CAZ

Alle Vlaamse zenders die hierboven niet vermeld zijn.
TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

CAZ

Berichtdoor TeBi » Do 06 Jun 2013, 19:34

Vier jaar na de start van de digitale zender Acht komt Concentra met een nieuw digitaal kanaal.
Lacht, het eerste Vlaamse comedykanaal, zal vanaf 1 juli beschikbaar zijn in het basisaanbod van Telenet.
Vanaf half september verhuist de zender dan naar een betaalpakket.

Het aanbod zal vergelijkbaar zijn met het huidige comedy-aanbod van Acht. Volgens de programmadirecteur, Vincent Loozen, is Acht momenteel de grootste digitale zender van Vlaanderen. 'Voor de ploeg achter Concentra’s commerciële kwaliteitskanaal geen reden om tevreden achterover te leunen', aldus de zender.

Op welke zendernummer Lacht te zien zal zijn, is nog niet bekend.

bron: Cutting Edge

TeBi

Re: Acht

Berichtdoor TeBi » Do 20 Jun 2013, 15:43

Wanneer zou 'Dat We Dees Nog Mogen Meemaken', een tragikomische miniserie over drie bejaarde vrouwen in een rusthuis waar de rust ver te zoeken is, worden uitgezonden? De reeks zou dit jaar uitgezonden worden op Acht, maar ik heb er verder nog niets over gehoord?

>> http://www.season1.be/tv-series/dat-we-dees-nog-mogen-meemaken-205/

Mike

Berichtdoor Mike » Do 20 Jun 2013, 16:22

TeveFreak schreef:Wanneer zou 'Dat We Dees Nog Mogen Meemaken', een tragikomische miniserie over drie bejaarde vrouwen in een rusthuis waar de rust ver te zoeken is, worden uitgezonden? De reeks zou dit jaar uitgezonden worden op Acht, maar ik heb er verder nog niets over gehoord?

>> http://www.season1.be/tv-series/dat-we-dees-nog-mogen-meemaken-205/

Als ik me niet vergis zijn de opnames daarvan pas een aantal maanden geleden van start gegaan, nadat Matteo Simoni de opnames voor de Rocco Granata biopic Marina had afgerond. Uitzending zal dan ten vroegste voor het najaar zijn.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Do 20 Jun 2013, 16:43

Mike schreef:Als ik me niet vergis zijn de opnames daarvan pas een aantal maanden geleden van start gegaan, nadat Matteo Simoni de opnames voor de Rocco Granata biopic Marina had afgerond. Uitzending zal dan ten vroegste voor het najaar zijn.

In een persbericht van 8 december 2011 stond dat de opnames in februari 2012 van start gingen. De uitzenddatum zou later worden bekendgemaakt.
Maar het was er erg stil rond geworden, ik reken er dus op dat het voor dit najaar zal zijn. In november 2013 verschijnt 'Marina' trouwens in de zalen.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Vr 21 Jun 2013, 23:26

Programmawijziging: op zondag 23 juni brengt Acht een laatste groet aan James Gandolfini met een marathonuitzending van het laatste seizoen van 'The Sopranos'.
>> 'The Sopranos: A Tribute to Tony', zondag van 11u30-20u30

ATributeToTony.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Vr 16 Aug 2013, 18:33

LACHT gaat normaal gezien vandaag van start, maar veel meer dan een lus van previews is het voorlopig niet.

michael

ACHT

Berichtdoor michael » Ma 20 Jun 2016, 08:36

Medialaan neemt vanaf 1 juli de zender ACHT over en gaat er een mannenzender van maken.

Het Medium

Re: ACHT

Berichtdoor Het Medium » Ma 20 Jun 2016, 11:10

michael schreef:Medialaan neemt vanaf 1 juli de zender ACHT over en gaat er een mannenzender van maken.

Voorlopig blijft alles daar wel nog bij het oude, pas in het najaar wordt de boel omgevormd. Wat er dan met het bijhorende comedykanaal Lacht zal gebeuren, staat volgens Medialaan nog niet vast.

Benieuwd naar de programmatie van Acht. Het lijkt me alvast geen slecht idee om het voetbal daar onder te brengen in plaats van op Q2.

Ayrton

Re: CAZ

Berichtdoor Ayrton » Do 25 Aug 2016, 11:20

De naam 'Acht' gaat verdwijnen. De zender zal CAZ heten en starten op 1 oktober.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor MaartenTBI » Do 25 Aug 2016, 20:13

Ayrton schreef:De naam 'Acht' gaat verdwijnen. De zender zal CAZ heten en starten op 1 oktober.

