2BE wordt Q2

Het Medium
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

2BE wordt Q2

Berichtdoor Het Medium » Vr 10 Jun 2016, 12:00

2BE wordt na de zomer omgedoopt tot Q2, een volwaardige televisiepoot van radiozender Qmusic. De basis van buitenlandse series, films en Champions League voetbal blijft behouden, maar daarnaast komen er ook nieuwe programma’s rond muziek, avontuur en beleving.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Re: 2BE wordt Q2

Berichtdoor Spring485 » Vr 10 Jun 2016, 12:52

De naam spreekt me niet direct aan.
En zeer verrassend trouwens! Ik herinner me dat de idents nog niet eens zo lang geleden vervangen waren.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Vr 10 Jun 2016, 12:55

Spring485 schreef:De naam spreekt me niet direct aan.
En zeer verrassend trouwens! Ik herinner me dat de idents nog niet eens zo lang geleden vervangen waren.

2BE sprak me ook niet aan, alles zal wel wennen.
Ik vind het een slimme zet. Ze kunnen elkaar heel goed aanvullen.

Ayrton

Berichtdoor Ayrton » Di 02 Aug 2016, 17:19

In het voorjaar van 2017 keert Peking Express terug op de Vlaamse buis. Vanaf maandag zullen kandidaten zich kunnen inschrijven. Het programma komt van VT4 naar het nieuwe Q2.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Wo 17 Aug 2016, 12:10

Q2 start op zondag 28 augustus om 20u30.

TeBi

Berichtdoor TeBi » Wo 17 Aug 2016, 12:54

Het Medium schreef:Q2 start op zondag 28 augustus om 20u30.

Die avond start Q2 met een dubbelaflevering van de thrillerserie 'Quantico', gevolgd door de Golden Globe-winnende reeks 'Mr. Robot'.

Verder blijft Q2 (zoals het vroegere 2BE) inzetten op films, voetbal van de Champions League, internationale series en comedyreeksen:

- Internationale series: nieuwe seizoenen van 'Game of Thrones', 'Grimm', 'Homeland', 'Agent Carter', 'Bones' en 'Person of Interest', met als nieuwkomers 'Rosewood' en 'The Muppets'.

- Q-Doc: een reeks documentaires over spraakmakende persoonlijkheden en thematieken.

- De Britse talkshow 'The Graham Norton Show' (een week na BBC)
- 'The Voice USA' (een paar dagen na de VS): met Miley Cyrus, Alicia Keys, Adam Levine en Blake Shelton als coaches.

- Comedyreeksen in de vooravond: nieuwe seizoenen van 'The Big Bang Theory', 'New Girl', 'Modern Family', 'The Middle' en 'Brooklyn Nine-Nine', met als nieuwkomer 'Life in Pieces'.

Ontdek de eerste beelden van Q2 op http://sneakpeek.q2.be/.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Wo 17 Aug 2016, 17:16

Geen grote verschillen met 2BE, ik denk dat het vooral praktischer is dat men gekozen heeft voor Q2. Je kan de Q gemakkelijk verbinden aan andere dingen zoals één van de programma's Q-Doc. Het is een merk.

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Za 27 Aug 2016, 17:06

Sam De Bruyn en Heidi Van Tielen worden de vaste zenderstemmen.

Jarend

Berichtdoor Jarend » Zo 28 Aug 2016, 14:13

Persoonlijk vind ik de communicatie/promo die gevoerd wordt rond Q2 niet duidelijk. In m'n omgeving al meermaals gehoord: "waar vinden we die zender terug." Mensen die dus niet onmiddellijk doorhebben dat 2BE Q2 wordt, maar eerder denken aan een compleet nieuwe (extra) zender.
Ik begrijp dit ook: in hun reclame wordt nergens aangegeven dat Q2 2BE zal vervangen. Daarnaast zag ik gisteren nog op 2BE spotjes passeren voor de nieuwe serie vanavond op Q2, gevolgd door een trailer in de vertrouwde 2BE-stijl met daarin duidelijk de vermelding: nu dinsdag Fast&Furious op 2BE... Zo schep je toch alleen maar verwarring?

kreeft44

Berichtdoor kreeft44 » Zo 28 Aug 2016, 18:29

Enkel een naamverandering. Voor de rest blijft alles als voorheen.
Waar is de tijd dat dit kanaal begonnen is als de culturele poot van vtm. Het heeft niet lang geduurd.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor MaartenTBI » Zo 28 Aug 2016, 20:08

kreeft44 schreef:Enkel een naamverandering. Voor de rest blijft alles als voorheen.
Waar is de tijd dat dit kanaal begonnen is als de culturele poot van vtm. Het heeft niet lang geduurd.

Gewoon een naamverandering vind ik iets te kort door de bocht. Ik zie het eerder als een samenvoeging van de sterktes van 2BE (voetbal, internationale series,...) en JIM (muzikprogramma's,...).

