De Mol

Wie is de mol?

Peiling eindigde op Ma 21 Mar 2016, 20:35

Gilles
5
50%
Cathy
0
Geen stemmen
Hanne
5
50%

Totaal aantal stemmen: 10

Sam_Dp
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

De Mol

Berichtdoor Sam_Dp » Ma 22 Jun 2015, 06:26

Het legendarische programma De Mol keert dan toch terug naar Vlaanderen. Vier gaat dit najaar nieuwe opnames maken in Zuid-Amerika. Uitzending pas ten vroegste in 2016. Het is niet duidelijk of Michiel Devlieger het programma opnieuw gaat presenteren.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mike

Re: De Mol

Berichtdoor Mike » Ma 22 Jun 2015, 08:52

Sam_Dp schreef:Het legendarische programma De Mol keert dan toch terug naar Vlaanderen. Vier gaat dit najaar nieuwe opnames maken in Zuid-Amerika. Uitzending pas ten vroegste in 2016. Het is niet duidelijk of Michiel Devlieger het programma opnieuw gaat presenteren.

Niet Michiel Devlieger, maar Gilles De Coster zal het gaan presenteren. Volgend filmpje staat alvast op de website van VIER. De inschrijvingen zijn vanaf nu geopend.

no_matter_what92

Berichtdoor no_matter_what92 » Ma 22 Jun 2015, 11:20

Volgens De Showbizzsite zou het programma twee jaar geleden financieel niet mogelijk geweest zijn. Met de investering van Telenet kan het vanaf 2016 wel. Daarom keer het nu wel terug. Ook volgens hetzelfde bericht zou de uitzending voor de lente van 2016 zijn. Maar dat is natuurlijk niet zeker. Ik ben zeker blij met de keuze van Gilles De Coster. Een goed programma voor hem.

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Spring485 » Ma 22 Jun 2015, 11:36

Wauw! Ik vraag me af op welke dag ze dit gaan uitzenden want dit is toch veel te duur voor een zaterdag of een weekdag.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Ma 22 Jun 2015, 17:32

Dit is fantastisch medianieuws! Nu al mijn nummer 1 in het voorjaar van 2016. Gilles De Coster vind ik wel een verrassende presentator, omdat het niets met journalistiek te maken heeft. Maar ik denk wel dat hij het goed gaat doen. Als het even goed gaat zijn als 15 jaar geleden, dan moet 1 miljoen kijkers wel mogelijk zijn voor dit VIER-programma. (Fijn ook dat ze hetzelfde logo gebruiken als 15 jaar geleden.)

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Ma 22 Jun 2015, 18:19

Absoluut goed nieuws! Ik kijk nu al uit naar die spannende avonden voor tv. Gilles lijkt mij een uitstekende opvolger voor Michiel. Het gegeven sociale media zal alles inderdaad een stuk moeilijker maken, maar reken maar van ja dat Vier dit ook online zal uitspelen. Een app waar je mee kan zoeken naar wie 'de mol' is,... Ik zie het al volledig zitten!

Robin

Berichtdoor Robin » Di 23 Jun 2015, 01:29

Vraag mij ook af hoe ze er in geslaagd zijn om van alle originele makers de toestemming te krijgen om dit opnieuw te maken.
Ik las een tijdje geleden in een interview met Bart De Pauw (in Humo denk ik) dat een nieuw seizoen moeilijk zou worden omdat de makers nu via hun eigen productiehuis niet meer aan VIER maar vooral aan VRT gelinkt zijn en iedereen zijn toestemming moest geven.

Spring485

Berichtdoor Spring485 » Di 23 Jun 2015, 06:42

Robin schreef:Vraag mij ook af hoe ze er in geslaagd zijn om van alle originele makers de toestemming te krijgen om dit opnieuw te maken.
Ik las een tijdje geleden in een interview met Bart De Pauw (in Humo denk ik) dat een nieuw seizoen moeilijk zou worden omdat de makers nu via hun eigen productiehuis niet meer aan VIER maar vooral aan VRT gelinkt zijn en iedereen zijn toestemming moest geven.