Vreemde naam, ik vraag me af hoe men zoiets verzint want op Twitter bevestigt Medialaan dat de naam geen afkorting is. Opmerkelijk ook dat Games of Thrones van Q2 naar CAZ verhuist en vooral dat een speciaal voor deze zender gemaakte informatiedocu van VTM Nieuws (over de special forces van het Belgische leger) wordt uitgezonden.

MaartenTBI

Berichtdoor MaartenTBI » Do 25 Aug 2016, 20:35

MaartenTBI schreef:
Ayrton schreef:De naam 'Acht' gaat verdwijnen. De zender zal CAZ heten en starten op 1 oktober.

Vreemde naam, ik vraag me af hoe men zoiets verzint want op Twitter bevestigt Medialaan dat de naam geen afkorting is. Opmerkelijk ook dat Games of Thrones van Q2 naar CAZ verhuist en vooral dat een speciaal voor deze zender gemaakte informatiedocu van VTM Nieuws (over de special forces van het Belgische leger) wordt uitgezonden.

:edit: De nieuwe seizoenen van Games of Thrones blijven wel degelijk op Q2; enkel de eerdere seizoenen worden op CAZ uitgezonden.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Vr 26 Aug 2016, 08:48

Ik vind het vreemd dat het Champions League voetbal niet op CAZ komt, terwijl er dan wel weer onderhandelingen lopen om de Proximus League daar te gaan uitzenden. Waarom niet beide? Een degelijk sportaanbod zou op een mannenzender toch niet misstaan? En het zou volk lokken dat dan ook de rest van CAZ ontdekt. Tegelijk lijkt het mij gezonder om een "brede" film/serie (dus een Q2-programma) als voetbalalternatief te hebben in plaats van een mannenprogramma. Het klinkt misschien wat seksistisch om voetbal/sport vooral aan mannen te koppelen, maar zo kort door de bocht is het toch niet?

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Vr 26 Aug 2016, 10:34

Het Medium schreef:Ik vind het vreemd dat het Champions League voetbal niet op CAZ komt, terwijl er dan wel weer onderhandelingen lopen om de Proximus League daar te gaan uitzenden. Waarom niet beide? Een degelijk sportaanbod zou op een mannenzender toch niet misstaan? En het zou volk lokken dat dan ook de rest van CAZ ontdekt. Tegelijk lijkt het mij gezonder om een "brede" film/serie (dus een Q2-programma) als voetbalalternatief te hebben in plaats van een mannenprogramma. Het klinkt misschien wat seksistisch om voetbal/sport vooral aan mannen te koppelen, maar zo kort door de bocht is het toch niet?

Acht/CAZ zit (zover ik weet, kijk al lang digitaal) niet op de reguliere kabel en met duurbetaalde voetbalrechten wil men een zo groot mogelijk publiek bereiken.

Glenn

Berichtdoor Glenn » Vr 26 Aug 2016, 17:22

Ayrton schreef:
Het Medium schreef:Ik vind het vreemd dat het Champions League voetbal niet op CAZ komt, terwijl er dan wel weer onderhandelingen lopen om de Proximus League daar te gaan uitzenden. Waarom niet beide? Een degelijk sportaanbod zou op een mannenzender toch niet misstaan? En het zou volk lokken dat dan ook de rest van CAZ ontdekt. Tegelijk lijkt het mij gezonder om een "brede" film/serie (dus een Q2-programma) als voetbalalternatief te hebben in plaats van een mannenprogramma. Het klinkt misschien wat seksistisch om voetbal/sport vooral aan mannen te koppelen, maar zo kort door de bocht is het toch niet?

Acht/CAZ zit (zover ik weet, kijk al lang digitaal) niet op de reguliere kabel en met duurbetaalde voetbalrechten wil men een zo groot mogelijk publiek bereiken.

Ik meen mij een tweet te herinneren van Medialaan enkele maanden terug, waarin staat dat de zender ook analoog zal gaan.

MaartenTBI

Berichtdoor MaartenTBI » Za 27 Aug 2016, 17:42

Glenn schreef:
Ayrton schreef:

Ik meen mij een tweet te herinneren van Medialaan enkele maanden terug, waarin staat dat de zender ook analoog zal gaan.

Dat werd inderdaad bevestigd. Ik vraag me eerder af of er in de nabije toekomst plannen zijn om Acht/CAZ alsook Vitaya in HD uit te zenden. Zeker als men voetbal wil brengen is dat toch geen overbodige luxe voor mensen die digitale tv hebben.

Terug naar “Overige Vlaamse zenders”