedy Central is over het algemeen zeer recent (o.a. The Daily Show).

De afleveringen van o.a. Cribs komen dan weer uit de oude doos ...

Wat betreft South Park zijn alle afleveringen bij ons al op het scherm geweest, al dan niet in willekeurige volgorde. Die indruk van altijd dezelfde afleveringen zal volgens mij komen doordat er nog 'maar' 247 afleveringen zijn gemaakt en dat er al vanaf de eerste uitzenddag in 2007 bij ons minimaal 2 afleveringen per dag op het scherm komen. Ook in de tijd van TMF werden de nieuwe seizoenen relatief snel uitgezonden, maar nog niet zo snel als nu het geval zal zijn.

Inderdaad, het valt op dat Comedy Central ook bij andere programma's zeer kort op de bal speelt. Jammer dus dat het schijnbaar niet in kijkresultaten wordt vertaald. Zijn daar eigenlijk recente cijfers over bekend, hoe TMF en/of het blok Comedy Central het tegenwoordig doen?

Deborah
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Deborah » Ma 05 Okt 2015, 18:08

TMF vervalt vanaf 1 november, en wordt definitief vervangen door Comedy Central.

Mike

Berichtdoor Mike » Ma 05 Okt 2015, 22:30

Deborah schreef:TMF vervalt vanaf 1 november, en wordt definitief vervangen door Comedy Central.

Opvallend dat ze er quasi gelijktijdig met JIM mee stoppen. Je zou denken dat het met het vrijgekomen marktaandeel weer wat veiliger zou worden om te investeren in een heropleving. Of misschien stoppen ze er net mee omdat ze de vraag naar investeringen willen vermijden.

Mediawatcher84

Berichtdoor Mediawatcher84 » Wo 07 Okt 2015, 01:49

Mike schreef:
Deborah schreef:TMF vervalt vanaf 1 november, en wordt definitief vervangen door Comedy Central.

Opvallend dat ze er quasi gelijktijdig met JIM mee stoppen. Je zou denken dat het met het vrijgekomen marktaandeel weer wat veiliger zou worden om te investeren in een heropleving. Of misschien stoppen ze er net mee omdat ze de vraag naar investeringen willen vermijden.

Van JIM schrok ik dat het gaat verdwijnen, dat was en is nog steeds een sterk merk.

Dat TMF verdwijnt zat er al langer aan te komen, sinds de zender geen enkele VJ meer had. In Nederland, waar de zender populairder was dan in België, is de zender al enkele jaren geleden gestopt.

Ik denk dat het gewoon te maken heeft met het feit dat jongeren niet langer hun tv opzetten om videoclips te zien. Als er een markt voor was, zou er in geïnvesteerd worden.

Het gaat vreemd zijn geen Belgische clipzender meer op de buis te zien. Niet dat ik nog vaak naar TMF keek, maar toch.

Als prille dertiger heb ik vooral herinneringen aan de beginjaren van TMF met VJ's als Katja Retsin, Stijn Smets, Yasmine, .... Met een beperkt budget werden toen heel leuke programma's gemaakt.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Zo 01 Nov 2015, 08:19

Met "Thank you for the music" van ABBA is TMF na 6238 dagen uitgezongen. Om 6 uur ging het signaal volledig naar Comedy Central.

BitsEnBytes
Hoe kijk je tv: Internet

Berichtdoor BitsEnBytes » Zo 01 Nov 2015, 12:34

Redelijk droge afsluiting.

Afbeelding

Was nog wel leuk geweest als ze een montage van 17 jaar TMF hadden gemaakt voordat ze off-air gingen. De huidige TMF was niet veel meer dan geautomatiseerde muziekprogramma's en Cribs, maar het had een mooi eerbetoon kunnen zijn aan de rebelse muziekzender en kweekvijver voor mediatalent die ze ooit waren.

Ruben

Berichtdoor Ruben » Zo 01 Nov 2015, 22:13

Om hoe laat was gedaan voorTmf

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Ma 02 Nov 2015, 12:42

Voorlopig is Comedy Central voor South Park en soms iets anders.
Ik verwacht wel dat er binnenkort nog andere programma's komen met het opdoeken van JIM. Dan zou CC zowel Family Guy, American Dad, Bob's Burgers en The Cleveland Show kunnen opnemen... tenzij 2BE hier iets mee gaat doen.

Terug naar “Overige Vlaamse zenders”