'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: 'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

Bericht door TeBi » di 18 sep 2012, 22:26

Mike schreef:Heb eens meegespeeld met de app. 10/12 in 37,74s is mijn score.
De winnaar behaalde 12/12 in 15,38s... nog veel oefenen dus :)
Doeme, ik heb het gemist. Was de tijd uit het oog verloren. :) Achja, morgen heb ik nog een kans hé. ;)
Vandaag heb ik pas naar aflevering 1 gekeken, want gisteren had ik het te druk (met schoolwerk en recensies lezen).
Ik keek wel naar de herhaling van 16u30, dus zat die 'Snelste Quiz' daar niet in verwerkt.

Mike

Bericht door Mike » di 18 sep 2012, 22:27

TeveFreak schreef: Ik keek wel naar de herhaling van 16u30, dus zat die 'Snelste Quiz' daar niet in verwerkt.
Je moet de quiz live spelen. Op de televisie wordt de vraag gesteld en dan krijg je maximaal 10 seconden om via je gsm je keuze door te geven.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » wo 19 sep 2012, 10:24

Nog 565.000 kijkers voor De Slimste Mens

bron: http://tevekijker.be/node/1230

Mike

Bericht door Mike » wo 19 sep 2012, 12:25

Neovo schreef:Nog 565.000 kijkers voor De Slimste Mens

Reden: voetbal. Vandaag trouwens ook, dus het is vooral uitkijken naar donderdag om weer een betrouwbare waardemeter te krijgen.

flipperdeflip

Bericht door flipperdeflip » wo 19 sep 2012, 12:37

Mike schreef:

Reden: voetbal. Vandaag trouwens ook, dus het is vooral uitkijken naar donderdag om weer een betrouwbare waardemeter te krijgen.
Aan het voetbal alleen zal het niet gelegen hebben, want eerlijk gezegd verbaast het me niet.
Hoe ze de reclame inbouwen is in mijn ervaring, en wat ik in de vriendenkring ook hoor, behoorlijk ergerlijk.
Ze gaan bij De Slimste nogal botweg gewoon over naar reclame zonder een uitleding van Erik, dan 2 keer onderbreken, wat ze beter maar 1 keer zouden doen.
En al die versnipperde tussenstukjes zoals de kortste show, de quiz, mensen die reclame mogen maken, of de "grappige" korte filmpjes, doen bij mij de reclame gevoelsmatig 2 keer zo lang duren.
Ze hadden beter een begin jaren 90 model genomen van reclame zoals vtm het vroeger deed, 1x voor een programma, 1x in het midden, en 1x erna.
Dat zou denk ik veel minder irritate opwekken bij een kijker die het programma jaren gewoon is zonder reclame, ze mogen toch maar 12 min reclame per uur doen dus 4 4 4 zou perfect zijn.
Of zelfs 5 2 5 , die 2 minuten kunnen ze dan als powerbreak exclusiever verkopen aan een iets hoger tarief doordat ze een groter deel van de 100% aantal kijkers vasthouden.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » wo 19 sep 2012, 12:54

flipperdeflip schreef: Ze gaan bij De Slimste nogal botweg gewoon over naar reclame zonder een uitleding van Erik
Hieraan stoor ik me ook. Het is nu net alsof ze het programma pas achteraf opgesplitst hebben (wat wel niet het geval zal zijn denk ik).

Er is ook geen duidelijke overgang wanneer de reclame gedaan is. Bij vtm en vt4 is/was er een duidelijke afscheiding tussen reclame en het programma. Eerst heb/had je reclame, dan enkele spotjes over hun eigen programma's en dan start het programma terug. Bij VIER mis ik dat een beetje.

We zullen zoals Mike zegt moeten afwachten tot donderdag.

Ayrton

Bericht door Ayrton » wo 19 sep 2012, 14:35

Zou het er ook aan kunnen liggen dat ze weeral tien minuten later dan voorzien pas begon?

TeBi

Bericht door TeBi » wo 19 sep 2012, 22:01

Ook al had ik op voorhand 1 opname bijgewoond, toch was ik nieuwsgierig naar hoe het op tv zou komen. 'De Snelste Quiz' wordt hier thuis graag gespeeld. Jammer dat je live moet kijken, maar toch ben ik van plan om via Yelo te kijken en zo mee te spelen. De gast-juryleden vallen totnutoe ook nog goed mee. Bij mijn opname zat Lieven Scheire naast Philippe Geubels, die het bovendien uitstekend doet. Zeer slimme zet om hem elke aflevering te laten terugkeren. Blij dat we hem nog vaak op VIER te zien gaan krijgen. Maar Daarnaast heeft men de kandidaten voorlopig al goed gezet qua volgorde van aantreden. Men zorgt voor voldoende afwisseling tussen BV's en OBV's. Tomas, de lange basketter, doet het lang niet slecht. Het compenseert dus wel als er 1 OBV lang meedoet terwijl de BV's kort komen aanzetten.