Ayrton

Re: 2BE is Q2

Berichtdoor Ayrton » Zo 28 Aug 2016, 21:22

Q2 is officieel begonnen (ook al was er nog een foute vermelding voor een reclameblok van 2BE tijdens Quantico)
Net zoals VTM is er nu ook een livestream direct op de site van Q2.

kreeft44

Berichtdoor kreeft44 » Ma 29 Aug 2016, 12:36

MaartenTBI schreef:
kreeft44 schreef:Enkel een naamverandering. Voor de rest blijft alles als voorheen.

Gewoon een naamverandering vind ik iets te kort door de bocht. Ik zie het eerder als een samenvoeging van de sterktes van 2BE (voetbal, internationale series,...) en JIM (muzikprogramma's,...).

Wat gaan ze doen?
Als er geen voetbal is of ze hebben geen series meer over, zullen ze dan tussendoor clips alla de teloorgegaane Jim uitzenden? Wat ik wel gelezen heb is dat ze tot vervelens toe The voice maar nu de USA versie zullen uitzenden. Hebben we al niet genoeg aan dergelijke The Voice programma's op vtm?
Daarom zeg ik, eigenlijk blijft alles bij het oude: reclame met programma's tussen en in de vrije uren het kanaal doorverkopen aan verkoopskanalen met hun bedriegelijke aanbiedingen.

Het Medium

Berichtdoor Het Medium » Ma 29 Aug 2016, 13:37

kreeft44 schreef:
MaartenTBI schreef:Gewoon een naamverandering vind ik iets te kort door de bocht. Ik zie het eerder als een samenvoeging van de sterktes van 2BE (voetbal, internationale series,...) en JIM (muzikprogramma's,...).

Wat gaan ze doen?
Als er geen voetbal is of ze hebben geen series meer over, zullen ze dan tussendoor clips alla de teloorgegaane Jim uitzenden? Wat ik wel gelezen heb is dat ze tot vervelens toe The voice maar nu de USA versie zullen uitzenden. Hebben we al niet genoeg aan dergelijke The Voice programma's op vtm?
Daarom zeg ik, eigenlijk blijft alles bij het oude: reclame met programma's tussen en in de vrije uren het kanaal doorverkopen aan verkoopskanalen met hun bedriegelijke aanbiedingen.

Ik zie het toch ook vooral als een naamsverandering. Een poging om van Q een sterk merk te maken dat meer is dan radio alleen. De programmatie is quasi exact dezelfde mix als die we de afgelopen jaren op 2BE hebben gezien. Muziekprogramma's? Voorlopig niet te bespeuren, tenzij je de buitenlandse talentenjacht meetelt zoals we die al zo vaak op VTM hebben voorgeschoteld gekregen. En de eerste aangekondigde eigen productie Peking Express is ook iets dat volledig in de lijn van 2BE blijft liggen.

Sam_Dp schreef:Sam De Bruyn en Heidi Van Tielen worden de vaste zenderstemmen.

Ik heb nog niet de kans gekregen om meer dan eventjes vluchtig naar Q2 te kijken, maar op de radio heb ik alvast ook Q2-spotjes horen passeren die zijn ingesproken door Wim Oosterlinck.

Ik vind het wel goed dat ze hun radiostemmen ook voor de televisiepoot inzetten. Dat mogen ze van mij, zolang het combineerbaar is, ook in fysieke vorm gaan/blijven doen op het moment dat er meer eigen producties komen. Naast Sean Dhondt zouden toch zeker ook Sam De Bruyn en An Lemmens mogen worden uitgespeeld en er zijn nog wel een aantal dj's die al enige televisie-ervaring hebben.

MaartenTBI
Hoe kijk je tv: Analoog (kabel)

Berichtdoor MaartenTBI » Ma 29 Aug 2016, 17:24

Ik zie het toch ook vooral als een naamsverandering. Een poging om van Q een sterk merk te maken dat meer is dan radio alleen. De programmatie is quasi exact dezelfde mix als die we de afgelopen jaren op 2BE hebben gezien. Muziekprogramma's? Voorlopig niet te bespeuren, tenzij je de buitenlandse talentenjacht meetelt zoals we die al zo vaak op VTM hebben voorgeschoteld gekregen. En de eerste aangekondigde eigen productie Peking Express is ook iets dat volledig in de lijn van 2BE blijft liggen.

Met muziekprogramma's doelde ik voornamelijk op het komen van 'The Voice USA' en 'Q-doc'. Daarnaast zullen tijdens de zomer ook alle grote festivals op Q2 becommentarieerd worden, iets wat men inderdaad het afgelopen jaar ook al op 2BE deed, maar dat was eerder uit noodzaak omdat JIM opgedoekt werd. Festivals behoorden naar mijn mening niet echt tot de identiteit van 2BE.
Verder worden (zoals ik al aangaf) inderdaad de sterktes van 2BE behouden en veranderd er weinig. Ikzelf heb ook de indruk dat Medialaan van Q een sterk merk wil maken; zo wordt de zender duidelijk als de broer van Qmusic voorgesteld en niet langer als het broertje van VTM.

Tenslotte misschien nog meegeven dat er naar analogie van de VTM-app ook een Q-app komt waar zowel de radio te beluisteren zal zijn (Qmusic) als series te herbekijken (Q2). Dat is te lezen op de website van de zender.

Terug naar “Q2”