Dat is blijkbaar nog niet, Tom Lenaerts is nog niet akkoord :?

Rune

Berichtdoor Rune » Di 23 Jun 2015, 06:51

Spring485 schreef:Dat is blijkbaar nog niet, Tom Lenaerts is nog niet akkoord :?

Als Tom Lenaerts niet akkoord gaat dan kunnen én mogen ze in principe geen nieuw seizoen van De Mol maken. Maar ik zie niet in waarom hij niet akkoord zou gaan als hij er toch een financiële vergoeding voor krijgt.

Bron: HLN

Sam_Dp

Berichtdoor Sam_Dp » Di 23 Jun 2015, 08:30

Rune schreef:
Spring485 schreef:Dat is blijkbaar nog niet, Tom Lenaerts is nog niet akkoord :?

Als Tom Lenaerts niet akkoord gaat dan kunnen én mogen ze in principe geen nieuw seizoen van De Mol maken. Maar ik zie niet in waarom hij niet akkoord zou gaan als hij er toch een financiële vergoeding voor krijgt.

Ook Bart De Pauw zou zijn akkoord nog moeten geven. En laat Tom Lenaerts en Bart De Pauw nu net diegene zijn die wat in de clinch liggen met Woestijnvis. Tom Lenaerts vecht zelfs een Juridisch conflict uit met Wouter Vandenhaute.

Bron: De Morgen

Spring485

Berichtdoor Spring485 » Di 23 Jun 2015, 10:41

Sam_Dp schreef:
Rune schreef:

Ook Bart De Pauw zou zijn akkoord nog moeten geven. En laat Tom Lenaerts en Bart De Pauw nu net diegene zijn die wat in de clinch liggen met Woestijnvis. Tom Lenaerts vecht zelfs een Juridisch conflict uit met Wouter Vandenhaute.

Bron: De Morgen

Het is volgens mij niet duidelijk of Bart De Pauw zijn akkoord heeft gegeven of niet... Hln zegt van wel, maar het nieuwsblad zegt weer van niet.
Ik hoop alleszins dat het er komt: de terugkeer van de mol is de afgelopen twee jaar al een paar keer terug aangehaald! Het lijkt wel de kampioenenfilm 2.0 :D

Rune

Berichtdoor Rune » Vr 26 Jun 2015, 13:45

Ondertussen zijn er al meer dan 1000 inschrijvingen voor het nieuwe seizoen van De Mol.

Bron: Facebookpagina VIER

Atlant

Berichtdoor Atlant » Za 27 Jun 2015, 19:34

Ik hoop dat een ordinaire rechtenkwestie geen roet in het eten gooit. Het is toch godgeklaagd dat Nederland al bijna 15 jaar bezig is met het programma en in Vlaanderen er geen 4de seizoen kan komen omdat de bedenkers ruzie hebben. :cry:

Ze zouden er trouwens goed aan doen om goed naar de Nederlandse aanpak te kijken. met BV's wordt het vast nog succesvoller.

Spring485

Berichtdoor Spring485 » Zo 28 Jun 2015, 11:36

Atlant schreef:Ik hoop dat een ordinaire rechtenkwestie geen roet in het eten gooit. Het is toch godgeklaagd dat Nederland al bijna 15 jaar bezig is met het programma en in Vlaanderen er geen 4de seizoen kan komen omdat de bedenkers ruzie hebben. :cry:

Ze zouden er trouwens goed aan doen om goed naar de Nederlandse aanpak te kijken. met BV's wordt het vast nog succesvoller.

Nee zeker geen bv's! Daar zijn al veel te veel andere programma's voor!

Deborah

Berichtdoor Deborah » Zo 28 Jun 2015, 11:44

Ik vind het toch niet meer dan normaal als je een programma opnieuw wil uitzenden, dat je daar de toestemming voor nodig hebt van de bedenkers. Want het is blijkbaar onduidelijk wie de rechten heeft, het productiehuis (dan is er sowieso geen probleem) of de bedenkers. In het laatste geval is het toch belangrijk dat dit uitgeklaard wordt, vooraleer men het gaat opnemen.

Terug naar “VIER”