Na 3 afleveringen kan ik al zeggen dat DSMTW met stip op nummer 1 staat van mijn favoriete programma's voor dit najaar, tussen al die fictie- en politiereeksen waarvan ik er nog een aantal moet zien. Naast de kandidaten, is het ook spannend wie mee aan de jurytafel komt zitten. Frans Bauer vond ik alvast een verrassing.

Mike

Bericht door Mike » vr 21 sep 2012, 12:23

flipperdeflip schreef:
Mike schreef:

Aan het voetbal alleen zal het niet gelegen hebben, want eerlijk gezegd verbaast het me niet.
Hoe ze de reclame inbouwen is in mijn ervaring, en wat ik in de vriendenkring ook hoor, behoorlijk ergerlijk.
Ze gaan bij De Slimste nogal botweg gewoon over naar reclame zonder een uitleding van Erik, dan 2 keer onderbreken, wat ze beter maar 1 keer zouden doen.
Je ziet het, na het voetbal zijn ze weer doorgestegen naar een goede 700.000. Dat is waar ze volgens mij de eerste weken zullen blijven hangen.

Ik vind dat er niets mis is met de reclame-overgang. De reclameblokken zitten altijd tussen twee spelrondes in en bovendien komt er meteen een amateurpresentator in beeld om een publieksquizronde te spelen. Het is onnodig dat een presentator elke keer weer een zinnetje afratelt om naar een reclameblok over te gaan, na enkele afleveringen weet de vaste kijker immers vanzelf wanneer het zover is.

TeBi

Bericht door TeBi » wo 24 okt 2012, 15:20

Om "medische en ministeriële redenen" kunnen Johan Boskamp en Alexander De Croo dit seizoen niet deelnemen aan 'De Slimste Mens ter Wereld'.
Zij worden vervangen door Guga Baùl en Sven De Ridder. Jammer voor hen, maar leuk voor mij: ze worden vervangen door toffe kandidaten. ;)

Mike

Bericht door Mike » wo 24 okt 2012, 16:18

TeveFreak schreef:Om "medische en ministeriële redenen" kunnen Johan Boskamp en Alexander De Croo dit seizoen niet deelnemen aan 'De Slimste Mens ter Wereld'.
Zij worden vervangen door Guga Baùl en Sven De Ridder. Jammer voor hen, maar leuk voor mij: ze worden vervangen door toffe kandidaten. ;)
Johan Boskamp had volgens mij ook wel "geinige" televisie kunnen opleveren.

TeBi

Bericht door TeBi » za 03 nov 2012, 10:36

Ook Ingrid Lieten geeft forfait vanwege haar drukke agenda met Ford Genk. Haar plaats wordt ingenomen door Elodie Ouedraogo.

kreeft44

Bericht door kreeft44 » wo 14 nov 2012, 19:13

Deze avond voetbal op VIER. Daardoor wordt 'De slimste mens' één dag vooruit geschoven.
Dus morgen aflevering 35 die oorspronkelijk deze avond zou worden uitgezonden. Aflevering 36 van donderdag verschuift naar vrijdag.

Bron: de VIER website. Alleen hebben ze 36 morgen laten staan i.p.v. er 35 van te maken. Vrijdag staat juist vermeld, n.l. aflevering 36
Ze zullen nog moeten leren iets nauwkeuriger te zijn.

TeBi

Bericht door TeBi » do 22 nov 2012, 23:09

Tomas Van Den Spiegel heeft 'De Slimste Mens Ter Wereld' gewonnen: http://tevekijker.be/node/2048#.UK6iLuQmY4c.
Op het einde van de finale, na de oorkonde, sloot Erik Van Looy het 11de seizoen af met de woorden 'Tot nog eens!'. ;)

Mike

Bericht door Mike » do 22 nov 2012, 23:49

TeveFreak schreef:Tomas Van Den Spiegel heeft 'De Slimste Mens Ter Wereld' gewonnen: http://tevekijker.be/node/2048#.UK6iLuQmY4c.
Op het einde van de finale, na de oorkonde, sloot Erik Van Looy het 11de seizoen af met de woorden 'Tot nog eens!'. ;)
Opgelet (ook in het artikel): dit was niet het 11de maar wel het 10de seizoen.

Plaats reactie