'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

Spring485
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Re: 'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

Bericht door Spring485 » zo 16 sep 2012, 21:55

TeveFreak schreef:
Robinb schreef:Hebben jullie de app van 'De snelste quiz ter wereld' al geïnstalleerd? Ik alvast wel, alleen één probleempje.. ik heb geen draadloos internet, dus meedoen zal op dit moment moeilijk gaan :p

+ Is er niet meer publiek bij DSM dan bij Eén? Als ik naar de foto's en video kijk denk ik van wel..
App installeren lukte mij niet, nochtans is het toch gratis hé? Ik heb het opgezocht via 'Samsung Apps' op mijn Samsung, maar kon het niet vinden. Heb je daar dan een ander toestel voor nodig ofzo? Ik zou ook graag die quiz van 'De Kruitfabriek' willen installeren. Lijkt mij wel leuk om te spelen tijdens de reclame.

+ En ik heb geen idee: ik ben wel naar de opname geweest (zowel van Eén als die van VIER), maar vergelijken is toch moeilijk. Het zal niet veel verschillen alleszins.
De snelste quiz ter wereld is enkel voor Android en iPhone.

Ze hebben trouwens nog de moeite gedaan om een VT4-pagina te maken van De Slimste Mens: http://www.vt4.be/de-slimste-mens-ter-wereld.

Mike
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Bericht door Mike » ma 17 sep 2012, 19:17

Vanavond om 20u45 de eerste aflevering van het tiende seizoen.

Kandidaten van dienst zijn Jelle De Beule, Sylvia Van Driessche en Thomas Van den Spiegel.

TeBi

Bericht door TeBi » ma 17 sep 2012, 19:29

Mike schreef:Vanavond om 20u45 de eerste aflevering van het tiende seizoen.

Kandidaten van dienst zijn Jelle De Beule, Sylvia Van Driessche en Thomas Van den Spiegel.
Vast jurylid Philippe Geubels krijgt trouwens versterking van gastjurylid Steven Van Herreweghe.

Robinb

Bericht door Robinb » ma 17 sep 2012, 22:14

Ik vond deze aflevering goed en ondanks ik niet kon meespelen met de app ben ik blijven zitten tijdens de reclame en heeft VIER ervoor gezorgd dat iedereen, ook zonder smartphone of tablet kan meespelen.

Alleen vond ik de uitzendingen op Eén gezelliger want dan was het decor anders en kleiner vind ik.

Mike

Bericht door Mike » ma 17 sep 2012, 22:19

Robinb schreef:Ik vond deze aflevering goed en ondanks ik niet kon meespelen met de app ben ik blijven zitten tijdens de reclame en heeft VIER ervoor gezorgd dat iedereen, ook zonder smartphone of tablet kan meespelen.
Ik vond het beeld wat snel verspringen om de mogelijkheden te kunnen memoriseren.
Robinb schreef:Alleen vond ik de uitzendingen op Eén gezelliger want dan was het decor anders en kleiner vind ik.
Ik vind net dat de studio op VIER kleiner oogt.

Robinb

Bericht door Robinb » ma 17 sep 2012, 22:47

Mike schreef:
Robinb schreef:Ik vond deze aflevering goed en ondanks ik niet kon meespelen met de app ben ik blijven zitten tijdens de reclame en heeft VIER ervoor gezorgd dat iedereen, ook zonder smartphone of tablet kan meespelen.
Ik vond het beeld wat snel verspringen om de mogelijkheden te kunnen memoriseren.
Ik ben vijftien en kan alles goed onthouden, maar misschien dat 'ouderen' dat niet niet of minder kunnen doen.
Robinb schreef:Alleen vond ik de uitzendingen op Eén gezelliger want dan was het decor anders en kleiner vind ik.
Ik vind net dat de studio op VIER kleiner oogt.[/quote]

http://youtu.be/BisajJdLQYc?t=4m52s

Ik wil niet kinderachtig doen maar ik vind dat je daar kan zien dat die studio kleiner is. Ook wat nieuw is denk ik dat je alles ziet in één beeld: het publiek, presentator, de deelnemers. Ook dat op het einde alles wordt uitgezoomd en is er bovenaan een 'ring' waarna het einde is.

Mike

Bericht door Mike » ma 17 sep 2012, 23:10

Robinb schreef:
Mike schreef:
Ik ben vijftien en kan alles goed onthouden, maar misschien dat 'ouderen' dat niet niet of minder kunnen doen.
Mike schreef:Ik vind net dat de studio op VIER kleiner oogt.
http://youtu.be/BisajJdLQYc?t=4m52s

Ik wil niet kinderachtig doen maar ik vind dat je daar kan zien dat die studio kleiner is. Ook wat nieuw is denk ik dat je alles ziet in één beeld: het publiek, presentator, de deelnemers. Ook dat op het einde alles wordt uitgezoomd en is er bovenaan een 'ring' waarna het einde is.
In de oude studio had je een ruimtegevoel, wat het geheel groter deed leken. Nu wordt zoals je zegt vaak alles tegelijk in beeld gebracht, wat een krapper gevoel geeft. Vandaar ook dat ik zeg 'ogen' in plaats van 'zijn'.

wixy wix
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus
Contacteer:

Bericht door wixy wix » di 18 sep 2012, 08:08

Volgens de twitter van Eric Goens haalt de slimste mens 920.000 kijkers

Mike

Bericht door Mike » di 18 sep 2012, 11:24

wixy wix schreef:Volgens de twitter van Eric Goens haalt de slimste mens 920.000 kijkers
Anderen op twitter beweren zelfs 1.003.766 kijkers. Wow, dit had denk ik niemand durven dromen. Benieuwd wie nu het onderspit heeft moeten delven: vtm met Boer zkt Vrouw en Clan of Eén met Eeuwige Roem en Villa Vanthilt. Ik gok op het laatste.

TeBi

Bericht door TeBi » di 18 sep 2012, 19:32

Spring485 schreef:De snelste quiz ter wereld is enkel voor Android en iPhone.
Blijkbaar toch ook voor Samsung, want ik heb de app gevonden en geïnstalleerd. Op dit moment verschijnt er een aftelklokje ("00:07:30 vooraleer de quiz begint").
Heeft iemand de actuaquiz of de slimste quiz al gespeeld? Ik hoop dat het niveau van de vragen niet té hoog ligt. :)

Mike

Bericht door Mike » di 18 sep 2012, 19:41

TeveFreak schreef:
Blijkbaar toch ook voor Samsung, want ik heb de app gevonden en geïnstalleerd. Op dit moment verschijnt er een aftelklokje ("00:07:30 vooraleer de quiz begint").
Heeft iemand de actuaquiz of de slimste quiz al gespeeld? Ik hoop dat het niveau van de vragen niet té hoog ligt. :)
De Snelste Quiz is ook op het scherm te zien tijdens de reclame. Niveau loopt ongeveer gelijk met De Slimste Mens.

TeBi

Bericht door TeBi » di 18 sep 2012, 19:47

Mike schreef:
TeveFreak schreef:
De Snelste Quiz is ook op het scherm te zien tijdens de reclame. Niveau loopt ongeveer gelijk met De Slimste Mens.
Hopelijk is De Snelste Quiz makkelijker, want bij de quiz van De Kruitfabriek scoorde ik 2/9 (binnen 1'58'). Weinig tijd hé. ;)
Wordt DSQ ook op tijd gespeeld? Dat is toch enkel binnen de reclameblokken hé? Straks ga ik daar eens een poging wagen...

Mike

Bericht door Mike » di 18 sep 2012, 19:49

TeveFreak schreef: Wordt DSQ ook op tijd gespeeld? Dat is toch enkel binnen de reclameblokken hé? Straks ga ik daar eens een poging wagen...
Denk het wel. Op het scherm stelde presentator een vraag, daarna volgde 1 reclamespot en daarna de volgende vraag, enz.

Neovo
Beheerder

Bericht door Neovo » di 18 sep 2012, 20:08

TeveFreak schreef:
Blijkbaar toch ook voor Samsung, want ik heb de app gevonden en geïnstalleerd.
Op de meeste toestellen van Samsung staat Android.

Mike

Bericht door Mike » di 18 sep 2012, 21:49

Heb eens meegespeeld met de app. 10/12 in 37,74s is mijn score.
De winnaar behaalde 12/12 in 15,38s... nog veel oefenen dus :)

Plaats reactie